Skocz do zawartości

Ciągnięcie przyczepy a zużycie paliwa


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jestem tu nowy i zamierzam nabyc pierwsza przyczepe o wadze DMC 900 kg Sterckeman Starlett 390 CP.

Do wyboru mam dwa holowniki z czego jeden planujemy zbyc:

- Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM 2006r.

- Lancia Phedra  2,0 JTD  136 KM 2009r.

Ma ktos doswiadczenia i moze oszacowac jakiego spalania plus minus moge sie spodziewac srednio jadac np. do Italii ?

Bede wdzieczny za info.

post-12835-0-29894100-1390116096_thumb.jpg

post-12835-0-55997800-1390116106.jpg

post-12835-0-60702800-1390116112_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Voyagera testowalem z inna przyczepa o podobnej wadze ale z mniejszym gabarytem to tez mysle ze max.13-14l. trzeba liczyc ;)

Ale on bedzie szedl do sprzedania wlasnie z tego powodu.

A jak jest z Lancia Phedra ?

Moze mial ktos do czynienia z Peugeot 807 , Fial Ulysse czy Citroen C8 bo ponoc to to samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest jeden użytkownik takiego auta, pewnie będzie coś wiedział więcej na temat spalania :hmm:

Post nr. 591

http://forum.karawaning.pl/topic/3648-jakie-auto-ile-poci%C4%85gnie/page-40

 

Serdeczne dzieki juz poszlo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Jestem tu nowy i zamierzam nabyc pierwsza przyczepe o wadze DMC 900 kg Sterckeman Starlett 390 CP.

Do wyboru mam dwa holowniki z czego jeden planujemy zbyc:

- Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM 2006r.

- Lancia Phedra  2,0 JTD  136 KM 2009r.

Ma ktos doswiadczenia i moze oszacowac jakiego spalania plus minus moge sie spodziewac srednio jadac np. do Italii ?

Bede wdzieczny za info.

@ Arecky69 napisał:

Ma ktos doswiadczenia i moze oszacowac jakiego spalania plus minus

moge sie spodziewac srednio jadac np.do Italii ?

 

Od wielu lat ciągam co wakacje po Europie przyczepy.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

W jak największym skrócie spalanie jest pochodną:

1. Stażu kierowcy

2. Stanu technicznego auta oraz wzrasta przy kombi (mały żagielek)

3. Przyczepa (duży żagiel)

4. Konfiguracji terenu

5. Korki na drogach  i autostradach

 

Ad1. Jestem kierowcą "amatorem" (staż 50+) jadąc z przyczepą należy doliczyć ~2l, (do spalania miasto)

jak masz "ciężką nogę" to więcej ... .

Ad2. Jak miałem  kombi doliczałem  ~3l

Ad3. Przy czołowym lub bocznym wietrze trzeba doliczyć  ~3-4l

Ad4. Na całej trasie wykorzystuję konfigurację terenu do zmniejszenia spalania.

Ad5. na dogach krajowych trzeba doliczyć ~1-1,5l, na autostradach podobnie lub więcej...

 

Zawsze na autostradę wjeżdżam z pełnym zbiornikiem paliwa + zapas 10l.

Kilka razy  p e ł z a ł e m  po autostradzie w korkach z prędkością ~10 - 20km/h

Ci co mieli paliwo j e c h a l i  jako tako, pozostali dodatkowo blokowali jeden pas ruch z powodu braku paliwa.

Na autostradach śmigamy 100 - 120km/h  w porywach 130km/h  z wiatrem w plecy.

 

Nigdy jazda z przyczepą nas nie zrujnowała.

 

Pozdrawiam,

PS

2007 < Italia > 2012

 

 

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kombi. Spalanie do 90 km/h jest wyższe od normalnego o jakieś 2,5 litra. Jadąc około 105 km/h, spalanie wzrasta tylko o 1,5l od zwykłego. Dzieje się tak, gdyż mogę powyżej 100 km/h, wpiąć szósty bieg. Poniżej "setki", tylko piątka. Auto to Octavia 1,9PD z dołożonymi konikami :]

Średnia z wyjazdu na Hel, to 8l/100km. Pomiary ze zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to na spalanie większy wpływ ma masa auta czym większa w stosunku do przyczepy tym lepsza

ma to również wpływ na prowadzenie zestawu. Pojemność i moc silnika, wcale nie jest powiedziane że auto z dużym silnikiem

będzie spalało więcej, a wręcz może być odwrotnie. Z reszta co napisał ired jak najbardziej się zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większe auto (gabarytowo) tym mniejsza różnica z przyczepą kempingową i bez niej. Jeździłem kiedyś ulisesem pierwszą generacją i jak na tamte czasy był o około 2 litry ropy bardziej ekonomiczny od Vojagrea ( z pierwszej połowy lat 90). Ired prawdę pisze, wiele czynników na spalanie z budką wpływa i musimy się pogodzić z tym ,że na niektóre z nich nie mamy wpływu ( wiatr i nawet ukształtowanie terenu). Ogólnie im wolniej jedziemy tym jest ekonomiczniej ale gdzieś jest granica rozsądku w powolnej jeździe , u każdego inna :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większe auto (gabarytowo) tym mniejsza różnica z przyczepą kempingową i bez niej. Jeździłem kiedyś ulisesem pierwszą generacją i jak na tamte czasy był o około 2 litry ropy bardziej ekonomiczny od Vojagrea ( z pierwszej połowy lat 90). Ired prawdę pisze, wiele czynników na spalanie z budką wpływa i musimy się pogodzić z tym ,że na niektóre z nich nie mamy wpływu ( wiatr i nawet ukształtowanie terenu). Ogólnie im wolniej jedziemy tym jest ekonomiczniej ale gdzieś jest granica rozsądku w powolnej jeździe , u każdego inna :]

@maciek76 napisał:

... Ogólnie im wolniej jedziemy tym jest ekonomiczniej

ale gdzieś jest granica rozsądku... < lepiej nie można tego ująć...

 

Na naszej drodze do Włoch autostrada A2  jak mijamy Graz

zawsze staramy się zatrzymać się w punkcie A.

Wytchnienie dla nas + auta, ponieważ wiem że czeka nas najbardziej upierdzliwy d ł u g i

podzjazd na całej trasie.

Nie ukrywam że pokonuje go spokojnie (rozsądek) na III-ce pomimo że mam spory zapas mocy.

 

A - B < punkt A przybliż, nasz ulubiony parking < zerknij

 

Punkt B jest po wyjeżdzie z tunelu, jedziemy z górki.

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy pełnym załadowaniu to jest spalanie z trasy solo + 30%.

Po podliczeniu spalania z wakacji 2013 (Węgry + Chorwacja) wyszło ok. 11,87 LPG/100.

Styl jazdy jest bardzo ważny, w 100% zgadzam się z Iredem. Trzeba patrzyć daleko i rozpędzić zestaw w porę, aby sprawnie pokonywać górki.

Najlepiej moim zdaniem auto pali tak do 90 km/h. Przeciwny wiatr to spore utrudnienie. Wówczas 70-80 to max, bo ze zbiornika nagle zginie 100 km. zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.