Skocz do zawartości

Szukam vana lub osobowego busa


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, maarec napisał:

Solo przy takiej mocy też auto powinno się zachowywać w trasie podobnie jak osobówka.

V klasa, w tej wersji  ma chyba ok. 11s do setki, w najbliższej rodzinie jest nowy GLC z tym samym silnikiem w wersji 170KM/400Nm i skrzynia 9b. Jeździ to (silnikowo) przeciętnie,  w sensie że chciałoby się w takim aucie mieć tak z 50-60KM więcej, auto nie jest lekkie, nie jest tez super oszczędne (ale masa + stały 4x4, szerokie opony, to musi palić - MW koło 1900, nie można oczekiwać oszczędności Octavi TDI). Za to ma inne zalety.  Na razie nie mogę go przetestować z przyczepą bo potrzebuje B+E.

Przejedź się oczywiście i oceń sam.

15 godzin temu, czyś napisał:

Pojawiła się sugestia chiptuningu, w nowym samochodzie nawet box to raczej pomyłka, słusznie prawi Suzu4x4, ale jest jeszcze jedna rzecz - soft w nowych samochodach działa jak aktualizacje Windowsów. Przegląd w ASO kończy się wgraniem nowego oprogramowania, i na dobrą sprawę, każdy wyjazd z ASO to nieco inne zachowanie samochodu - reakcja na gaz, przyspieszenia itp., jest to ciągle poprawiane i modyfikowane. Wpinany box nie nadąży za tym na pewno, i mogą być kwiatki. I o ile nawet (w co też wątpię) nie pozostawałby ślad po takiej ingerencji w sterowniku, to spróbujcie wtedy reklamować przedwcześnie zużyte lub spalone sprzęgło. Powodzenia. 

Jeśli chodzi o gwarancje to prawda. Jest to decyzja właściciela auta i jego pieniądze i uwzględnienie teoretycznych konsekwencji (bo z duzym prawodpodobieństwiem nic nie będzie sie działo). Dodatkowo gwarancja to zwykle tylko 2 lata, po tym czasie i tak ten argument odpada. Absolutnie nikogo nie namawiam, tylko wspominam o takiej opcji. Tysiące aut zrobionych tak jeździ (pewnie też tysiące źle zrobionych ;) ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak w standardzie jest gwarancja na dwa lata to z reguły każdy dostaje gratis lub dokupuje przedłużenie na 4-5 lat  ,

ja osobiście jestem przeciwny cziptuningom , oczywiście co innego jak auto do zabawy to rozumiem i nie mam nic przeciw

ale do auta na codzień które jest dodatkowo obciążone przyczepą  w dzisiejszych czasach gdzie wiadomo jak na maxa auta są wyżyłowane i naszpikowane elektroniką ( setki czujników + katalizatory fapy itd) jak z fabryki z diesla 1.6 wychodzi 160 koni to ile jeszcze można wyciągnąć? 200 ? ile to pożyje ?

diesel po tuningu kojarzy mi się z jednym, czarny dym z rury wydechowej :-]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, tomekk napisał:

Witam

U mnie to się nazywa E-tronic, skrzynia rewelacja.



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

na wydruku mam inną skrzynię - Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS

Na priv poruszony został ciekawy temat - kosztów utrzymania, abym sprawdził ceny serwisu w mercedesie i vw przed zakupem, tutaj różnice mogą być bardzo duże.

Fakt jest taki, że z moimi przebiegami prawdopodobnie zmieniać będę tylko olej w silniku.

Ciekawi mnie, który dpf będzie bardziej odporny na warunki miejskie i który silnik szybciej się nagrzewa.

Mercedes z automatem i 4 matic jest jakieś 2 sekundy wolniejszy do setki, co jest trochę dziwne. Tutaj multivan wygrywa, ale to nie będzie przecież bolid do ścigania a auto rodzinne.

To ma być bardziej holownik i auto weekendowe + 2-3 dojazdy do pracy w tygodniu, kiedy auto miejskie będzie zajęte.

