Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Pjoter napisał:

No ale te 1150kg to bez Aku zapasu butli przedsionka czyli pusta przyczepa.

 

 

niestety starsze przyczepy mają MW chyba faktycznie na pusto - tj sama buda bez butli, koła, wody, aku itd

i w tych naszych starszych pytanie ile wazy woda która siedzi w ścianach :-]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z duszą na ramieniu ale wjechałem na wagę... no i jest w miarę ok ale absolutnie bez szału. 

Na pokładzie pełen zbiornik wody (w zasadzie musi być, inaczej mam za duży nacisk na hak), pełna butla light dom, kaseta pusta, w spłuczce około 7-10 litrów. Stół, krzesła, leżaki, daszek itp zapakowane. Trochę ubrań na weekend, również tych cieplejszych, kosmetyki , elektronika. Pusta lodówka i brak grilla elektrycznego, przypraw i pierdół kuchennych.

Wynik: 1740kg przy DMC 1800. Czyli jestem pewien że poprzedni sezon byłem solidnie przeładowany, myślę że miałem w okolicy 1950-2000kg i... przejeżdżałem przez wagę w A - bez reakcji. 

Polecam podjechać każdemu, teraz wiem że muszę więcej pakować do samochodu żeby jechać z zupełnie spokojną głowę. Po dołożeniu brakujących rzeczy myślę że będę miał maks 1850kg czyli w razie czego zleje wodę i będzie w normie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja po ostatnim ważeniu właśnie zamontowałem trumnę przed kolejnym wyjazdm i do niej trafi na pewno: zewnętrzna kuchnia, fotel, 4 krzesła, a może i przedsionek i coś jeszcze, jak się zmieści...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście w samochodzie mam 370kg ładowności już ze mną i pełnym zbiornikiem ON i adblue :D Dwa koła zapasowe, butla gazowa i reszta niezbędnych rzeczy mieści się w bagażniku pod roletą. W tym roku przerzucę jeszcze podpory daszku, węże do wody, kabel podłączeniowy, zapas płynów do kibelka, młotek i drobne narzędzia - do bagażnika. Tym samym liczę że w miarę zmieszczę się w tolerancji na wadzę. 

Ale... ciekawi mnie ten zeszłoroczny przejazd przez wagę. Tak teraz liczę że jechaliśmy w czterech grubasów + młody, z pełnym bagażnikiem (czyli samochód już maks DMC lub lekko przekroczone) i przyczepa na bank pod 2 tony (dodatkowe rzeczy dwóch osób, dużo rzeczy - wszystkie szafki zajęte) i nic. Zero zwrócenia uwagi. Hm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎01‎.‎08‎.‎2019 o 10:30, Pjoter napisał:

No ale te 1150kg to bez Aku zapasu butli przedsionka czyli pusta przyczepa.

 

No to słabiej ale i tak lepiej niż u mnie.

Mam nadzieję, ze odchudziłeś te 190kg przed wyprawą nad Balaton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam wątek doznawszy właśnie rozczarowania na wadze. Moja budka okazała się na niemal pusto (butla, zapas w wózku pod ramą, kable, kliny, klucz do kol i podpór, chemia do WC i max 10 kg dupereli) ważyć 1520, czyli o 20 kg więcej, niż jej DMC w dowodzie ☹️?. Dodatkowo okazało się, że w tym stanie ma na dyszlu 100 kg, przy jednej, niepełnej butli. A duży schowek jest pod łóżkiem, w połowie drogi między osią a zaczepem. Dziwiłem się, że gość mi mówił, że przedsionek wozi z tyłu pod dolnym łóżkiem, a nie nad osią, a tu tak trzeba po prostu. ☹️

Niby wiem, że ma piekarnik, napęd Truma, Aku 90Ah z Calirą z poprzedniej epoki (na pewno cięższa niż dzisiejsze odpowiedniki), ale przy masie gotowej do jazdy 1380 (katalog i dokumenty) spodziewałem się, że mi zostanie ok. 40-50 kg. Co i tak pożerałby w całości przedsionek. Zwłaszcza, że te gadżety miała od nowości, pierwszy właściciel kupił ją w ProCampie jako nówkę, ja jestem trzeci. 

I teraz mam zagwozdkę - zostawić, jak jest, czy podwyższać DMC, co powinno być wykonalne, bo one były oferowane z papierami od 1500 do 1700kg. Kłopot w tym, że jak podniosę, to prywatnym autem jej nie pociągnę legalnie. 

Ćwiczył ktoś podniesienie DMC? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Lukson napisał:

Ćwiczył ktoś podniesienie DMC

Witaj w rodzinie Knausa....Najpietw napisz do Procampu lub bezpośrednio do Knausa czy istnieje możliwość podniesienia DMC bo wszystko zależy od osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lukson napisał:

Odświeżam wątek doznawszy właśnie rozczarowania na wadze. Moja budka okazała się na niemal pusto (butla, zapas w wózku pod ramą, kable, kliny, klucz do kol i podpór, chemia do WC i max 10 kg dupereli) ważyć 1520, czyli o 20 kg więcej, niż jej DMC w dowodzie ☹️?. Dodatkowo okazało się, że w tym stanie ma na dyszlu 100 kg, przy jednej, niepełnej butli. A duży schowek jest pod łóżkiem, w połowie drogi między osią a zaczepem. Dziwiłem się, że gość mi mówił, że przedsionek wozi z tyłu pod dolnym łóżkiem, a nie nad osią, a tu tak trzeba po prostu. ☹️

Niby wiem, że ma piekarnik, napęd Truma, Aku 90Ah z Calirą z poprzedniej epoki (na pewno cięższa niż dzisiejsze odpowiedniki), ale przy masie gotowej do jazdy 1380 (katalog i dokumenty) spodziewałem się, że mi zostanie ok. 40-50 kg. Co i tak pożerałby w całości przedsionek. Zwłaszcza, że te gadżety miała od nowości, pierwszy właściciel kupił ją w ProCampie jako nówkę, ja jestem trzeci. 

