Skocz do zawartości

Akumulator LiFePO4 zamiast kwasowego


Yaca1966

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Voku napisał:

Pewnie jest tu wstawiony BMS 120A z ustawieniem zabezpieczenia na 110A.

Dlatego pytam, czy masz specyfikację techniczną Twojego aku, bo na stronie kapitana takiej nie widziałem

Jest takie info ( jak dobrze pamiętam, że to Twój)

00C6A8C5-1F20-4077-AA98-8410D62C9EC6.thumb.jpeg.686266c4ed6b452b9b8f07f59c446f37.jpeg

 I jakaś dziwna ta dziura między 100 a 200A, szczególnie, że ma wytrzymać strzał 300A.

Skoro daje się użytkownikowi możliwość ustawienia prądu Max na 30s, to warto było by to podać w specyfikacji. Ja np. potrzebuję max 150A i może ten Aku byłby OK, ale brak tej informacji.

A co jak ustawie sobie w aplikacji 150A na 30s. i spalę? Gwarancja obowiązuje?

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Voku napisał:

Znalazłem ten odcinek jemu tam dawało koło 140A https://youtu.be/8Gy6n-cOSwo?t=551 to jak z tą matematyką? 

Po pierwsze jednemu dwie setki da 140 innemu 150 a jeszcze innemu 90 (wszystko zależy jak się to Chińczykowi poskłada) kolejnym pytaniem jak to długo będzie działać (zarówno w minutach i latach)...

8 godzin temu, Voku napisał:

Tutaj po gwarancji można się pobawić w rozcinanie aku i wymiiane BMS na większe, jak by komuś było to potrzebne. 

To troszkę tak jak ostatnio widziałem...na przewodzie 3x2,5 zmieniono bezpiecznik 16A na 32A bo inaczej komputery w sali informatycznej wybijały bezpiecznik - po modyfikacji nie ma już tego problemu...

Wymianą bms może pomóc, ale powtórzę, zależy jeszcze jakie są tam ogniwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

Dlatego pytam, czy masz specyfikację techniczną Twojego aku, bo na stronie kapitana takiej nie widziałem

Jest takie info ( jak dobrze pamiętam, że to Twój)

 I jakaś dziwna ta dziura między 100 a 200A, szczególnie, że ma wytrzymać strzał 300A.

Skoro daje się użytkownikowi możliwość ustawienia prądu Max na 30s, to warto było by to podać w specyfikacji. Ja np. potrzebuję max 150A i może ten Aku byłby OK, ale brak tej informacji.

A co jak ustawie sobie w aplikacji 150A na 30s. i spalę? Gwarancja obowiązuje?

Ja nie będę tego testował :D może jak będę u kapitana to przetestujemy. Ogólnie trzeba zakładać tak jak podał producent 100A 

110A wyciągniesz raczej bez problemu, problemem Tutaj identyczny BMS działą 13min ponad 100A Tylko temperatura zrobiła się wysoka i nie wiem czy nie odcięła? 
 

Godzinę temu, Misio napisał:

Po pierwsze jednemu dwie setki da 140 innemu 150 a jeszcze innemu 90 (wszystko zależy jak się to Chińczykowi poskłada) kolejnym pytaniem jak to długo będzie działać (zarówno w minutach i latach)...

To się Michał zdecyduj czy da czy nie? Wyżej pisałeś że maxymalnie 90AH? Jak widać na filmiku ten BMS z jednym aku potrafi dać nawet ponad 100A. I

 

Godzinę temu, Misio napisał:

Wymianą bms może pomóc, ale powtórzę, zależy jeszcze jakie są tam ogniwa...

Ale co za różnica? Ważne żeby były sprawne i trzymały parametry? Gdzieś jest napisane że jakiś ogniw nie można stosować z BMS 150A czy wyższym?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Voku napisał:

To się Michał zdecyduj czy da czy nie?

Ja nie musze sie decydować... gorzej jak ktoś czytajac to co tu jest pisane, kupi 2akumulatory po 3000-4000zl i okaże się że to u niego nie działa...mimo że na papierze powinno.

Niestety znam takich co wydali kase i... jest porażka...

Jak dla mnie spadek natężenia i napiecia przy pracy ciągłej jest efektem przegrzewania się właśnie ogniw...bo np w 200Ah u KP ogniwa sa na krawedzi pracy co pokazuje ten film...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Czyś / Voku / Misio]: Ok, dzięki za wyjaśnienia, już się przeraziłem, że coś za mało policzyłem; połowy z tych rzeczy to ja nawet w domu nie używam hłe hłe..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, trzeba projektować w ten sposób, żeby można było bardzo łatwo dokonać przyszłych modyfikacji, czy błyskawicznych podmian poszczególnych modułów gdyzmieni się zapotrzebowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2022 o 13:28, Suzu4x4 napisał:

EBL30 nie ma programu do ładowania LiFePo4  więc możesz podłączyć dwa akumulatory  LiFePo4 po 100Ah ale jak chcesz mieć je optymalnie naładowane to trzeba by dorzucić ładowarkę z programem dedykowanym do LiFePo4 . 