Nie planuję bawić się chiptuning, jestem bardzo ciekaw wnętrza i jakości mercedesa, który teoretycznie zmieści się w 190cm wysokości i w 500cm długości, co pozwoli oszczędzić na autostradach i promach w Cro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Suzu4x4 napisał:

jak z fabryki z diesla 1.6 wychodzi 160 koni to ile jeszcze można wyciągnąć? 200 ? ile to pożyje ? 

Nie wiem ile po żyje i nie wiem co akurat z takiego silnika się wyciska :)Ale jak z fabryki z 2.0 TSI wychodzi 280KM (no z GPFem to teraz 272KM - przykładowo skoda superb) to juz jest super i będzie żyło? :) Ludzie którzy w tym siedzą i robią na codzien coś wiedza jednak. Jak mówiłem już nie namawiam nikogo, ale tez nie można wszystkiego demonizować.

Nie ma co ciągnąć tutaj tego tematu i zaśmiecać wątek Marka. Ale to jest co do zasady identyczny temat jak temat montażu LPG w fabrycznie nowym aucie, dużo ludzi montuje do fabrycznie nowych aut LPG i godzi się na ryzyko utraty gwarancji na silnik. Co ciekawe już się pojawiają produkty ubezpieczeniowe że płacisz jakąś tam składkę i masz tą gwarancję na silnik w razie czego, więc cały ten argument odpada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, golob napisał:

Nie wiem ile po żyje i nie wiem co akurat z takiego silnika się wyciska :)Ale jak z fabryki z 2.0 TSI wychodzi 280KM (no z GPFem to teraz 272KM - przykładowo skoda superb) to juz jest super i będzie żyło? :) Ludzie którzy w tym siedzą i robią na codzien coś wiedza jednak. Jak mówiłem już nie namawiam nikogo, ale tez nie można wszystkiego demonizować.

Nie ma co ciągnąć tutaj tego tematu i zaśmiecać wątek Marka. Ale to jest co do zasady identyczny temat jak temat montażu LPG w fabrycznie nowym aucie, dużo ludzi montuje do fabrycznie nowych aut LPG i godzi się na ryzyko utraty gwarancji na silnik. Co ciekawe już się pojawiają produkty ubezpieczeniowe że płacisz jakąś tam składkę i masz tą gwarancję na silnik w razie czego, więc cały ten argument odpada.

 

zgadza się, instalując BRC można ubezpieczyć się od awarii silnika. Wątek nie jest mój, autor mimo prośby nie reaguje od kilku miesięcy na pytania :), można pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, maarec napisał:

Na priv poruszony został ciekawy temat - kosztów utrzymania, abym sprawdził ceny serwisu w mercedesie i vw przed zakupem, tutaj różnice mogą być bardzo duże.

na czyj plus ? obstawiam że w Mercedesie ceny wyższe ? przy zakupie Vw możesz korzystać z serwisów skody czy seata bo te też często mają autoryzację i odpowiednie zaplecze

 

20 minut temu, maarec napisał:

Ciekawi mnie, który dpf będzie bardziej odporny na warunki miejskie i który silnik szybciej się nagrzewa.

Mercedes z automatem i 4 matic jest jakieś 2 sekundy wolniejszy do setki, co jest trochę dziwne. Tutaj multivan wygrywa, ale to nie będzie przecież bolid do ścigania a auto rodzinne.

To ma być bardziej holownik i auto weekendowe + 2-3 dojazdy do pracy w tygodniu, kiedy auto miejskie będzie zajęte.

