Skocz do zawartości

Szukam vana lub osobowego busa


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko ze zamówiony Tiguan to zwykły, nie All Space a Kodiaq jest na płycie właśnie Alla. I jest różnica w wielkości na korzyść Skody, oraz cena na jej korzyść bo mamy większe auto w cenie mniejszego VW. Rline robi mega wrażenie ale np wersja Scout lub Sport Line też podoba mi się coraz bardziej... Ech... Muszę tylko poszukać jakie DMC ma Skoda, czy zmieszczę się w 3500kg, chociaż prawo jazdy i tak mam w planie zrobić

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, borek6 napisał:

Tylko ze zamówiony Tiguan to zwykły, nie All Space a Kodiaq jest na płycie właśnie Alla. I jest różnica w wielkości na korzyść Skody, oraz cena na jej korzyść bo mamy większe auto w cenie mniejszego VW. Rline robi mega wrażenie ale np wersja Scout lub Sport Line też podoba mi się coraz bardziej... Ech... Muszę tylko poszukać jakie DMC ma Skoda, czy zmieszczę się w 3500kg, chociaż prawo jazdy i tak mam w planie zrobić

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

a skąd wiesz jakie dmc będzie miała wersja RS jeżeli ta Cię interesuje. Patrząc po fotkach to dobrze, że został jej duży prześwit, bo szczytem głupoty byłoby robienie podwyższanego auta typu Suv aby go później obniżać ponad normę. Chętnie sprawdzę auto na jazdach próbnych, realnie pewnie zimą. Obstawiam, że cena będzie bardzo bliska allspace bitdi czyli ok 200.000+. Zmartwiło mnie to jak na fotkach siadł tył z tą przyczepą, chyba, że to specjalnie dla testów. Dobrze, że napęd 4x4 więc pojechać pojedzie, pytanie czy skręci np z budką 1700kg :) na śliskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd wiesz jakie dmc będzie miała wersja RS jeżeli ta Cię interesuje. Patrząc po fotkach to dobrze, że został jej duży prześwit, bo szczytem głupoty byłoby robienie podwyższanego auta typu Suv aby go później obniżać ponad normę. Chętnie sprawdzę auto na jazdach próbnych, realnie pewnie zimą. Obstawiam, że cena będzie bardzo bliska allspace bitdi czyli ok 200.000+. Zmartwiło mnie to jak na fotkach siadł tył z tą przyczepą, chyba, że to specjalnie dla testów. Dobrze, że napęd 4x4 więc pojechać pojedzie, pytanie czy skręci np z budką 1700kg na śliskim
Marek, mnie jeżeli już to interesuje obecnie dostępna 2.0 TSI w wersji Scout, lub SportLine, tylko właśnie DMC nie mogę znaleźć. Jak RS wjedzie do salonów to będzie kozak.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, borek6 napisał:

Marek, mnie jeżeli już to interesuje obecnie dostępna 2.0 TSI w wersji Scout, lub SportLine, tylko właśnie DMC nie mogę znaleźć. Jak RS wjedzie do salonów to będzie kozak.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

jeździłem tiguanem bitdi i jest to frajda, podobno tylko odrobinę mniejsza od 3.0 tdi np w touaregu. Dla mnie wystarcza takie przyśpieszenie, w połączeniu z DSG i 4x4 jest bajka, taki samochód dawałaby mi radość przez 365 dni w roku, byłby cięższym holownikiem od smaxa, ale też mniejszym, z mniejszym rozstawem osi. Seat Terraco, tzw trzeci bliźniak też wejdzie do sprzedaży na początku bez tego silnika, a to główna zaleta tego samochodu. Pewnie na wersję cupra będzie trzeba poczekać ze 2-3 lata tak jak w skodzie RS.

mam taką głupią nadzieję, że w nowym sharanie też wsadzą to bitdi i powstanie samochód dla mnie :). Niby są informacje, że będą silniki wyższej mocy, tylko to może potrwać kolejne 2 lata. Jednak za takie auto (większe, mocniejsze, prawdziwie 7 osobowe) jestem w stanie dopłacić. Nowy sharan znowu urośnie po kilka cm w każdą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, maarec napisał:

Dzięki za info, ciekawe kiedy ją wycenią i na ile. Nieźle jej tył siadł od tej przyczepy ;)

Zgaduje tylko, ale być może samo auto jest załadowane na max DMC do takich testów. Przyczepa jakaś specjalistyczna z tego co gdzies znalazłem:

The “DynoTronics” red lettering on the trailer that was being hauled by the Kodiaq RS reveals the prototype was undergoing powertrain evaluation as that company is specialized in engine control units (ECU).

