Skocz do zawartości

DMC przyczepy a wspólczynnik 1,33 - rozwiązanie


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

Rekomendowane odpowiedzi

Nie do końca jestem pewny czy w odpowiednim wątku lecz zapytam tutaj, bo temat jest o wagach i przepisach.

Na początku trochę danych:

 

HOLOWNIK                                                                                      PRZYCZEPA

G   - 1520 kg masa własna samochodu                                           G- 1344 kg masa własna przyczepy

F1 -  2000 kg  MMC                                                                          MMC 1500 kg

F2 -  2000 kg  DMC                                                                          DMC 1500kg

Q1-  2000kg

Q2-  750kg

 

 

I teraz mam rozkminkę:

Załadowuję swój holownik do maksymalnej wartości 2000 kg potrzebnymi rzeczami + załadowuję przyczepę do 1500 kg. Stawiam na wagę i jest 2000 kg holownik i 1500 kg przyczepa SUPER :]

Całość ma równiutkie 3500 kg jestem zgodny z przepisami i nie płacę Viatoll-u 

I teraz do holownika wchodzi moja rodzina 2+2 średnio licząc każda osoba po 60 kg czyli jest dodatkowe 240 kg w holowniku.

 

Czy według przepisów holownik ma mieć 2000 kg z pasażerami czy bez ?

 

 W momencie kontroli papiery mam OK, lecz chcą mnie zważyć to ważą mnie z pasażerami czy bez ?

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie do końca jestem pewny czy w odpowiednim wątku lecz zapytam tutaj, bo temat jest o wagach i przepisach.

Na początku trochę danych:

 

HOLOWNIK                                                                                      PRZYCZEPA

G   - 1520 kg masa własna samochodu                                           G- 1344 kg masa własna przyczepy

F1 -  2000 kg  MMC                                                                          MMC 1500 kg

F2 -  2000 kg  DMC                                                                          DMC 1500kg

Q1-  2000kg

Q2-  750kg

 

 

I teraz mam rozkminkę:

Załadowuję swój holownik do maksymalnej wartości 2000 kg potrzebnymi rzeczami + załadowuję przyczepę do 1500 kg. Stawiam na wagę i jest 2000 kg holownik i 1500 kg przyczepa SUPER :]

Całość ma równiutkie 3500 kg jestem zgodny z przepisami i nie płacę Viatoll-u 

I teraz do holownika wchodzi moja rodzina 2+2 średnio licząc każda osoba po 60 kg czyli jest dodatkowe 240 kg w holowniku.

 

Czy według przepisów holownik ma mieć 2000 kg z pasażerami czy bez ?

 

 W momencie kontroli papiery mam OK, lecz chcą mnie zważyć to ważą mnie z pasażerami czy bez ?

 

PzDr

Witam-przeczytaj to:http://pl.wikipedia.org/wiki/Dopuszczalna_masa_ca%C5%82kowita

Edytowane przez NINED (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @ , i @@piotrekbb,

Teraz mam pełną jasność jak załadować holownik, po prostu najpierw załadować rodzinę do holownika :]  zważyć auto odjąć to od 2000 kg i to co zostaje to moja max ładowność.

 

 

PzDr

Edytowane przez muzyk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzyk, ale co Ty chłopie chcesz wozić w tym Subaru, że liczysz 2Tony na niego i cepkę do max na 1,5Tony?

Chyba, że wyjazd na 3 miesiące i zabierasz konserwy ze sklepu pod domem na całość wyjazdu.

Spokojnie, cepkę przeładować to nie sztuk, bo ładowność jest jaka jest, ale żeby mieć 3,5 Tony MR to naprawdę trzeba zabierać bardzo dużo niepotrzebnych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna mojego holownika to 1520 Kg do tego cztery osoby średnio po 60 kg o ostatnio przytyliśmy to jest 240 kg to już jest 1760 kg.

240 kg w samochodzie to nie jest aż tak dużo, a rozchodziło mi się o to jak mnie ważą w czasie kontroli z pasażerami czy bez i odpowiedź już znam.

 

 

PzDr

Edytowane przez muzyk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to się zgadza, w moim przypadku brakuje ~20kg bo przyjęte jest 70 kg na kierowcę :)

Tak jak już wyżej pisałem chodziło i o to jak mnie zważą podczas kontroli z pasażerami czy bez i teraz mam całkowitą jasność za co jeszcze raz dziękuje.

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer (jak zwykle....do znudzenia...) ma rację. Kierowca nie jest wliczony. Nie wiem czemu mi to tak utkwiło w pamięci.

 

Już wiem: Ford w swoim katalogu podaje MW z kierowcą (75kg), ale i zbiornikami pełnymi w 90%. Kolejna rozbieżność pomiędzy ustaleniami homologacyjnymi a PoRD;)

http://www.ford.pl/SBE/iBrochures/KatalogOnlineSMAX/p=1204912018144

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak pisałem najlepiej jest zatankować holownik na maxa, załadować rodzinkę i zważyć. Ten wynik odjąć od MMC holownika i mamy dokładną ilość jaką możemy załadować. 

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]  najlepiej jest zatankować holownik na maxa, załadować rodzinkę i zważyć. Ten wynik odjąć od MMC holownika i mamy dokładną ilość jaką możemy załadować. 

 

... nie zapominając, aby we wszystkich kołach była max ilość wymaganego powietrza, a cała rodzinka po sutym obiedzie ;)

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.