I teraz mam zagwozdkę - zostawić, jak jest, czy podwyższać DMC, co powinno być wykonalne, bo one były oferowane z papierami od 1500 do 1700kg. Kłopot w tym, że jak podniosę, to prywatnym autem jej nie pociągnę legalnie. 

Ćwiczył ktoś podniesienie DMC? 

To ,że były z DMC 1500/1700 nie oznacza ,że Twoją można do tej najwyższej wartości podnieść.

Najpierw zerknij jakiej nośności masz oś i już coś będziemy wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, w79 napisał:

Witaj w rodzinie Knausa....Najpietw napisz do Procampu lub bezpośrednio do Knausa czy istnieje możliwość podniesienia DMC bo wszystko zależy od osi

Tak zrobię. Jak znam życie, to p. Tomasz coś wymyśli. Coś mi się kojarzy z dawnych lat, gdy modliłem się do katalogów marząc o przyczepie, że zmiana osi była konieczna przy 1700, a 1500 i 1600 miały te samą. Ale masz rację, Procamp będzie wiedział. 

2 minuty temu, Maras napisał:

To ,że były z DMC 1500/1700 nie oznacza ,że Twoją można do tej najwyższej wartości podnieść.

Najpierw zerknij jakiej nośności masz oś i już coś będziemy wiedzieć.

Znajdę to pewnie gdzieś na samej osi? Bo na tabliczce nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lukson napisał:

Tak zrobię. Jak znam życie, to p. Tomasz coś wymyśli. Coś mi się kojarzy z dawnych lat, gdy modliłem się do katalogów marząc o przyczepie, że zmiana osi była konieczna przy 1700, a 1500 i 1600 miały te samą. Ale masz rację, Procamp będzie wiedział. 

Znajdę to pewnie gdzieś na samej osi? Bo na tabliczce nie będzie. 

Oś alko ma tabliczkę alu przynitowaną dwoma nitami od przodu. Jak będzie nieczytelna to telefonem zrób foto i jak powiększysz to powinno być wszystko widać Cała operacja to trzy minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lukson napisał:

Tak zrobię. Jak znam życie, to p. Tomasz coś wymyśli. Coś mi się kojarzy z dawnych lat, gdy modliłem się do katalogów marząc o przyczepie, że zmiana osi była konieczna przy 1700, a 1500 i 1600 miały te samą. Ale masz rację, Procamp będzie wiedział. 

Miałem też 550fsk ale z 2005r i ten sam problem. Niestety os była do 1500 DMC. 

Napisz maila do Knausa bezpośrednio, przez Procamp pewnie będzie trwało to dłużej... ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maras napisał:

Oś alko ma tabliczkę alu przynitowaną dwoma nitami od przodu. Jak będzie nieczytelna to telefonem zrób foto i jak powiększysz to powinno być wszystko widać Cała operacja to trzy minuty.

Dzięki za podpowiedź. Jutro się tam wczołgam i popatrzę. A w poniedziałek tel do Procamp. 

To od strony techniczno-papierkowej. 

Ale pytanie, czy warto? Mój domyślny holownik (służbowy) ma DMC 3200 masę własną 2550. Jeździmy we czworo z dziećmi, bez trzeciego rzędu siedzeń i przegrody bagażnika (odchodzi lekko z 80 kg). Może po prostu przedsionek i inne ciężkie rzeczy wozić w aucie, nawet zapas mogę wyjąć spod przyczepy i wrzucić do auta, a w środku tylko ciuchy (lato), pościel (lekka) i  3 rowery. To powinno dać ok. 70 kg nadwagi, bo koło też swoje waży. A DMC zestawu nie przekroczy 4700, bo auto będzie nadal poniżej swojego DMC. 

Co myślicie o takim planie? 

Plus obecnego stanu (jedyny) jest taki, że jak mi się (nie daj Boże) zmieni model auta służbowego, to nie będę musiał zmieniać prywatnego, żeby legalnie jeździć z przyczepą - prywatny ma DMC przyczepy 1500.

2 minuty temu, w79 napisał:

Miałem też 550fsk ale z 2005r i ten sam problem. Niestety os była do 1500 DMC. 

Napisz maila do Knausa bezpośrednio, przez Procamp pewnie będzie trwało to dłużej... ? 

Mam nr komórki do p. Tomka. ? 

Edytowane przez Lukson (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, w79 napisał:

Ja wysylam maila i dzwonię, na odpowiedź czekam od listopada:))). 

Do kogo pisałeś? Tam jest dość dziwny system odbioru poczty...

 

1 godzinę temu, Lukson napisał:

napęd Truma, Aku 90Ah z Calirą

Do tego koło zapasowe i stówki ładowności nie ma :)

Godzinę temu, w79 napisał:

A tak poważnie to oni chyba też piszą do Knausa

Na bank. W październiku znajomy pisał w tej sprawie do ProCampu. Koszt podniesienia DMC oscylował w ok 800zł, ale najpierw z posiadanym VINem kontaktowali się z producentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.