Skocz do zawartości

Opony całoroczne - co o tym sądzicie?


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 818
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

49 minut temu, jacek00 napisał:

Michelin CrossClimate+

image.png.3055b044e7ac3018c07f39db6c59d8fc.png

Jeździłem 4 lata, sprzedałem samochód razem z nimi i wiem, że dalej na nim jeżdżą i jest OK. Mało tego, samochód obecnie jeździ w górach i przejeździły tam zimę. Użytkownik nie zgłaszał jakichś wielkich zastrzeżeń. W mojej opinii bardzo fajna opona, ona nawet przez Michelina nie jest pozycjonowana jako całoroczna, a letnia z homologacją zimową. I tak trzeba na to patrzeć, latem osiągi bardzo dobre, zarówno na mokrym jak i na suchym, nawet w wysokich temperaturach. Zimą, jak było zimno to też bardzo dobrze się spisywały na mokrym i suchym. Przeciętnie było na śniegu i lodzie - zdecydowanie nie była to zimówka, ale nie mogę powiedzieć, żeby był jakiś wielki dramat. 

 

51 minut temu, jacek00 napisał:

I dla porównania zimówka Michelin Alpin 6

image.png.7ad20eddac484ef85df1f1969c26ea29.png

Te mam w innym aucie FWD jako zimowe, kupiłem rok temu i zimę widziały grubą, bo dopadła mnie śnieżyca w Austrii. Sprawdziły się bardzo dobrze, topowa zimówka. Bardzo dobre osiągi na śniegu i lodzie, na mokrym i suchym. Niestety, jak się robi w lutym +12, to "pływają" i jest średnio (z resztą jak z każdą zimówką).

54 minuty temu, jacek00 napisał:

Continental AllSeasonContact

image.png.e33e2538eec9db4e273867b8e7687665.png

Te mam od 2 tygodni w innym FWD, przy obecnych temperaturach (noc 5 st, dzień kilkanaście na +) bardzo dobrze się spisują na mokrym i suchym. Zastąpiły fabryczne letnie ContiSportContact5 i muszę powiedzieć, że nie czuję większej różnicy po przesiadce, więc jeśli będą się spisywać nieźle na śniegu, to będzie to mój faworyt w ogóle jeśli chodzi o opony, ale na takie wnioski muszę poczekać na śnieg. Myślę, że kiedyś testowo wezmę je w góry zimą i sprawdzę ile są warte.

W każdym razie, technologia poszła niesamowicie do przodu i za 2-3 sezony, jak zajadę letnie i zimówki w XC60, to poważnie się zastanowię (pod warunkiem, że będę jeszcze mieć XC60 ;) ), czy nie postawić na całoroczne mimo, że często jeżdżę w góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje A4 na takich Michaskach śmiga aż miło...

Przejechanie około 20 000km

W dniu 2.11.2020 o 08:25, Suzu4x4 napisał:

 

Wszystkie auta marki premium mają fabrycznie opony asymetryczne nie widziałem w żadnym aucie fabrycznych letnich opon  symetrycznych czy kierunkowych .

Wydaje mi się że opona asymetryczna w lecie  jest cichsza i mniej podatna na uszkodzenia bieżnika (choćby takie jak powyżej pokazał kolega) .

Oczywiście to moje subiektywne odczucia i wszystko zależy od danego producenta i typu opon.

Tak, auta Premium mają asymetrykh by idiotka kierowca nie mógł tak podmienić kół by zrobić sobie krzywdę.

Jak by nie zakładał koło oto outsaid będzie na zewnątrz.

Z cichoscia i parametrami nie widzę związków pozytywnych przy takim rozwiązaniu...jedynie estetyczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pjetko napisał:

 W mojej opinii bardzo fajna opona, ona nawet przez Michelina nie jest pozycjonowana jako całoroczna, a letnia z homologacją zimową

Kiedyś chyba tak pozycjonowali, ale obecnie jest pozycjonowana jako całoroczna (albo wielosezonowa/allseason).  Tu pierwszy wynik z google do strony Michelina:
image.png.4ed3879a2402c62859adf6ba760967a9.png

 

 

1 godzinę temu, filipert napisał:

I tak właśnie ja postrzegam całoroczne/wielosezonowe.

Tylko jakie to ma znaczenie czy to letnia z homologacją zimową, czy zimowa z homologacją letnia? Liczy się efekt końcowy, a ten u Michelina jest bardzo dobry - opona zawsze w czołówce w testach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, jacek00 napisał:

Kiedyś chyba tak pozycjonowali, ale obecnie jest pozycjonowana jako całoroczna (albo wielosezonowa/allseason).

