Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś doprowadziłem zasilanie do pompki wody i podłączyłem ten "accumulator" utrzymujący ciśnienie w obwodzie. Próba wypadła dobrze, nic nie ciekło, wszystko działa.

1. filtr wody

2. pompa

3. "accumulator"

4. zbiornik z czystą wodą

5. bojler 

 

 

 

IMG_3576_LI (2).jpg

Bojler nie jest jeszcze podłączony i nie ma jeszcze baterii przy zlewozmywaku, więc do końca jeszcze dość daleka droga, ale już jakiś kroczek do przodu zrobiony. Jutro może uda się "umeblować" ten segment i zamocować go do ściany. Muszę to zrobić, bo muszę trochę pojeździć Transitem, gdyż niedługo jadę nim do Montany ciągnąc 2,5 tonową przyczepkę, więc chciałbym go przed tym wyjazdem trochę dotrzeć. 

 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Szafka kuchenna prawie gotowa :D A przynajmniej przykręcona już do ściany, w trzech miejscach, więc siedzi mocno i jest nie-do-ruszenia.  Tyle udało się zrobić w tym tygodniu. Kilka fotek: 

 

IMG_3582.JPG

IMG_3584.JPG

IMG_3585.JPG

IMG_3586.JPG

IMG_3587.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam , mam nadzieję że praca pełną parą idzie, w tym tygodniu nie ma wymówek bo pogoda ładna,  samochody kupione/sprzedane także sorry trzeba działać:) 

Za pamięci wklejam tą blokadkę do haka jakąś przykładową ale generalnie jest tego od czorta czy to na Amazon czy w uhalu. 

Rhino USA Hitch Tightener Anti-Rattle Clamp - Heavy Duty Steel Stabilizer for 1.25 and 2 inch Hitches - Protective Anti-Rust Coating Included on All Rhino Products. (Hitch Clamp) https://www.amazon.com/dp/B07VWL3R3M/ref=cm_sw_r_apan_i_CY7ADSGWXP3N3E135R0H?psc=1

Nie wiem czy bedzie wam to na 100% potrzebne ale ja sporo brałem przyczepek z uhala przez te 3 lata remontu i niektóre sie tłukły mniej, niektóre więcej u wydaje mi się że to zależy od wyważenia przyczepki a ten kawałek blaszki robił robotę.  Przeszkadzać ten hałas nie przeszkadza ale wqrza trochę na dłuższą metę. 

Sprawa druga to poproszę namiary na te czarne listwy wykończeniowe aluminiowe które przyklejaliscie do podłogi bo one wyglądały na większe niż te które można znaleźć w Home Depot. 

Sprawa trzecia bo nie zdążyłem napisać to w wolnej chwili wrzućcie detale tego rozwiązania showerowego bo to ciekawy pomysł i wydaje mi się że kumam o co chodzi, jeśli dobrze rozumuję to w moim przypadku chyba nie zda egzaminu bo ja mam umiejscowiony w takim miejscu gdzie maksymalne drzwiczki otwierane mogą mieć około 20-22 in. I po otwarciu zablokuja wejście do sypialni. No i drugi problem że tak jak rozmawialiśmy to sprinter jest sporej wielkości i mimo tego że mamy te 9050 funtów to ja startuje 5670 funtów czyli zostaje 3390, także przy 45 galonach wody , 20 galonach powiększonego zbiornika to już trzeba uważać z załadowaniem auta a dodatkowa przestrzeń ładunkowa prędzej czy później zrobiła by się takim ale strychem/piwnicą.  W waszym przypadku z powodu lżejszego auta, mniejszym zbiornikom na wodę dzięki zastosowaniu innowacyjnego showera no i Hioba postowi to macie większe pole do popisu w tym temacie :)

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 hours ago, Marcin Siemcio said:

Witam , mam nadzieję że praca pełną parą idzie, w tym tygodniu nie ma wymówek bo pogoda ładna,  samochody kupione/sprzedane także sorry trzeba działać:) 

Za pamięci wklejam tą blokadkę do haka jakąś przykładową ale generalnie jest tego od czorta czy to na Amazon czy w uhalu. 

