Skocz do zawartości

Mercy

Użytkownicy
  • Postów

    255
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Hobby Exclusive 495UFe
  • Holownik
    Renault Grand Espace IV 2.0dCi 177KM manual Black Mamba

Ostatnie wizyty

143 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Mercy

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Dorzucę kolejny link, tu lepiej widać jak rozkład ładunku wpływa na stabilność: https://youtu.be/9P0ajgaZgDg
  2. Inspiracje - rozumiem Ciebie. Na początku była radość, że są odpowiedzi na moje pytania, ale im więcej tematów czytałem tym większy mętlik i dlatego zdecydowałem się otworzyć nowy wątek, żeby przedyskutować mój przypadek. Nadal nie czuję się pewnie w tym temacie.
  3. Inhalt, dokładnie tak samo uważam , mogę sie spokojnie i ja podpisać pod Twoim postem, podałeś kolejne konkretne przykłady na to na co chciałem zwrócić uwagę. Chwalę dunlopy, ale nie chcę nikomu na siłę ich wciskać, że to różnie może być. Chwalę je bo u mnie sie sprawdziły, ale kto wie czy inne nie byłyby lepsze, jak np. goodyear, który sprawdził się u Inhlat'a a ja nie miałem okazji do tej pory na nich pojeździć. Jest jednak jeden mały (no, 2 tonowy ) punkt wspólny - Espace, i z tego doświadczenia można skorzystać lub nie.
  4. hmm, no jeśli miałeś go w rękach i jest z nim tak źle to nie warto, tani też nie jest. Philips dobrze wygląda, nie nawinął mi się wcześniej.
  5. Ja znalazłem coś takiego i jak na razie nie znalazłem alternatywy dla niego biorąc pod uwagę możliwości http://www.mistral-rtv.pl/telewizor-led-215-z-tunerem-sat-dvb-s2-i-naziemnym-dvb-t2-p107.html
  6. Spójrz na Dunlopy SP SportMAXX RT (nie GT - to starszy bieżnik). Obecnie mam (miałem do zimy) GT ale już są zużyte i będę brał RT, nawet nie szukam innych. Dunlop to dobra cena do jakości (prowadzenie (deszcz , sucho), ścieralność, komfort). Espace jest ciężki! Trzeba tez uważać na opinię o oponach. Bo dany model będzie się odobrze sprawdzał np. w Astrze a juz gorzej w czyms większym. Sam naciąlem się tak na zimówki. Kupiłem kilka lat temu nokiany bo miały dobre opinie a chciałem przyoszczędzić (zawsze kupowałem dunlopy, ale ten jeden raz cos mnie podkusiło). Niestety w 2-tonowym Espace'ie nie sprawdziły się nawet jako nówki. Teraz mam je ostatnią zimę, Na kolejną nawet się nie zastanawiam - dunlop. Może za bardzo je zachwalam, ale sprawdziły mi się na każdym samochodzie jaki miałem (nubira, brava, scenic) zarówno zimówki jak i letnie, ale z drugiej strony np. nigdy nie jeździłem na goodyerach.
  7. W porównaniu z moim zdjęciem kolory przewodów mam te same na tych samych zaciskach, nie mam podłaczenia do BATT+. Krzysiek5, jesli dobrze pamietam Ty nie masz aku, czy tak? Czy wiadomo do czego jest P1, P2 i P3?
  8. W kwestii solara nie myślę w kontekście zaoszczędzenia na kempingach, raczej dla wygody i otwracia sobie możliwości wykorzystania przyczepy nawet tam gdzie nie ma gniazdka. ale to wychodziłoby że powinienem przenieść aku do zapiecka, a to nie jest dobre miejsce ze względu na temperaturę przy uzywaniu pieca, co mi sią zdarza.
  9. CTEK jest zamontowany pod łóżkiem zaraz obok aku. Więc tak myślę, że regulator powinien również być obok aku. Wydaje mi się, że Kristofer zawsze tak wskazywał, ale tu mogę się mylić.
  10. Mamy ledy w domu i dobrze je odbieramy, ale ciekawe jakbyśmy odebrali powrót do poprzednich żarówek, to jest do sprawdzenia. Gdybym wszedł w szafę to i tak przewody musiałbym przerzucić na drugą stronę przejścia, pod łóżko. Teraz przewody między aku a zapieckiem są pod przyczepą (ktoś przebijał się przez podłogę).
