Jump to content
Arecky69

Ciągnięcie przyczepy a zużycie paliwa

Recommended Posts

Arecky69

Witam wszystkich

Jestem tu nowy i zamierzam nabyc pierwsza przyczepe o wadze DMC 900 kg Sterckeman Starlett 390 CP.

Do wyboru mam dwa holowniki z czego jeden planujemy zbyc:

- Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM 2006r.

- Lancia Phedra  2,0 JTD  136 KM 2009r.

Ma ktos doswiadczenia i moze oszacowac jakiego spalania plus minus moge sie spodziewac srednio jadac np. do Italii ?

Bede wdzieczny za info.

post-12835-0-29894100-1390116096_thumb.jpg

post-12835-0-55997800-1390116106.jpg

post-12835-0-60702800-1390116112_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
LMC

dokładnie , moje voytki spalały tak ,19 litrów gazu na 100 przy 950 kg wagi mojej przyczepy , CRD moze spalać 11 -13 diesla w zależności od prędkości

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arecky69

Akurat Voyagera testowalem z inna przyczepa o podobnej wadze ale z mniejszym gabarytem to tez mysle ze max.13-14l. trzeba liczyc ;)

Ale on bedzie szedl do sprzedania wlasnie z tego powodu.

A jak jest z Lancia Phedra ?

Moze mial ktos do czynienia z Peugeot 807 , Fial Ulysse czy Citroen C8 bo ponoc to to samo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ir & Ed

Witam wszystkich

Jestem tu nowy i zamierzam nabyc pierwsza przyczepe o wadze DMC 900 kg Sterckeman Starlett 390 CP.

Do wyboru mam dwa holowniki z czego jeden planujemy zbyc:

- Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM 2006r.

- Lancia Phedra  2,0 JTD  136 KM 2009r.

Ma ktos doswiadczenia i moze oszacowac jakiego spalania plus minus moge sie spodziewac srednio jadac np. do Italii ?

Bede wdzieczny za info.

@ Arecky69 napisał:

Ma ktos doswiadczenia i moze oszacowac jakiego spalania plus minus

moge sie spodziewac srednio jadac np.do Italii ?

 

Od wielu lat ciągam co wakacje po Europie przyczepy.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

W jak największym skrócie spalanie jest pochodną:

1. Stażu kierowcy

2. Stanu technicznego auta oraz wzrasta przy kombi (mały żagielek)

3. Przyczepa (duży żagiel)

4. Konfiguracji terenu

5. Korki na drogach  i autostradach

 

Ad1. Jestem kierowcą "amatorem" (staż 50+) jadąc z przyczepą należy doliczyć ~2l, (do spalania miasto)

jak masz "ciężką nogę" to więcej ... .

Ad2. Jak miałem  kombi doliczałem  ~3l

Ad3. Przy czołowym lub bocznym wietrze trzeba doliczyć  ~3-4l

Ad4. Na całej trasie wykorzystuję konfigurację terenu do zmniejszenia spalania.

Ad5. na dogach krajowych trzeba doliczyć ~1-1,5l, na autostradach podobnie lub więcej...

 

Zawsze na autostradę wjeżdżam z pełnym zbiornikiem paliwa + zapas 10l.

Kilka razy  p e ł z a ł e m  po autostradzie w korkach z prędkością ~10 - 20km/h

Ci co mieli paliwo j e c h a l i  jako tako, pozostali dodatkowo blokowali jeden pas ruch z powodu braku paliwa.

Na autostradach śmigamy 100 - 120km/h  w porywach 130km/h  z wiatrem w plecy.

 

Nigdy jazda z przyczepą nas nie zrujnowała.

 

Pozdrawiam,

PS

2007 < Italia > 2012

 

 

Edited by ired (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

A dlaczego to niby kombi więcej pali :hmm:

P.S

I to jeszcze 3l/100km to już chyba przesada :look:

Edited by TOM3653 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arecky69

Chyba dlatego ze jest nizsze duzo od przyczepy.

