Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

2 hours ago, Waldek R said:

Czy te 30A bezpieczniki masz zamiar dać ?

Rozumiem że dasz 6*30A + ten 150A

Tak, będą takie bezpieczniki:  https://www.amazon.com/gp/product/B000CZ2Z92/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o04_s00?ie=UTF8&psc=1  6 po 30A  na wyjściu, 6 razy 60 na wejściu, według zaleceń producenta. 

 

fuse (2).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hej, dobry wieczór, przepatrzyłem tą sprawę z tym inwerterem i gromedem i wygląda mi to że problem udało by się chyba rozwiązać. Tak na szybko przeleciałem informację jakie tutaj zamieściłeś i wg mnie wygląda to w ten sposób. GFCI wywala w inwerterze ponieważ twój gromed ma złączony Neutral z Groundem. Producent nie przewidział tego typu instalacji. GFCI w najprostrzy sposób tłumacząc działa tak iż jeśli wykryje różnicę pomiędzy przewodem fazowym w naszym przypadku L a przewodem neutrealnym N to włącza się zabezpieczenie. czyli GFCI myśli iż jeśli jest różnica tzn że część prądu ucieka innym źródłem np przez obudowę do przez twojego palca do ziemi i aby Cię uchronić rozłącza źródło prądu. W przypadku twojego układu gromed skoro nie ma odejścia na Ground do obudowy auta tzn iż jest zgrandowany z neutralem. Co to oznacza? a mianowicie do Renogy wraca troszkę po Neutralu a troszkę po Ground ( bo po co ma się pchać w sam neutral jak może ominąć korki i częściowo polecieć groundem ). W związku z tym widzę trzy rozwiązania - albo rozłączyć GFCI w Renogy albo rozdzielić Ground od Neutrala w Gromecie. Obydwa rozwiązania skomplikowane więc je pomińmy, najprostrzym rozwiązaniem będzie pomiędzy renogy a Grometem puścić tylko Hot i Neutral. Spróbuj ten sposób a może próbowałeś i nic nie dało ? Wiem że już zdecydowałeś o orionach i na pewno to lepszy wybór chociaż kosztowny bo tak jak mówiłem zdziwiłem się że zdecydowałeś się zamieniać prąd stały na zmienny aby jeszcze raz go zamienić na stały.  Tak jak Ci wspomniałem rozważ jeszcze ten regulator https://www.nationsstarteralternator.com/WS500-Advanced-Alternator-Regulator-from-Wakespeed-p/ws500.htm , jest to o wiele prostrze i tańsze rozwiązanie. Skontaktuj się z chłpakami z nations oni są naprawdę specjalistami w swojej dziedzinie numer 1 w USA od 90 lat  na rynku. Wiem że już oriony w drodze ale to Ameryka tutaj nie ma problemu ze zwrotami heh także to nie przeszkoda. Chociaż ich zapytać czy do twojego alternatora podejdzie ten kontroler oraz czy ma to wpływ na gwarancję. Dla Ciebie była by proste rozwiązanie ponieważ tylko przewody z komory silnika pod autem do twoich baterii na tyle auta i tyle. Regulator zostaje w komorze silnika. Nic ci nie grzeje w aucie a uwierz 6 orionów może trochę ciepła wytworzyć. Jeszcze obczaje co z tym twoim napięciem pomiędzy neutralem i groundem chociaż obstawiam że to też może mieć związek z budową tego Gromedu i właśnie z tym brakiem groundu do paki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Marcin Siemcio said:

  Tak jak Ci wspomniałem rozważ jeszcze ten regulator https://www.nationsstarteralternator.com/WS500-Advanced-Alternator-Regulator-from-Wakespeed-p/ws500.htm , jest to o wiele prostrze i tańsze rozwiązanie....

Przede wszystkim witaj i dzięki, że tu zajrzałeś. Na tej stronie  https://panbo.com/how-wakespeeds-ws500-alternator-regulator-solves-complex-charging-issues-a-new-approach/  czytam: 

 The WS500 can provide up to 30 Amps of field current output

Czy to znaczy, że on nie da większego prądu, niż 30 amps? Jak to rozumieć?  Na stronie którą Ty podlinkowałeś, nie widzę żadnej informacji o wydajności tego urządzenia. 

PS. Chyba sam znalazłem odpowiedź: 

 

PS2. Podłączyliśmy naszą klimę i choć za zimno, by sprawdzić, czy chłodzi, to sprawdziliśmy, że grzeje. :D 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin namieszał mi w głowie i nawet wysłałem maila do sklepu z Orionami, żeby na razie powstrzymali się z wysyłką Victronów.  Ta koncepcja z WS500 wygląda zachęcająco, a do tego jest jeszcze inna możliwość - dodatkowy alternator? 