Nie wiem czy bedzie wam to na 100% potrzebne ale ja sporo brałem przyczepek z uhala przez te 3 lata remontu i niektóre sie tłukły mniej, niektóre więcej u wydaje mi się że to zależy od wyważenia przyczepki a ten kawałek blaszki robił robotę.  Przeszkadzać ten hałas nie przeszkadza ale wqrza trochę na dłuższą metę. 

Dzięki, już kupione. Nawet znalazłem coś za 12 dolarów, a ma też bardzo dobre opinie na Amazon. Przyda się i do przyczepki i do ewentualnego uchwytu na rowery. 

20 hours ago, Marcin Siemcio said:

Sprawa druga to poproszę namiary na te czarne listwy wykończeniowe aluminiowe które przyklejaliscie do podłogi bo one wyglądały na większe niż te które można znaleźć w Home Depot. 

Już się robi, to do nabycia na Amazon. Kolor brązowy, ale w praktyce są niemal czarne:  https://www.amazon.com/gp/product/B001EQL33C/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1

20 hours ago, Marcin Siemcio said:

Sprawa trzecia bo nie zdążyłem napisać to w wolnej chwili wrzućcie detale tego rozwiązania showerowego bo to ciekawy pomysł i wydaje mi się że kumam o co chodzi, jeśli dobrze rozumuję to w moim przypadku chyba nie zda egzaminu bo ja mam umiejscowiony w takim miejscu gdzie maksymalne drzwiczki otwierane mogą mieć około 20-22 in. I po otwarciu zablokuja wejście do sypialni. No i drugi problem że tak jak rozmawialiśmy to sprinter jest sporej wielkości i mimo tego że mamy te 9050 funtów to ja startuje 5670 funtów czyli zostaje 3390, także przy 45 galonach wody , 20 galonach powiększonego zbiornika to już trzeba uważać z załadowaniem auta a dodatkowa przestrzeń ładunkowa prędzej czy później zrobiła by się takim ale strychem/piwnicą.  W waszym przypadku z powodu lżejszego auta, mniejszym zbiornikom na wodę dzięki zastosowaniu innowacyjnego showera no i Hioba postowi to macie większe pole do popisu w tym temacie :)

Poniżej zdjęcie ze Sketchupa - jak to ma wyglądać w wersji "szafy dwudrzwiowej". Dla osób, które nie wiedzą o co chodzi, informacja, że chodzi o dodatkowe schowki w aucie, które normalnie będą siedziały w kabinie prysznicowej, w odchylanych drzwiach, a gdy ktoś się będzie kąpał, to drzwi się otworzy, a w środku będą dodatkowe, zasuwane drzwi z firmy  Nautilus, https://shop.stoett.com/nautilus-retractable-shower-doors-for-rv/  

 Wymiary drzwi dla naszego kamperka to 27 cali dla drzwi pojedynczych, albo dwa razy 16 dla podwójnych. 

van 2.jpg

van3.jpg

A my dzisiaj cały dzień walczyliśmy z blatem do segmentu kuchennego. Problem był taki, że po pierwsze ściana kamperka nie jest równa, ma jakieś wypukłości, a zlewozmywak jest schowany i nie tak prosto zdeterminować w którym dokładnie miejscu trzeba wyciąć otwór. Mierzyliśmy to sto razy i za każdym razem wychodziło nam w odrobinę innym miejscu. W końcu stwierdziliśmy "raz mati rodiła", czy też po naszemu raz kozie śmierć i nie święci garnki lepią i wycięliśmy cztery otwory w rogach, co zdeterminowało położenie otwarcia dla prysznica. Wyszło w dobrym miejscu, ale potem był problem jak te otwory połączyć. Jigsaw raczej odpadał, bo bym to zrobił "wężykiem", ale cyrkularka dała radę i jest lepiej, niż się spodziewałem. A zwłaszcza niż się spodziewała Szefowa. Teraz jeszcze musi wykończyć niedoskonałości, musimy zrobić otwór na kran i będzie super. A niedoskonałości są pewną zaletą, bo jak coś jest ręcznie robione i jest dziełem sztuki, to nie może wyglądać jak coś zrobione w chińskiej fabryce. :D 

 

