Skocz do zawartości

Szukam vana lub osobowego busa


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, jacek00 napisał:

Ja w ostatni piątek miałem okazję jechać po zmroku i w pełni przetestować światła ledowe + automat świateł drogowych. Powiem tak. Różnica w porównaniu do H7 jest kolosalna. Do tego automat świateł drogowych naprawdę robi robotę. Niczym się nie trzeba przejmować.

Paranoja. Nie rozumiem, jak w autach premium każą sobie dopłacać takie pieniądze, za rzeczy które są w klasach niższych już w standardzie. To samo co u mojego brata w RAV4. Wprawdzie ma ledy, natomiast nawigacja tylko za dopłatą. W aucie za 165k brutto :D

Bo w takim przypadku da się kupić golasa vklasę :) dopłaty w konfiguratorze są za wszystko :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, golob napisał:

OK.

 

Ale do tego chcesz +200KM i 500Nm  :D (bez złośliwości oczywiście) masz mocno specyficzne wymagania, ale czemu nie ;)

 

tak, moc potrzebuję głównie do sprawnego wyprzedzania zestawem, także pod górę. Aktualnie już przy 163KM i chyba 320NM wielką frajdę sprawia mi wyprzedzenie pod strome podjazdy wypasionych kamperów, którym brakuje mocy :) przy 500NM zrobię to jeszcze sprawniej. A tak na poważnie mój zestaw potrzebuje aktualnie 400m+ na wyprzedzenie ciężarówki, chciałbym mniej.

Solo przy takiej mocy też auto powinno się zachowywać w trasie podobnie jak osobówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie lepiej zrobić porządny chiptunning? Z 2.0TDI 190KM (w allspace, kodiaqu, albo teraz nowym seacie)  zrobisz  ~ 220-230km i moment zbliżajacy sie do 500NM bedzie to duuzo taniej niz BiTdi. Zwłaszcza że jeździsz kilometrowo bardzo mało rocznie ogólnie z tego co mowiłeś.

Zupełnie przykładowy wykres Passata z Jetronika wrocławskiego dla Passata 2018rok 2.0 TDI 190KM/400Nm, jest 230KM i 480NM momentu:

https://www.facebook.com/pg/Jetronik-Tuning-607653515971621/posts/

 

 

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie doczytałeś, że ja dzisiaj siedziałem w multivanie :) przy nim allspace to zabawka. Jak wezmę go na jazdy próbne i zapakuje rodzinkę :) to uwierz mi, że punkt widzenia mocno się zmieni.

Po zamówieniu foteli przednich obrotowych samochód zacznie spełniać swoje pierwotne funkcje - mobilne centrum dowodzenia :) na wyjazdy jednodniowe.

Tak, ten samochód będzie robił do 15.000km rocznie, chyba że zacznę lepiej zarabiać na wyjazdy :) 

Ogółem jestem bardzo ciekawy wrażeń z jazdy mercedesem i vw, czy faktycznie będzie o wiele lepiej niż w toyocie czy fordzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Ja w ostatni piątek miałem okazję jechać po zmroku i w pełni przetestować światła ledowe + automat świateł drogowych. Powiem tak. Różnica w porównaniu do H7 jest kolosalna. Do tego automat świateł drogowych naprawdę robi robotę. Niczym się nie trzeba przejmować.

@maarec też uznawałem LEDY za "bajer" obecnie mam w Mondeo i ... powiem w skrócie bajka ... nie chcę innym autem jeździć.

Aktywne, skrętne LEDy do tego automat mijania/długie ... jeździ się w nocy po prostu genialnie.

Odnośnie mocy w pełni popieram 200Km+ dla mnie to podstawa przy zestawach jak nasze ... duża budka, bagaże rowery itd... u mnie wartości na granicy Twoich oczekiwań i wyprzedzam w Alpach praktycznie wszystkie kampery, zestawy itd... na austriackich autostradach w Alpach ani razu prędkość nie spadła poniżej zadanej (103km/h licznikowe czyli jakieś 95/97kmh rzeczywistej)

Edytowane przez Kamil_K (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kamil_K napisał:

@maarec też uznawałem LEDY za "bajer" obecnie mam w Mondeo i ... powiem w skrócie bajka ... nie chcę innym autem jeździć.

Aktywne, skrętne LEDy do tego automat mijania/długie ...

jeździ sie w nocy po prostu genialnie.

Odnośnie mocy w pelni popieram 200Km+ dla mnie to podstawa przy zestawach jak nasze ... duża budka, bagaże rowery itd... u mnie wartości na granicy Twoich oczekiwań i wyprzedzam w Alpach praktycznie wszystkie kampery, zestawy itd... na austryjackich autostradach w Alpach ani razu prędkość nie spadła poniżej zadanej (1003km/h licznikowe czyli jakieś 95/97kmh rzeczywistej)

ja bankowo doceniłbym te ledy, tylko w sytuacji kiedy zakładane samochody przekraczają budżet o dobre 50.000zł nie jest to takie proste. Łatwo z takich świateł zrezygnować, kwestia priorytetów.

