Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, smok_wawelski napisał:

Przedsionek czy  całkiem out - to zależy - życie kempingowe właśnie w nim się toczy a nie w budzie, jak ktoś ma dzieciaki i pobytowo na dłużej też potrzebny zwłaszcza w rejonach  niepewnej pogody

Całkiem out to nie, ale odpowiadałem na post @Jaśki, który przytoczył, że "w cepce koło zapasowe, stolik, krzesła, kompletny przedsionek, daszek przeciwsłoneczny", więc skoro ma daszek przeciwsłoneczny to na wyjazd wakacyjny kompletny przedsionek (czyli możliwe, że ze 30 kg) może "iść ałt";-)

W tej chwili ot nawet nad naszym morzem taki kompletny przedsionek jak najbardziej ałt, no chyba, że ktoś lubi saunę w upały:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podzielę się swoimi danymi z ważenia

Fendt 510 TK, z 2004 roku. Na wagę wjechałem z pełną butlą nano  (14,55 kg), kablem zasilającym 10 metrów (1,8 kg), kluczem do podpór, i zapasem 15' (20,6 kg) i stopniem wejściowym (3 kg), konewka.

Wynik 1180 kg - w dowodzie MW to 1120 kg. 

Z ważenia innych gratów:

Meble:

Foteliki 2 x 4,2 kg + kanapa 14,1 kg  razem: 22,5 kg

Szafka 5,3 kg

Zastawa z melaminy (dwa zestawy 16 elementów Berger) i kubki (zbieranina różnych 7 sztuk) - 4,5 kg

Sztućce, noże itp. - 1,7 kg

Garnki (zestaw ze sklepu turystycznego) - 2,7 kg

Wiadra, ociekacze, płyn do mycia naczyń i inne drobnostki z kuchni (przyparwy, kawa i herbata, folie spożywcze, zapalarka) - 3,4 kg

Koszyk składany (czajnik elektryczny, plasikowe kufle i kieliszki, itp) - 3,5 kg

Skrzynki techniczne (bezpieczniki, cybanty, rozgałęziacz, przejściówka CEE, poziomica, farelka, pas sztormowy) - 16,5 kg

Razem wszystko 1240,1 kg.

 

Czego nie ma:

Stolik, przedsionek, grill gazowy, wózek plażowy - to do auta,  

Ciuchy i trochę spożywki, ewentualnie woda w zbiornikach. Nie zważyłem też zbiornika na szarą wodę - przyczepa

Jeśli zdecyduje się na mover to do auta na pewno wyskoczy:

- zapas oraz kanapa przedsionkowa i szafka (obawiam się że zapakowany będę po dach w takim wypadku, więc zapewne do gry wejdzie boks dachowy)

- butle na wyjazdy letnie zamieni się na mniejszą (butla 3 kg w przyczepie + 2 kg w aucie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie chyba zyskałem 100 kg :) Hobby mi odpisało, że mogę zwiększyć DMC do 1500 kg.

teraz zacznę studiować wątek na forum jak to zrobić :) i mam nadzieję, że uda się przed wyjazdem (w sierpniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jaśki napisał:

A ja właśnie chyba zyskałem 100 kg :) Hobby mi odpisało, że mogę zwiększyć DMC do 1500 kg.

Rozumiem, że albo DMC holownika masz poniżej 2000 albo nie zależy Ci na zmieszczeniu się w 3,5 t?

No chyba, że masz ten "biały kruk" wśród zestawów - tzn. holownik 2000, a cepka (już niedługo) 1500 DMC??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Zulos napisał:

Rozumiem, że albo DMC holownika masz poniżej 2000 albo nie zależy Ci na zmieszczeniu się w 3,5 t?

No chyba, że masz ten "biały kruk" wśród zestawów - tzn. holownik 2000, a cepka (już niedługo) 1500 DMC??

Niestety w tym zestawie co teraz mam to i tak przekraczam 3,5 :) 

DMC holownika 2250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaśki napisał:

A ja właśnie chyba zyskałem 100 kg :) Hobby mi odpisało, że mogę zwiększyć DMC do 1500 kg.

teraz zacznę studiować wątek na forum jak to zrobić :) i mam nadzieję, że uda się przed wyjazdem (w sierpniu)

Nie jest to Kolego takie proste. Ja też dostałem papier i tabliczkę z Hobby i... ITS odrzucił papiery, bo mój model i typ przyczepy ma homologacje tylko na 1400kg. I mimo wszelkich dokumentów z Hobby nie udało się podnieść DMC do 1500kg :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, olas1 napisał:
Nie jest to Kolego takie proste. Ja też dostałem papier i tabliczkę z Hobby i... ITS odrzucił papiery, bo mój model i typ przyczepy ma homologacje tylko na 1400kg. I mimo wszelkich dokumentów z Hobby nie udało się podnieść DMC do 1500kg

Jest proste, jeśli dany model miał homologację fabryczna na wyższe DMC.

@jacekzoo 

zmieniał DMC w swojej hobby na wiekszę.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał:

Jest proste, jeśli dany model miał homologację fabryczna na wyższe DMC.

@jacekzoo 

zmieniał DMC w swojej hobby na wiekszę.

Nie tylko model, ale i typ. Np. moja 490KMF wychodzi z DMC 1400 i 1500 oraz 1550 i 1750 ale musi mieć wzmocnioną oś. Ale 490KMF ma kilka typów i tu pojawia się zonk :(

Nim się napocisz ze zmianą poproś w urzędzie aby sprawdzili jak wyglada sprawa w Twojej przyczepie. Może w Knaus nie ma takiego problemu. Ja zamierzam jeszcze walczyć z ITS, bo nawet Hobby zrobiło wielkie oczy, że ich dokumenty są odrzucone, ale... co ja malutki mogę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Hobby 495 UFE. Z tego co wyczytalem tu na forum to nie powinno byc problemu bo podobno ten typ jest homologowany na 1500...zobaczymy jak wyjdzie w praktyce...jutro dzwonie do WK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa i jak wysyłałem zapytanie do Hobby to podałem oczywiście VIN...mam nadzieje że producent po VINie dojdzie jaką oś montował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2019 o 19:16, jacekzoo napisał:

Tylko tu mi nie pasuje że na tabliczce jest inne dmc a w dowodzie inne. W takim stanie nie powinna przejść przeglądu

Dostaje nową tabliczkę  od producenta lub tabliczkę zastępczą z nowym DMC

W dniu 13.06.2019 o 19:59, Jaśki napisał:

Aaaa i jak wysyłałem zapytanie do Hobby to podałem oczywiście VIN...mam nadzieje że producent po VINie dojdzie jaką oś montował

Myśle ze dojdzie, możesz uzupełnić pismo do producenta o fote tabliczki która jest na osi

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja właśnie wróciłem z urlopu, ale przez Austrię jechałem legutko nerwowo. Wyjeżdżając z całym ekwipunkiem władowałem się na wagę i - pomimo oszczędności - wynik budki to 1240 kg, przy 1100 DMC...:-(

Nawet podniesienie DMC do 1200 nie załatwi sprawy zwłaszcza, że do tego musi dojść jeszcze zapas, czyli ok. 20 kg.

Mam dylemat na następny sezon, jak zrzucić 60 kg. Na, faktycznie to min. 36 kg, doliczając 2% tolerancji...

Ale po raz kolejny przekonałem się, że S6 to jednak świetna alternatywa dla A2. Choć tam też mijałem stanowisko do ważenia (tak mi się przynajmniej wydawało;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.