Skocz do zawartości

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego


Yaca1966

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, filipert napisał:

Jeżeli czujniki są przy obudowie, to jak dasz nadmuch, to obawiam się, że te +10C wykryją zdecydowanie szybciej, niż rozmarzną płyty wewnątrz. 

Szukasz dziury w całym.
Te zabezpieczenia są ok przy normalnym użytkowaniu, Producent pewnie nie przewidywał że ktoś da na aku strumień gorącego powietrza :D Wychodzi na to że jednak aku powinien naturalnie łapać temperaturę wraz ze wzrostem temperatury otoczenia, chodź 10C pewnym buforem jest. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak temperatura sama wstaje to ocieplenie mamy max 2-3 stopnie na godzinę...

A tu nagle z temperatur ujemnych dmuchamy 40 i rzeczywiście w ciągu 10-15min może być spokojnie na obudowie +10...ale między segmentami nadal ujemnie...

 

Dlatego uważam że warto szukać dziury w całym.. I że zrozumieniem używać technologii, tym bardziej jak ona jest częściowo w fazach testów i tak naprawdę o tym za dużo nie wiemy (w perspektywie ...lat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Misio napisał:

Dlatego uważam że warto szukać dziury w całym.. I że zrozumieniem używać technologii, tym bardziej jak ona jest częściowo w fazach testów i tak naprawdę o tym za dużo nie wiemy (w perspektywie ...lat).

:yes:

korci mnie żeby rozebrać akumulator i zamontować czujnik temperatury w środku.

na razie mam go pod akumulatorem i oprócz temperatury aktualnej mam podgląd do temperatur  "min" i "max" więc  przynajmniej wiem czy w ogóle  była ujemna temperatura 

jak kamper stoi nie używany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Suzu4x4 napisał:

korci mnie żeby rozebrać akumulator i zamontować czujnik temperatury w środku.

To był też jeden z punktów, dlaczego chciałem mieć jednak składaka...

Montując czujniki pod...masz raczej najniższą temperaturę, bo z tamtad "przychodzi" chłód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Voku napisał:

Ja dzisiaj jak byłem w kamperku to na zewnątrz pod kamperkiem -1C a na akumulatorach było +1,8C /1,6C. Tylko ja nie mam pod siedzeniem. 
Mrozy do Świąt potem odwilż :D 

a gdzie masz akumulatory  zamontowane ?

 

1 minutę temu, Misio napisał:

To był też jeden z punktów, dlaczego chciałem mieć jednak składaka...

Montując czujniki pod...masz raczej najniższą temperaturę, bo z tamtad "przychodzi" chłód...

tak , z tego czujnika rezygnował nie będzie bo spełnia on swoją funkcję ,

LiFePo4 użytkuję już od początku 2021 r i trochę zimowych wyjazdów już za nami w tym dwa z konkretnymi mrozami do ok -20 . i póki co działa bezawaryjnie więc moje patenty chyba zdały egzamin.

Czójnik wewnątrz zamontowałbym z własnej ciekawości żeby porównywać odczyty z tym na dole i zobaczyć czy i kiedykolwiek dojdzie do przemarzania i  jak długo akumulator potrzebuje na osiągnięcie temperatury zerowej.

temat temperatury mnie mocno interesuje, mam w sumie w kamperze 6 czujników temperatury w różnych miejscach z zapisem min i max i  widzę  co i gdzie jak szybko się wychładza i nagrzewa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie, czy akumulatory lifePo4 producent poleca do karawaningu? czy raczej mają zastosowanie w innych urządzeniach i są stworzone do innej pracy\otoczenia, bo z tego co widzę że trzeba się nauczyć jak taki akumulator używać/obsługiwać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Misio napisał:

Np są stosowane w akumulatorach samochodów elektrycznych...

Ok. Dzięki. Czyli tam elektronika nad wszystkim czuwa, co przy wypadku? bo w elektrykach jak wywalą poduchy to akumulatory się blokują i przy niektórych modelach na tą chwilę nie idzie ich uratować, tu nic nad takim akumulatorem nie czuwa :hmm: czy coś stosujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

Jak  z webasto leci strumień ciepłego powietrza bezpośrednio do komory pod siedzeniem gdzie  zamontowany jest akumulator to nawet jakby był zamarznięty "na kamień"  to po dwóch - trzech godzinach będzie miał dodatnią temperaturę.

Nie wiem czy to może być adekwatne porównanie, ale jak rozmrażam kg mięsa, to za szybko nie idzie, wczoraj kg wołowiny po pół godziny moczenia dał się okroić z 50% masy, a to co zostało wrzuciłem na patelnię i trzeba było kolejne pół godziny duszenia, aby rozmarzło, obawiam się, że 10-12 kg bloku mięsa to zajęło by duuuuużo czasu. 

Może @Misio kiedyś da się namówić na testy ?

2 godziny temu, peja76 napisał:

Ok. Dzięki. Czyli tam elektronika nad wszystkim czuwa, co przy wypadku? bo w elektrykach jak wywalą poduchy to akumulatory się blokują i przy niektórych modelach na tą chwilę nie idzie ich uratować, tu nic nad takim akumulatorem nie czuwa :hmm: czy coś stosujecie?

Jak obejrzysz filmik zalinkowany 2 strony temu, to zobaczysz co jest w środku. To bardzo bezpieczne źródło energii w porównaniu do kwasiaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, filipert napisał:

 

Jak obejrzysz filmik zalinkowany 2 strony temu, to zobaczysz co jest w środku. To bardzo bezpieczne źródło energii w porównaniu do kwasiaków.

Powiem Ci że jak czytam co piszecie to trochę jestem przerażony obsługą tego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np bardziej jestem przerażony jak ktoś montuje kwasiaka bez rurki odprowadzenia oparów pod łóżkiem i jeszcze go stawia bez mocowania, bo on ciężki jest , więc się nie wywróci...

Albo widzę jak ktoś na zwinientym bębnie 20-50m kabla 3x1,5mm2 podpina 2, 3, 4 zestawy i każdy się grzeje prądem i gotuje w elektryku wode...

 

20220927_080758.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

a gdzie masz akumulatory  zamontowane ?

Ja mam pod ławką przy wejściu, 2 aku ciężko wsadzić pod fotel. No i nie miały by wtedy żadnej izolacji. Pod fotelem zostawiłem miejsce na dodatkową ładowarkę i przetwornicę 
Są też LifePo4 z dodatkową matą grzewczą - https://mrkapitan.pl/100Lifepo4wup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Voku napisał:

Ja mam pod ławką przy wejściu, 2 aku ciężko wsadzić pod fotel. No i nie miały by wtedy żadnej izolacji. Pod fotelem zostawiłem miejsce na dodatkową ładowarkę i przetwornicę

to masz lepiej bo w części mieszkalniej  masz izolację i ogrzewanie.

u mnie nie było możliwości bo pod ławkami by się nie zmieścił dlatego docieplałem przestrzeń pod fotelem pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.