Jump to content
smok_wawelski

Elektryka w zielonej puszce

Recommended Posts

smok_wawelski
Posted (edited)

@chris_66 - wcześniej piszesz - W trybie "user" można ustawiać wszystkie parametry ręcznie. Na tym trybie sprawdzałem odcięcie na 12.0V i 11.8V i działało.

czyli w trybie user możesz zadać inne niż standardowe 11,1  i odłącza  zaciski LOAD  oznaczone 6  - dobrze kumam ?

a to 10,5 to jest to przed-agonalne co standardowo na tabeli ma 10,6

i jeszcze napisz mi proszę masz zrobione na masie auta czy dwuprzewodowo ?
pewnie dwu bo to alkowa :) po listewkach prund nie hula :) ale jakby go tak wierzchem po alu :) oczywiscie żartuje

 

1e8f21617d5b8aaf3a0d602bb3b9c5e4.jpgspacer.png

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tamtam
8 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Tu zabawa ogólnie chodzi o co innego - realny kompromis cena jakość przy zachowaniu moich założeń
Tracery też chwalą a było nie było RolsRoyce (Victron) 1000zł a Passat (Tracer) 500zł  no może żeby nie Januszować to niech będzie Sharan a nie Passat :)
A za 500zł to już prawie panel jest  albo jest jeden kwas - dlatego dręczę Was i kombinuje jak smok pod górę :) 

 

 

Jakie 500?

Na Aliexpress masz za 89 $, jak poszukasz to będzie jeszcze taniej. Do tego promocje, kody rabatowe i będzie jeszcze niżej.  Problemem jest koronawirus i dostawy z Chin.

Ja swojego kupiłem w ostatnie dni listopada, więc jeszcze przed koronawirusem :) Za wersję 20A zapłaciłem z modułem po BT 250 zł. Paczkę puścili na poczcie bez cła i VATu.

Niestety, ten korona to problem teraz z paczkami z Chin....

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

dlatego zakładam ceny krajowe - po za tym chińska gwarancja rzecz kontrowersyjna

Share this post


Link to post
Share on other sites
GrzGż

Witam, ja też Tracera zamówiłem z Ali i nie żałuję, koszta o 160 zł mniejsze niż w Polsce. Mój to 

3 godziny temu, tamtam napisał:

Niestety, ten korona to problem teraz z paczkami z Chin....

Z ciekawości, gdy zamknęli Wuchan (w połowie lutego) zamówiłem paczkę z Ali, przyszła po 30 dniach tak jak było napisane w aukcji, odziwo zero jakichkolwiek problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

i jeszcze napisz mi proszę masz zrobione na masie auta czy dwuprzewodowo ?


Tak, odłącza load.
I wszystkie napięcia masz ustawialne 7-16V.
Instalację mam półtora przewodu masa po ramie i zdublowane częściowo kabelkiem - panel >reg>aku

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)

Pany -  super i dzięki za podpowiedzi  ale nie ma opcji kupna z Ali, Fasttecha czy innego chińskiego jarmarku - nie biorę absolutnie tej opcji pod uwagę.
Bidnego nie stać na oszczędności jak tam gdzieś już napisałem :) 
Nie namówicie mnie do ściągania z Chin i niepewnej gwarancji za zysk 160zł  czy nawet mniej bo najtańszego w PL znalazłem za 470zł -  wole mieć święty spokój i 2 letnia gwarancje w PL
generalnie chińska gwarancja sprowadza się do gwarancji rozruchowej - zwłaszcza w obecnej sytuacji która nie wiadomo jak długa potrwa i jak się rozwinie to wg mnie po prostu nie ma sensu z tak niewielkim zyskiem kupować w Chinach.  To ma sens jak jest zysk z 500-1000  a nie 160

6 godzin temu, chris_66 napisał:

Tak, odłącza load.
I wszystkie napięcia masz ustawialne 7-16V.

no to spoczko - jeśli tak  to on sam albo posiłkowany przekaźnikiem bedzie chronił aku

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
16 minut temu, smok_wawelski napisał:


bo generalnie chińska gwarancja sprowadza się do gwarancji rozruchowej - zwłaszcza w obecnej sytuacji która nie wiadomo jak długa potrwa i jak się rozwinie to wg mnie po prostu nie ma sensu z tak niewielkim zyskiem kupować w Chinach.

nie jest źle z gw w chinach , zazwyczaj przysyłają nowe zabawki bez potrzeby odsyłania, chyba, że coś bardzo drogiego to proszą o wysłanie

ale też jest rok gw vs dwa lata u nas - inna kwestia jak sprzedawca będzie to rozpatrywał i czy wogóle

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)

spoko Krzychu niem am awersji do chińskiego jarmarku - jakby to było tak jak napisałem 500-1000 wchodziłbym a za półtorej stówki zagryze zęby choć nie powiem to tez kasa która na ulicy nie leży wiec moze warto - tym bardziej że sam mppt to mozna na końcu zamontować więc czas jest

Kończę obecnie dogryzać do końca tego Vortronica ale wydaje mi się że z tej maki chleba nie będzie i na placu boju pozostaną Victron i Tracer :)

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)

