Skocz do zawartości

akumulator - jaki wybrać?!


miodziomiodzio

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.02.2021 o 12:03, Suzu4x4 napisał:

zależy jaki maksymalny prąd może przepuścić BMS w danym akumulatorze. musisz zobaczyć ile maksymalnie pobiera twój moower i przy zakupie LiFePo4 zwrócić uwagę  by BMS miał większą wartość niż maksymalny pobór moowera czy tam innego odbiornika .

Z tego co patrzyłem to movery ok 140-150a, a LiFePo4 daje koło 100a :(

Chyba, że są jakieś "mocniejsze"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 580
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Teraz, olas1 napisał:

Z tego co patrzyłem to movery ok 140-150a, a LiFePo4 daje koło 100a :(

Chyba, że są jakieś "mocniejsze"? 

są mocniejsze ale to w akumulatorach o większej pojemności np. 150 Ah Konteca ma BMS 200A poboru stałego .

jak ktoś zakupił do przyczepy aku LiFePo4 np 50Ah z BMS 50A to przy większym moowerze będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

są mocniejsze ale to w akumulatorach o większej pojemności np. 150 Ah Konteca ma BMS 200A poboru stałego .

jak ktoś zakupił do przyczepy aku LiFePo4 np 50Ah z BMS 50A to przy większym moowerze będzie problem.

Na szczęście nic jeszcze nie kupiłem, ale mój pomysł na lekki akumulator chyba właśnie poszedł... papa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, olas1 napisał:

Na szczęście nic jeszcze nie kupiłem, ale mój pomysł na lekki akumulator chyba właśnie poszedł... papa. 

zadzwoń do firm co importują jak np Kon-tec czy Enerblock.

Myślę że za dodatkową opłatą nie powinno być problemu włożenia "mocniejszego" BMS-a do akumulatora o mniejszej pojemności ;)

na pewno możesz zamówić taką konfigurację u chińczyka na aliexpres ale jak pisałem kilka postów wyżej nie zamówiłbym tam akumulatora

ewentualnie kolega @Świstak wiem że robił  LiFePo4 pod zamówienie tylko terminy ponoć odległe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Suzu4x4 napisał:

zadzwoń do firm co importują jak np Kon-tec czy Enerblock.

Myślę że za dodatkową opłatą nie powinno być problemu włożenia "mocniejszego" BMS-a do akumulatora o mniejszej pojemności ;)

na pewno możesz zamówić taką konfigurację u chińczyka na aliexpres ale jak pisałem kilka postów wyżej nie zamówiłbym tam akumulatora

Nie chce nic z ali. Na ali to mogę kupić termometr za 25zł i najwyżej go wyrzucę jak się zapesuje :) 

Nie wiedziałem, że jest opcja zmiany BMS? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, olas1 napisał:

(...)

Nie wiedziałem, że jest opcja zmiany BMS? 

nie wiem czy u polskich importerów jest. to moje przypuszczenia. zadzwoń, zapytaj i jak uzyskasz odpowiedź to podziej się wiedzą z kolegami  :-]

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, olas1 napisał:

Z tego co patrzyłem to movery ok 140-150a, a LiFePo4 daje koło 100a :(

Po pierwsze to większosć moverów ma średnie zużycie na poziomie około 20-40A, a max to w jakimś totalnym szczycie i jest to zużycie mocno chwilowe przez kilka sekund. Po drugie większość LifePo4 ma chwilowe zużycie dużo wyższe od ciągłego (1,5-2x większe), więc taki aku spokojnie da radę, zanim BSM go odetnie. Po trzecie spokojnie kupisz mover, który ma max np 100A. 

Żeby to bardziej zobrazować - Enduro do swoich moverów z maksymalnym chwilowym poborem rzędu 100-140A ma w ofercie LifePo4 od 10 do 20Ah z prądem ciągłym rozładowania na poziomie 50-60Ah i chwilowym maksymalnym 120-200A - jak podają w specyfikacji przez 5 sekund w ciągu na 1 minutę. Dobre lifepo4 spokojnie wytrzymują i po 10 sekund - np Enerblock z tego co pamiętam. 
 

 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, olas1 napisał:

Na szczęście nic jeszcze nie kupiłem, ale mój pomysł na lekki akumulator chyba właśnie poszedł... papa. 

Jest wątek o LiFePo4 i wyjaśnienie jak obejść rozsądnie BMS

40 minut temu, jacek00 napisał:

Enduro do swoich moverów z maksymalnym chwilowym poborem rzędu 100-140A ma w ofercie LifePo4 od 10 do 20Ah 

10-20Ah do movera???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10-20Ah do movera???

 

Dokładnie. https://www.enduro-europe.eu/nl/producten/lithium+accu/lithium-ion+accu/425

 

Nic chyba w tym dziwnego nie ma. Ja mam Aku od Trumy kupiony w zestawie razem z moverem Go2, który ma 37 Ah

 

Edit: widzę że w ofercie pojawił się nawet 30Ah:

https://www.enduro-europe.eu/nl/producten/lithium+accu/lithium-ion+accu+li1230/1742

 

A tu 10Ah:

https://www.enduro-europe.eu/nl/producten/lithium+accu/lithium-ion+accu+li1210/1844

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie 
ciekawe jaki mover, przy jakiej przyczepie i z jakiej górki pozwoli jechać 30 minut
image.thumb.png.a9415021f2810f839ce903c55d0b5baa.png
 
no i z tym "80% lżejsza" też przegięli
Pewnie porównują do jakiegoś standardowego Aku o pojemności 80Ah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jacek00 napisał:

Po pierwsze to większosć moverów ma średnie zużycie na poziomie około 20-40A, a max to w jakimś totalnym szczycie i jest to zużycie mocno chwilowe przez kilka sekund. Po drugie większość LifePo4 ma chwilowe zużycie dużo wyższe od ciągłego (1,5-2x większe), więc taki aku spokojnie da radę, zanim BSM go odetnie. Po trzecie spokojnie kupisz mover, który ma max np 100A. 

Żeby to bardziej zobrazować - Enduro do swoich moverów z maksymalnym chwilowym poborem rzędu 100-140A ma w ofercie LifePo4 od 10 do 20Ah z prądem ciągłym rozładowania na poziomie 50-60Ah i chwilowym maksymalnym 120-200A - jak podają w specyfikacji przez 5 sekund w ciągu na 1 minutę. Dobre lifepo4 spokojnie wytrzymują i po 10 sekund - np Enerblock z tego co pamiętam. 

O widzisz... to dobre info :)

Moja 490tka waży realnie koło 1470kg, więc już taki EM303+ wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, olas1 napisał:

O widzisz... to dobre info :)

Moja 490tka waży realnie koło 1470kg, więc już taki EM303+ wystarczy. 

No to jak interesuje Cię EM303+ to może rozważ Enduro EM303A od Obelinka? To jest Enduro tylko robiony dla Obelinka. Max pobór prądu 100A:
https://www.obelink.pl/obelink-excellent-automatic-ii-naped.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

No to jak interesuje Cię EM303+ to może rozważ Enduro EM303A od Obelinka? To jest Enduro tylko robiony dla Obelinka. Max pobór prądu 100A:
https://www.obelink.pl/obelink-excellent-automatic-ii-naped.html

 

W sumie racja, po co przepłacać. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.