Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

FedEx zrobił dziadostwo, przesyłka z Michigan do nas idzie już cały tydzień i jeszcze nie dotarła. Prawdę mówiąc nie do końca rozumiem, dlaczego przesyłka z Michigan musi przejść przez tyle centrów dystrybucyjnych, na dodatek siedząc w nich po parę dni. Ostatni krok, to Rock Hill, SC, z którego już jedzie busikiem do domu, więc mam nadzieję, że to będzie miało miejsce jutro i jutro dostaniemy te szyny: 

It's on the way.

Tracking summary

ShippedStep 1 - Completed - Shipped Sat, Dec 4Sat, Dec 4

In transitStep 2 - In Progress - In transit

Out for deliveryStep 3 - Upcoming - Out for delivery

Estimated deliveryStep 4 - Upcoming - Estimated delivery Fri, Dec 10Fri, Dec 10
Tracking details
FedEx tracking #61290980809820679991
  1. Dec 9, 2021
    9:18pm PST
    Departed FedEx location
    CONCORD, NC 28027
  2. Dec 9, 2021
    3:01pm PST
    Arrived at FedEx location
    CONCORD, NC 28027
  3. Dec 9, 2021
    1:57am PST
    In transit
    STATESVILLE, NC 28625
  4. Dec 7, 2021
    6:44pm PST
    Departed FedEx location
    FEDEX SMARTPOST GROVE CITY, OH 43123
  5. Dec 7, 2021
    4:51pm PST
    Arrived at FedEx location
    FEDEX SMARTPOST GROVE CITY, OH 43123
  6. Dec 7, 2021
    6:40am PST
    In transit
    PERRYSBURG, OH 43551
  7. Dec 6, 2021
    4:39pm PST
    Left FedEx origin facility
    LAKE ORION, MI 48359
  8. Dec 3, 2021
    8:17pm PST
    Arrived at FedEx location
    LAKE ORION, MI 48359
  9. Dec 3, 2021
    3:08pm PST
    Shipment information sent to FedEx
    48309
  10. Dec 3, 2021
    2:08pm
    Tracking number provided

Oriony przygotowane, kabelki zrobione, przykręcone do Orionów, ale brak miedzianych busbarów nie pozwolił skończyć pracy w tym tygodniu. Będziemy zatem kończyć w przyszłym. 

 

 

IMG_3266.JPG

IMG_3270.JPG

IMG_3279.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Busbary dotarły,  od kilkunastu godzin usiłuję to wszystko popodłączać, oczywiście robiąc przy tym masę błędów, ale w końcu zrobione i działa. Na wolnych obrotach daje mi to 77 amperów 24-woltowego prądu, a na wyższych obrotach - 80. Trochę mniej, niż teoretyczne 15 razy 6 = 90, ale w zupełności wystarczy. Takim prądem mogę ten swój magazyn energii naładować od niemal zera do full w osiem godzin jazdy - 8h x 80A = 640 Ah, a moje aku mają 4 x 170 Ah = 680 Ah. 

 Jak posprzątam narzędzia w vanie, pojadę na przejażdżkę obwodnicą dookoła miasta - to jakieś 100 km i zobaczę, czy się nic nie nagrzewa zbytnio. 

 

 

IMG_3280.JPG

IMG_3283.JPG

IMG_3286.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Paweł7 said:

Sprawdź napięcia w newralgicznych punktach w trakcie ładowania. To też może dać odpowiedź czy wszystko ok.

To znaczy? 

47 minutes ago, Waldek R said:

Hiobie piękna robota, brawo. Jedna uwaga, busbary powinny być zaizolowane całe. Reszta to pełny profesjonalizm.

