Skocz do zawartości

Koniec viaTOLL, początek e-TOLL.


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, powolniak napisał:

Okazało się, ze jest jakiś problem z e-tollem.

Zaszła po raz pierwszy konieczność jazdy zestawem trasą ekspresową, odcinkiem płatnym.

W tym celu w aplikacji e-toll w smartfonie:

- uruchomiłem lokalizację (apka e-toll ma uprawnienie do stałego dostępu do lokalizacji) oraz „dane komórkowe (internet),

- zaznaczyłem w apce „przejazd płatny” oraz „przekroczenie kategorii wagowej 3,5tony,

- bezpośrednio przed wjazdem na ekspresówkę w apce wcisnąłem przycisk „rozpocznij przejazd”, wówczas na zielono zapaliły się kontrolki: bateria, GPS oraz internet (czyli dane komórkowe),

- po zjechaniu z ekspresówki wcisnąłem przycisk }zakończ przejazd".

 

Z ciekawości w domu sprawdziłem skutki finansowe przejazdu. Okazało się, że kasy z konta mi nie pobrało.

W historii przejazdu w apce są tylko dane o dacie i godzinie rozpoczęcia oraz zakończenia przejazdu.

W historii przejazdu w IKK (internetowe konto kierowcy) w ogóle nie ma danych o przejeździe.

Może to wskazywać na jakąś usterkę w komunikacji GPS lub internetu (bez problemu przeglądam strony www lub pocztę emailową.

Numer biznesowy mam taki sam w apce, jak i w IKK.

 

Nie wiem co teraz zrobić by ta apka zechciała się komunikować z IKK lub z piekłem.

Co takiego jest nie tak, że jest tak, jak opisałem? Czy stałe połączenie Bluetootha w smartfonie (z zestawem głośnomówiącym auta oraz ze smartwatchem na ręku) może być jakąś przeszkodą?

Kiedyś ktoś zapodał info, że apka łączy się z jednym serwerem, a IKK jest na innym. Synchronizacja między nimi to zagadka i Twoja sytuacja temu może dowodzić.

Jeśli się boisz, zabezpiecz sobie dane z przejazdu, bo jak będą mieli duże straty i więcej takich przypadków, być może zrobią "aktualizację apki", po której dziwnym trafem wyczyści się historia przejazdów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ktoś zapodał info, że apka łączy się z jednym serwerem, a IKK jest na innym. Synchronizacja między nimi to zagadka i Twoja sytuacja temu może dowodzić.
Jeśli się boisz, zabezpiecz sobie dane z przejazdu, bo jak będą mieli duże straty i więcej takich przypadków, być może zrobią "aktualizację apki", po której dziwnym trafem wyczyści się historia przejazdów 
Dokładnie tak jest. Ja reklamowałam że na stronie mam inne saldo niż jak wchodzę przez apke. W końcu naprawili i wszędzie mam prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwoniłem na info.

Dramat.... Mam napisać maila, opisać sytuację i załączyć scriny. I... czekać aż się uporają z usterką. Wszystko robię poprawnie i pani nie wie dlaczego się nie nalicza...

Czyli podsumowując....mam odwalić za kogoś robotę wysyłając gotowca.

Natomiast zwrot viaTolla to grube miesiące czekania, bo cytuję jest multum wniosków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwoniłem na info.
Dramat.... Mam napisać maila, opisać sytuację i załączyć scriny. I... czekać aż się uporają z usterką. Wszystko robię poprawnie i pani nie wie dlaczego się nie nalicza...
Czyli podsumowując....mam odwalić za kogoś robotę wysyłając gotowca.
Natomiast zwrot viaTolla to grube miesiące czekania, bo cytuję jest multum wniosków.
Ja po prostu zgłosiłem problem niezgodności pomiędzy aplikacją a kontem na stronie. Niczego nie załączałem. Niech sobie sami weryfikują.