  11. Dzięki Kristofer za odzew. Szkoda, ze tak krucho u Ciebie z czasem. Unikam robienia przeróbek nieodwracalanych. Ponadto nawet gdybym wszedł przez dach, to miałbym problem z przeprowadzeniem dalej przewodów. W tym miejscu jest stała zabudowa – tam chowa się przesuwno-obrotowa witryna, ale i wtedy nie będę widział potencjalnych przecieków (nie będzie jak zajrzeć z marszu). Całkowicie rozumiem argument długości przewodu, ale z mojego punktu widzenia jest w tym przypadku sporo minusów. Nad tym jeszcze myślę, a i tak ostatecznie nie decyduję. Podciąganie kapilarne rozumiem, ale wilgoci pod listwami nie. Czy masz na myśli „kołnierze”. Jeśli tak, to one nie są ani szczelne przed wodą ani nawet przed wiatrem, na łączeniach są spore szpary. Jest to tylko ozdoba i poprawienie wyglądu przyczepy. Chyba, że miałeś coś innego na myśli. Czy masz na myśli np. funkcję przyciemniania? O tym nie pomyślałem, że to może nie działać, ale tę funkcję ma tylko (wg mnie) główne oświetlenie i kinkiety nad podkową. Reszta punktów chyba nie ma tej funkcjonalności. Przy takiej zamianie raczej problemu mocowego (pobór prądu) nie będzie. Ewentualnie sam sterownik będzie głupiał, bo np. stwierdzi, że nie ma żarówki lub jest przepalona (Tak podobno mam w samochodzie, że jak żarówka się przepali to komputer pokładowy daje info o tym, a wykrywa to podobno w ten sposób, że spada pobór prądu. Piszę podobno, bo od 8 lat żadna żarówka mi się nie przepaliła. Zakładam, że to zadziała w przypadku reflektorów i tylnych świateł.).
  12. Natknąlem się na tematy: http://forum.karawaning.pl/topic/20616-pomoc-w-namierzeniu-co-jest-co/ http://forum.karawaning.pl/topic/17795-pro%C5%9Bba-o-rozszyfrowanie-schematu/ więc na kilka pytań będę miał odpowiedź. strus251 tam rzeczywiście wchodzą przewody antenowe. To czego nie widziałem przy latarce zobaczył aparat z lampą i Ty
  13. Dzięki MARIOczy, nie zauważyłem tej instrukcji. Czyli różnica jest w maksymalnym dopuszczalnym napięciu kontrolera (co zawarte jest w oznaczeniu). Jeśli dobrze rozumiem, to przy wskazanym panelu, jest duży zapas nawet na 2 czy 3 panel biorąc pod uwagę Tracer-2210RN.
  14. Witam, W pewnym sensie jest to kontynuacja wątku http://forum.karawaning.pl/topic/20897-rozpoznanie-instalacji-elektrycznej-w-hobby-2009r/ Przestudiowałem kilkanaście wątków o tym (jeszcze kilka czeka w kolejce), ale nie znalazłem jak dotąd informacji: Jak długie przewody mogą być między solarem a regulatorem? Przekrój 4mm2, ale pewnie przy pewnej długości należałoby zastosować i 6mm2, od jakiej? Mam pomysł, żeby nie dziurawić dachu. Pomysł jest taki, żeby puścić przewody pod plastikami, które są nad prowadnicami (ja to nazywam kołnierzem) do przedsionka, aż do przodu przyczepy, pod nią i wejść istniejącymi otworami, którymi wchodzą inne kable pod łóżko, gdzie już jest akumulator. Obecnie do akumulatora dołożony jest CTEK XS3600 a sam akumulator ma 100Ah i wg info jakie znalazłem to CTEK jest chyba za słaby do takiej pojemności. Powinien chyba być CTEK MXS 5.0, ale liczę tu na podpowiedź. Inna sprawa, że sam akumulator był na pewno wymieniony w Polsce i nie wiem jaki był pierwotnie zamontowany przez poprzedniego właściciela. Chcemy dodać solar stosując w głównej mierze wskazówki Kristofera. Założenia: Ładowanie akumulatora w czasie jazdy – wydaje mi się, że to jest, ale nie jestem pewien Ładowanie akumulatora w czasie podłączenia do 230V – nie wiem czy jest bo