Skocz do zawartości

akumulator - jaki wybrać?!


miodziomiodzio

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, peja76 napisał:

Ciekawi mnie to że aku z start stopem może być używany do przyczepy, chyba ze zle coś odczytałem i to jest typowo kamperowy.

Zastosowania dla tego typu akumulatorów mogą być wielorakie, ale że ktoś sobie zażyczył akurat akumulator tej firmy, to nie był dobry pomysł. Co sądzę o tych accu, już pisałem, a Twój problem nie jest odosobniony i zdaje się tylko moją opinię potwierdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 580
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

8 minut temu, jacek00 napisał:

Nie mylisz się w tym, że Aku do śmietnika emoji6.png

A to ok. Dlaczego diler zamontował taki akumulator nie mam pojęcia, przyczepa jako nowa nie była tania i doposażona na maxa, więc wątpię że kupujący zaoszczędził by na akumulatorze.

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peja76 napisał:

To co robić?, lub robimy zle.

Do naładowanego accu podłącz jakieś "większe" obciążenie, choćby żarówkę 60 W (bardzo mocno się grzeje, więc nie spal czegoś przy okazji) i sprawdź po jakim czasie jej pracy, napięcie akumulatora spadnie do ok. 10,8 V Jeśli potrwa to chwilę lub zaledwie kilka godzin (nie przypuszczam, aby dał radę tak długo), to będziesz miał pewność, że akumulator jest złomem. Oczywiście accu w tym czasie nie może być ładowany z paneli, więc albo go odłącz do próby, albo rób ją w warunkach, które nie zapewniają pracy dla instalacji PV.

5 minut temu, peja76 napisał:

Dlaczego diler zamontował taki akumulator nie mam pojęcia, przyczepa jako nowa nie byłą tania i doposażona na maxa, więc wątpię że kupujący zaoszczędził by na akumulatorze.

Ja też nie mam i pewnie nigdy już do tego nie dojdziesz. Może jednak klient miał do wyboru inne accu i wybrał akurat ten :hmm: Tego nie wiemy. A może firma kierowała się również "papierowym" opisem producenta ... :hmm: Tego również nie wiemy. Raczej już nie ustalisz powodów. Faktem jest, ze akumulator najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić, a po wymianie dbać o niego, bo samo istnienie PV na pokładzie, to jeszcze nie jest gwarancją, że będzie on zawsze prawidłowo eksploatowany i ładowany.

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kristofer napisał:

Do naładowanego accu podłącz jakieś "większe" obciążenie, choćby żarówkę 60 W (bardzo mocno się grzeje, więc nie spal czegoś przy okazji) i sprawdź po jakim czasie jej pracy, napięcie akumulatora spadnie do ok. 10,8 V Jeśli potrwa to chwilę lub zaledwie kilka godzin (nie przypuszczam, aby dał radę tak długo), to będziesz miał pewność, że akumulator jest złomem. Oczywiście accu w tym czasie nie może być ładowany z paneli, więc albo go odłącz do próby, albo rób ją w warunkach, które nie zapewniają pracy dla instalacji PV.

Tak zrobiliśmy ale nie z żarówką a z oświetleniem przyczepy, włączyliśmy kilka lampek i po około 5min napięcie spadło z 12,4v do 11v, stała pod wiatą i panele nie pracowały.

Ładowany był przez 12h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kristofer napisał:

Tego się spodziewałem, więc odpowiedź już znasz. Przykre, ale innej rady nie ma.

Ok, bardzo ci dziękuje.

Mam jeszcze jedno pytanie, w mojej przyczepie mam akumulator jak poniżej, mogę go mieć w dość rozsądnej cenie, tak mi się wydaje, czy mogę go polecić, u mnie dopiero pół roku pracuje więc nie mogę za wiele o nim powiedzieć.