Nie do końca rozumiem jeszcze o co chodzi, ale https://www.nationsstarteralternator.com/ sprzedają różne, ciekawe zestawy, na przykład potrójne, czy poczwórne alternatory do silników GM. Sprzedają też 300-amperowy alternator do mojego Forda, konkretnie do auta z dwoma alternatorami, więc chyba jest to dodatkowy, trzeci alternator o bardzo dobrych parametrach:

TK35-300XM-ER-L High Amp Alternator for Ford Transit with Factory Dual Alternators
FITS ONLY THE YEARS OF 2020-UP with 3.5L Ecoboost

The Large Case Denso Hairpin 300 Amp XM series high output alternator is a component of a next generation high efficiency, severe duty charging system specifically engineered for Nations Starter and Alternator. This system consists of a 300 Amp alternator and internal regulator. The alternator produces a maximum of 300 amps and will produce a minimum of 170 amps continually at low idle speeds and maximum output above 1800 engine RPM. The alternator has a maximum efficiency in excess of 75 percent.  (LINK)

Ten alternator można kupić wraz z regulatorem, o którym wspomina Marcin Siemcio. Cena dość wysoka - $1300 za alternator, dodatkowo $300 za regulator, ale porównywalna z Orionami, a otrzymałbym lepszy, sprawniejszy, wydajniejszy i "czystszy" system, nie narażając fabrycznych alternatorów na przepracowanie. 

Jeśli oni mają jakiś warsztat i montują to u siebie, to byłbym nawet gotów pojechać do nich i zamontować to na miejscu - to tylko 1000 km, dzień jazdy. Wziąłbym sobie dzień, czy dwa urlopu i załatwił tę sprawę. 

Napisałem do nich maila, zobaczymy co odpiszą. Dziś Święto Dziękczynienia, więc pewnie na odpowiedź zaczekam do jutra, ale mam nadzieję, że to się uda. Wygląda zachęcająco. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hiobie zgodnie z prośbą podsyłam link do grupy na facebooku. Jest to największa grupa, jest nas kilkadziesiąt tysięcy. Pochwalę się że jestem w klubie od 2017. Bardzo fajna grupa, dużo technicznych informacji oraz pomoc wielu doświadczonych klubowiczów. Co prawda ze względu na lawinowy wzrost zainteresowania kamperami coraz więcej osób trafia które nie nadają się do grupy. Zapraszam https://www.facebook.com/groups/1817720548508739/?ref=share

oraz przy okazji jeśli ktoś zainteresowany to moja prywata czyli moja stronka o budowie drugiego kamperka w USA tzn Hioba kamper jest pierwszy a mój drugi heh

https://www.facebook.com/Visiting3rdPlanetFromTheSun/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam dla siebie dobrych informacji. Rozmawiałem z tym producentem alternatorów i okazało się, że nie mają systemu, który by wspomagał 24-woltowe baterie. Dodatkowo ich system współpracuje tylko z dwoma producentami baterii, i żaden z nich to nie BigBattery.com

Ich dodatkowy alternator jest na 12V, a regulator nie potrafi zmienić tego prądu na 24 wolty, więc wróciłem do "planu B", czyli sześć Victronów Orionów. 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

Top
  •  

Re: Charging 24v from a 12v system

Postby MinorMatt » Wed Jun 19, 2013 5:21 pm

It can be done quite easily provided you don't want to draw more than about 40A from them in 24V configuration (960W). If you require more than that you will either need to find a special (high current) relay or connect manually with an isolator. You would need to get in to the habit of only turning the 24V isolator when required and turning off after. If you tried to charge with it engaged you would potentially put 24V through your van electrics and blow it all. You can replace the relays with switches/isolators too and set it up manually but there is a high chance of error.

Image

If there is a 12V source to the relay, either through a manual switch (on the dash?) or the 12V out from the alternator (spurred off the warning light) the batteries will charge as 12V batts. As soon as this is dropped (either switch off or engine off) they join together to become a single 24V supply.

THIS WILL NOT WORK IF THE 2 BATTERIES ARE CONNECTED TO THE VEHICLE WIRING IN ANY WAY (i.e. you need 2 batteries in the back of the van only connected in the way shown).

I accept no liability if you wire up (or attempt to wire up) this circuit and it all goes wrong, its a dangerous thing having 24V in a 12V vehicle!

EDIT: Slight mistake in that Drg... Terminal 86 on the top right relay should go to earth, and terminal 85 on the relay below should be fed from the switched 12v supply.
 

... ale to chyba zbyt ryzykowne i zbyt trudne do wykonania przeze mnie. Tym bardziej, że jest tam ryzyko spalenia całej instalacji auta przez pomyłkowe włączenie prądu 24V w sieć samochodu. 

