Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

16 godzin temu, Marcin T napisał:

Do kogo pisałeś? Tam jest dość dziwny system odbioru poczty...

 

Do tego koło zapasowe i stówki ładowności nie ma :)

Na bank. W październiku znajomy pisał w tej sprawie do ProCampu. Koszt podniesienia DMC oscylował w ok 800zł, ale najpierw z posiadanym VINem kontaktowali się z producentem.

ja też podnosiłem DMC w swoim byłym Knausie, załatwiałem w Procampie tyle że na miejscu osobiście. Poszło sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja również należę do grupy osób, które podwyższały DMC w swoim KNAUSIE. Ja pisałem bezpośrednio do Niemiec do producenta - i w ok. 2 tyg. dostałem papiery oraz nową tabliczkę znamionową. Potem tylko stacja diagnostyczna (dobrze, żeby była to stacja, która już kiedyś takie potwierdzenia z nową tabl. znamionową wystawiała) no i UM. U mnie wszystko dało radę ogarnąć w ok. miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja również należę do grupy osób, które podwyższały DMC w swoim KNAUSIE. Ja pisałem bezpośrednio do Niemiec do producenta - i w ok. 2 tyg. dostałem papiery oraz nową tabliczkę znamionową. Potem tylko stacja diagnostyczna (dobrze, żeby była to stacja, która już kiedyś takie potwierdzenia z nową tabl. znamionową wystawiała) no i UM. U mnie wszystko dało radę ogarnąć w ok. miesiąc.
A jaki był koszt u producenta ?
Bo ja w Procampie płaciłem ok 800 zł .

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, uwex napisał:

I ja również należę do grupy osób, które podwyższały DMC w swoim KNAUSIE. Ja pisałem bezpośrednio do Niemiec do producenta - i w ok. 2 tyg. dostałem papiery oraz nową tabliczkę znamionową. Potem tylko stacja diagnostyczna (dobrze, żeby była to stacja, która już kiedyś takie potwierdzenia z nową tabl. znamionową wystawiała) no i UM. U mnie wszystko dało radę ogarnąć w ok. miesiąc.

Ja chyba też pójdę ta drogą. Pytanie, jak napisał wcześniej kolega, jaką jest nośności osi u mnie i czy nie trzeba będzie jej wymieniać, żeby podnieść DMC. Mam nadzieję, że w Knaus-ie będą wiedzieli, co włożyli w 2007 do tego konkretnego numeru VIN. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było chyba ze 3 lata temu, napisałem wtedy ładnie po niemiecku prośbę do producenta, i z tego co pamiętam to chcieli ode mnie chyba tylko 10 EURO za nową tabliczkę i nic wiecej. Ale możliwe, że teraz takich próśb mają więcej i sobie więcej cenią swoją pracę. No a Procamp zapewne musi też swoją marżę mieć taką, żeby im się chciało tym zajmować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba też pójdę ta drogą. Pytanie, jak napisał wcześniej kolega, jaką jest nośności osi u mnie i czy nie trzeba będzie jej wymieniać, żeby podnieść DMC. Mam nadzieję, że w Knaus-ie będą wiedzieli, co włożyli w 2007 do tego konkretnego numeru VIN.  
Wymianą osi nic nie da. DMC możesz podnieść tylko do wartości takiej do jakiej był homologowany dany pojazd w momencie opuszczenia fabryki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, uwex napisał:

To było chyba ze 3 lata temu, napisałem wtedy ładnie po niemiecku prośbę do producenta, i z tego co pamiętam to chcieli ode mnie chyba tylko 10 EURO za nową tabliczkę i nic wiecej

Łał ?

