Skocz do zawartości

akumulator - jaki wybrać?!


miodziomiodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Przyczepa stoi pod domem, aku w środku, jak rozumiem warto podłączyć przyczepę na stałe pod 230V jako, że to optymalne warunki dla AGMa? Dużych mrozów już raczej nie będzie, więc do jesieni aku może zostać na swoim miejscu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 575
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie na stałe - co co jakiś czas na kilkanaśice godzin, (np. raz na miesiąc) żeby aku się doładował do pełna, Warto się upewnić czy na 100% nic nie pobiera energi z akumulatora. Często słyszę o tym, że ktoś zostawił jakąś "diodę", czy jakieś urządzenie, które zjada tyle co nic, (np. pobiera 0,05A). Potem oakzuje że ta "dioda"  po 2 miesiącach ciągłego pobierania 0,05A akumulator zdoiła do zera i trzeba wyrzucić :(

Na zimę nie ma potrzeby zabierania agm do domu, wystarczy raz na miesiąc doładować na full i będize git

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Energię z aku na bieżąco pobierają dzieciaki :-) Co chwilę urzędują w przyczepie, ostatnio nawet obiad tam jadły. Mam monitor aku po bluetooth, łapie też w domu, raz dziennie przesyła notyfikację o jego stanie, można też na bieżąco podejrzeć parametry :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy umiejscowienie akumulatora  AGM bezpośrednio przy rurze od ogrzewania Truma może mieć jakieś negatywne skutki ? Akumulator jest praktycznie po przeciwnej stronie przyczepy niż piec Truma ale mimo wszystko rura nagrzewa się. Dodatkowo rura ta przebiega przez „skrzynkę” w której znajduje się aku, bezpiecznik i centralka od movera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Dodi napisał(a):

Czy umiejscowienie akumulatora  AGM bezpośrednio przy rurze od ogrzewania Truma może mieć jakieś negatywne skutki ? Akumulator jest praktycznie po przeciwnej stronie przyczepy niż piec Truma ale mimo wszystko rura nagrzewa się. Dodatkowo rura ta przebiega przez „skrzynkę” w której znajduje się aku, bezpiecznik i centralka od movera. 

Myślę że w zimie bliskość ogrzewania jest na plus bowiem sprawność akumulatora jest adekwatna do temperatury czyli im wyższa tym lepiej. Mógłby być problem gdyby był przy piecu ale sama rura nie zrobi szkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.