Zatem... Wracamy do sześciu Victronów. 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi przykro bo narobiłem jak się okazało tylko zamieszania, blan B też jest okej. Oriony to bardzo dobre urządzenia, musisz tylko ładnie to zaplanować. ( sam na początku zamówiłem 3 sztuki ale póżniej zmieniłem plany i pogoniłem na ebayu ). Jeśli dobrze zaplanujesz aby nie zabrały dużo miejsca i miały dobrą wentylację to będzie Pan zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Trucker Hiob napisał:

Niestety nie mam dla siebie dobrych informacji. Rozmawiałem z tym producentem alternatorów i okazało się, że nie mają systemu, który by wspomagał 24-woltowe baterie. Dodatkowo ich system współpracuje tylko z dwoma producentami baterii, i żaden z nich to nie BigBattery.com

Ich dodatkowy alternator jest na 12V, a regulator nie potrafi zmienić tego prądu na 24 wolty, więc wróciłem do "planu B", czyli sześć Victronów Orionów. 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

Top
  •  

Re: Charging 24v from a 12v system

Postby MinorMatt » Wed Jun 19, 2013 5:21 pm

It can be done quite easily provided you don't want to draw more than about 40A from them in 24V configuration (960W). If you require more than that you will either need to find a special (high current) relay or connect manually with an isolator. You would need to get in to the habit of only turning the 24V isolator when required and turning off after. If you tried to charge with it engaged you would potentially put 24V through your van electrics and blow it all. You can replace the relays with switches/isolators too and set it up manually but there is a high chance of error.

Image

If there is a 12V source to the relay, either through a manual switch (on the dash?) or the 12V out from the alternator (spurred off the warning light) the batteries will charge as 12V batts. As soon as this is dropped (either switch off or engine off) they join together to become a single 24V supply.

THIS WILL NOT WORK IF THE 2 BATTERIES ARE CONNECTED TO THE VEHICLE WIRING IN ANY WAY (i.e. you need 2 batteries in the back of the van only connected in the way shown).

I accept no liability if you wire up (or attempt to wire up) this circuit and it all goes wrong, its a dangerous thing having 24V in a 12V vehicle!

EDIT: Slight mistake in that Drg... Terminal 86 on the top right relay should go to earth, and terminal 85 on the relay below should be fed from the switched 12v supply.
 

... ale to chyba zbyt ryzykowne i zbyt trudne do wykonania przeze mnie. Tym bardziej, że jest tam ryzyko spalenia całej instalacji auta przez pomyłkowe włączenie prądu 24V w sieć samochodu. 

Zatem... Wracamy do sześciu Victronów. 

Żeby układ z rysunku mógłbyć wprowadzony w życie u Ciebie Hiobie musiałbyś rozdzielić BigBatery na 12V akumulatory. Czyli wymiana BMS, dodatkowe bezpieczniki, przekaźniki na spore prądy  i dużo problemów. No i wtedy bezsens 24V jak dla mnie... 
Tak nawiasem mówiąc chyba za wcześnie poddałeś się z tym Rongery. Wydaje mi się, że dałoby się to jakoś rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, Marcin Siemcio said:

Bardzo mi przykro bo narobiłem jak się okazało tylko zamieszania, blan B też jest okej. Oriony to bardzo dobre urządzenia, musisz tylko ładnie to zaplanować. ( sam na początku zamówiłem 3 sztuki ale póżniej zmieniłem plany i pogoniłem na ebayu ). Jeśli dobrze zaplanujesz aby nie zabrały dużo miejsca i miały dobrą wentylację to będzie Pan zadowolony. 

Nie ma powodu, by Ci było przykro. Drobne porażki to także część procesu uczenia się. W końcu wcale nie wiadomo, czy nie zbudujemy kiedyś innego kampera i wtedy od początku zaplanujemy kilka rzeczy inaczej. :D 

Oriony będą na ścianie między oparciem siedzenia kierowcy, a prysznicem, przykręcone do 80/20, uszeregowane pionowo, jeden nad drugim, z dużą ilością przestrzeni między nimi, a ścianą zewnętrzną auta, a dodatkowo tamta przestrzeń będzie miała wymuszoną cyrkulację powietrza przy pomocy wiatraczków komputerowych. Tamto miejsce i tak jest niewykorzystane w żaden inny sposób, więc będzie dobrze. 

6 hours ago, Paweł7 said:

Żeby układ z rysunku mógłbyć wprowadzony w życie u Ciebie Hiobie musiałbyś rozdzielić BigBatery na 12V akumulatory. Czyli wymiana BMS, dodatkowe bezpieczniki, przekaźniki na spore prądy  i dużo problemów. No i wtedy bezsens 24V jak dla mnie... 
Tak nawiasem mówiąc chyba za wcześnie poddałeś się z tym Rongery. Wydaje mi się, że dałoby się to jakoś rozwiązać.

Zgadza się, w sumie podałem ten schemat jako ciekawostkę, nigdy nie myślałem, by coś takiego instalować. Przeraziły mnie  słowa: "You would need to get in to the habit of only turning the 24V isolator when required and turning off after. If you tried to charge with it engaged you would potentially put 24V through your van electrics and blow it all." :D 

Na pewno dałoby się rozwiązać układ taki, jaki był w "planie A", zrobili to inni, używając inwertera innej firmy, ale nam już się bardziej podoba "plan B" z Orionami. Oczywiście do czasu, gdy się okaże, że tam mamy jakiś trudny problem...   Ale to dopiero zobaczymy za parę tygodni. :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pierwsze Oriony podłączone, wszystko śmiga że hej! 30 amps ładowanie na wolnych obrotach.  Największy problem to te wszystkie kable - jak je poukładać, żeby nie było jakiejś totalnej gmatwaniny. :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.