Jump to content
Trucker Hiob

Buduję campervana w USA na bazie Transita.

Recommended Posts

Trucker Hiob

Witam.  Zaczynam swoją przygodę z karawaningiem, ale na razie tylko teoretycznie. To znaczy najpierw będzie to przygoda polegająca na zbudowaniu kampera marzeń, na bazie zwykłego "blaszaka" Forda Transita. Samochód będzie fabrycznie nowy, w najdłuższej wersji, jaka jest u nas dostępna i z najmocniejszym benzynowym silnikiem. Dlaczego nie diesel? Odpowiem, jeśli pojawią się takie pytania.

Zdaję sobie sprawę, że realia w USA są inne niż w Europie, ale myślę, że ciągle mogę się od Was czegoś nauczyć, zwłaszcza, gdy ktoś już sam zbudował swój samochód, albo gdy spędził już kilka lat podróżując kamperem po świecie.

Mój samochód to będzie Ford Transit z benzynowym silnikiem V6 biturbo, 310 KM, 10-biegową automatyczną skrzynią i z gołymi blachami z tyłu. Coś tak jak ten:

vehicle-%2820%29.png

A w środku - planujemy mieć z tyłu łóżko "na stałe", w poprzek, z bagażnikiem poniżej, a przed nim mały stolik z dwoma fotelami skierowanymi do siebie. Za siedzeniem kierowcy kabina łazienkowa, prysznic i toaleta, jakieś szafki z wbudowaną lodówką i mikrofalówką, a po stronie pasażera kuchnia - zlewozmywak, szuflady, kuchenka itp. To tak na razie z grubsza, a szczegóły dotrą się w praniu. 

 

Piotr 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Cześć.

Po co Ci stolik przed łóżkiem. Kup obracane fotele i zaoszczędzisz mnóstwo miejsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Fotel pasażera będzie obracany i będzie też tam drugi stoliczek. Jednak przed łóżkiem planujemy mieć "ważniejszy" stół. Oszczędzanie miejsca jest ważne, ale musi czemuś służyć. Wybór vana o długości 6,75 metra i poprzeczne usytuowanie łóżka właśnie zaoszczędzi nam miejsce na wygodny stolik. 

Dodatkowo będzie to awaryjne łóżko dla trzeciej osoby, dodatkowy schowek pod fotelikami, a ponadto najprawdopodobniej cała ta część vana będzie podniesiona o 20-30 cm, w celu uzyskania stopnia ułatwiającego wejście na platformę łóżka, co da nam dodatkową powierzchnię magazynową pod stolikiem. 

Ten van jest wysoki, ma ok. 195 cm od podłogi do sufitu, więc nawet po dodaniu izolacji i podłogi zostanie miejsce na schowek nad podłogą w miejscu służącym do siedzenia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Jeśli to auto na 2 osoby to po co nocleg dla 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hipis2020
1 godzinę temu, Commander napisał:

Jeśli to auto na 2 osoby to po co nocleg dla 3.

Wszystko się może zdarzyć 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
8 hours ago, Commander said:

Jeśli to auto na 2 osoby to po co nocleg dla 3.

 

6 hours ago, Hipis2020 said:

Wszystko się może zdarzyć 😉

 

US of A to taki dziwny kraj, pełen paradoksów. 28 stanów wymaga, by jedynie kierowca i pasażer mieli zapięte pasy. W innych stanach różnie, np. w niektórych wymagane są pasy dla wszystkich, chyba, że... tych pasów nie ma, albo gdy pojazd jest cięższy nić pewna waga, różna w różnych stanach, albo jest to  "secondary enforcement law", czyli nie wolno za to zatrzymać samochodu. Trzeba znaleźć inny pretekst, albo mandat wynosi 10 dolarów, albo....  

Co dziwniejsze, w 20 stanach wolno wozić pasażerów na "balkoniku" pickupa po publicznej drodze. Jak w PRL-u na pace Żuka na zakładowej wycieczce na grzyby do lasu.

Zatem kto wie, może kiedyś pojedziemy z extra pasażerami i dodatkowe łóżeczko będzie jak znalazł. A może moje luba mnie wykopie z małżeńskiego łoża i takie spanko, choć za krótkie i dość wąskie, będzie lepsze, niż spanie na przednim siedzeniu. 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Czy dobrze czytam ten Nick?

Czy ten Hiob z USA to ty?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Wygląda na to, że ja to ja...   Hiob to nie jest nick, na którego każdy się rzuca. :D  Raczej się źle ludziom kojarzy i z marketingowego punktu widzenia jest porażką. 😉  Chyba muszę sobie zrobić jakąś fotkę do avatara. 

BTW właśnie wynajęliśmy campervana na trzy dni, za skromną opłatą tysiąca dolarów. Nic te pieniądze nie są warte. Ale lepiej wydać teraz tysiąc, niż zrobić później błąd wart sto tysięcy.  Na pewno na moim kanale na YT będzie z tego jakiś reportaż. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Witam Cię serdeczne 😁

Czasem w pracy włączałem sobie Twoją kamerkę z troka 🤣.  Lubiłem patrzeć na te ogromne przestrzenie które przecinałeś autem. 

No jestem w lekkim szoku że do nas wpadłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Kamerka dalej jest. Będzie dziś po 12. Zapraszam. http://truck27.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
borek6

Ja ostatnio oglądałem o kolekcji aut w Twoim S320... pięknie zachowany egzemplarz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

To prawda, że egzemplarz się udał, choć pewne ryzyko było - kupiłem go na aukcji.  Ma 22 lata i 45 tys mil przebiegu i stał się moim "normalnym autem" do codziennej jazdy, ale klasykami też jeżdżę. Dziś do pracy przyjechałem 70-letnim Cadillakiem. 🙃

IMG-2403.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

wow Polskie blachy w USA

jak rozwiązujesz kwestię badań technicznych ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Cadillac też ma chyba polskie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...