IMG_3590.JPG

IMG_3591.JPG

IMG_3595.JPG

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Poniżej zdjęcie ze Sketchupa - jak to ma wyglądać w wersji "szafy dwudrzwiowej". Dla osób, które nie wiedzą o co chodzi, informacja, że chodzi o dodatkowe schowki w aucie, które normalnie będą siedziały w kabinie prysznicowej, w odchylanych drzwiach, a gdy ktoś się będzie kąpał, to drzwi się otworzy, a w środku będą dodatkowe, zasuwane drzwi z firmy  Nautilus, https://shop.stoett.com/nautilus-retractable-shower-doors-for-rv/  

 Wymiary drzwi dla naszego kamperka to 27 cali dla drzwi pojedynczych, albo dwa razy 16 dla podwójnych. 

van 2.jpg

van3.jpg

Podoba mi się ten patent :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Waldek R said:

 ta blokada do haka to jest tylko po to aby on nie 'dyndał' ? Czy ma jakieś inne jeszcze zastosowanie ?

To tylko likwiduje luzy. Na przykład w Stanach są dość popularne "balkoniki" mocowane na zaczepie haka, bo jak wiadomo, typowy amerykański SUV, mający ponad 5 metrów długości, jest zbyt mały, by pomieścić parę Amerykanów z ich bagażem wyjeżdżających na tydzień na wakacje. Trzeba więc część bagaży umieścić na balkoniku, ale ten czasem się przechyla na boki, gdy nie jest równomiernie obciążony. Taka blokada likwiduje ten problem.

 

1 hour ago, filipert said:

Podoba mi się ten patent :ok:

My będziemy mieli całą wolną przestrzeń w prysznicu, bo ustęp będzie wysuwany ze ściany. Większość kamperów ma ustęp na stałe, więc szafki można tylko zrobić powyżej kibelka, ale i to daje dodatkowe miejsce do chowania skarbów, z którymi się nie możemy rozstać. :D 

1-27.jpg

Hitch-Cargo-Carrier-2.jpg

kia-sedona-max-cargo-box-1.webp Cargo-Boxes_black-max-reflector-fade.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła

Więc tak rozmawiając na temat świateł jedną z wielkości która nas interesuje to natężenie oświetlenia czyli można powiedzieć jasność jakąś dają. Generalnie zasada to im więcej lumenów tym więcej daje światła lampa. Ważne też jest kąt jaki to światło daje i dobieramy go do tego do czego będziemy używać i tak jeśli chodzi o typ kąta to mamy

- scene / work space ( czyli lampy które używamy do oświetlenia jakiegoś placu w przypadku naszym używamy do oświetlenia przestrzeni wokół kampera.

- drive ( jak sama nazwa wskazuje są to swiatła drogowe i są standardowe tzw. Halogeny lub / bary do jazdy w terenie )

- spot czyli bardzo mały kąt ale za to daleko świecą i można je stosować do oświetlenia np dalekiego pobocza lub daleko środka drogi

u Was na pewno potrzebujecie scene lights do oświetlenia przestrzeni wokół kampera i teraz tak ja jestem zwolennikiem markowych i nie musi to być top marka ale jednak jakąś która istnieje na rynku i ma jakąś markę. 

takie popularne markowe scene lights to 

RIGID INDUSTRIES Black DC Scene Floodlight (1x2 65 Degree), One Size For Auto, RV, ATV https://www.amazon.com/dp/B01553D4U4/ref=cm_sw_r_apan_i_R66H7FHQAD8XJ70EWH8P

 

 

oraz tańszy zamiennik w zestawie są dwa światełka za 40$ czyli po 20$ za sztukę co daje nam 5x taniej od powyższego Rigid które kosztuje 100$ za sztukę. Z tym że Rigid ma 1100 lumenów a zamiennik 750 lumenów. 

 

MICTUNING RV Exterior LED Porch Utility Light 12V 750LM Each Replacement Lighting for RVs Trailers Campers Pack of 2 https://www.amazon.com/dp/B07RZW1CPH/ref=cm_sw_r_apan_i_TC3JW001FVD5TZHZ7PG0?_encoding=UTF8&psc=1

Ja zastosowałem dwa te światełka Rigid na prawym boku auta pod roletą ( trzeba pamiętać żeby je tak zainstalować aby po otwarciu drzwi suwanych nie zasłonić tego jednego bo jak będziemy kempingowa to fajnie mieć drzwi odsunięte a mimo to mieć światło:)  ja normalnie ie je przykręciłem do boku auta ale ale nie na bagażniku dachowy bo jak będzie roleta wysunięta to by zasłaniała. 

