Skocz do zawartości

akumulator - jaki wybrać?!


miodziomiodzio

Rekomendowane odpowiedzi

56 minut temu, WojtexJanex7 napisał:

No kurcze nie jestem pewien czy to co tam pisze jest prawdziwe.. jak to mówią kartka wszystko przyjmie.. w sumie potrzebuje tylko do napędu movera i nic więcej... 

Poszukaj akumulatora który ma na obudowie napisane DEEP CYCLE . Podzielam to co napisał Krzysiek co do treści opisu sprzedawcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 580
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Oko widzisz, wielki dzięki a ten dał by radę napędzić mover? https://allegro.pl/oferta/akumulator-deep-cycle-12v-65ah-wozek-inwalidzki-9174350048 tak się pytam bo w instrukcji movera jest napisane min 80ah a tak się pytam czy da radę wjechać i wyjechać z parceli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, WojtexJanex7 napisał:

Oko widzisz, wielki dzięki a ten dał by radę napędzić mover? https://allegro.pl/oferta/akumulator-deep-cycle-12v-65ah-wozek-inwalidzki-9174350048 tak się pytam bo w instrukcji movera jest napisane min 80ah a tak się pytam czy da radę wjechać i wyjechać z parceli...

Na mniejszych jeżdżą. 

Ale pytanie jaki mover i jaka przyczepa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, WojtexJanex7 napisał:

Oko widzisz, wielki dzięki a ten dał by radę napędzić mover? https://allegro.pl/oferta/akumulator-deep-cycle-12v-65ah-wozek-inwalidzki-9174350048 tak się pytam bo w instrukcji movera jest napisane min 80ah a tak się pytam czy da radę wjechać i wyjechać z parceli...

Ja mam 37Ah kupiony w komplecie od Trumy. Czyli Truma sama dokładała taki mover do Trumy Go2 gdzie też minimum to niby 80Ah

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, WojtexJanex7 napisał:

Oko widzisz, wielki dzięki a ten dał by radę napędzić mover? https://allegro.pl/oferta/akumulator-deep-cycle-12v-65ah-wozek-inwalidzki-9174350048 tak się pytam bo w instrukcji movera jest napisane min 80ah a tak się pytam czy da radę wjechać i wyjechać z parceli...

Odpowiem Ci dokładniej trochę później, bo teraz piszę z telefonu i nie mogę przyjrzeć się dobrze tej ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa ma 1000 dmc
Mover to ten z Obelinka Prestige ll
 
 


Ja mam 37Ah ... nawet na mocno nierównym terenie w lesie i długim ustawianiu przyczepy 1150 kg ... nigdy prądu nie zabrakło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, WojtexJanex7 napisał:

Oko widzisz, wielki dzięki a ten dał by radę napędzić mover? https://allegro.pl/oferta/akumulator-deep-cycle-12v-65ah-wozek-inwalidzki-9174350048 tak się pytam bo w instrukcji movera jest napisane min 80ah a tak się pytam czy da radę wjechać i wyjechać z parceli...

Sorry, obiecałem, ale nie dałem rady wczoraj odpowiedzieć - miałem potwornie ciężki dzień. Dzisiejszy zapowiada się podobnie, dlatego odpowiadam, zanim go na dobre zacznę.

