Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.05.2021 o 14:42, kazakoff napisał:

Dzisiaj zważyłem swój zestaw. Spodziewałem się, że będzie sporo ,ale nie aż tyle...

Przyczepa (z moverem, markizą, aku, butlą + niezbędne pierdoły, ale bez bagażu): 1250 kg

W DR ma wpisane: masa własna: 1000 kg, DMC 1200 kg

 

Holownik w papierach może ciągnąć do 1300 kg - DMC z przyczepą to 3050 kg

Dla całego zestawu z 2 dorosłych wyszło mi 2640 kg, więc zapas jeszcze na bagaż do auta jest.

 

Planuję w tym roku przejazd przez Austrię, gdzie podobno lubią ważyć. Pytanie czy ważą cały zestaw gdzie jestem w miarę bezpieczny czy odłączają przyczepę i patrzą, że jej DMC jest przekroczone?

Nikt nie miał przyjemności być ważonym w Austrii? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, kazakoff napisał:

Nikt nie miał przyjemności być ważonym w Austrii? :)

Odpinają i ważą oddzielnie. Tolerancja 2 procent. Jak będą złośliwi to podłożą pod silnik białą płytę i przez 10 minut będą się gapić czy nic nie kapnie.

Buda jest za ciężka. Dostaniesz mandat i polecenie przeładowania bagażu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Commander napisał:

 

Buda jest za ciężka. Dostaniesz mandat i polecenie przeładowania bagażu....

A potem ważą samochód, który jest za ciężki. Mandat i polecenie przeładowania. I tak w kółko ?.

Nabijam się, ale jest pewnie taka możliwość, że nie ma gdzie przeładować. To co? Śmietnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Commander napisał:

Tolerancja 2 procent.

A to tylko w Austrii, bo mnie się obiło o uszy, że gdzieś 10%? Ale nie wiem gdzie zasłyszane i czy dobrze wartość przykleiłem do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, w79 napisał:

Ja, dwa razy:) 

Miałeś tak jak pisze @Commander?

Bo ja raz tylko zjechałem na wagę dla wszystkich powyżej chyba 2,8T i polegało to na przejechaniu przez określone miejsce i jak nie zatrzymali, to jechało się dalej. Nie wiem, czy to było wstępne ważenie, czy po prostu miejsce gdzie wyłapywali podejrzanych i dopiero tych ważyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, filipert napisał:

Miałeś tak jak pisze @Commander?

Bo ja raz tylko zjechałem na wagę dla wszystkich powyżej chyba 2,8T i polegało to na przejechaniu przez określone miejsce i jak nie zatrzymali, to jechało się dalej. Nie wiem, czy to było wstępne ważenie, czy po prostu miejsce gdzie wyłapywali podejrzanych i dopiero tych ważyli.

Nie, tak jak Ty piszesz. Raz przejazd malym zestawem (ponizej 3.5 t). Przejechalem, Policjant spojrzal na wynik i kazal jechac. Drugi raz zestaw powyzej 3,5t ale mysle ze faktycznie nie przekroczylem tej masy. Podobnie jak za pierwszym razem kazali jechac. Widzialem obok duzego suva z wielkim hobbykiem, ktorego skierowali na bok. 

Jakis czas temu widzialem wazenie kampera na parkingu kolo Alwernii (droga do Klaji:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

A potem ważą samochód, który jest za ciężki. Mandat i polecenie przeładowania. I tak w kółko ?.

Nabijam się, ale jest pewnie taka możliwość, że nie ma gdzie przeładować. To co? Śmietnik?

tak, znam przypadki pozostawienia np rowerów na śmietniku. Wspomniana tolerancja 2% w Austrii też jest bardzo umowna... Mandat do 5000 czy 9000E więc mało wesoło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maarec napisał:

tak, znam przypadki pozostawienia np rowerów na śmietniku. Wspomniana tolerancja 2% w Austrii też jest bardzo umowna... Mandat do 5000 czy 9000E więc mało wesoło.

W tym roku nie planuję "zagranicy" ale dzwoniłem dzisiaj u siebie na skup złomu i za jakąś przysłowiową dychę podjadę w wolnej chwili na wagę. 

I tak raczej staram się nic nie ładować do przyczepy, ale lepiej wiedzieć czy mam zapas, czy jestem na granicy błędu. Zresztą spodziewam się że "nasi" niedługo też wpadną na takie źródło dochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytam, to na różne sposoby kontroli można trafić.

Jeśli przejazd cały zestawem przez wagę, to tutaj jestem spokojny, bo nie przekraczam nawet 3 t.

Jedyna obawa to zważenie samej przyczepy i przekroczenie jej DMC z dowodu. Chyba przełożę sobie aku z budy do auta. Mało miejsca zajmuje, a ciężar duży.

Pytanie czy nie spr. również nacisku na hak? Bo to też problematyczna kwestia by była. Wychodzi mi jakieś 75 kg, a na haku info, że 65 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kazakoff napisał:

Pytanie czy nie spr. również nacisku na hak?

Np. w w tym filmie można zobaczyć jak taka kontrola wygląda, gdy akcję organizuję Niemcy. Widać, że nie każdemu sprawdzają nacisk na hak.

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, kazakoff napisał:

Jeśli przejazd cały zestawem przez wagę, to tutaj jestem spokojny, bo nie przekraczam nawet 3 t.

No właśnie nawet jak przejazd, to wyłapują naciski poszczególnych osi, i już w przybliżeniu można określić wagę samochodu i przyczepy. 

Jak podpada, to wtedy jeszcze sprawdzą ci nacisk na hak i już mają dokładne wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Commander napisał:

Zastanawia mnie tylko fakt, skąd wiedzą że dana buda jest przeładowania.... O ile DMC samochodu można się jakoś nauczyć, to przyczepki nawet identyczne mają różne DMC. W przypadku TIR to działa bo suma z osi ma być niższa niż 40 ton....

Mają dmc w papierach przyczepy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.