Także na przód auta to myślę że Rigid światła są dobrym wyborem w stosunku jakość cena. Czy to na zderzaku czy na dachu można zastosować jakąś listwę i to jest taka podstawa. 

Ja troszkę ze względu na zboczenie zawodowe , troszkę że względu na charakter mojego kampera który z zasady ma jeździć więcej po lasach i pustyniach to poszedłem na bardzo wysoką półkę po światła. I wygląda to tak

1) na boku auta pod roletą wspomniane wcześniej Scene Rigid światła x 2 sztuki 

RIGID INDUSTRIES Black DC Scene Floodlight (1x2 65 Degree), One Size For Auto, RV, ATV https://www.amazon.com/dp/B01553D4U4/ref=cm_sw_r_apan_i_R66H7FHQAD8XJ70EWH8P

2) na bagażniku dachowym będą po dwie lampki scene na bokach i tyle czyli razem 6 sztuk

Baja Designs Squadron PRO ATV LED Light Flood Work Pattern https://www.amazon.com/dp/B01CO90R6G/ref=cm_sw_r_apan_i_RMZ37DDXV5ZPA014Q3AG?_encoding=UTF8&psc=1

3) na dachu z przodu auta będą 3 lampy spot białe 

Baja Designs LP9 LED Spot 320001 https://www.amazon.com/dp/B07MBQYC4T/ref=cm_sw_r_apan_i_A64Y63V33RJW7FZYATPZ

4) oraz dodatkowo na dachu na zewnetrznych stronach bedzie dwa swiatla spot które będą oświetlały pobocze daleko daleko

Baja Designs Pair LP9 LED Amber Spot Lights & Harness Kit https://www.amazon.com/dp/B07B1G9CYG/ref=cm_sw_r_apan_i_RHKWHKG3VWYCRSMGY0AJ

5) na zderzaku jeszcze będą dwa swiatla z tej serii tyle że driving/combo 

LED Light Pods Driving Combo Pattern Clear LP9 Pro Series Baja Designs, Black -320003 https://www.amazon.com/dp/B07D7JDX7W/ref=cm_sw_r_apan_i_T86HMTEZ21NYMK60D37N

Na tą chwilę nie planuję więcej :)

 

No i jeszcze kwestia sterowanią to można zrobić zwykły switch lub switch z relayem aby cała moc nie szła przez switch. 

Lub popularnym i ułatwiającym życie jest taki zestaw przekaźnikowy

Auxbeam 6 Gang Switch Panel, Universal Circuit Control Relay System Box with Automatic Dimmable On-Off LED Switch Pod Touch Switch Box for Car Pickup Truck Boat UTV SUV (Green) https://www.amazon.com/dp/B08RRXFLTL/ref=cm_sw_r_apan_i_8RG000F9HKYTVCTA6Z37?_encoding=UTF8&psc=1

Łatwo z jednej strony podłączamy lampy , panel z przyciskami w ktoryms miejscu i to tyle. 

Pozdrawiam

 

W załączniku zaznaczyłem te scene światło Rigid. Nie mam lepszego foto więc na szybko z kamery zrobiłem:) 

 

Screenshot_20220421-165947_Zmodo.jpg

Edytowane przez Marcin Siemcio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze dodał, że powinniśmy zwrócić uwagę na temperaturę barwową i współczynnik odzwierciedlenia barw ( CRI - Colour Rendering Index ).
O ile takie reflektory typu " szperacz " to chyba bez znaczenia o tyle takie pod markizę, przy których będziemy siedzieć, powinniśmy wybrać takie jakie lubimy ( ja osobiście całe oświetlenie LED mam w barwie ciepłej 3000K ). Ale mój kolega lubi zimne ( ma 6000K ), moje nie podoba się jemu a jego nie podoba się mnie ;) .
Dodałbym, że te pod markizę dobrze jest podłączyć przez regulator mocy, nie zawsze jest potrzeba robienia dnia z nocy ;) . Ja mam włączanie i regulację z pilota. Dość duży zasięg pozwala na włączenie oświetlenia z odległości nawet kilkuset metrów, szczególnie na pustkowiach gdzie cisza w eterze :)
Nie wiem też czy nie była poruszana kwestia zasilania, ale Hiob ma hotelową instalację 24V... Chyba, że oświetlenie ma być z akumulatorów rozruchowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura akurat tych RIGID to jakieś 5000. Mają też wersję żółtą na oko jakieś 2700 ale tak jak piszesz to już zależy od tego kto co lubi. Ja akurat wolę światło dzienne wokoło kampera więc 5000 jest dla mnie okej. 3000 to lubię w sypialni czy w pokoju wypoczykowym. CRI natomiast producent w przypadku tych lamp nie podaje. 