Nie planuję bawić się chiptuning, jestem bardzo ciekaw wnętrza i jakości mercedesa, który teoretycznie zmieści się w 190cm wysokości i w 500cm długości, co pozwoli oszczędzić na autostradach i promach w Cro. 

pisz o wszystkich szczegółach jestem ciekaw gdyż  jeśli miałbym dokupić busa to oba leżą w kręgu zainteresowań ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wydruku mam inną skrzynię - Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS
Na priv poruszony został ciekawy temat - kosztów utrzymania, abym sprawdził ceny serwisu w mercedesie i vw przed zakupem, tutaj różnice mogą być bardzo duże.
Fakt jest taki, że z moimi przebiegami prawdopodobnie zmieniać będę tylko olej w silniku.
Ciekawi mnie, który dpf będzie bardziej odporny na warunki miejskie i który silnik szybciej się nagrzewa.
Mercedes z automatem i 4 matic jest jakieś 2 sekundy wolniejszy do setki, co jest trochę dziwne. Tutaj multivan wygrywa, ale to nie będzie przecież bolid do ścigania a auto rodzinne.
To ma być bardziej holownik i auto weekendowe + 2-3 dojazdy do pracy w tygodniu, kiedy auto miejskie będzie zajęte.
Nie planuję bawić się chiptuning, jestem bardzo ciekaw wnętrza i jakości mercedesa, który teoretycznie zmieści się w 190cm wysokości i w 500cm długości, co pozwoli oszczędzić na autostradach i promach w Cro.
Witam

W Rodiusie tak się nazywa.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, tomekk napisał:

Witam

W Rodiusie tak się nazywa.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

w jednym z filmików na yt gość mówi, że skrzynia w vklasie jest mułowata i jest to irytujące, potrafi się przywiesić. Nie wiem, zobaczymy, miałem już ostatnio wiele okazji jeździć różnymi automatami - ford, kia, toyota, vw i pewnie coś tam jeszcze.

54 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

na czyj plus ? obstawiam że w Mercedesie ceny wyższe ? przy zakupie Vw możesz korzystać z serwisów skody czy seata bo te też często mają autoryzację i odpowiednie zaplecze

 

pisz o wszystkich szczegółach jestem ciekaw gdyż  jeśli miałbym dokupić busa to oba leżą w kręgu zainteresowań ;)

 

 

no tu raczej oczywiste, że mercedes będzie droższy.

już za kilka dni coś napiszę, teoretycznie na sobotę miała być szansa odbioru auta testowego, ale jakaś dziwna cisza w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem dziś V klasą ale w manualu, wydaje mi się że  jakość wykończenia lepsza niż w Vw auto kolegi mogę dopytać o szczegóły jakby były jakieś pytania lecz to maniak Merca więc nie liczyłbym na obiektywizm

miał z tyłu elektrycznie otwierane drzwi + 10 do lansu dla dziecka pod szkołą :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2010 roku, kiedy kupiłem Caddy uważałem że nie ma nic lepszego niż przesuwane drzwi tylne. W 2017 wraz z momentem używania Seata zmieniłem zdanie - elektryczne przesuwane drzwi to ogromna wygoda przy dziecku/dzieciach. Nie ma nic lepszego (tylko z tego powodu odpadł S-max/ Galaxy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w testowanej toyocie z obu stron elektryczne przesuwne drzwi i nie ma opcji abym brał busa bez tego bajeru. Garaż na tego busa ma światło bramy 250cm więc fajnie będzie w ogóle z drzwiami przesuwnymi, teraz parkuje tam wąskie auto i spokojnie da się wysiadać, jednak mało jest tam miejsca na solidne zatrzaśnięcie drzwi manualnych przesuwnych, które podobno w mercedesie chodzą idealnie.

Do tego u mnie przed domem mam lekko pochyły teren i pierwsza toyota z manualnymi to był dramat, albo dzieciaki nie mogły otworzyć, albo zamknąć drzwi. A tak naciskam pstryczek, albo sami i wysiadają, dodatkowy plus, że dość cicho to się dzieje i wieczorem na campingu bym nikomu nie przeszkadzał.

Odnośnie mercedesa to bardzo interesuje mnie jakość wykończenia, która w multivanie wręcz powaliła w stosunku do oglądanych samochodów wcześniej. Jeżeli mercedes jest lepszy to super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma tam niepokoic? Tam jest najmocniejsza skrzynia przy napedzie 4x4. Nic sie z nia nie dzieje. U mnie po 60k km dziala jak w chwili wyjazdu z salonu. Za wymiane oleju w ASO z materialami zaplacilem mniej niz 800 zl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat
  • Tomii odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.