Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Ściany suche nie przemoczone, podłoga zdrowa, owszem z wierzchu była mokra bo deszcz padał ale bez jaj nie 50kg, natomiast instalacja nie napełniona wodą, Truma pusta, zbiorników dodatkowych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, Jaśki w trasie napisał:

Witajcie, podpowiedzcie czy coś źle zmajstrowałem??

Wczoraj pojechałem na wagę i o zgrozo się załamałem:

MW przyczepy 1025kg; DMC - 1200kg,

MW auta 1664kg; DMC - 2270kg

wynik na wadze:

WAGA przyczepy - 1200kg ( z mover, pełna butla gazu 11kg, akumulator, zbiornik na szarą, podstawowe klucze przyczepy, koło zapasowe pod spodem pozatym przyczepa puściutka )

WAGA auta 1710kg co daje jakieś 46kg + do tego co daje producent i tu się zgodzę na dachu BOX plus w zbiorniku jakieś 10l i kilka klamotów w bagażniku plus foteliki dla dzieci 

Bardzo mnie zaintrygowała waga przyczepy równo 1200kg co formalnie nie pozwala załadować nic więcej. A gdzie gary, pościel, ubrania itp.

Przy założeniu że MW 1025kg + 45kg mover + 24kg GAZ + 24kg aku + 15kg dodatkowych gratów niezbędnych które były w przyczepie + plus zapas okoł o15kg = 1148kg

Gdzie upchnęło się około 50kg?? Ktoś ma jakieś pomysły? W przyczepie oprócz dołożonego tego co powyżej i radia z  głośnikami nic nie jest przerabiane!! 

Masz ją od nowości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maras napisał:

Masz ją od nowości ?

Nie. Od Stycznia - przejrzana dokładnie i nie mam pomysłów gdzie te prawie 50kg się podziało ( nie ma anteny, zdemontowałem szafkę w przedniej części -13,2kg ) 

Wygląda że będzie trzeba trochę diety wprowadzić - piętrowe łóżko wyjedzie (-13kg), wyjedzie kosz z zapasem z pod spodu ( -18kg ), butla wjedzie kompozytowa ( zysk ok 8kg ).

Kupując wiedziałem że z ładownością będzie krucho ( 175kg - to co juz dodane ),ale nie myślałem że ładowność wyjdzie na poziomie zero. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wcale nie jest takie dziwne. MW przyczepy w papierach powinno teoretycznie odpowiadać wersji, w jakiej wyjechała z fabryki, ale pieron wie, czy już na wstępie nie została doposażona w jakieś gratisy, które tą wagę zwiększyły. Takie gratisy mogły być też dołożone później. Czasem to są takie pierdoły jak np. wylewka do prysznica, zasłonka prysznicowa, inne obicia i zasłonki, izolacja zbiornika, itp.

Tak więc masa rzeczywista nawet na pierwszy rzut oka golasa może się znacznie różnić od masy własnej. A jeszcze to jest angielka, więc może u nich MW liczy się jakoś inaczej? Tego nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Jaśki w trasie napisał:

Nie. Od Stycznia - przejrzana dokładnie i nie mam pomysłów gdzie te prawie 50kg się podziało ( nie ma anteny, zdemontowałem szafkę w przedniej części -13,2kg ) 

Wygląda że będzie trzeba trochę diety wprowadzić - piętrowe łóżko wyjedzie (-13kg), wyjedzie kosz z zapasem z pod spodu ( -18kg ), butla wjedzie kompozytowa ( zysk ok 8kg ).

Kupując wiedziałem że z ładownością będzie krucho ( 175kg - to co juz dodane ),ale nie myślałem że ładowność wyjdzie na poziomie zero. :)

Przecież MW w DR nie ma najczęściej żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Jaśki w trasie napisał:

Nie. Od Stycznia - przejrzana dokładnie i nie mam pomysłów gdzie te prawie 50kg się podziało ( nie ma anteny, zdemontowałem szafkę w przedniej części -13,2kg ) 

Wygląda że będzie trzeba trochę diety wprowadzić - piętrowe łóżko wyjedzie (-13kg), wyjedzie kosz z zapasem z pod spodu ( -18kg ), butla wjedzie kompozytowa ( zysk ok 8kg ).

Kupując wiedziałem że z ładownością będzie krucho ( 175kg - to co juz dodane ),ale nie myślałem że ładowność wyjdzie na poziomie zero. :)

Zacznijmy od tego czy przyczepa byla na wadze na pusto? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często są cyrki z masami własnymi...

np często producent wpisuje MW w homologację jedną dla kilku wersji pojazdu (przy autach np ta sama MW przy różnych silnikach i mocach jest nierealna, a czasem tak bywa), często do MW nie jest wliczane koło zapasowe, mała lub lekka butla gazowa (lub jej brak)

Gorzej jak kupujesz np kampera i wyjeżdżając od Dilera już przekracza on DMC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, w79 napisał:

Zacznijmy od tego czy przyczepa byla na wadze na pusto? 