Dobry pomysł z tym ściemniaczem na pilota.

Hiob ma 24 volty ale tylko jeśli chodzi o baterię,  na pewno na wyjściu DC zaraz ma przetwornice 24/12v ponieważ odbiorniki końcowe są już na 12V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/21/2022 at 1:00 PM, Marcin1171 said:

Witaj Hiobie. W nawiązaniu do rozmowy wrzuć zdjęcia tego co potrzebujesz połączyć i jakie są średnice.

Nagrałem filmik, będzie gotowy za godzinkę, więc go tu wkleję. 

On 4/21/2022 at 4:56 PM, Marcin Siemcio said:

Światła

u Was na pewno potrzebujecie scene lights do oświetlenia przestrzeni wokół kampera i teraz tak ja jestem zwolennikiem markowych i nie musi to być top marka ale jednak jakąś która istnieje na rynku i ma jakąś markę. 

...

oraz tańszy zamiennik w zestawie są dwa światełka za 40$ czyli po 20$ za sztukę co daje nam 5x taniej od powyższego Rigid które kosztuje 100$ za sztukę. Z tym że Rigid ma 1100 lumenów a zamiennik 750 lumenów. [...]

No i jeszcze kwestia sterowanią to można zrobić zwykły switch lub switch z relayem aby cała moc nie szła przez switch. 

 

Dzięki za linki i Twoje uwagi. Nasza markiza będzie mocowana na magnesach, nie na stałe, więc nie bardzo jeszcze wiem jak to pogodzić z lampkami. W sumie to jak będzie ciemno, to i markiza niepotrzebna, bo cień nam zabezpieczy Matka Ziemia, a jak będzie padać, to i tak raczej się będzie uciekać do auta.

2 hours ago, Paweł7 said:

... ( ja osobiście całe oświetlenie LED mam w barwie ciepłej 3000K ). Ale mój kolega lubi zimne ( ma 6000K ), moje nie podoba się jemu a jego nie podoba się mnie ;) .
Dodałbym, że te pod markizę dobrze jest podłączyć przez regulator mocy, nie zawsze jest potrzeba robienia dnia z nocy ;) . (...)
Nie wiem też czy nie była poruszana kwestia zasilania, ale Hiob ma hotelową instalację 24V... Chyba, że oświetlenie ma być z akumulatorów rozruchowych...

6000K wygląda dość upiornie, ale za to 3000K "starodawnie", jakby to były zwykłe żarówki. Dla mnie chyba istotne jest głównie to, by coś było widać, barwa światła ma drugorzędne znaczenie.

Jeśli chodzi o zasilanie, to sam nie wiem. Najprościej byłoby skorzystać z aku samochodowego, bo to 12V, bo są blisko kierowcy, więc całe zasilanie i kontrola byłyby mniej-więcej w jednym miejscu i kable "na dach" też będą przechodzić nad fotelem kierowcy. Co prawda nie chciałbym mieć problemów z odpaleniem auta po całonocnej imprezie, ale tam są dwa akumulatory po 70 Ah, więc to szybkie rozładowanie ich raczej mi nie będzie groziło. Dwa-trzy ampery prądu można ciągnąć kilka ładnych godzin bez zbytniego rozładowania aku samochodu.

11 minutes ago, Marcin Siemcio said:

Hiob ma 24 volty ale tylko jeśli chodzi o baterię,  na pewno na wyjściu DC zaraz ma przetwornice 24/12v ponieważ odbiorniki końcowe są już na 12V. 

Ale przetwornica jest z tyłu vana, dlatego rozważam też możliwość pociągnięcia prądu z samochodowych akumulatorów. Zwłaszcza tych, które byłyby używane w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.