Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witajcie,

Z francuzów to miałem jako pierwsze auto Renault 9 z 1982 roku, abjąłem ten samochód w roku 1993, potem był Peugeot 405 i to już był rok chyba 1995, potem był w międzyczasie jeszcze Clio. Ten pierwszy jeździł z N126, ale to jeszcze za czasów używania tego samochodu przez mojego Ojca. I pamiętam jedno są to auta miękkie, ale nic im sie nie dzieje, nic się nie urywa pod obciążeniem. Sam jeździłem R9 z przyczepami towarowymi i było ok, nigdy nic jej sie nie stało, choć potrafiła mocno siadać !! :ok:

Francuzy są ok !! :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Przyczepa o DMC 1350kg (MW ~1100-1200kg). Samochód ma wpisane dla przyczepy 1300kg. Staram się po prostu tych „ostatnich” 50kg nie wykorzystywać, choć wiem, że w razie kontroli może być niemały problem...

Jedź do rzeczoznawcy - może się okazać, że Twój egzemplarz przyczepki jest lżejszy od danych fanrycznych o 50 kg ;-)

Masz gdzies fotki Twojej przyczepki - srodek? Jeśli tak - ataman70@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o holownik - ja mam naped na 4 koła - tzw. Audi quattro. To buksuje tylko w zimie i to też dopiero po przekroczeniu zbyt dużej dawki paliwa do garnków. Przy holowaniu spokojnie jestem w stanie wyprzedzac maruderów, ale to kosztuje - pomiędzy 15 a 20 ltr. LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy 50kg nacisku na hak i siada jakby był załadowany na maxa.

W moim pikusiu jest identycznie, strasznie mnie to wkurza :ok:

Miałem ten sam problem,ale od pół roku jeżdżę C5 i jest rewelacyjnie nie siada nawet o centymetr co więcej sam się poziomuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Mymlon wydrukował mnie dwa razy. Dziekuję za pozdrowienia i pozdrawiam również :hop1: A co do mojego holownika to 180 KM i 400 Nm. Ma co ciagnąć bo MW przyczepy to około 1900 kg.Komfort jazdy, wyprzedzanie,przyspieszenia, zużycie paliwa ( 11l/100km ) sa rewelacyjne w porównaniu do poprzedniego zestawu (Laguna combi 2.0 + Wilk Classic 5.5) Jest jednak pewien problem. Auto jest stuningowane o +25%. Trzeba jeżdzić ostrożnie na wysokich biegach bo łatwo o poślizg sprzęgła.Jedynka jest zbyt "długa" i jadąc bez gazu po trawie poruszam się zbyt szybko. Dawniej zakładałem na oś ciągnąca koła o mniejszej średnicy i było lepiej obecnie mniejszej felgi nie da się założyć - trzeba manewrować na " półsprzęgle". Do tego podciąganie w korkach pod górę. Wymieniłem sprzęgło po pół roku. Reasumując ; tuningowanie diesla w holowniku uważam za niewskazane, chyba że wymieni sie sprzęgło na metalowe. Do dużych i ciężkich przyczep wskazane jest auto z reduktorem lub dostawcze z krótką jedynką dostosowaną do ciągnięcia przyczep - takie są moje doświadczenia ostatnich 20-tu lat, trzech przyczep i sześciu holowników . Pozdrawiam Adam :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUPER :D

aleś kolego pojechał :-]:):)

napisz jeszcze ile tam koników , jaki moment i ile to pali.

A zestaw pewnie przekracza 3,5 T to i 'E" trzeba....

A zapodaj jakieś foty zestawu :hop1:

Koników to ma tylko 235 ale ma też ponad 400Nm :)

Dodatkowo reduktor. Po załączeniu reduktora cofałem ponad 100m stromą górską drogą z zablokowanym hamulcem najazdowym w przyczepie :)

Z przyczepą spalił około 20l/100km. Na autostradzie tak 110-130 km/h.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16a870be1dcc6b7e.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kochani pozwoliłem sobie troche odgrzac ten temacik z racji tego iz dostałem propozycję zakupu po dobrej cenie autko Daewoo Nubira I z roku 98 z gazem poj. 1,6 z pełnym wypasikiem :) ...

 

mam teraz pytanie czy może z niej byc dobry holownik...powiem tylko tyle ze w tej chwili mam daewoo Espero 1,5 w benzynie tez z bardzo dobrym wyposażeniem ...no i tak sie wacham czy sie skusic czy może nie ma sensu ;)

 

jak moze cie mi poradzic to bede wdzięczny... :)

 

jest to dosc pilna sprawa... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nubira jest poprostu następcą Espero. Nowszy model. Znasz przecież Daewoo, więc wiesz jakie są zalety i wady tej marki. Ja miałem Nexię i nie mogłem na nią narzekać, a że te autka są silne swiadczyć może, że swoją Nesię widuję do dzisiaj. Jeździ jako taxi, a nowy (już od 4 lat) właściciel nie narzeka.

Jak w dobrym stanie i z dobrej ręki to bierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ręki dobrej , bo to wóz którym jezdził do pracy mój brat( auto słuzbowe) serwisowane w ASO, na najlepszych płynach i orginalnych czesciach....znam te autko od nowosci jezdził nim mój brat... no kusi mnie jak diabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.