Zgodnie z instrukcją EBL30  może przyjąć prąd ładowania z solara max 14A więc jak chcesz dać zestaw solarów o mocy ok 300w to trzeba by ograniczyć prąd z solarów do 14A ( co moim zdaniem nie ma sensu )  albo podłączyć sterownik solarów bezpośrednio do akumulatora LiFePo4  z pominięciem EBL30.

wycena na 24 tyś wydaje się być przesadzona,  w zależności od jakości komponentów powinna zamknąć się w kwocie max 15-18  tyś z robocizną .

obraz.png.e4c7e30b4e8189cc01fdc0caee923c1f.png

 

W dniu 17.02.2022 o 12:25, Suzu4x4 napisał:

po niemal roku użytkowania LiFePo4   przy temperaturach zewnętrznych od -20 do +35 mogę napisać parę słów ;)

w przypadku montażu akumulatora w fabrycznym miejscu  w półintegrze np w kabinie pod fotelem pasażera trzeba pamiętać że jednak kabina nie jest izolowana jak zabudowa a że podczas postoju nie jest ogrzewana od strony silnika to  może tam dojść do spadku temperatury w okolice "0" a w niektórych akumulatorach BMS odcina ładowanie jak temperatura spada poniżej +5 .

Początkowo zainstalowałem matę grzewczą i dałem dużą warstwę izolacji pomiędzy podłogą a akumulatorem, ale znalazłem teraz prostszy patent, mianowicie na jeden z nadmuchów ogrzewania  webasto nakładam "przedłużkę" z rurki PCV która kieruje ciepłe powietrze do komory akumulatora. Patent zdał egzamin no i co najważniejsze ogrzewanie w przeciwieństwie do maty grzewczej odbywa się bez dodatkowego obciążenia dla akumulatora bo webasto i tak u mnie w zimie  chodzi cały czas.

Oczywiście dogrzewanie komory akumulatora w moim przypadku nie jest konieczne cały czas tylko jak temperatura zewnętrzna spada poniżej -12 /-15 stopni. (zainstalowałem jeden z czujników temperatury w komorze akumulatora i monitoruje) .

ja jestem w pełni zadowolony, zamiast fabrycznych 2 x 95 Ah AGM mam jeden LiFePo4 150 Ah.

Wystarcza w zimie na weekend bez uruchamiania silnika przy webasto odpalonym 24h/dobę , i normalnym użytkowaniu przy czterech osobach a korzystamy też z przetwornicy do ekspresu do kawy i suszarki do włosów .

Ładowanie  z alternatora mam ograniczone do 40A przez ładowarkę DC-DC + do 20A z solarów 

na zimowych wyjazdach nie rozładowałem jeszcze aku poniżej 50%   oczywiście nie stoimy nigdy w jednym miejscu w zimie dłużej niż  2-3 dni więc zawsze się podładuje podczas przejazdów.

 

w lecie nie odnotowałem temperatury większej niż +35 , nie odnotowałem też z tego powodu żadnego widocznego spadku pojemności  (oczywiście może taki spadek występować tyle że dla nas nie był on zauważalny)

czy dawałeś jakąś inną ładowarkę czy może ładujesz ją tą do kwasiaków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, smilek napisał:

 

czy dawałeś jakąś inną ładowarkę czy może ładujesz ją tą do kwasiaków ?

ładowarki na 230V praktycznie nie używam więc nie montowałem na stałe  dedykowanej do LiFePo4.

Ładuje Victronem z solarów lub z alternatora ładowarką DC-DC z programem do LiFePo4.

Fabryczną ładowarkę mam z programem do AGM i jak by była potrzeba to mogę jej użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Teraz, peja76 napisał(a):

Jakej firmy akumulator lifepo4 polecicie? potrzebuje również ładowarkę.

Akumulator chciałbym 150ah

Powinieneś wskazać budżet.  Z zabezpieczeniem na ładowanie na mrozie ja znalazłem najtaniej Kon-tec. Enerblok był ok ale z zabezpieczeniem to już ok 1200 więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, peja76 napisał(a):

Jakej firmy akumulator lifepo4 polecicie? potrzebuje również ładowarkę.

Akumulator chciałbym 150ah

Kon-tec wydaje się sensownym akumulatorem i w sensownych pieniądzach. Za 2700 zł masz 100Ah. Akumulator z zabezpieczeniem przed ładowaniem w ujemnych temperaturach, z apką i gwarancją na 5 lat. 

Musisz spojrzeć po ile jest 150 Ah.

Wrzucam Ci katalog Kon-tec

Broszura-Kon-TEC-PL-23012023 (1).pdf

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, maarec napisał(a):

Powinieneś wskazać budżet.  Z zabezpieczeniem na ładowanie na mrozie ja znalazłem najtaniej Kon-tec. Enerblok był ok ale z zabezpieczeniem to już ok 1200 więcej.

3000zl-4000zl

8 minut temu, jacek00 napisał(a):

Kon-tec wydaje się sensownym akumulatorem i w sensownych pieniądzach. Za 2700 zł masz 100Ah. Akumulator z zabezpieczeniem przed ładowaniem w ujemnych temperaturach, z apką i gwarancją na 5 lat. 

Musisz spojrzeć po ile jest 150 Ah.

Wrzucam Ci katalog Kon-tec

Broszura-Kon-TEC-PL-23012023 (1).pdf 11.2 MB · 0 pobrań

Dziękuję, o tym  kon-tec myślałem ale chciałem się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, peja76 napisał(a):

3000zl-4000zl

Dziękuję, o tym  kon-tec myślałem ale chciałem się upewnić.

jest jeden tańszy akumulator, który teoretycznie nie ma zabezpieczenia - a przynajmniej tak twierdzi sprzedawca. W praktyce działa - ale to kolega z forum zakupił ponad rok temu. Od tej pory mogła się zmienić produkcja i dopóki nie kupisz i nie sprawdzisz to jest ryzyko. Kontec w teorii jest niby super duper dobrze wykonany.... a ja pierwszą sztukę dostałem z uszkodzonym BMSem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.