Skocz do zawartości

Koniec viaTOLL, początek e-TOLL.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzis na A 2 w jedną stronę zapaliło normalnie a na powrocie bramka na wjezdzie otworzyla się a na zjezdzie znów trafiłem na otwartą i zamkneła się za mną i kasy nic nie pobrało. Trzeba to gdzie zgłaszać i prosić się zeby kase mi zabralo ?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, byry007 napisał:

Dzis na A 2 w jedną stronę zapaliło normalnie a na powrocie bramka na wjezdzie otworzyla się a na zjezdzie znów trafiłem na otwartą i zamkneła się za mną i kasy nic nie pobrało. Trzeba to gdzie zgłaszać i prosić się zeby kase mi zabralo ?

Ja dziś zgłosiłem przez portal. Telefonicznie nie ma w tej chwili szans. 

Odkąd to odpaliło, jeżdżę z przyczepą i jak narazie bez problemów. Saldo zmniejsza się na bieżąco, apka działa razem z mapą i czym tam jeszcze w tle.

Zauważyłem, że cyrki są tylko przy jeździe bez przekroczenia limitu wagowego i deklaracją jazdy bez przyczepy.

W czwartek jechałem A4 z Gliwic do Wrocławia. "System" mnie wpuścił i wypuścił z A4, a pobrał tylko z dwóch węzłów w środku trasy coś ok 3 zł. 

Dziś powrót i to samo, ale brakuje po drodze chyba dwóch klocków, bo tylko 9,31 zjadło. Aplikacja nie aktualizowała salda na bieżąco. Dopiero w domu, gdy zalogowałem się do IKK, zobaczyłem, że kwota jest niższa. Po ponownym logowaniu za jakąś godzinę, jeszcze niższe saldo było i historia przejazdu dłuższa. Zatem, zwłoka w aktualizacji jest spora.

Lokalizacja, lokalizacją, ale że "system" nie potrafi skasować przejazdu od A do Z, gdy widzi kamerą rejestrację na obu końcach trasy to jest, delikatnie mówiąc, niezrozumiałe.
Zresztą....w opcjach zgłaszania reklamacji jest wybór tematu dotyczący błędnie naliczonej opłatę za przejazd autostradą A4, A2, więc jest coś na rzeczy.

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w drodze powrotnej zczytało raz, za 32 grosze…. Coś słabo działa ten system. Nie rozumiem jego działania, gps włączony bateria pełna, podczas jazdy mam historie logowania na mapie, nawet screeny porobiłem w razie czego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie właśnie pomyślałam, że może kasuje mniej niż miało kasować z powodu tej zniżki, którą obiecywali w przypadku zarejestrowania się na e-Toll do końca września?  

W piątek jechaliśmy kawałek płatnym odcinkiem, aplikacja działała ale dopiero po jakiejś godzinie od zakończenia przejazdu zabrało kasę 3,92 a na viatolu było ok 11 zł. Przy powrocie w niedzielę tą samą trasą zabrało chyba mniej. Nie wiem ile bo nie zapamiętałam a jak dzisiaj chciałam wejść w aplikację to nie chciała się wcale uruchomić.  Jutro sprawdzę na IKK a jeśli aplikacja nadal nie zechce się uruchomić to trzeba będzie chyba ją odinstalować i ściągnąć jeszcze raz. 

 

Mam jeszcze pytanie: czy ktoś jeździ na OBU? Czy wystarczy włączyć i jechać, czy przed każdym wyjazdem należy zalogować się na IKK, wpisać trasę i dopiero wyruszać w drogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2021 o 18:40, jachata napisał:

Pisałem we wrześniu do viatolla bo również nie mogłem zdać boxa z uwagi na brak kasy w punkcie obsługi (już trzecim, chyba taką taktykę przyjęli) i dostałem taką wyjaśniającą odpowiedź od nich.

 

"Poznań, dnia 25 września 2021 roku

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana wiadomość e-mail z dnia 22 września 2021 roku, dotyczącą zwrotu kaucji za urządzenie, uprzejmie proszę o przesłanie urządzenia oraz poprawnie wypełnionego oraz podpisanego formularza reklamacyjnego na adres korespondencyjny systemu viaTOLL (niżej).

Formularz reklamacyjny można pobrać ze strony systemu viaTOLL, z zakładki "Obsługa Klienta - Dokumenty - Dokumenty do pobrania". Ponadto wzór formularza przesyłam w załączeniu.