58 minut temu, borek6 napisał:

A propo Kodiaqa, właśnie się zastanawiam co zrobić ponieważ zamówiliśmy na odbiór początek roku Tiguana 2.0 TSI 190 a teraz stałem obok Skody.

Musisz sam sie przejechać i ocenić, Kodiaq subiektywnie wydaje się większy od Allspace (choćta sama platforma). Kodiaq nie ma takich adaptacyjnych LEDów jak VW., jedynie zwykłe, za to zegary cyfrowe AID mają już być w roku modelowym 2019 (chyba już można zamawiać z AID, Superby na pewno zamawiali juz ludzie z AID)

17 minut temu, borek6 napisał:

2.0 TSI w wersji Scout, lub SportLine, tylko właśnie DMC nie mogę znaleźć

Wchodzisz na konfigurator skody, i tam pod kazda wersja silnikową masz informacje np. Scout 2.0tsi 4x4 DSG:

image.png.d05d5834c2f692519369882783bbb6a9.png

Godzinę temu, maarec napisał:

Zmartwiło mnie to jak na fotkach siadł tył z tą przyczepą, chyba, że to specjalnie dla testów

 Obstawiam że na max załadowany jest do testów, silnika, hamulców itp. + do tego jazda w górach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, maarec napisał:

jeździłem tiguanem bitdi i jest to frajda, podobno tylko odrobinę mniejsza od 3.0 tdi np w touaregu. Dla mnie wystarcza takie przyśpieszenie, w połączeniu z DSG i 4x4 jest bajka, taki samochód dawałaby mi radość przez 365 dni w roku, byłby cięższym holownikiem od smaxa, ale też mniejszym, z mniejszym rozstawem osi. Seat Terraco, tzw trzeci bliźniak też wejdzie do sprzedaży na początku bez tego silnika, a to główna zaleta tego samochodu. Pewnie na wersję cupra będzie trzeba poczekać ze 2-3 lata tak jak w skodzie RS.

mam taką głupią nadzieję, że w nowym sharanie też wsadzą to bitdi i powstanie samochód dla mnie :). Niby są informacje, że będą silniki wyższej mocy, tylko to może potrwać kolejne 2 lata. Jednak za takie auto (większe, mocniejsze, prawdziwie 7 osobowe) jestem w stanie dopłacić. Nowy sharan znowu urośnie po kilka cm w każdą stronę.

Skoro rozważasz Tiguana to może nowa Toyota Rav4? Wchodzi chyba we wrześniu. Też masz napęd 4x4. Silnik hybrydowy 2,5l z fajnym momentem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jacek00 napisał:

Wchodzi chyba we wrześniu. Też masz napęd 4x4. Silnik hybrydowy 2,5l z fajnym momentem.

Nie do końca, ja się właśnie na nią czaje i czekam. Ona w sprzedaży w PL będzie dopiero w 2019 i to może w dopiero w 2 kwartale. Pod koniec tego roku będzie w sprzedaży w USA. Więc jeszcze trochę czasu u nas.

Ciekawe czy bedzie takie ograniczenie jak teraz ze RAV4 hybryda 4x4 ma DMC przyczepy 1650kg (a hybryda 4x2 żałosne bodajże 850kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacek00 napisał:

Skoro rozważasz Tiguana to może nowa Toyota Rav4? Wchodzi chyba we wrześniu. Też masz napęd 4x4. Silnik hybrydowy 2,5l z fajnym momentem.

 

masz gdzieś dokładne parametry techniczne ? toyota raczej na stronie ma jeszcze poprzednią wersję. Przy 2.5 hybrydzie wygląda na ok 300 KM / 500NM więc dużo. Na haku 1650kg a długość 4,605 nie imponuje. Może nowszy model trochę większy ? mocniejszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, golob napisał:

Nie do końca, ja się właśnie na nią czaje i czekam. Ona w sprzedaży w PL będzie dopiero w 2019 i to może w dopiero w 2 kwartale. Pod koniec tego roku będzie w sprzedaży w USA. Więc jeszcze trochę czasu u nas.

Ciekawe czy bedzie takie ograniczenie jak teraz ze RAV4 hybryda 4x4 ma DMC przyczepy 1650kg (a hybryda 4x2 żałosne bodajże 850kg)

Nie wiem. Może. Ja ostatnio słyszałem, że ma być dostepna od września? A teraz robią wyprzedaż modelu obecnego. Między innymi mój brat kupił RAV4 4x4 Hybrid, na którą dostał 35k rabatu.

6 minut temu, maarec napisał:

masz gdzieś dokładne parametry techniczne ? toyota raczej na stronie ma jeszcze poprzednią wersję. Przy 2.5 hybrydzie wygląda na ok 300 KM / 500NM więc dużo. Na haku 1650kg a długość 4,605 nie imponuje. Może nowszy model trochę większy ? mocniejszy ?

