jacek00 Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia (edytowane) No niemożliwe stało się możliwe, normalnie piekło zamarzło! Od 1 stycznia 2023 roku z przepisów zniknął przepis o przeliczniku 1,33. Od teraz przepis dotyczący hamulca najazdowego brzmi dokładnie tak: Cytat 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający na koła wszystkich osi. W przyczepie rejestrowanej po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2023 r. dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający co najmniej na koła jednej osi; takie rozwiązanie dopuszcza się również w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.”; Tak więc od 1 stycznia można ciągnąć tyle ile mamy wpisane w DR Źródło: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002803 Edytowane 4 Stycznia przez jacek00 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suzu4x4 Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 7 minut temu, jacek00 napisał: No niemożliwe stało się możliwe, normalnie piekło zamarzło! Od 1 stycznia 2023 roku z przepisów zniknął przepis o przeliczniku 1,33. Od teraz przepis dotyczący hamulca najazdowego brzmi dokładnie tak: Tak więc od 1 stycznia można ciągnąć tyle ile mamy wpisane w DR Źródło: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002803 w końcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaśki Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia ALLELUJA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czyś Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Jeeest, odnotowuję, koniec tematu 1,33 na forum. A czy to dobrze, czy źle (punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - gdy czyta sie wpisy "świeżaków" z pierwszą w życiu przyczepą w max DMC z DR...) życie pokaże. W każdym razie ważne, żeby pilnować jednego - przy pierwszej rejestracji w PL przyczepy o więcej niż 1 osi po 1.01.2023 hamulec musi działać na koła wszystkich osi. Ważne przy sprowadzaniu sprzętów używanych - wyjątek dopuszczający hamowanie tylko 1 osi dotyczy tylko przyczepy rejestrowanej po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2023 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matheus Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia jeszcze nie widziałem przyczepy o 2 osiach z hamulcem tylko na jednej. wyjątek to przyczepy na obrotnicy ale takich kempingowych to raczej nikt nie znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomii Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Dziwne tylko że nikt nie otrąbił tego jako swój sukces , ale wreszcie coś się zmieniło na lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czyś Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2 minuty temu, Matheus napisał: jeszcze nie widziałem przyczepy o 2 osiach z hamulcem tylko na jednej. wyjątek to przyczepy na obrotnicy ale takich kempingowych to raczej nikt nie znajdzie. Niewiele widziałeś Kupując z importu do rejestracji w PL trzeba po prostu uważać, bo różne cuda i "oszczędnościowe" mody "naprawcze" się trafiają w sprzętach używanych - choćby po to, żeby później nie być zaskoczonym że przyczepa nie przechodzi przeglądu, i wymaga sporo pracy/środków na odbudowę układu hamulcowego drugiej osi (m.in. widziałem już ordynarnie "wykastrowaną" z cięgieł, rozpieraków i szczęk drugą oś, z układu hamulcowego drugiej osi pozostały tylko bębny, a cepa... miała przegląd jak ta lala w DR). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebeb Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia no to teraz będzie hulaj dusza ograniczenia kg nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarec Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia jedziemy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matheus Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 4 minuty temu, czyś napisał: (m.in. widziałem już ordynarnie "wykastrowaną" z cięgieł, rozpieraków i szczęk drugą oś, z układu hamulcowego drugiej osi pozostały tylko bębny, a cepa... miała przegląd jak ta lala w DR). na radosną twórczość domorosłych mechaników nic nie poradzimy a sprawdzać stan tego co się kupuje trzeba zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Dla bezpieczeństwa zawsze lepiej trzymać się daleko z przodu przed zestawami osobówka plus przyczepa albo nie hamować za ostro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czyś Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Oczywiście, Ty to wiesz, ja to wiem... Ale ilu ludzi świeżych w temacie moze się naciąć, to inna bajka, gładkoustych handlarzy jest w bród. Jeśli przynajmniej formalnie druga oś będzie hamowana, i UN będzie prawielne od 2-osiówki, to "orczyk", szczęki, rozpieraki, 2 cięgła, 2 nakrętki i ew. przeszlifowanie/przetoczenie bębnów, 3-4 godzinki dłubania i jest po kłopocie, a dla innych będzie to potencjalny spory problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peja76 Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia I tak pomału stajemy się takimi samymi kierowcami jak większość Świata, bo z tego co widzę większość traktuje naszych kierowców jak sieroty i łamagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia A jest od groma przyczep / lawet trzy osiowych od nowości z homologacją a jakże do 3,5 T . Tyle tylko ,że tam jedna z osi nie jest hamowana !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekKnaus Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Martwy przepis umarł smiercią naturalną .... Nie będziem rozpaczać !!! Wspomnimy ..... kidyś przy ognisku ..... młodym się opowie .... TOM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.