Skocz do zawartości

Opony całoroczne - co o tym sądzicie?


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 818
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

20 minut temu, vrs napisał:

Ja mam bardzo dobry parametr który uwzględniam podczas kupowania opon. Ale właściwie jest on uniwersalny...

Opona musi mi się podobać :]

i to jest dobre podejście  :yes:

jest jeszcze jeden parametr . opona musi "robić robotę"

mieliśmy na poligonie taki odcinek "3K" (od trzech kałuż ) tam od razu było widać które opony robią robotę. Moje robiły  :-]

ale to były fajne czasy ...

1121145708_Screenshot_2020-11-034x4poligonpoligon1.thumb.jpg.c2c0ebe2c991babb634645bad7274fa9.jpg

2055270476_Screenshot_2020-11-034x4poligonpoligon.thumb.jpg.da03a8ecb82a0d7b9e5447fdb703f4e6.jpg

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Suzu4x4 napisał:

zawsze trzeba znaleźć złoty środek.

Dokładnie tak. Opony dobieramy do rodzaju samochodu, warunków użytkowania, okolic gdzie mieszkamy, własnych preferencji eksploatacji czy wreszcie do zasobności portfela.

I dla każdego ta najlepsza może się okazać zupełnie inna oponą. Ważne, żeby dobierać świadomie, a nie: bo te są tańsze albo somsiad ma takie to ja też :palacz:

10 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Moje robiły 

Niemożliwe, przecież widać że nie masz za grosz bieżnika. Całkiem łyse :hehe::mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

i to jest dobre podejście  :yes:

jest jeszcze jeden parametr . opona musi "robić robotę"

mieliśmy na poligonie taki odcinek "3K" (od trzech kałuż ) tam od razu było widać które opony robią robotę. Moje robiły  :-]

ale to były fajne czasy ...

1121145708_Screenshot_2020-11-034x4poligonpoligon1.thumb.jpg.c2c0ebe2c991babb634645bad7274fa9.jpg

2055270476_Screenshot_2020-11-034x4poligonpoligon.thumb.jpg.da03a8ecb82a0d7b9e5447fdb703f4e6.jpg

 

Jak to mawia moja żona, czysta terenówka to brzydka terenówka :]

Przypominało mi się jak kiedyś jechałem pięknym czystym D3 i jechał przede mną nowy czysty udawacz czyli Disco Sport ( @Mandrol zaraz da mi bana :] ). Mam taki kawałek drogi po plytach betonowych niedaleko domu, można albo jechać wolno po płytach (bo wiadomo nierówno jest, zawieszenia szkoda itp) albo dać na skróty po większym lub mniejszym błocie. 

Mina gościa jadącego Disco Sport po płytach kiedy go wyprzedzałem po błocie... Bezcenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie opona kierunkowa zawsze będzie miała lepsze parametry zarówno akustyczne jak i inne/techniczne...

A wspomniane Michaśki mnie już w ogóle "zastrzeliły"...chociaż parametrowo powinny cieszyć michę " B B 69dB"...dla mnie wystarczające..za równo na suchym, moktrym , w korku, czy czy też powyżej 150km/h w tych warunkach, na rosie czy na małym błocie, wyciągając inne auto które się zakopało...

A opona na takie błotko nie będzie na pewno cichą i miłą do szusowania powyżej 150km/h po asfalcie...dlatego - zawsze do potrzeb i rodzaju użytkowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, do0h napisał:

Nokian WeatherProof ma 69db, C na paliwko i A na deszcz do tego M+S i górke z płatkiem śniegu ;) CrossClimate za drogi IMO

Podobnie moje Bridgestony tylko chyba 71 db

 

IMG_20201103_131851.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze taki filmik polecam dla niedowiarków ;) Czyli to co mówiłem - na samym śniegu zimówka jest oczywiście lepsza (nieznacznie, ale jednak), jazda po mokrym, hamowanie na mokrym (czyli warunku jak w Polsce przez większość roku) to już przewaga najlepszych opon całorocznych - tutaj nawet letnia przegrywa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się zmienia ludziom? Naście lat temu bezwzględnie letnie/zimowe bezwględnie, taki dorobek cywilizacyjny, byliśmy "twardogłowi" :)

No dobra, całosezony poszły do przodu, zimy zelżały. 4 samochody, 2 w ciągłej pracy (i tu lato/zima), 1 do sporadycznego (dostawczak) i awaryjnego (osobówka, gdy coś wypada z podstawowego składu) użytku, i w nich całosezony robią robotę. Docelowo ma być 1 "podstawowy" lato/zima, 2-gi "podstawowy" żony dobry "całosezon" premium, 2 "dodatkowe" przyzwoity całosezon.

Mniej zmieniania (starzeję się:) ), mniej miejsca do przechowywania.   

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacek00 napisał:

Czyli to co mówiłem - na samym śniegu zimówka jest oczywiście lepsza (nieznacznie, ale jednak), jazda po mokrym, hamowanie na mokrym (czyli warunku jak w Polsce przez większość roku) to już przewaga najlepszych opon całorocznych - tutaj nawet letnia przegrywa.

Letnie już zajeździłem, teraz powiedzcie mi jak zjechać zimówki :)
Używałem równo po 6 miesięcy letnie / zimowe. Letnie bieznik 1-2 mm powyżej TWI, czyli zasadniczo już chyba nie ma sensu ich na wiosnę zakładać. Zimowe natomiast 6-7mm powyżej TWI. Na liczniku 90000. Czyli zimowki zużywają się jak na moją jazdę normalnie, ale letnie jakoś makabrycznie szybko poszły. (zimówki mają jeden sezon mniej, ale przez pół nadchodzącego roku raczej nie zużyję 5mm)

Umie to ktoś wytłumaczyć? Ten sam kierowca, tyle samo km nabijane średnio zimą i latem, ten sam producent opon (good year). :niewiem:

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Umie to ktoś wytłumaczyć?

Trafiły Ci się opony z miękką mieszanką i tyle. Miałem tak w skuterze. Pierwsza opona wytrzymała jakieś 7 tys. Kolejna innej firmy już trochę ponad 20 tys. Jak by to jeszcze gdzieś w oznaczeniach było podane...

W samochodzie wyrzuciłem opony po prawie 100 tys. Letnie 5,5-6 mm, zimówki miały z 6,5 mm. Na zimówkach więcej jeżdżone. Na mokrym mniej się zużywają :)

12 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

teraz powiedzcie mi jak zjechać zimówki :)

Jeździć w lecie. Moment zniknie bieżnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym znikającym bieżnikiem też byłym ostrożny.

Moje auta firmowe jeżdżą cały rok na zimówkach (z różnych powodów) - opony wytrzymują 2-3lata (około 30-40tyś km)...dla mnie wynik zadowalający, a to co ściągam jeszcze wulkanizator sprzedaje dalej...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.