 

IMG-20200925-WA0004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego Ci nie powiem. To niedrogi i "zwykły"/standardowy accu w technologi wapniowej, a marka powstała dla "InterCars". U jednych być może się sprawdzi, u innych będzie nie do pomyślenia. Wszystko zależy od potrzeb energetycznych, zasobów finansowych i miejsca montażu. To wszystko jest indywidualne, więc tyle możliwości, ilu użytkowników. Każdy potrzebuje coś innego, chociażby z uwagi na cenę zakupu. Generalnie do przyczep polecam akumulatory żelowe, zwłaszcza jeśli jest instalacja PV, ewentualnie AGM i to tylko w technologi VRLA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kristofer napisał:

Tego Ci nie powiem. To niedrogi i "zwykły"/standardowy accu w technologi wapniowej, a marka powstała dla "InterCars". U jednych być może się sprawdzi, u innych będzie nie do pomyślenia. Wszystko zależy od potrzeb energetycznych, zasobów finansowych i miejsca montażu. To wszystko jest indywidualne, więc tyle możliwości, ilu użytkowników. Każdy potrzebuje coś innego, chociażby z uwagi na cenę zakupu. Generalnie do przyczep polecam akumulatory żelowe, zwłaszcza jeśli jest instalacja PV, ewentualnie AGM i to tylko w technologi VRLA.

Ok, jeszcze raz ci bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem

Ps. oraz moją pisownie, ale nie którzy już tak mają, taka brzydka choroba zanim coś napiszę muszę dwadzieścia razy sprawdzić w internecie, a i tak może być zle :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o tym żadnych uwag, ale ok, wszystko rozumiem, więc nie ma sprawy :ok:

Nie pomyśl sobie, że się czepiam, ale w przyczepie, z której były fotki tego "ZAP'a", nie podoba mi się instalacja. Nie wiem, kto ją robił, przynajmniej tą część, której tylko małe fragmenty widać na Twoich zdjęciach, ale nawet po tym, co widzę, nie podoba mi się i pewnie wiele rzeczy jest do poprawy :hmm:

1.thumb.jpg.37fc1c17e33ebb285407793af4da9241.jpg

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kristofer napisał:

Nie pisałem o tym żadnych uwag, ale ok, wszystko rozumiem, więc nie ma sprawy :ok:

Nie pomyśl sobie, że się czepiam, ale w przyczepie, z której były fotki tego "ZAP'a", nie podoba mi się instalacja. Nie wiem, kto ją robił, przynajmniej tą część, której tylko małe fragmenty widać na Twoich zdjęciach, ale nawet po tym, co widzę, nie podoba mi się i pewnie wiele rzeczy jest do poprawy :hmm:

Wszystko ponoć było robione u Klai, w wtorek będę u brata to postaram się zrobić kilka fotek, co mi się rzuciło też w oczy to że z kontrolera idzie przewód do akumulatora i jest on od temperatury, leży przy akumulatorze luzem i wlutowany ma jakiś opornik, czy tak ma być???

Na tą chwile mam tylko takie fotki.

IMG-20210318-WA0012.jpg

IMG-20210318-WA0014.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, peja76 napisał:

IMG-20210318-WA0014.jpg

Widać na tym zdjęciu, że odbiorniki nie są podłączone do Tracera. Jeśli są podłączone bezpośrednio do akumulatora, to prawdopodobnie nie ma tam zabezpieczenia dla rozładowania akumulatora i to może być przyczyną słabej jego kondycji. Możliwe, że coś po prostu ciągnęło prąd aż do głębokiego rozładowania lub jeszcze dalej a pora zimowa nie pozwalała na uzupełnianie energii. Sprawdzaliście napięcie akumulatora po zakupie?

Proponuję docelowo przemyśleć puszczenie odbiorników przez Tracera co zabezpieczy nowy akumulator przed zniszczeniem.

Edit

Doczytałem, że jest mover. Mover oczywiście nie może być podłączony przez Tracera bo ma zbyt wysoki pobór prądu, powinien być podłączony bezpośrednio do akumulatora.

 

Edytowane przez filipert
dopisek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.