Skocz do zawartości

DMC przyczepy a wspólczynnik 1,33 - rozwiązanie


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie to juz znacie na pamiec ale tylko tym mam się posługiwać podczas kontroli:

 
 Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 
t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 

 Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

55) rzeczywista masa całkowita - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób;  

 

Na podstawie art.62 oraz definicji rzeczywistej masy włąsnej samochodem 1300 moge ciągnąć przyczepke 1400 lecz musze pamietać by jej masa rzeczywista podczas kontroli nie była wieksza od 1300 czyli tyle co ma holownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Pewnie to juz znacie na pamiec ale tylko tym mam się posługiwać podczas kontroli:

 
 

 

Na podstawie art.62 oraz definicji rzeczywistej masy włąsnej samochodem 1300 moge ciągnąć przyczepke 1400 lecz musze pamietać by jej masa rzeczywista podczas kontroli nie była wieksza od 1300 czyli tyle co ma holownik.

Tak. Możesz również po prostu dociążyć holownik.

ALE

Ten warunek ma zastosowanie, gdy pozostałe warunki są spełnione. A nie są.

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, dlatego powątpiewałem w kompetencje osób, których odpowiedzi były cytowane (diagnosta, wydział komunikacji, itd) :]

Na dodatek, ten warunek nie ma u Kolegi Karios zastosowania w żadnym przypadku, bo dozwolona DMC budki nie jest w stanie przekroczyć MW tego holownika 1525 kg.

 

Przykład:

gdyby wspomniany holownik miał dozwolone holowanie przyczepy DMC 1300, ale jego MW byłaby np. 1200 kg, to mógłby ciągnąć przyczepkę o RMC nie większej niż RMC holownika w danym momencie, czyli samochód z kierowcą itd. wazy np. 1280kg i tyle lub mniej mogłaby ważyć (RMC) holowana budka.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak by był Pan w roli policjanta czy też ITD to wg którego artykułu lub "zasady" chciałby mnie Pan ukarać ?  i jak to się ma do art.62 ? są może jakies nadrzędne artykuły ? Chętnie poczytam bo może niepotrzebnie łudze się że jednak bede mogł ciągac ta przyczepke ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Speedy: - wiem że pisanie w kółko nudzi, jesli wg ciebie nie moge ciągnac to siadam do tektury i czytam ten wątek pod kolejny, jeśli moge to nie zawracam gitary.

 

Do Kristofer: holownik wazy 1500kg, wpisane ma ze moze ciagac 1300kg, ja chce ciągać przyczepke o dmc 1400 - moze czy nie moge ?.

 

Przepraszam ale siedze od rana oczytałem sie tyle tych rzeczy że chyba już mam mętlik  totalny ;/

Edytowane przez Karios (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Speedy: - wiem że pisanie w kółko nudzi, jesli wg ciebie nie moge ciągnac to siadam do tektury i czytam ten wątek pod kolejny, jeśli moge to nie zawracam gitary.

Kolego, nie łudź się :nono:  Na 1000 000 % nie możesz.

Masz respektować warunki techniczne dopuszczenia pojazdów do ruchu, a więc dane wpisane do DR Twojego samochodu.

Jak pozostaje w kontekście tego cytowany przez Ciebie art., napisałem dwa post wcześniej (przykład).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu nie chodzi czasem o przypadek z np pustą lawetą o DMC powiedzmy 2000kg? Jej masa rzeczywista jest dużo niższa niż DMC

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kristofer: holownik wazy 1500kg, wpisane ma ze moze ciagac 1300kg, ja chce ciągać przyczepke o dmc 1400 - moze czy nie moge ?.

 

Przepraszam ale siedze od rana oczytałem sie tyle tych rzeczy że chyba już mam mętlik  totalny ;/

 

Nie możesz !!!!!!!!

Masz w DR wpis o DMC przyczepy, który jest święty i jedynie w/g przepisów DMC mogłoby być zmienione na jeszcze niższą wartość, ale w przypadku Twojego samochodu nawet '1/33' nie ma zastosowania.

Musisz się pogodzić z faktem: tylko 1300 !!!

A tu nie chodzi czasem o przypadek z np pustą lawetą o DMC powiedzmy 2000kg? Jej masa rzeczywista jest dużo niższa niż DMC

... a jakie to ma znaczenie, czy pusta :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz !!!!!!!!

Masz w DR wpis o DMC przyczepy, który jest święty i jedynie w/g przepisów DMC mogłoby być zmienione na jeszcze niższą wartość, ale w przypadku Twojego samochodu nawet '1/33' nie ma zastosowania.

Musisz się pogodzić z faktem: tylko 1300 !!!

... a jakie to ma znaczenie, czy pusta :hmm:

No że rzeczywista masa przyczepy jest niższa od DMC przyczepy jaka może być holowana przez samochód, czyli że w rzeczywistości nie przekracza masy przyczepy dopuszczonej przez producenta dla danego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie wiem czy mam sie śmiać czy płakac ;/

 

To co ja sobie teraz mam pomyśleć o tym panu na infolii z ITD którego pytałem i powiedział że moge i że ten art. jest ok ? to po jakiego tam siedzie jak sie nie zna ;/ przeciez od tego jest ;/

Pan diagnosta ? też bazował na tym artykule, przeciez przemiał jest duzy na stacji okregowej ;/ 

 

Wydział komunikacji - o tych sie nie wypowiem bo oni tylko rece rozłozyli :D nawet nie potrafili mi podać artkułow czy innych przytoczeń ;/ 

 

Płakac tylko z powodu że przyczepka za duza o 100kg i to tylko na pamierku bo w realu mam świadomośc co to przeładowanie i czym to grozi ;/ Przynajmniej wiem co zabrania mi dalsza jazde. 

Edytowane przez Karios (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam wątpić ,czy Kolega VRS posiada uprawnienia do prowadzenia pojazdów.....

 

I tym trafnym spostrzeżeniem, można ....

To są podstawy i prawda znana od lat, wszystko jest na forum, łącznie z przepisami.

Koledzy VRS i Karios - tylko czytać ;)

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź u producenta przyczepy czy wystawią ci "papiery" na mniejsze DMC. wtedy możesz mienić wpis w dowodzie.

Diagnosta , WK nie są wykładniami  PoRD. ITD powinno było Ci pomóc....ale cóż.

 

 

BTW: zauważyłem ,że w przepisach ogólnych mówi się o: maksymalne masie ciągniętej określonej przez producenta, a w pozostałych przepisach już tylko o DMC, MW i MR.

Znowu niepotrzebny bałagan w definicjach.

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.