przyczepa nie była jeszcze podłączana pod 230V Ładowanie akumulatora solarem. Solar standardowy z forum czyli 95W z Ledon lub 100W z mH – sklepy ostatnio polecane na forum – czy nie za mały do tego aku? Regulator Tracer-2210RN lub Tracer-2215RN – czym one się różnią? Na stronie Ledon nie widzę różnic. Na razie wychodzi mi, że do dokupienia jest solar, regulator i chyba ładowarka zamiast tej XS3600. Tak jak pisałem, uzupełniem info jest watek zalinkowany na początku posta. Chodzi o to, że nie mając wiedzy o urządzeniach już zamontowanych nie wiem ile one same pokrywają założenia a co zatym idzie co trzeba będzie dołożyć. Tak jak pisałem przestudiowałem kilkanaście wątków i starałem się podać wszelkie informacje jakich zawsze domagał się Kristofer łącznie ze zdjęciami. Mimo wszytsko trudno zebrać to do kupy (co już kilka osób zauważyło) dlatego pytam o ten konkretny przypadek. Nie podałem zapotrzebowania, bo można krótko powiedzieć: duże, tzn.: - oświetlenie (pewnie większość będzie zamienona na ledy, na razie nie jest) - pompki - tv 23W - ładowanie komórek, tableta - laptop (albo zasilacz z 12V, albo przetwornica) Odnośnie przetwornicy, czy montować ją czy zaoptrzeć sie w zasilacz (laptop) i ładowarki na 12V. Jakie macie doświadczenia? A czy wtedy zamontować gniazda zapalniczki? Jak to jest rozwiązywane?
  15. Witam, W rodzinie pojawił się nowy nabytek, używka hobby z 2009r. Jako jedyny w rodzinie mający doświadczenie z przyczepą zająłem się kablologią. Jednak przyczepa jest dużo nowsza od mojej i kablologia jest bardziej zaawansowana od tej jaka była w mojej przyczepie. Chciałbym przede wszystkim dowiedzieć się co i jak jest zrobione a po drugie, szykujemy się do dodania solara (założę kolejny wątekm, żeby post nie był za długi), a żeby zrobić to dobrze to trzeba ustalić jaki jest stan zastany, a więc chodzi o rozpoznanie urządzeń i jak mogą być ze sobą połączone. Energoblok – to pewne Zasilacz 12V ? jaki? Tak wynika z opsiu złącz, ale np. aku nie jest podpięte tutaj a urządzenia na 12V działają gdy przyczepa nie jest podpięta do230V lub holownika Sterownik oświetlenia ? tak przynajmniej z nazwy wynika Na obudowach 2 i 3 nie ma żadnych oznaczeń, symboli. Dodatkowo z przodu przyczepy pod łóżkiem jest puszka, ale tu nie ma żadnej elektroniki, jedynie łączenie kabli: Widok za piecem (zaznaczam, że to jest to stan zastany, fabryczny, albo poprzedni właściciel trochę kable porozrzucał). Tak jak wielokrotnie Kristofer zaznaczał, że używane przyczepy mogą mieć różnie przerobioną elektrykę. Wydaje mi się, że dużo tu nie jest przerobione poza dołożeniem akumulatora i movera, ale pewności nie mam. Poniżej to co wg mnie jest dorobione (widok zza pieca i z drugiej strony), ale może sie mylę – nie mam po prostu porównania: 1 – nie wiem co to jest 2 i 3 są to przełączniki (wsuwane i wyciągane bolce) – muszę oba wsunąć aby działało oświetlenie, nie wiem dokładnie od czego jest 3 a od czego 4. Są opisane w szafce czarnym flamastrem, ale cokolwiek mi to mówi to tylko 12V 4. włącznik movera – to jest pewne. Przy okazji czy ktoś wie do czego może być przewód biało-czerwony (5)? Ten przewód leci prawie wokół całej przyczepy przy podłodze, ale jeszcze nie dokopałem się skąd i dokąd idzie. Podejrzewam, że dojdzie z jednej strony do panela sterującego oświetleniem będącego przy wejściu przyczepy. Jesli ktoś posiada jakieś schematy, opisy uwidocznionych urządzeń czy linki do odpowiednich stron to proszę o odzew.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.