Na pewno jak kupowałem, to właśnie tak ją pozycjonowali, wtedy to była nowość. Teraz pewnie to zmienili, bo całoroczne/wielosezonowe stają się coraz bardziej popularne, a jakby się pozycjonowali dalej jako letnia, to wiele potencjalnych klientów nie brałoby jej pod uwagę, bo "przecież szukają całorocznej, a nie letniej z jakąś tam homologacją". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Kiedyś chyba tak pozycjonowali, ale obecnie jest pozycjonowana jako całoroczna (albo wielosezonowa/allseason).  Tu pierwszy wynik z google do strony Michelina:

Sprawa jest prosta. Trzeba zobaczyć na oznaczenie, a nie na to co wciskają sprzedawcy. jak jest ten znaczekindeks.jpg.3c2f3380497020d2c9f3b1185ea09f24.jpg  ewentualnie ten images.jpg.d5a051a54b531ffdf3d408dd2dc86560.jpg to jest całoroczna i koniec. Jak tylko M+S to może być tylko letnia z homologacją zimową lu coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, BUMERANG napisał:

Sprawa jest prosta. Trzeba zobaczyć na oznaczenie, a nie na to co wciskają sprzedawcy. jak jest ten znaczekindeks.jpg.3c2f3380497020d2c9f3b1185ea09f24.jpg  ewentualnie ten images.jpg.d5a051a54b531ffdf3d408dd2dc86560.jpg to jest całoroczna i koniec. Jak tylko M+S to może być tylko letnia z homologacją zimową lu coś takiego.

przede wszystkim śnieżynka jest chyba potrzebna w krajach gdzie wymagane są zimowki a czy M+S załatwia też sprawę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, konrad_b napisał:

a czy M+S załatwia też sprawę ?

 

45 minut temu, BUMERANG napisał:

Dobre pytanie :hmm:

Nie, z formalnego punktu widzenia, opona zimowa, to tylko taka, która ma oznaczenie 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake)

 Roadhog tyres Archieven - Roadhog banden

Bez tego znaczka, niezależnie od innych oznaczeń, zarówno opisowych, skrótowych i graficznych (z punktu widzenia przepisów) opona NIE JEST oponą zimową. Oczywiście inne oznaczenia mogą występować, ale jak nie ma tej śnieżynki na tle gór, to formalnie nie jest to opona zimowa.

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

ten images.jpg.d5a051a54b531ffdf3d408dd2dc86560.jpg to jest całoroczna i koniec

Nie, ten znaczek nie mówi (z formalnego punktu), że to opona zimowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, pjetko napisał:

 

Nie, z formalnego punktu widzenia, opona zimowa, to tylko taka, która ma oznaczenie 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake)

 Roadhog tyres Archieven - Roadhog banden

Bez tego znaczka, niezależnie od innych oznaczeń, zarówno opisowych, skrótowych i graficznych (z punktu widzenia przepisów) opona NIE JEST oponą zimową. Oczywiście inne oznaczenia mogą występować, ale jak nie ma tej śnieżynki na tle gór, to formalnie nie jest to opona zimowa.

Nie, ten znaczek nie mówi (z formalnego punktu), że to opona zimowa.

 

1 godzinę temu, konrad_b napisał:

przede wszystkim śnieżynka jest chyba potrzebna w krajach gdzie wymagane są zimowki a czy M+S załatwia też sprawę ?

Więc Michelin Crossclimate ma zarówno ten znaczek jak i M+S

image.thumb.png.b822d3a6d5db653e15e839ba414fe3b9.png

image.png.6c437e3e595e155f554c17ee895e479e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Więc Michelin Crossclimate ma zarówno ten znaczek jak i M+S

I parametry z naklejki więcej niż zacne. To trochę tłumaczy chyba najwyższą cenę :wacko:

912818043_Screenshot_2020-11-034xOPONYCAOROCZNE21560R17Michelin.png.7ec6b579e51bca4b759a231e6fc5cdfa.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Misio napisał:

Tak, auta Premium mają asymetrykh by idiotka kierowca nie mógł tak podmienić kół by zrobić sobie krzywdę.

Jak by nie zakładał koło oto outsaid będzie na zewnątrz.

