Skocz do zawartości

Elektryka w zielonej puszce


Rekomendowane odpowiedzi

tylko woda biała i szara,
prad od tego mam regulator i jego lcd w Victronie apka na bluta a w Tracerze taż na fona czy kompa jest oraz za 150zł  można panelik dołączyć 
gazu u mnie nie będzie - planuje podłogówkę i webasto wodne a ciepła woda wymiennik płytowy,
dla  wersji kemping słupek  - może ogrzewanie  i ciepła woda elektrycznie
jak kasa kiedyś  pozwoli dojdzie webasto suche o ile będzie konieczne lub nie sprawdzi się wodne
napiecia  aku  pokładowego załatwi regulator na swoim wyświetlaczu, napięcie aku rozruchowego właczenie świateł i lookniecie

jestem minimalista i drażnia mnie wodotryski  - to ma pracować a nie świecić bajerem

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja coś jeszcze dopowiem...

1) pin zwarcia cyrixa - tak 30s jak to będzie impuls - jak cały czas pod napięciem to cały czas zwarty...tak przejechałem ponad 2000km bez alternatora...z ładowaniem z solara...

2) Cyrix sprawia np iż po uruchomienia silnik/alternator ładujący akumulator rozruchowy do stanu "prawie naładowany", co daje często mniejsze obciążenie tuż po starcie, gdy wyjeżdżamy z miejscówki czy kampingu... sprawia iż cały prąd początkowy "idzie" do aku rozruchowego, a nie np do zabudowy...

Jeżeli znowu auto długo stoi nieużywane...to aku zabudowy też jest naładowany więc cyrix będzie sprawdzał czy nie podładować akumulatora rozruchowego z solara...niby nie potrzebne w sprawnym aucie - ale kamper to jednak auto które jeździ okresowo czego nie lubią pojazdy...wiec częściej narażony na problemy (nawet banalne, jak pozostawiona lampka oświetlenia na 3tygodnie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Misio napisał:

ale kamper to jednak auto które jeździ okresowo czego nie lubią pojazdy

Przy alkowie tak ale u mnie nie jestem pewny czy tak będzie, jak leciwy Sharan zdechnie i pójdzie na żyletki niewykluczone że będę jeździł na codzień  w sumie L3  5,5m  to nie jest duże auto  a 80-90% mojej jazdy to w 1osobe Swoszowice-Ujastek obwodnicą A4 wiec żadem problem busem śmigać  i  spale miesięcznie za 100 -150zł  więcej 
2 auta trzymać w chałupie nie wiem to czy ma sens bo tez koszty same ubezp to prawie 100zł mies w sumie lepiej mi sie jeździ busem niz Sharanem :)  o ile nie ciasne miasto.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aleś wymyslił - OC to połowa nawet gdy KR


OC+AC+ASSI dość wypasione+NW razem  mi tak wychodzi koło 1200-1300
Sharan hulał trochę po świecie więc tak ma - nie lubię miec problemów za granicą wiec nie żałowane  1000km na EU holowania auto i buda w tym było i kupa różności łącznie z psem do veta gdyby ucierpiał :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Osiołek, w tamtym roku, zrobił 22tyś km...wiec też sobie jeździł - szczególnie że od 11.11 stoi biedaczek...

Jeżdżenie na co dzień takim autem ... (gabaryt, rocznik), chyba by mi było szkoda...bo tak to za 4-5lat go zajeździsz... chodzi mi o problem z autem a nie z kierowcą :D

 

A czy przypadkiem L3 nie ma 5,9m (tak w roli sprostowania), czy to w nowszej budzie aż tyle urósł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Misio napisał:

A czy przypadkiem L3 nie ma 5,9m (tak w roli sprostowania), czy to w nowszej budzie aż tyle urósł?

