Skocz do zawartości

Ciągnięcie przyczepy a zużycie paliwa


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, borek6 napisał:

Mam nadzieję że 2.0 TSI 190koni w Kodiaqu z moją cepą 1300 dmc wyjdzie podobnie.

Szykuj sie lepiej na jakąś większa przyczepę, szkoda tym ciągać tylko 1300 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuj sie lepiej na jakąś większa przyczepę, szkoda tym ciągać tylko 1300
 
Póki bo będzie 1300 dmc, w przyszłości ma służyć do ciągnięcia 1700 / 1800 dmc. Myślicie że da radę?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, borek6 napisał:

Póki bo będzie 1300 dmc, w przyszłości ma służyć do ciągnięcia 1700 / 1800 dmc. Myślicie że da radę?

 

Jeżeli zamówiłeś 5os to 1800kg Ci nie wejdzie z 1,33 (1756kg wtedy). W 7os wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, golob napisał:

 

Jeżeli zamówiłeś 5os to 1800kg Ci nie wejdzie z 1,33 (1756kg wtedy). W 7os wejdzie.

Wejdzie, wejdzie.

5 osobowy, dobrze wyposażony ma DMC 2400, co przy 1,33 daje 1804 kg.

Pozostaje jedynie wątpliwość, czy w TSI 320 niutków wystarczy, by swobodnie dygać z takim klockiem po alpejskich górach. W TDI z 400 wystarczyłoby.

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to L&K bedzie wiec praktycznie na pełnym wyposażeniu, więc jest szansa, się okaże. Alpejskie góry może za dużo powiedziane, nie chce z nią jeździć po Grosslockner albo Timmelsjoch ale przemieszczać się np pomiędzy alpejskimi mieścinami, z jednego kempingu na inny. Byle mi na trasie typu Brenner albo inne autostradowe wzniesienia brał na luziku. Za Kufstein po wjeździe do Niemiec i zjezdzie na "ósemke" w stronę Monachium jest taki mega podjazd po łuku, Mazdą brałem to teraz na drugim biegu.... Może to kwestia słabego rozpędu i dużego ruchu ale było ciężko.

 

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, powolniak napisał:

Wejdzie, wejdzie.

5 osobowy, dobrze wyposażony ma DMC 2400, co przy 1,33 daje 1804 kg.

Wydaje mi się że nie wejdzie. Ty masz TDI i ono ma 2400kg (5os), borek zamówił TSI i ma 2336kg (5os), DMC sie nie zmienia od wyposażenia. Takze 2336/1.33=1756kg. No ale to szczegół.

Godzinę temu, borek6 napisał:

No właśnie, to L&K bedzie wiec praktycznie na pełnym wyposażeniu, więc jest szansa, się okaże

Z tego co weryfikowałem nie ważne wyposażenie, ono wpływa na MW, ale nie zmienia na DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w temacie spalania z przyczepą - u mnie, aktualnie nie mała wolnossąca benzyna 5.7 pali mniej z przyczepą (20l lpg przy 100kmh) niż w mieście -22-25l :).

Oj cienko będzie miała ta Skoda z budką 1750 - litości, weź myśl bardziej o 1500-1600kg, zachowaj trochę rezerwy dla samochodu.

Zresztą nie ma o czym gadać - sam zobaczysz jak holuje budkę 1300kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda ma uciagu niby 2100 lub 2200, więc przy 1700 będzie jeszcze trochę rezerwy aczkolwiek masz rację, zobaczmy najpierw jak sobie poradzi z 1300, póki co inna przyczepa to temat daleko przyszłościowy. Póki co wyczekuje auta, bo komfort podróży z przyczepą w stosunku do Mazdy to będzie przepaść moim zdaniem.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, borek6 napisał:

Skoda ma uciagu niby 2100 lub 2200, więc przy 1700 będzie jeszcze trochę rezerwy aczkolwiek masz rację, zobaczmy najpierw jak sobie poradzi z 1300, póki co inna przyczepa to temat daleko przyszłościowy. Póki co wyczekuje auta, bo komfort podróży z przyczepą w stosunku do Mazdy to będzie przepaść moim zdaniem.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

I co z tego ,że masz taką wartość w dowodzie ? Na wycieczkę nad jezioro po płaskim przy polskich temperaturach wystarczy. Natomiast w górzyste  gorące południe może już nie być to takie wesołe.

Ja miałem wcześniej Outlandera 2,0 TDI 140/170 kM. i w dowodzie miał 2000 kg. PPa miała realnie 1700 DMC i nie było za wesoło.

Jak przyszyło jechać w upał do Cro albo w wielkie dmuchajki to najbardziej marzyłem o ....zmianie holownika gwarantującego dużo niższy poziom adrenaliny.

Jeśli to benzyna to moim amatorskim zdaniem nie widzę tak ciężkiej przyczepy i trudnych warunków.

A tych co twierdzą ,że zawsze da rady na 1-szym biegu proszę o nie fantazjowanie.   :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jarosław69 napisał:

I co z tego ,że masz taką wartość w dowodzie ? Na wycieczkę nad jezioro po płaskim przy polskich temperaturach wystarczy. Natomiast w górzyste  gorące południe może już nie być to takie wesołe.

Ja miałem wcześniej Outlandera 2,0 TDI 140/170 kM. i w dowodzie miał 2000 kg. PPa miała realnie 1700 DMC i nie było za wesoło. 

Jak przyszyło jechać w upał do Cro albo w wielkie dmuchajki to najbardziej marzyłem o ....zmianie holownika gwarantującego dużo niższy poziom adrenaliny.

Jeśli to benzyna to moim amatorskim zdaniem nie widzę tak ciężkiej przyczepy i trudnych warunków.

A tych co twierdzą ,że zawsze da rady na 1-szym biegu proszę o nie fantazjowanie.   ?

W Outlanderze miałeś stare 2.0TDI PD 140KM 310Nm (nie było TDI 170KM w outlanderze, chyba że miałeś coś dłubnięte, mocniejsze były francuzy 2.2), ten TSI 190KM będzie od niego sporo mocniejszy, na haku ma 2200kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.