Z cichoscia i parametrami nie widzę związków pozytywnych przy takim rozwiązaniu...jedynie estetyczne...

nie przekonuje mnie Twoja argumentacja ;)

oponę o symetrycznej strukturze bieżnika (nie kierunkową)  też możesz zakładać jak chcesz więc argument i idiocie kierowcy odpada .

Pierwsza lepsza strona z googla:

Cytat

Bieżnik kierunkowy z łatwością poznasz po układzie rowków przypominającym literę „V” lub „U”. Z racji charakterystycznego śladu pozostawianego przez takie opony, nazywa się go czasem „wzorem w jodełkę”. W bieżnikach kierunkowych poprzeczne rowki są symetrycznie ułożone i ustawione w stosunku do siebie pod takimi samymi kątami. Taki układ pozwala zapewnić bardzo dobre właściwości trakcyjne i wysoką stabilność. Opony z bieżnikiem kierunkowym dobrze sprawdzają się na mokrej nawierzchni, cechują się dobrą skutecznością hamowania oraz gwarantują zachowanie precyzji kierowania nawet przy wysokich prędkościach. Dlatego też jest to dobry wybór dla samochodów sportowych i pojazdów o dużej mocy silnika. Do minusów takich opon zaliczyć musimy mniejszy komfort akustyczny, gdyż cechują się dość głośną pracą. Dodatkowo ich rzeźba czyni je bardziej podatnymi na „ząbkowanie”, czyli nierównomiernie ścieranie się poszczególnych części bieżnika.

Czytaj więcej na: https://wulkanista.pl/rodzaje-bieznikow/

Cytat

Ogumienie z bieżnikiem asymetrycznym rozpoznać można po tym, że rzeźba po lewej i prawej stronie opony różni się od siebie. Spowodowane jest to faktem, że w takich modelach wewnętrzna została zaprojektowana z myślą o skutecznym odprowadzaniu wody oraz zachowaniu odpowiedniej przyczepności na mokrej nawierzchni, podczas gdy zewnętrzna odpowieda za bezpieczeństwo jazdy na suchej drodze. Tego typu opony są bardzo lubiane ze względu na dobre zachowanie w praktycznie każdych warunkach. Bieżnik asymetryczny gwarantuje także dobre właściwości trakcyjne przy wysokich prędkościach oraz wysoki komfort jazdy. Niezaprzeczalnym atutem jest również równomierne zużywanie się bieżnika. Niektórzy kierowcy dodają do tej listy również atrakcyjny wygląd. Największym minusem opon asymetrycznych jest problematyczny montaż i dość wysoka cena. Dlatego też zwykle decydują się na nie właściciel aut klasy średniej i wyższej.

Czytaj więcej na: https://wulkanista.pl/rodzaje-bieznikow/

Cytat

Bieżnik symetryczny jest najprostszym i jednocześnie najtańszym w produkcji. Jak sama nazwa układ bloków oraz rowków będzie tutaj symetryczny. Ze względu na prostotę produkcji stosowany zwykle w tańszych zestawach ogumienia. Taka rzeźba sprawdzi się w mniejszych autach oraz samochodach miejskich, które poruszają się głównie po odśnieżanych ulicach. Oprócz atrakcyjnej ceny, do zalet warto dodać jeszcze wysoką wytrzymałość oraz ekonomikę jazdy. Opony z bieżnikiem symetrycznym charakteryzują się stosunkowo niskimi oporami toczenia, co przekłada się bezpośrednio na mniejsze spalanie. Wśród wad symetrycznych bieżników wspomnieć trzeba o niskich parametrach trakcyjnych. Nie nadają się one więc do dynamicznej jazdy z dużymi prędkościami.

Czytaj więcej na: https://wulkanista.pl/rodzaje-bieznikow/

Mniej więcej pokrywa się to z moimi odczuciami .

Oczywiście opony należy porównywać w tej samej klasie.

Jak ktoś porównuje  dalekowschodnią budżetową wielosezonówke o symetrycznym bieżniku do zimówki premium o bieżniku kierunkowym czy asymetrycznym 

to rozumiem że może być mocno zawiedziony trakcją wielosezonówek w zimie ;)

Co do symbolu śnieżynki w znaczku trzech szczytów to jest to jedyne oznaczenie zimówek w UE . napis M+S nie oznacza zimówek.

 

 

16 minut temu, BUMERANG napisał:

I parametry z naklejki więcej niż zacne. To trochę tłumaczy chyba najwyższą cenę :wacko:

 

do auta które ma jeździć w zimie bym nie kupił tego Michelina  nawet gdyby kosztował połowę mniej . Nie przekonuje mnie struktura bieżnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.