 

A dlaczego? W miejscach, gdzie są przykręcone kabelki i tak zaizolować tego nie dam rady. Tam są niskie napięcia, więc mi żadne przebicia chyba nie grożą? Busbary są przykręcone nylonowymi śrubami do poprzeczek, więc nigdzie się nie przesuną, a dodatkowo dam tam jeszcze trytki, bo trytka to podstawa każdej prowizorki, tzn. chciałem powiedzieć, każdego profesjonalnego projektu. :D 

Przejechałem 120 km, półtorej godziny, wszystko działa, nic nie jest gorące, Oriony ciepłe, tak na oko jakieś 45-50 C.  Jeden się wyłączył, więc zmieniłem mu ustawienia automatycznego wyłączania  i zaczął działać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do izolowania całych BUSBARów, popieram Waldek R... Samochody nie płoną od wysokiego napięcia a od zwarć instalacji 12V. W niej występują duże prądy zdolne rozgrzać przewody do czerwoności.
Punkty w których mierzyłbym napięcia to akumulator 12V do którego podpięte są victrony a busbary "12V" i busbary "24V" przy victronach i bigbateriach...

Jeśli te "czerwone" busbary są dodatnimi z 12V i 24V to jest to dość niebezpieczne. Przypadkowe zwarcie między nimi może posłać 24V w instalację 12V.
Na 100% bym to zaizolował np. rozciętym peszlem... będzie trudno go założyć ale nie odpuściłbym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona zgadza się z Wami, choć możliwość, że tam będzie jakieś zwarcie, jest praktycznie zerowa. One się nie wygną "w poprzek" i nie urwą się z zaczepów. Nawet, gdyby nylonowe śrubki w jakiś sposób "wyparowały", to naprężenia kabli idących z Orionów nie pozwolą się szynie odgiąć od poprzeczki, ani nigdzie przesunąć. Ta "szafa rozdzielcza" będzie za drzwiczkami i co jakiś czas sprawdzę, czy nic się nie rozkręca, więc naprawdę nie widzę potrzeby izolowania wszystkiego. 

 

30 minutes ago, Paweł7 said:

Punkty w których mierzyłbym napięcia to akumulator 12V do którego podpięte są victrony a busbary "12V" i busbary "24V" przy victronach i bigbateriach...

Aku 14,14 V, przy Victronach  14,07 V.  Po drugiej stronie Victronów 27,4 V, przy akumulatorach samochodowych 27,2 V - zmierzone przy podwyższonych obrotach silnika. 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jakieś 12W strat na kablach "12V" i 16W na "24V". Chyba w normie ;).
 

Jeśli chodzi o busbary to jakieś przemieszczenie swoją drogą, choć przymocowane nie powinny się ruszyć. Ja raczej czuję zagrożenie ze strony "obcych ciał", gdy np. zechcesz dokręcić jakąś śrubę... Pamiętam jak mało mnie nie zabił mój zegarek z metalową bransoletką, normalny mechaniczny ;).

Tak nawiasem pisząc, moja pani to też Grażynka i też służba zdrowia.
Wiem jakie to ma konsekwencje, łączę się z Tobą w bólu...


Nie no, żart taki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Paweł7 said:

Nie no, żart taki :D

Tak, tak... przez łzy do szczęścia...  ;) 

A co sądzicie o takim rozwiązaniu? Co prawda nie zabezpiecza całkiem tych szyn, ale na pewno zmniejsza niebezpieczeństwo przypadkowego zwarcia:

 

IMG_3294.JPG

IMG_3295.JPG

IMG_3297.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też inna opcja - zabezpieczenie tych busbarów taśmą "Gorilla Tape". To taka trochę lepsza taśma typu duct tape, grubsza i czarna, a nie srebrna. Powinna dobrze spełnić tu swoje zadanie jako zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem: 

IMG_3328.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38m30s - bo nie powinno się prowadzić 2 przewodów a już na pewno nie przez dwa bezpieczniki. Możesz to jeszcze spróbować wyrównać rozdzielając zasilania ORIONów.
Tz. 3 ORIONY na jednym bezpieczniku i 3 na drugim. Musiałbyś rozciąć busbary i w ten sposób podzielić na sekcje.
Ale jeśli nic się nie grzeje to chyba nie ma co się przejmować.
Sprawdź jak rozkładają się prądy ładowania poszczególnych akumulatorów, bo tam może zachodzić to samo zjawisko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.