Skocz do zawartości

Ciągnięcie przyczepy a zużycie paliwa


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.09.2019 o 23:01, SpongeBob napisał:

I w to szczerze wierzę, u mnie jest podobnie - 16L.

Ale jak czytam te bzdety o 6L czy mniej to nie wiem czy autorzy postów umieją o obliczać wartości spalania. 

E tam prawdę piszą tyle, że jadąc solo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maarec napisał:

Heh, solo? :)

Nie no, z przyczepą ale nie za ciężką. Obstawiam 2100kg maks. Myślę że przy tych prędkościach masa ma drugorzędne znaczenie. Najważniejszy jest opór powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2019 o 17:53, strus251 napisał:

Tak apropo wskazań komputera a rzeczywistość.

Toyota Corolla hybrid 1.8 rok 2019, przebieg 13kkm

 

Tankowanie w Strykowie na BP. Wyjazd na A2 i do Komornik pod Poznaniem, powrót i tankowanie na BP (ten sam dystrybutor.

Na kompie 5.4l na 100km, z własnego paliwa i widzenia rzeczywistego 8.6l na 100km.

Ale w sumie można dalej patrzec na wskazania komputerów  ;). 

Wracając do tematu rzeczywistego zużycia. Miałem wczoraj sporą trasę łącznie 1212 km. Zbiornik full i w drogę ok 50% autostrada  przejechane 534 km  średnia w/g komputera 8,7 -zapas paliwa jeszcze na 440 km, ale  zatankowałem na full i weszło 45,83 l. czyli zużycie zgodne z licznikiem co mnie mile zaskoczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, vrs napisał:

Nie no, z przyczepą ale nie za ciężką. Obstawiam 2100kg maks. Myślę że przy tych prędkościach masa ma drugorzędne znaczenie. Najważniejszy jest opór powietrza. 

Mój poprzedni zestaw palił identycznie.    LR   D3   + D C 700MK.  Zestaw był cięższy ale waga - jak piszesz - ma drugorzędne znaczenie.  Ważniejsze jest dopompowanie opon.

Przed jazdą po dobrych drogach dokładałem  0,2 at.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2019 o 17:57, AdamH napisał:

Zestaw był cięższy

Miałeś cięższą przyczepę od mojej? Zdawało mi się że mówiłeś że miałeś DMC 2000. Albo mi się coś pomieszało ;)

Ja opony przyczepy pompuję wg masy rzeczywistej przyczepy.

Dziś wracaliśmy, bardzo wiało, porywisty wiatr. Dla odmiany jechałem w trybie manualnym na ostatnim biegu (4) na którym przełożenie mam większe od 1. Przy 95 km/h, licznikowych, miałem około 2600RPM. Spalanie na trasie 240km, wg komputera, 13,7.

Zatem, teoretycznie, w moim przypadku 15km/h wolniej daje mi ok. 5l/100km mniejsze spalanie. I możliwość jazdy na przełożeniu >1 co podobno jest zbawienne w dłuższym okresie dla skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja miała DMC 2000.  Ale przed sprzedażą ją opróżniłem. I wtedy się chwyciłem za głowę. Klamoty zajęły pół garażu a jeszcze woziłem ze 100 l wody. Plus wnuki, rowery ( 4 szt ) agregat prądotwórczy.  Same auto około 3 ton a cepka - lepiej nie myśleć ile ją przewalałem.

Stąd sądzę , że zestaw ważył więcej.

Nie jeżdziłem na manualu. Cokolwiek robiłem to na automacie wychodziło lepiej., 95 - 105 km/godz to 15 litrów  Z wiatrem to nawet 11, pod wiatr to 18 -20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, AdamH napisał:

cepka - lepiej nie myśleć ile ją przewalałem.

Dobrze ze holownik był odpowiedni... Wiesz że wersja o DMC 2000 i wersje 2200/2500 mają inne osie i opony. Nie jestem pewien jak z ramą. Ja pomimo że mam DMC 2200 to osie mam 1250kg każda. Rama o ile dobrze pamietam jest homologowana na 2800kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 31.07.2019 o 13:03, borek6 napisał:

Mazdą średnie teraz miałem 13 litrów z wyjazdu do Włoch, ale większość 90 na godzinę za tirami.