Michał , tak urósł , ll  ma 5599 a lll 5998 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Misio napisał:

Jeżdżenie na co dzień takim autem ... (gabaryt, rocznik), chyba by mi było szkoda...bo tak to za 4-5lat go zajeździsz...

daj spokój nie można robić kapliczki z kawałka blachy :) rocznik - jaki rocznik toż to muzeum 2005
gabaryt mi nie przeszkadza - do miasta to na P+R i tramwaj albo taksówka :) a tam gdzie jeżdżę to żaden problem
nie zajeżdżę go - przynajmniej motora i zawiechy - robię ca 15tysi rocznie - jak kupie następnego sharana tez zajeżdżę - a jak zajeżdżę to zrobię na Ducato III drugiego łatwiej i lepiej :) 
3ka a właściwie jak w Jumperze to  2ka  - tak się rozrosła  w 2006r   mój ma dokładnie 5599mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - a to nie wiedziałem ze tak duży apetycik miał Ducato II że w III tyle urósł :D

No niestety nie - był plan że zimą lub na te święta nawet Was odwiedzimy, a teraz...aż serce się ściska...

 

Krzyśku - jak tak uważasz...dostawczak z km na blacie i większej masie szybciej będzie leciał (mechanika, zawieszenie, buda)...niż osobówka (nawet Sharan)...poza tym jak zrobisz go to wyjdzie Ci 15tyś km za auto osobowe a 10-15 za kampera i tego nie dźwignie zbyt długo (a apropo gabarytu, moim głównym autem jest T5 nie dużo mniejszy samochód, więc wiem że się da) - to jest to, na co było zwracana uwaga, że najbardziej opłaca się jak najmłodszego dostawczaka przerabiać - bo droższa jest przeróbka niż baza...przekładka na kolejnego...też to strasznie dużo kasy, czasu i roboty...ale to Twoja brożka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Misio napisał:

No niestety nie - był plan że zimą lub na te święta nawet Was odwiedzimy, a teraz...aż serce się ściska...

My dwa wypady jeszcze zaliczyliśmy , nawet z Krzyśkiem miałem się spotkać , tylko zakopianka nam nie pozwoliła , musiałem ominąć Kraków , wielka szkoda . Mysle że jak korona minie to was odwiedzimy w drodze na południe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie ma tego tematu bo Sharan ma sie ok - ruda trochę wygonić i 3 lata jeszcze będzie hulał - silnik ok zawiecha zrobiona a dziurę się szmata na bitexie zatka :) 

Dobra Pany - spot wydaje sie być rzeczą oczywista i konieczną :)  a co tam wydaje  - ma być i kropa
Spoko no problem pogwarzyliśmy - mi się tez fajnie gada ale chciałbym zamknąć temat mojej elektryki i kupować graty a żeby je pokupować to jeszcze w nast. kolejności chciałbym  pogadać o typie firmie panelu i aku  a  jak tu jaka dobra dusza przyjdzie mi co doradzić to sie nie odnajdzie w tym gąszczu postów o wszystkim 

Zatem ja przyklejam schematy i wracam do policzenia zapotrzebowania na energie a  do Was ponawiam 2 pytania

-  na ile Tracer gorszy od Victrona ? 
-   czy schemat z Tracerem popełniony przeze mnie na bazie schematu z Victronem jest ok ?

założenia są takie że chcę Victrona jak kieszeń nie uniesie to -500 schodzę na Tracera

 

VICTRON ost dopracowana wersja

10d.jpg

 


TRACER (na bazie Victrona) z prośba o ew. korekty 
w stosunku do schematu z Victronem
- zmieniono obwód przekaźnika
---- przyłączenie minus cewki przekażnika zabezpieczenia niskiego rozładowania  aku - minus pobrano z LOAD
---- usunięto bezpiecznik z obwodu przekaźnika - nie jestem pewny czy to ok
---- wykorzystano zaciski LOAD do sterowania przekaźnikiem aby odciążyć regulator - wydaje mi sie to pożądane

elektryka-tracer.jpg

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.