Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, Bez zatrzymywania i bez podawania papierów,  bo skanują tablice rejestracyjne i mają wgląd w polski cepik Czyli wgląd w dane z DR w tym DMC auta i cepki. Proste.

Edytowane przez uwex (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, uwex napisał:

Tak, Bez zatrzymywania i bez podawania papierów,  bo skanują tablice rejestracyjne i mają wgląd w polski cepik Czyli wgląd w dane z DR w tym DMC auta i cepki. Proste.

Po prostu zakładają jakąś wagę graniczną. Np, jeśli zestaw  nie przekracza 3,5 t to puszczają dalej. Miałem tak w Austrii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Commander napisał:

Niby jak.... Z autostrady na płac, przejazd przez wagę i machnięcie jechać ... Bez podawania papierów.

Magiczne słowo "machnięcie". Czyli to nie automat, tylko Pan, który ogląda kilkadziesiąt samochodów i przyczep dziennie, więc potrafi oszacować "na oko" ile co ma DMC. A jak waga jest podejrzanie blisko DMC to sprawdzają dokładnie. 

Przecież wiele razy na tu na forum pojawiały się ogłoszenia i rodziły się dyskusję, że ta cepa na pewno nie ma tyle DMC. A skąd wszyscy to wiedzieli?  

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

Magiczne słowo "machnięcie". Czyli to nie automat, tylko Pan, który ogląda kilkadziesiąt samochodów i przyczep dziennie, więc potrafi oszacować "na oko" ile co ma DMC

Też tak myślę. Przykład najprostszy, jak np. zobaczą dwuosiową i wyjdzie im że przyczepa ma 1950 to machają ręką, jak 2050 to do kontroli szczegółowej czy DMC się zgadza w papierach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z nas po siedzącym tyle holownika i kół w nadkolach od razu założy że jest za dużo... Myślę że tak właśnie robią....

A na pewno też wiedzą że większość nowych kamperów ma 450 kg ładowności. To chyba główne źródło dochodu z mandatów za przeładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Marcin T napisał:

Np. w w tym filmie można zobaczyć jak taka kontrola wygląda, gdy akcję organizuję Niemcy. Widać, że nie każdemu sprawdzają nacisk na hak.

Dlatego jak ważyć dla swojej wiedzy to tylko na profesjonalnej wadze a nie na złomie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Commander napisał:

Wielu z nas po siedzącym tyle holownika i kół w nadkolach od razu założy że jest za dużo..

OK ale to się tyczy tylko holownika. Przeciążonej budki nie poznasz po zawieszeniu auta, ewentualnie możesz spekulować zbyt duży nacisk na hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, adamdiver napisał:

Dlatego jak ważyć dla swojej wiedzy to tylko na profesjonalnej wadze a nie na złomie ;)

 

ja przeważnie ważę na złomie lub w betoniarni - zawsze wynik wychodzi mi +/- 10kg. Co jest tolerancją błędu dla takiej wagi. Kiedyś jednego dnia z moim tabbertem objechałem 4 wagi - wynik był ten sam wszędzie i od tej pory jadę do betoniarni - mam najbliżej a najazd na wagę szeroki, że tramwaj by tam wjechał :)

też myślę, że generalnie wyłapują na wadze zestawy wyglądające na przeważone, czy też kampery - nawet nie koniecznie wszystkie. Wystarczy kamper z Polski, duża integra, która przy zakupie z Niemiec zgubiła 750kg i z  4250 ma magiczne 3500kg i ładowność ujemną. Często przy kontroli brane pod uwagę jest "przeczucie".

U mnie w holowniku był samopoziom z tyłu, więc koła w nadkolach odpadają, jednak po zauważeniu 4 rowerów na budce, markizy czy klimy - sam bym puścił mój zestaw na wagę i jeszcze sprawdził homologację na światłach, haku czy zgodność w papierach. Czasem ciekawe auto budzi ciekawość kontrolującego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Commander napisał:

Nie ma szans żeby mieli wgląd w Polski Cepik.

W Polski CEPIK na pewno nie, bo to chaotyczna baza danych ale mają dostęp jak wszystkie nasze służby: UC, Policja, SG - w system SIS Zentralregister EU. Są tam dane o wszystkich obywatelach jak i o pojazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.