W nowym modelu ma być całkowicie nowy silnik hybrydowy 2,5l. Danych jeszcze nie ma, i na stronie Toyoty też niewiele, bo prezentacja nowego silnika będzie wraz z wejściem auta do sprzedaży pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale w toykach jest coś takiego że silnik konie ma, niutki ma a jechać nie chce. Nie wiem czy to kwestia przełożenia czy innych kombinacji, ale trzeba się przejechać żeby ,,pomacać,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacekzoo napisał:

Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale w toykach jest coś takiego że silnik konie ma, niutki ma a jechać nie chce. Nie wiem czy to kwestia przełożenia czy innych kombinacji, ale trzeba się przejechać żeby ,,pomacać,,

Potwierdzam :) Wprawdzie mam doświadczenia jedynie z D4D 2.0 ale faktycznie to nie chciało jechać, w porównaniu wtedy do mojego 1.6 HDi. Bardzo ospale reagował na pedał gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc w RAV4 hybrid sie tak prosto nie sumuje (silnik spalinowy + elektryczny) łącznie Toyota w odchodzącym modelu podaje 197KM i co ciekawe tyle samo podaje dla 4x2 i dla 4x4 - choć4x4 ma dodatkowy 3 silnik przy tylnej osi.

Nowy model ma mieć nowy silnik tez 2.5 i nowe silniki elektryczne, prawdopodobnie takie jak w wchodzącej do europy Camry (dla której toyota podaje 218KM zespołu)

RAV4 hybrid i tak jeździ najlepiej ze wszystkich RAV4 (na pewno lepiej od diesla). Skrzynia jest CVT i jest specyficzna. Nie wiem czy nowa RAV4 bedzie miała takie "wirtualne" przełożenia jak ma np. Mitsubishi z CVT (jest to juz przyjemniejsze). Kilkoro znajomych ma obecną RAV4 hybrid i jedynie narzekają na paliwożerność :) jak ktos lata w trasy to nie ma szału... W mieście za to super. Szkoda że nikt ze znajomych nie ciąga przyczep, wiec nie wiem jak to sie sprawuje.

 

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, golob napisał:

Moc w RAV4 hybrid sie tak prosto nie sumuje (silnik spalinowy + elektryczny) łącznie Toyota w odchodzącym modelu podaje 197KM i co ciekawe tyle samo podaje dla 4x2 i dla 4x4 - choć4x4 ma dodatkowy 3 silnik przy tylnej osi.

Nowy model ma mieć nowy silnik tez 2.5 i nowe silniki elektryczne, prawdopodobnie takie jak w wchodzącej do europy Camry (dla której toyota podaje 218KM zespołu)

RAV4 hybrid i tak jeździ najlepiej ze wszystkich RAV4 (na pewno lepiej od diesla). Skrzynia jest CVT i jest specyficzna. Nie wiem czy nowa RAV4 bedzie miała takie "wirtualne" przełożenia jak ma np. Mitsubishi z CVT (jest to juz przyjemniejsze). Kilkoro znajomych ma obecną RAV4 hybrid i jedynie narzekają na paliwożerność :) jak ktos lata w trasy to nie ma szału... W mieście za to super. Szkoda że nikt ze znajomych nie ciąga przyczep, wiec nie wiem jak to sie sprawuje.

Mój brat czasem ciąga ;) Dlatego wziął Hybrid 4x4 bo to ma cokolwiek na haku.  No ale ciągnąć będzie pewnie cokolwiek w przyszłym sezonie. Z minusów obecnej Rav4 to brak nawigacji w standardzie nawet w najwyższej wersji wyposażenia! ? Auto za ponad 160k i musisz dokupić nawigację za ponad 3k złotych. Inny minus to idiotycznie montowany hak, który wystaje. Do tego tracisz funkcję zamykania bagażnika "nogą" bo hak zasłania czujnik. Inżynierowie Toyoty się nie popisali. Może nowa Rav4 będzie lepiej skonstruowana :) A hak będzie chowany tak jak to ma miejsce przynajmniej u mnie w Renault :) Chociaż w Audi Q7 i VW Tiguan też widziałem dokładnie to w ten sam sposób rozwiązane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda z tą navi.

Te ograniczenia na DMC przyczepy to wynikają jakoś pewnie z tej skrzyni CVT. Bo już np. diesel 4x2 manual (tylko taki występuje teraz pod koniec produkcji starego modelu) ma 2000kg przyczepe.

Haki w Toyocie są montowane juz w PL, stąd ta głupia niekompatybilinosc z czujnikiem otwierania klapy, producent powinien to przewidziec... RAV4 to auto globalne i w US/Kanadzie jezdzi ich cała masa i z hakami przeciez...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat
  • Tomii odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.