Zresztą oni mają tam taki bajzel, że niczego nie znajdą, do niczego nie dojdą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam taki problem. Włączyłem aplikację tuż przed Ska i wyskoczył komunikat o tym, że muszę wyłączyć optymalizację aplikacji. Oczywiście optymalizacja jest wyłączona i aplikacja nie działa. Przejechałem tak trasę. Zadzwoniłem na infolinię i powiedziałem co i jak. I pan powiedział, że nie mogę zapłacić wstecz tylko mam spokojnie czekać na karę. Powiedział, że skoro mam wyłączoną optymalizację i nadal nie działa to widocznie błąd aplikacji. Powiedziałem, że chcę złożyć reklamację skoro to wada aplikacji to pan powiedział, że to nic nie da i nie powinienem wyjeżdżać w trasę. 

Jak to możliwe? Nie zabezpieczyli się na wypadek takich sytuacji? Nie można zapłacić jak nie działa aplikacja? I co? Mam się szykować, że 1500 zł nie moje? o.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Batman napisał:

Mam taki problem. Włączyłem aplikację tuż przed Ska i wyskoczył komunikat o tym, że muszę wyłączyć optymalizację aplikacji. Oczywiście optymalizacja jest wyłączona i aplikacja nie działa. Przejechałem tak trasę. Zadzwoniłem na infolinię i powiedziałem co i jak. I pan powiedział, że nie mogę zapłacić wstecz tylko mam spokojnie czekać na karę. Powiedział, że skoro mam wyłączoną optymalizację i nadal nie działa to widocznie błąd aplikacji. Powiedziałem, że chcę złożyć reklamację skoro to wada aplikacji to pan powiedział, że to nic nie da i nie powinienem wyjeżdżać w trasę. 

Jak to możliwe? Nie zabezpieczyli się na wypadek takich sytuacji? Nie można zapłacić jak nie działa aplikacja? I co? Mam się szykować, że 1500 zł nie moje? o.0?

Zaloguj się na IKK i skorzystaj z opcji "uzupełnij przejazd". Wywali Ci komunikat, że to opcja dla tych, którym urządzenie przestało działać, a tak zdaje się u Ciebie się mogło stać ;)

Zrzut ekranu 2022-08-23 o 20.59.40.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem ale. Od mogłem wybrać godziny przekazu innej niż obecna. Ale zgłosiłem, chyba pobrało. Ale dla spokoju ducha napisze wyjaśnienie mejlowe. Najgorsze jest to, że - tak jak kazał pan na infolinii - odinstalowałem aplikacje, przypisałem nowy kod biznesowy czy jak tam się to nazywa i dalej wola o wyłączenie optymalizacji. A wszystko wyłączone. To się stało chyba po aktualizacji androida do 12. Ciekawe jak wrócę z tego Hel(l)u ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi także nie pobiera.Kobieta z infolinii sprawdziła że wszystko ok mam tylko problem występuje po ich stronie i aby pisać maila.Po kilku ostrych słowach sama zgłosiła usterkę  z trasą kiedy gdzie będę jechał. To ich zasr.... Obowiązek  ,a nie użytkownika jadącego na urlop pisać maile za kierownicą !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,o co tu chodzi,ktoś juz znalazł rozwiązanie? Bus 3.5 +przyczepa 3.5 nie naliczyli opłat za przejazd,jakby aplikacja nie ogarniała zaznaczonego przejazdu z przyczepą i przekroczeniu wagi.Najpierw jechalem samym busem po przyczepę pobrało w okolicach Wrocławia parę złoty( w podsumowaniu pojazd lekki poniżej 3.5 i do tej pory się wszystko zgadza).Pozniej powrót - włączyłem przekroczenie wagi i zero śladu.wszysko powiązane jest ok.na zielono.gps i inne działają,w aplikacji nie ma śladu przejazdu.Strach wyjechać na drogę..O co tu chodzi.Gdzies to zgłaszacie?Dodam że zrobilem jeszcze jeden krótki kurs całym zestawem po płatnej i to samo,zero śladu.,kasy nie odejmuje.Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.