Wybierasz "specyficzne" akumulatory, więc poza domysłami trudno coś konkretnego, o nich pisać. Informacja głównego sprzedającego, czy importera, jest powielana przez wszystkich innych sprzedawców. Czy wszystkie dane są prawdziwe, trudno mi powiedzieć, nie wiem. Ufałbym, gdyby to był Sonnenschein, Victron, Bosch, Varta, Fiamm,  Exide, Trojan, MWPower, SSB, itp.
Jak powszechnie wiadomo, akumulator, akumulatorowi nierówny, dlatego mimo niewielkich potrzeb energetycznych (jedynie napęd przyczepy) trzeba wziąć pod uwagę pewne aspekty takiej pracy. Faktem jest, że w pewnych sytuacjach może wystarczyć akumulator, o niewielkiej pojemności, jednak może się to odbijać na jego żywotności, a im tańszy i mniej znany, tym mniej odporny. Może się odbijać, choć nie musi, bo warunki pracy u każdego będą inne.  Napędy pobierają prąd, o różnej wartości, zależnej od wielu czynników (obciążenie, pochylenie  i rodzaj terenu, pokonywane przeszkody itd.). Ponadto, wymagany czas pracy napędu, zależnie od sytuacji, będzie u każdego inny. Z tych powodów, nie powinno się kierować zasadą, że jeśli u kogoś akumulator o danej pojemności się sprawdza, to taki sam sprawdzi się i u mnie (rodzaje/typy akumulatorów, w tym momencie pomijam). Może być też tak, że eksploatując akumulator w sposób "rabunkowy", ktoś świadomie akceptuje obniżenie jego trwałości, a zatem i częstsze wymiany. To w sumie daje wyższe koszty, jednak w przyczepie jest mniej "kilogramów". Dla jednych będzie to akceptowalne, a dla innych, nie do przyjęcia.
Twój napęd może pobierać w trudnych warunkach prąd ok. 100 A, ale załóżmy jakąś bezpieczną i użyteczną wartość na poziomie 65 -70 A max.
Załóżmy też, że całkowicie rozładowany akumulator będzie miał napięcie ok. 10,8 - 10,5 V - nie jest to zdrowe, ale o tym dalej.
Akumulator, który teraz wybrałeś - szczerze mówiąc, nie wiem jaki, ;) bo w opisie czytam: "w technologii NanoGel-AGM", cokolwiek może to znaczyć, czyli nie GEL i nie AGM,
posiada opisaną pojemność 65 Ah. Jest to jednak pojemność dla określonych warunków pracy (temp. 25 st. C oraz jednostajne rozładowywanie przez czas 20h).
Jeśli podstawimy tu przyjęte wcześniej obciążenie napędem, to okaże się, że rzeczywista pojemność tego accu wynosi max 35 Ah
To oznacza, że mógłbyś używać napędu przez max 30 min, rozładowując tym samym akumulator całkowicie do "zera".
Tu pojawia się właśnie kwestia trwałości oraz typu użytego akumulatora.
Dobry akumulator żelowy znacznie lepiej radzi sobie z głębszym rozładowaniem i nie wpływa to zauważalnie na jego trwałość, jednak gorzej znosi obciążenie znacznym prądem, natomiast AGM zachowuje się zupełnie odwrotnie - może być obciążony dużym prądem, ale nie toleruje dobrze głębszych rozładowań. Ponieważ nie mówimy tu jednak o prądach rozruchowych rzędu 200 lub więcej A, to można przyjąć, że w wymienionym zastosowaniu, obydwa typy akumulatorów mogą być użyte. Zadecyduje pewnie cena (GEL sporo droższy) i pozostałe elementy instalacji w przyczepie.
Jeśli zależy nam na trwałości akumulatora, to w pracy cyklicznej przyjmujemy, że AGM rozładowywany będzie o wartość max 25 - 30 % swojej pojemności, natomiast GEL ok. 50 -70 %
Dla podlinkowanego przez Ciebie akumulatora, czas pracy napędu dla przyjętych założeń skróci się do ok. 7,5 - 9 min. Oczywiście napęd mógłby pracować i dłużej, ale jak pisałem, mocno odbije się to na trwałości accu. Rozważania będą poprawne tylko wtedy, jeśli parametry, charakterystyka i opis dla tego akumulatora, pokrywają się z rzeczywistością. Moim zdaniem, drugi akumulator, który wybrałeś jest dużo lepszym wyborem, niż ten pierwszy.

PS

Zawsze należy dążyć do tego, aby pobraną z accu energię uzupełnić w możliwie najkrótszym czasie!  Dotyczy to oczywiście wszystkich akumulatorów, ale STD i AGM szczególnie.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kristofer napisał:

 

Z góry wielkie dzięki Kristofer za zainteresowanie tematem, wybieram Aku pod kątem budżetu który akurat jest ograniczony do 500- a druga sprawa to również waga, do tych max 25kg było by ok.. trzecia sprawa to nieznajomość firm produkujących Aku tego typu bo tego jest mnóstwo które oferują wszystko co chcesz a potem się okazuje że to jest jedna wielka porażka... Dlatego pytam co by było w miarę sensowne w założonym budżecie i wymagań które potrzebuje..

Edytowane przez WojtexJanex7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się temu, co napisałeś w temacie dotyczącym mover'ów oraz tutaj. Nie chcę być posądzonym, o robienie reklamy, dlatego zajrzyj na PW, tam coś Ci skrobnąłem odnośnie akumulatora.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skoro na "papierze" jest napisane, że może być, a "Klaja" taki włożyła, to pewnie tak. Dlaczego pytasz :hmm:

Nie wiem, czy są w nim otworki odprowadzające "opary". Jeśli tak, to powinny być wyprowadzone wężykami poza przyczepę.
Tak na marginesie: osobiście akumulatora ZAP bym nie kupił do żadnych zastosowań, dlatego moim zdaniem, to mało szczęśliwy wybór.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Kristofer napisał:

Skoro na "papierze" jest napisane, że może być, a "Klaja" taki włożyła, to pewnie tak. Dlaczego pytasz :hmm:

Nie wiem, czy są w nim otworki odprowadzające "opary". Jeśli tak, to powinny być wyprowadzone wężykami poza przyczepę.
Tak na marginesie: osobiście akumulatora ZAP bym nie kupił do żadnych zastosowań, dlatego moim zdaniem, to mało szczęśliwy wybór.

Przyczepa trzy letnia, kupiliśmy ją na początku tygodnia z firmy lizingowej i nie mamy kontaktu z właścicielem, nie wiemy ile stała.

 Aku trzyma po naładowaniu chwilę tylko 12.4v ( ładowany 12h) a potem schodzi do 11v, ma solara więc powinien  podtrzymać aku żeby się nie rozładował, tak mi się wydaje jak stała w lizingu.

Ciekawi mnie to że aku z start stopem może być używany do przyczepy, chyba ze zle coś odczytałem i to jest typowo kamperowy.

Wydaje mi się że aku nadaję się do śmietnika, czy się mylę???

Tak przyczepa kupowana u Klaji

 

IMG-20210321-WA0006.jpg

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peja76 napisał:

Aku trzyma po naładowaniu chwilę tylko 12.4v ( ładowany 12h) a potem schodzi do 11v

[...]

Wydaje mi się że aku nadaję się do śmietnika, czy się mylę???

Obawiam się, że się nie mylisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.