W przyczepie było podstawowe wyposażenie techniczne, mover , butla z gazem ( pełna ), akumulator, koło zapasowe na sankach, zbiornik szarej wody ( pusty ), klucz do podpór, klucz do movera, najazdy z klinami, w środku puściusieńka (instalacja wody pusta, truma pusta, nie ma zbiorników wodnych w środku ).

Powoli godzę się z tą wagą i już myślę nad dietą. ( nie swoją :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Zulos napisał:

A jeszcze to jest angielka

I tu bym się doszukiwał sedna problemu.

Chociaż jak wyszło 1200, to powinieneś się cieszyć ;)

I mnie podobna niespodzianka spotkała na wadze. A odpinałeś przyczepę od auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, filipert napisał:

. A odpinałeś przyczepę od auta?

Tak, stała sama na wadze. Przy okazji zważyłem nacisk na hak i na  zaczepie wyszło 80kg ( hak mam w aucie do 100kg ), ale to że w bakiście butla i graty a z tyłu i w środku pusto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo dodatków ,które wyglądają na fabryczne a  nimi nie były.

Nie mając w ręku katalogu z danego okresu produkcji gdzie było jasno napisane co ma golas a co możemy zamontować dodatkowo nikt jednoznacznie nie potwierdzi ,że było to standardowe wyposażenie.   Jest też kupa akcesoriów która została zamieniona na innego rodzaju czasami cięższymi. Np. materac piankowy na sprężynowy , nogi wsporcze standardowe na premium czyli stabilniejsze, zaczep AKS 1350 na AKS 3004  można pisać i pisać. Do tego dochodzą jeszcze pakiety w postaci okien dachowych , luki serwisowe itd. za które nabywca  nowej przyczepy płacił dodatkowo.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maras napisał:

Jest dużo dodatków ,które wyglądają na fabryczne a  nimi nie były.

Nie mając w ręku katalogu z danego okresu produkcji gdzie było jasno napisane co ma golas a co możemy zamontować dodatkowo nikt jednoznacznie nie potwierdzi ,że było to standardowe wyposażenie.   Jest też kupa akcesoriów która została zamieniona na innego rodzaju czasami cięższymi. Np. materac piankowy na sprężynowy , nogi wsporcze standardowe na premium czyli stabilniejsze, zaczep AKS 1350 na AKS 3004  można pisać i pisać. Do tego dochodzą jeszcze pakiety w postaci okien dachowych , luki serwisowe itd. za które nabywca  nowej przyczepy płacił dodatkowo.     

Dokładnie tak jest. MW jest podana zwykle jako masa wersji podstawowej. Potem dochodzi ciężar pakietów fabrycznych, o których kolega wyżej pisze. I robi się masa własna konkretnej budki w wersji fabrycznej w papierach. A potem dochodzi masa tego, co klient sobie zażyczył dodatkowo, a nie jest spakietowane. I to już (zwykle) wchodzi w ładowność. A potem jeszcze to, co dołożył sprzedający na życzenie nabywcy i to, co kolejni właściciele sami podokładali. A zacząć należy od tego, że 90% przyczep ludzie kupują na "jak najlzejszych" papierach, żeby poasowalo do zwykłego holownika i kat. B. 

Mój przypadek: MW 1368kg, ale pakiet z dużym oknem Heki, piekarnik gazowy, koło zapasowe w koszu pod ramą, mocniejsze nogi, moskitiera w wejściu, sprężynowe materace, a na dokładkę już w PL u sprzedawcy mover+aku+Calira energoblok. 

Efekt: na wadze MW z butlą 11 kg 1520 i równe 100kg na dyszlu (to akurat nie problem przy moim holownika). 

Przy DMC 1500 kg! 

Normalny Niemiec do jeżdżenia kupował ten model z DMC 1700 i problemu nie było. Choć w ogłoszeniach widziałem też sporo 1500. Bez napędu, aku i piekarnika mają ok. 100 kg ładowności. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaśki w trasie napisał:

Ściany suche nie przemoczone, podłoga zdrowa, owszem z wierzchu była mokra bo deszcz padał ale bez jaj nie 50kg, natomiast instalacja nie napełniona wodą, Truma pusta, zbiorników dodatkowych nie ma.

1mm wody na dachu przyczepy o wymiarach 5x2,5m to 12,5kg

Na ścianach raczej milimetra nie będzie, ale jakieś krople plus jakiś tam film wodny rzędu 0,2mm może być więc zakładam że może być drugie tyle kg przy tej powierzchni i już masz prawie 25kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Piotrekm13 napisał:

1mm wody na dachu przyczepy o wymiarach 5x2,5m to 12,5kg

Na ścianach raczej milimetra nie będzie, ale jakieś krople plus jakiś tam film wodny rzędu 0,2mm może być więc zakładam że może być drugie tyle kg przy tej powierzchni i już masz prawie 25kg.

A jak policemajster w DE czy A zatrzyma to powie, że pochmurno i dlatego za ciężki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.