Mnie Hymer wycenił na 200E i to raczej standard. Ja jeszcze się wstrzymuje bo najpierw musze na wagę podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2021 o 21:40, jacek00 napisał:
W dniu 9.01.2021 o 21:22, Lukson napisał:
Ja chyba też pójdę ta drogą. Pytanie, jak napisał wcześniej kolega, jaką jest nośności osi u mnie i czy nie trzeba będzie jej wymieniać, żeby podnieść DMC. Mam nadzieję, że w Knaus-ie będą wiedzieli, co włożyli w 2007 do tego konkretnego numeru VIN. emoji6.png 

Wymianą osi nic nie da. DMC możesz podnieść tylko do wartości takiej do jakiej był homologowany dany pojazd w momencie opuszczenia fabryki

Pisząc "dany pojazd" masz na myśli ten model, czy konkretną sztukę z konkretnym nr VIN? O ile pamiętam, Knaus 550FSK był w tamtym czasie dostępny z DMC 1500-1700, a może i 1800 nawet. Trzeba było się zdecydować zamawiając, od którejś masy była wyższa cena właśnie ze względu na inną oś, o wyższej nośności. 

Edytowane przez Lukson (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja dziś zważyłem moją budkę (blaszaka) i z pełnym bakiem ale pustymi zbiornikami na wodę (wszystkimi), z całą załogą na pokładzie (2+2) oraz z 4 rowerami, wyszło mu 3260 kg.

Zostało 240, z zastrzeżeniem, że puściutka buda, nawet wyjęty stelaż środkowy łóżka i materace.

Ale chyba nie wygląda to aż tak źle.

W przyczepie miałem coś ok. 150 kilo badziewia stałego + podróżnego, więc te 100 kg więcej to akurat pewnie tyle co jechało w bagażniku.

I tak pewnie się okaże, że będzie więcej.

Mam tylko nadzieję, że te 2% przeładowania jednak jest dopuszczalne:-) Wówczas miałbym 310 kg ładowności... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "dany pojazd" masz na myśli ten model, czy konkretną sztukę z konkretnym nr VIN? O ile pamiętam, Knaus 550FSK był w tamtym czasie dostępny z DMC 1500-1700, a może i 1800 nawet. Trzeba było się zdecydować zamawiając, od którejś masy była wyższa cena właśnie ze względu na inną oś, o wyższej nośności. 
Ten model z konkretnym DMC i konkretną homologacją. To że inny wersja tej samej przyczepy występowała z inną osią i miała inne DMC nie ma znaczenia. To konstrukcyjnie dwa różne pojazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Misio napisał:

No to całkiem sensownie...chociaż bez zapasu...

Ciekawy jestem jak za rok wyjdzie mój Herman...

No właśnie zgubiłem gdzieś kartkę, na której zapisałem całe zważone pojedynczo co do sztuki wyposażenie cepki?

Trzeba będzie jeszcze raz wszystko ważyć, albo pójść na żywioł i zważyć się na full przy pierwszym min. 1-tyg. wyjeździe... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie, podpowiedzcie czy coś źle zmajstrowałem??

Wczoraj pojechałem na wagę i o zgrozo się załamałem:

MW przyczepy 1025kg; DMC - 1200kg,

MW auta 1664kg; DMC - 2270kg

wynik na wadze:

WAGA przyczepy - 1200kg ( z mover, pełna butla gazu 11kg, akumulator, zbiornik na szarą, podstawowe klucze przyczepy, koło zapasowe pod spodem pozatym przyczepa puściutka )

WAGA auta 1710kg co daje jakieś 46kg + do tego co daje producent i tu się zgodzę na dachu BOX plus w zbiorniku jakieś 10l i kilka klamotów w bagażniku plus foteliki dla dzieci 

Bardzo mnie zaintrygowała waga przyczepy równo 1200kg co formalnie nie pozwala załadować nic więcej. A gdzie gary, pościel, ubrania itp.

Przy założeniu że MW 1025kg + 45kg mover + 24kg GAZ + 24kg aku + 15kg dodatkowych gratów niezbędnych które były w przyczepie + plus zapas okoł o15kg = 1148kg

Gdzie upchnęło się około 50kg?? Ktoś ma jakieś pomysły? W przyczepie oprócz dołożonego tego co powyżej i radia z  głośnikami nic nie jest przerabiane!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.