Skocz do zawartości

Opony całoroczne - co o tym sądzicie?


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

nie przekonuje mnie Twoja argumentacja ;)

oponę o symetrycznej strukturze bieżnika (nie kierunkową)  też możesz zakładać jak chcesz więc argument i idiocie kierowcy odpada

Oponę asymetryczna gdy wulkanizator założy na felga dobrze, nie da się źle ja przekręcić do auta...zawsze aut będzie na aut i in będzie na in...chyba że felga przykrecisz na lewą stronę ?

6 minut temu, Suzu4x4 napisał:

do auta które ma jeździć w zimie bym nie kupił tego Michelina  nawet gdyby kosztował połowę mniej . Nie przekonuje mnie struktura bieżnika

Jak bedzie zima, zapraszam.

Kopara mi opadła co ta opona potrafi zrobić zimą...na pewno to też kwestia auta, ale zimowa Continental włączała dużo częściej kontrolka na desce niż te Michaśki i auto stanowczo gorzej się prowadziło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 818
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

27 minutes ago, BUMERANG said:

I parametry z naklejki więcej niż zacne. To trochę tłumaczy chyba najwyższą cenę :wacko:

912818043_Screenshot_2020-11-034xOPONYCAOROCZNE21560R17Michelin.png.7ec6b579e51bca4b759a231e6fc5cdfa.png

Nokian WeatherProof ma 69db, C na paliwko i A na deszcz do tego M+S i górke z płatkiem śniegu ;) CrossClimate za drogi IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Misio napisał:

Oponę asymetryczna gdy wulkanizator założy na felga dobrze, nie da się źle ja przekręcić do auta...zawsze aut będzie na aut i in będzie na in...chyba że felga przykrecisz na lewą stronę ?

ależ oczywiście , z tym się zgadzam, tylko w tańszej oponie symetrycznej jest dokładnie tak samo, stąd napisałem że nie przekonuje mnie ten argument :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest argument jedyny dla opon asymetrycznymi, idiota ich nie może źle założyć na auto.

 

Bo jeżeli mówimy o estetyce, to nie ma to już nic związanego z techniką.

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale twierdzisz że jest jakiś inny argument techniczny dla asymetrykach "insaid"?

Ja nie widzę,  poza tym że lewe opony pracują w zupełnie innych warunkach (rotacji) niż prawe. Nie widzę tu na włos nawet pozytywów technicznych. Np takich jakie daje np opona kierunkowa...tylko odporność na użyszkodnika...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Misio napisał:

Ale twierdzisz że jest jakiś inny argument techniczny dla asymetrykach "insaid"?

Ja nie widzę,  poza tym że lewe opony pracują w zupełnie innych warunkach (rotacji) niż prawe. Nie widzę tu na włos nawet pozytywów technicznych. Np takich jakie daje np opona kierunkowa...tylko odporność na użyszkodnika...

nie mam żadnych technicznych argumentów.

bazuję na własnych subiektywnych odczuciach i doświadczeniach ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, dudek_t napisał:

Misio, nie brnij. Proszę ?

Panowie! Nie mieszajcie innym w głowach. Opony kierunkowe asymetryczne po prawidłowym założeniu na felgę nie da się źle założyć do samochodu. Natomiast opony kierunkowe symetryczne można założyć w odwrotnym kierunku obrotu mimo prawidłowego montażu. I na to trzeba zwracać uwagę przy przekładce kół. :excl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, BUMERANG napisał:

Panowie! Nie mieszajcie innym w głowach. Opony kierunkowe asymetryczne po prawidłowym założeniu na felgę nie da się źle założyć do samochodu. Natomiast opony kierunkowe symetryczne można założyć w odwrotnym kierunku obrotu mimo prawidłowego montażu. I na to trzeba zwracać uwagę przy przekładce kół. :excl:

dlatego przecież napisałem :

Cytat

oponę o symetrycznej strukturze bieżnika (nie kierunkową)  (...)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zacząłem od:

Cytat
W dniu 1.11.2020 o 16:03, Suzu4x4 napisał:

przy założeniu że opony miały jeździć cały rok nie chciałem kierunkowych bo uważam że w lecie opony asymetryczne są  lepsze .

A możesz napisać dlaczego uważasz opony asymetryczne za lepsze?

Bo nie rozumiałem argumentacji - ale jeżeli tak bo tak, to już rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie powinno być tak że lepsze są te które lepiej trzymają niezależnie od tego czy bieżnik mają symetryczny czy kierunkowy ?

Jak jadę na wymianę opon to oponiarz wie przecież w którą stronę oponę założyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Misio napisał:

A ja zacząłem od:

Bo nie rozumiałem argumentacji - ale jeżeli tak bo tak, to już rozumiem...

Przecież odpisałem Ci w pierwszej mojej odpowiedzi na zadanie prze Ciebie pytanie :

W dniu 2.11.2020 o 08:25, Suzu4x4 napisał:

Wydaje mi się że opona asymetryczna w lecie  jest cichsza i mniej podatna na uszkodzenia bieżnika (choćby takie jak powyżej pokazał kolega) .

Więc czego jeszcze więcej oczekujesz ?

20 minut temu, vrs napisał:

A nie powinno być tak że lepsze są te które lepiej trzymają niezależnie od tego czy bieżnik mają symetryczny czy kierunkowy ?

Jak jadę na wymianę opon to oponiarz wie przecież w którą stronę oponę założyć. 

wg mojej oceny trzymanie się drogi to jeden z parametrów opony (co prawda najważniejszy)

ale dla mnie oprócz "trzymania się drogi" opona musi być cicha i w miarę odporna na uszkodzenia.

co mi po oponie która będzie super trzymać się drogi jak będzie głośnia lub będzie do wymiany po dwóch sezonach.

zawsze trzeba znaleźć złoty środek.

tyle żeby rozstrzygnąć który bieżnik jest lepszy  trzeba było by przetestować w tych samych warunkach dwa takie same komplety opon od tego  samego producenta jak np. omawiane wcześniej Nokiany występujące w dwóch strukturach bieżnika (kierunkowe i asymetryczne) .

a porównując każdy do swojego  możemy bić sobie pianę w nieskończoność  :hop1:

 

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.