Tak dokładnie o tym- to MPPT
Dzieki serdeczne  @filipert - Shaud to firma znana z elektrobloków od lat - w sumie tez nie słyszałem złego słowa na nia.
Cena fajna, blisko bo Ogrodzieniec można by nawet mając druciarnie i panel przetestować  bo cena trochę śmierdzi 4 ro krotnie niższa od sklepowej  Conrada - fakt Conrad nie jest tani ale takie relacje cenowe zawsze powinny rodzić czujność :) 
Na pewno godny zainteresowania -  niestety  dla mnie ciut za mały bo obsługuje panel max do 280W i to właściwie jedyna przeszkoda żeby się nim 
zainteresować
Tak czy inaczej dzięki za namiar

Skończyłem tez gryźć tego Vortronica - odpuszczam - powody to:
-  cena niewiele niższa od Victrona i dużo wyższa od Tracera
-  chore ceny panelu i akcesorii,
-  wbudowane ład. aku rozruchowego mizerne
- nie sposób ustalić jak to będzie hulać z Cyrixem i czy się nie pogryzie
Tez dzięki @sebka34 za podrzucenie namiaru bo system niewątpliwie ciekawy

 

Zatem koło zatoczyło krąg  dzięki wszystkim za dotychczasowe uwagi i sugestie i proszę o dalsze a na placu boju pozostają Victron i Tracer :) jako sprawdzone rozwiązania spełniające moje założenia.

Schemaciki zaraz przekleje  po tym poście aby nie trzeba było do nich latać

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)

VICTRON - ostatnia wypracowana wersja

10d.jpg

 

TRACER (na bazie Victrona) z prośba o ew. korekty 
w stosunku do schematu z Victronem
- zmieniono obwód przekaźnika
---- przyłączenie minus cewki przekażnika zabezpieczenia niskiego rozładowania  aku - minus pobrano z LOAD
---- usunięto bezpiecznik z obwodu przekaźnika - nie jestem pewny czy to ok
---- wykorzystano zaciski LOAD do sterowania przekaźnikiem aby odciążyć regulator - wydaje mi sie to pożądane

 

 

elektryka-tracer.jpg

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tamtam

Zbudowales elektroblok. Nie taniej bedzie kupic jakiś elektroblok ktory spelnia wszytskie te wymagania? W jednej obudowie masz wszystko. Ja tak mam ale zamiast kontrolera mppt mam wbudowany pwm. Dlatego montuje kontroler mppt. Wymiana elektrobloku w moim przypadku byla za droga.
Bedziesz mial mniej okablowania i o wiele mniej roboty.
Poszukaj moze cos znajdziesz w dobrej cenoe. Teraz na rynku bedzie kicha to beda wyprzedaże. Pewnie kilka firm bedzie miało problemy finansowe. Poczekaj z zakupami.

Wysłane z V30

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)

I o to chodziło :)  ale nie ja zbudowałam - to Koledzy zbudowali za co jestem Im i tutaj i na CT  bardzo wdzięczny albo co najwyżej zbudowaliśmy lecz to tez wydaje mi się na wyrost powiedziane bo moim udziałem była tylko lekka adaptacja i określenie założeń :) 
Myślałem o tym aby dać elektroblok  - w sumie odpowiednikiem byłby tylko nowy bo tu klecimy z nowych gratów nieprawdaż ? -  taki żeby spełniał wymagania to koszt rzędu 1300 - 1800zł a tu wydaje mi się mniej bo praktycznie Cyrix-170, ładowarka= 290    Przełącznik zasil=150    Przekaźnik 50   trochę kabla  kilka bezpieczników i tyle

Nie ma szans kupić gotowego w cenie części - zgodnie z maksymą Adasia każdy sługa musi mieć zapłacone :) 
Zwykle w gotowym zawsze coś jest nie tak ja chcielibyśmy wiec uszycie na miarę też ma swoje zalety.

Nawiasem nie cierpię tej dumnej nazwy elektroblok określającej kilka klocków włożonych do jednego pudełka :) 

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
marek230482

Zastanawia mnie tylko dlaczego nie odseparowałeś akumulatora rozruchowego? Wydaje mi się że lepiej by było mieć go spiętego z układem w czasie jazdy a odciętego na postoju. 

Elektroblok to bardzo proste i prymitywne pudełko. Nie wiem dlaczego to kosztuje tak zawrotne pieniądze. Ja go nie miałem i odtworzyłem tylko dlatego bo miałem już panel ze wskaźnikami. Jego budowa to raptem jakieś 200zł i parę godzin roboty. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
Posted (edited)
22 minuty temu, marek230482 napisał:

Zastanawia mnie tylko dlaczego nie odseparowałeś akumulatora rozruchowego?

ależ odseparowałem - tylko tak troszkę inaczej - robi to Cyrix CT chytre urządzonko za 170zł 
Cyrix CT  działa tak że daje priorytet z altka na rozruchowy, jak rozruchowy jest full przełącza altka na pokładowy
natomiast na postoju odcina rozruchowy, jak solar naładuje pokładowy na full Cyrix przełącza ładowanie z solara na rozruchowy i tak w kółko

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...