U mnie pięć lat temu Mazda 6 2.0 D przez dwa tygodnie objazdówki z budą 1350 miała średnie spalanie 13,5l (bez jazdy solo).

Volov V40 D3 + cepka MR 1500 spalanie 7,7 - 9.0 l/100 km. Prędkość przelotowa 90-95 km/h (90 wedle GPS)

Z 4 rowerami na dachu średnio 9,5 l/100 km

Porównanie komputera z dystrybutorem - maksymalna różnica 0,3l/100 km.

 

W dniu 14.09.2019 o 00:16, vrs napisał:

Myślę że przy tych prędkościach masa ma drugorzędne znaczenie. Najważniejszy jest opór powietrza. 

Według mnie VRS ma rację, przy prędkościach przelotowych > 90 km/h najistotniejszy jest opór powietrza oraz opływowość budki/zestawu.

DMC czy MR budki ma większe znaczenie w mieście czy w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie w tym temacie nie było. Mój samochód ma ciekawe wyniki - z budką można powiedzieć, że pali mniej niż solo. A precyzyjniej z budką pali mniej niż solo w mieście, solo w trasie jadę szybciej więc nie do porównania.

Dodge 5.7 - miasto 22-24-28-30 - max lpg na 100km - tylko krótkie odcinki do 5km, tylko 100% miasto, spalanie od 22 (emeryt do 30 - mega dynamicznie)

z budką - przy płynnej jeździe 99kmh (z gps) jest w stanie zejść do 17l po autostradzie, przy dynamicznych wyprzedzaniach zestawem lub jeździe ok 110-115kmh spali 20-22l - ale tego praktycznie unikam, tak mi się nie śpieszy.

spalania podaje z dystrybutora, od zakupu w lipcu z ostatnich 14.000km średnie z dystrybutora - 22l

z ciekawostek - nawet na tak płaskim odcinku jak A1 Częstochowa - Gliwice mam ok 2 litry różnicy w zależności w którą jadę stronę (różnica nachylenia terenu lub wiatru), przy dużej pojemności górkę szybko widać na spalaniu bieżącym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę obok tematu. Ostatnio dużo szukam pod kątem przyszłego holownika. I Toyota RAV 4 V 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM ponoć średnie spalanie w trybie mieszanym 4,5 l/100 km. Powiedzcie jaki to bajer bo przecież jest to 2,5 litrowa benzyna bez doładowania a to że ma też silnik elektryczny ale ten napędzany jest z akumulatora którego nie ładujemy z gniazdka tylko ze spalanej benzyny. Może w mieście gdzie odzyskujemy energię z hamowania ale przy względnie równomiernej prędkości na dalekiej trasie to spalanie będzie takie jak zwykłej 2,5 litrowej benzyny czyli przy 120 km/h jakieś 8 litrów. Czy ktoś ma spostrzeżenia w tym temacie? A może to tylko promowanie na siłę strasznej ekologii hybryd.

A przy okazji ,czy fakt że to hybryda zwiększa jakoś moment obrotowy przy ruszaniu z przyczepą ,bo chyba 250 Nm osiągane przy chyba 3600 obrotów to nie zachwyca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mundek28 napisał:

Może w mieście gdzie odzyskujemy energię z hamowania ale przy względnie równomiernej prędkości na dalekiej trasie to spalanie będzie takie jak zwykłej 2,5 litrowej benzyny czyli przy 120 km/h jakieś 8 litrów. Czy ktoś ma spostrzeżenia w tym temacie? A może to tylko promowanie na siłę strasznej ekologii hybryd.

W mieście super. Podczas jazdy krajówkami trochę się doładuje, prędkości są zmienne. Ale goniąc x-set km autostradą z jednostajną prędkością oszczędności będą żadne. 

Toyota ma to jeszcze dobrze dopracowane, więc nie kręci silnikiem po to, żeby ładować akumulatory. Podobno superb iV, kiedy uzna że trzeba doładować baterie z silnika, zaczyna palić jak smok. 

Zresztą już się zabierają za hybrydy, w pierwszej kolejności za plug-in:

Afera wokół technologii plug-in! Skandal większy niż dieselgate? - Motoryzacja w INTERIA.PL

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.