Porównałem multivana i v250d na towcar i różnic praktycznie nie ma, jeżeli są to dosłownie 1-2%. Co ciekawe według nich multivan na pusto waży 200kg więcej i potwierdzają to dane z ofert jakie mam na biurku. W mercedesie może być ryzyko rdzy, a to może szybko obniżyć jego wartość ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, golob napisał:

To nie lepiej zrobić porządny chiptunning? Z 2.0TDI 190KM (w allspace, kodiaqu, albo teraz nowym seacie)  zrobisz  ~ 220-230km i moment zbliżajacy sie do 500NM bedzie to duuzo taniej niz BiTdi. Zwłaszcza że jeździsz kilometrowo bardzo mało rocznie ogólnie z tego co mowiłeś.

Zupełnie przykładowy wykres Passata z Jetronika wrocławskiego dla Passata 2018rok 2.0 TDI 190KM/400Nm, jest 230KM i 480NM momentu:

https://www.facebook.com/pg/Jetronik-Tuning-607653515971621/posts/

 

 

 

cziptuning w aucie na gwarancji w dzisiejszych czasach to strzał w kolano, nawet bez ingerencji w  sterownik (np. box który jest reklamowany że  można go usunąć przed wizytą w aso) zostawia ślady i w przypadku usterki gwarancyjnej mogą je wyłapać i odrzucić naprawę w ramach gwarancji

co do ledów to  popieram zdanie przedmówców, miałem wcześniej bixenony adaptacyjne i  po przejściu na LEDY po prostu przepaść ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ledami adaptacyjnymi jest tylko jeden problem, ludzie nie są przyzwyczajeni, że "takie cuda" mogą być w samochodach, i z przeciwka walą długimi ile wlezie, już z przeszło pół kilometra, bo przecież widzą że nie zmieniłeś z długich na mijania. A ja wyraźnie widzę, że samochód jadący z naprzeciwka jest w "wyciętym" paśmie światła, tyle, że patrząc z daleka na reflektory, widać, że jadę na na długich. 

Przeważnie więc włączam tylko światła mijania, i cześć, bo na aktywnych adaptacyjnych sobie nie pojeżdżę - z przeciwka jest dyskoteka,  w większości jakieś emeryckie popierdółki. I żeby nie było, sprawne, kalibracja prawidłowa - nie wszyscy tak reagują. Nie chodzi więc o to że faktycznie kogoś się oślepia, ale zakorzeniony nawyk wymuszenia zmiany świateł, bo przecież jedziesz na długich. 

Nie wiem, sam odróżniam takie sytuacje od razu, i widząc ledy, owszem, mocno jaskrawe światło na długich, ale się z metra nie pultam, nie walę od razu długimi, bo przeważnie w ułamku sekundy leci adaptacja, i jest ok. 

Fakt jest faktem, te aktywne, adaptacyjne ledy (z przesłonami, LED Top w B8) są genialne, i biją na głowę większość ksenonów. Takiego komfortu jazdy w nocy nie doświadczyłem wcześniej (żeby nie było, że podniecają mnie gadżety czy nowinki - sam przećwiczyłem przypadki, w których lepiej w tym samym modelu m.zd. sprawowały się dobre reflektory H7 na dużych lustrach, niż kiepsko rozwiązane soczewkowe ksenony, jak i były warunki, w których ksenony to była mordęga [czyt. g... widać] a dobre H7 biły je o 2 klasy). Zmęczenie nocną jazdą dużo mniejsze, im dłużej jedzie się w nocy, i im gorsza i bardziej kręta droga, tym lepiej robią robotę.  Jeżeli można "wyrwać" je w jakimś korzystnym pakiecie - tym bardziej warto. Wiem, komplikacje, koszty naprawy w razie W/awarii po gwarancji, ale to naprawdę ma wpływ na komfort i bezpieczeństwo. 

 

Pojawiła się sugestia chiptuningu, w nowym samochodzie nawet box to raczej pomyłka, słusznie prawi Suzu4x4, ale jest jeszcze jedna rzecz - soft w nowych samochodach działa jak aktualizacje Windowsów. Przegląd w ASO kończy się wgraniem nowego oprogramowania, i na dobrą sprawę, każdy wyjazd z ASO to nieco inne zachowanie samochodu - reakcja na gaz, przyspieszenia itp., jest to ciągle poprawiane i modyfikowane. Wpinany box nie nadąży za tym na pewno, i mogą być kwiatki. I o ile nawet (w co też wątpię) nie pozostawałby ślad po takiej ingerencji w sterowniku, to spróbujcie wtedy reklamować przedwcześnie zużyte lub spalone sprzęgło. Powodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymi ledami to za baredzo sie nie zachwycać, w ostatnim numerze motoru czy auto świata pisali na temat ich trwałości i znacznym spadkiem jakości oświetlenia już przy niedużych przebiegach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, maarec napisał:

 Jedynym minusem tego auta jest cena, która z hakiem i kilkoma dodatkami zaczyna od lekko ponad 200.000 netto.  Wersja 2.0 biturbo + napęd na 4 koła.

 

Takie życie. Zwykły blaszak transporter kosztuje 170tyś netto z właściwym napędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat
  • Tomii odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.