W przesłanym formularzu należy podać:
. numer identyfikacyjny Użytkownika, numer Umowy, numer rejestracyjny pojazdu, numer urządzenia viaBOX;
. kraj, typ zgłoszenia, preferowaną formę odpowiedzi;
. opis roszczenia;
. informację o załącznikach;
. dane kontaktowe: imię i nazwisko lub/i nazwa firmy, dokładny adres (wraz z kodem pocztowym), numer telefonu, adres e-mail, fax;
. dane do płatności: numer rachunku bankowego, właściciel rachunku (imię i nazwisko lub/i nazwa firmy),
w przypadku przelewów zagranicznych: nazwa banku, IBAN, kraj i SWIFT, adres właściciela rachunku;
. imię i nazwisko osoby zgłaszającej, numer dowodu osobistego/paszportu.

Podpis na formularzu reklamacyjnym należy złożyć w polu "Data i podpis Zgłaszającego".

Jednocześnie przypominam, że dokument powinien być podpisany przez Użytkownika/ osobę reprezentującą firmę lub przez osobę upoważnioną. W przypadku konieczności podpisania dokumentu przez osobę niebędącą Użytkownikiem (właścicielem umowy) lub osobą reprezentującą firmę, proszę o dołączenie do dokumentu pełnomocnictwa dla osoby podpisującej dokument. Wzór pełnomocnictwa jest dostępny do pobrania na stronie internetowej www.viatoll.pl w zakładce "Obsługa Klienta - Dokumenty", a następnie w sekcji "Dokumenty do pobrania".

Formularz reklamacyjny oraz urządzenie proszę przesłać na adres listowny: viaTOLL Centrum Obsługi Klienta
Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60- 967 Poznań.

Z poważaniem,
Taras Zhezhera
Centrum Obsługi Klienta viaTOLL"

 

Jak by ktoś potrzebował wzór formularza

 

 

Formularz_reklamacyjny_06_2020.pdf 523 kB · 7 pobrań

@jacek00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po krótce napiszę jak wygląda rozliczenie się z ViaTOLL'a po jego wygaszeniu, czyli od 1 października dla użytkowników e-TOLL'a.

Najważniejsza sprawa to nie trzeba nigdzie jeździć i niczego zwracać. Wszystkiego dokonujemy poprzez nasze konto e-TOLL. W tym celu należy się zalogować do systemu i przejść do zakładki "Komunikaty"  i dodać nowe zgłoszenie. Wybieramy kategorię "Finansowe" i temat sprawy "Rozliczenie środków viaTOLL-zwrot kaucji viaTOLL"

Jako załączniki musimy dodać wypełniony formularz reklamacyjny (dodaję go w załączeniku) oraz zdjęcie naszego urządzenia viaBOX z widocznym numerem ID. Saldo z viaTOLL'a możemy przenieść na konto e-TOLL, więc w formularzu reklamacyjnym należy wpisać czy chcemy je przenieść czy mają nam zwrócić. 

I to tyle. Zgłaszamy "reklamację" i czekamy.

 

Formularz_reklamacyjny_06_2020.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten system będzie dotyczył każdego? Jechałem wczoraj do Opola, Pani zwróciła mi uwagę, że siedzi już ostatni miesiąc i żebym się zapoznał jak będę mógł się rozliczyć od grudnia.

Czyli bez aplikacji już nie będzie możliwości poruszania się autostradami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten system będzie dotyczył każdego? Jechałem wczoraj do Opola, Pani zwróciła mi uwagę, że siedzi już ostatni miesiąc i żebym się zapoznał jak będę mógł się rozliczyć od grudnia.

Czyli bez aplikacji już nie będzie możliwości poruszania się autostradami?
Tak, od grudnia każdy poruszający się po drogach płatnych musi korzystać z etolla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechałem A4, jest progres: bramki oznakowane jako e-toll wreszcie nie wydaja biletów i nie ma w nich kasjerek. Dzięki czemu rzeczywiście da się nimi przejechać szybko. (Ostatnio jak jechałem we wrzesniu to bramki eToll pomimo oklejenia obsługiwały też transakcje manualne więc były do nich korki).

 

Natomiast społeczeństwo kompletnie bojkotuje elektroniczne opłaty. Korek do bramek manualnych dramatyczny: naliczyłem że setkę samochodów, podczas gdy z etola skorzystały 3 osobówki w tym czasie i jedna ciężarówka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.