Jednak gabaryt vana pokrywa sie podczas jazdy lepiej z szerokoscia przyczepy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewehr

Ja mam kombi. Spalanie do 90 km/h jest wyższe od normalnego o jakieś 2,5 litra. Jadąc około 105 km/h, spalanie wzrasta tylko o 1,5l od zwykłego. Dzieje się tak, gdyż mogę powyżej 100 km/h, wpiąć szósty bieg. Poniżej "setki", tylko piątka. Auto to Octavia 1,9PD z dołożonymi konikami :]

Średnia z wyjazdu na Hel, to 8l/100km. Pomiary ze zbiornika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Jak dla mnie to na spalanie większy wpływ ma masa auta czym większa w stosunku do przyczepy tym lepsza

ma to również wpływ na prowadzenie zestawu. Pojemność i moc silnika, wcale nie jest powiedziane że auto z dużym silnikiem

będzie spalało więcej, a wręcz może być odwrotnie. Z reszta co napisał ired jak najbardziej się zgadzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KiM

Im większe auto (gabarytowo) tym mniejsza różnica z przyczepą kempingową i bez niej. Jeździłem kiedyś ulisesem pierwszą generacją i jak na tamte czasy był o około 2 litry ropy bardziej ekonomiczny od Vojagrea ( z pierwszej połowy lat 90). Ired prawdę pisze, wiele czynników na spalanie z budką wpływa i musimy się pogodzić z tym ,że na niektóre z nich nie mamy wpływu ( wiatr i nawet ukształtowanie terenu). Ogólnie im wolniej jedziemy tym jest ekonomiczniej ale gdzieś jest granica rozsądku w powolnej jeździe , u każdego inna :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ir & Ed

Im większe auto (gabarytowo) tym mniejsza różnica z przyczepą kempingową i bez niej. Jeździłem kiedyś ulisesem pierwszą generacją i jak na tamte czasy był o około 2 litry ropy bardziej ekonomiczny od Vojagrea ( z pierwszej połowy lat 90). Ired prawdę pisze, wiele czynników na spalanie z budką wpływa i musimy się pogodzić z tym ,że na niektóre z nich nie mamy wpływu ( wiatr i nawet ukształtowanie terenu). Ogólnie im wolniej jedziemy tym jest ekonomiczniej ale gdzieś jest granica rozsądku w powolnej jeździe , u każdego inna :]

@maciek76 napisał:

... Ogólnie im wolniej jedziemy tym jest ekonomiczniej

ale gdzieś jest granica rozsądku... < lepiej nie można tego ująć...

 

Na naszej drodze do Włoch autostrada A2  jak mijamy Graz

zawsze staramy się zatrzymać się w punkcie A.

Wytchnienie dla nas + auta, ponieważ wiem że czeka nas najbardziej upierdzliwy d ł u g i

podzjazd na całej trasie.

Nie ukrywam że pokonuje go spokojnie (rozsądek) na III-ce pomimo że mam spory zapas mocy.

 

A - B < punkt A przybliż, nasz ulubiony parking < zerknij

 

Punkt B jest po wyjeżdzie z tunelu, jedziemy z górki.

 

Pozdrawiam,

Edited by ired (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

A w górach i to przy długich podjazdach o jakich pisze ired to już na pewno nie ma co liczyć

na małe spalanie, szczególnie autem ze słabszym silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

U mnie przy pełnym załadowaniu to jest spalanie z trasy solo + 30%.

Po podliczeniu spalania z wakacji 2013 (Węgry + Chorwacja) wyszło ok. 11,87 LPG/100.

Styl jazdy jest bardzo ważny, w 100% zgadzam się z Iredem. Trzeba patrzyć daleko i rozpędzić zestaw w porę, aby sprawnie pokonywać górki.

Najlepiej moim zdaniem auto pali tak do 90 km/h. Przeciwny wiatr to spore utrudnienie. Wówczas 70-80 to max, bo ze zbiornika nagle zginie 100 km. zasięgu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Wszystko tak naprawdę zależy od tego jaki mamy silnik i skrzynię biegów,  ale umiejetności

kierowcy zawsze będą na pierwszy miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...