Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

maarec- gratuluję udanego zakupu.

Jak emocje ?

 

Swoją drogą to rzeczywiście p-ka jest wyjątkowo lekka jak na swoje wymiary.

jest ok, w sumie wyszło na spokojnie i bez emocji :) przyczepa faktycznie lekka jak na zabudowę 550cm a z dyszlem 750cm. Porównywalna zabudowa hobby to ok 200kg więcej, a opinie o jakości nowych przyczep hobby to temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam wymiar jak u ciebie. Niestety nie zważyłem "golca" jak był na to czas.

Teraz jest dołożona markiza , żelik , extra zbiornik na 100 litrów wody , mover , bojler gazowy ,solar .

Tak jak pisałem kiedyś - za wiele z tej "ładowności" to nie zostało.

Minimum wody , pościele , rzeczy osobiste dla 4-ch osób i natychmiast osiągam maximum.

Zaznaczam ,że wszystko co ciężkie upycham do holownika.

 

Napisz jaki masz rozmiar i markę opon w tym egzemplarzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony na przyczepie 

 

maxmiller-x gt radial 195 r14c 106 104n

 

https://www.oponylider.pl/opony-samochodowe/gt-radial/maxmiler-x/195r14c-106-104n-194372

 

nośność 900-950kg na sztukę... bardzo mały zapas.

 

opony produkcja 28 tydzień 2015rok

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony na przyczepie 

 

maxmiller-x gt radial 195 r14c 106 104n

 

https://www.oponylider.pl/opony-samochodowe/gt-radial/maxmiler-x/195r14c-106-104n-194372

 

nośność 900-950kg na sztukę... bardzo mały zapas.

 

opony produkcja 28 tydzień 2015rok

Ja miałem opony GT Radial w rozmiarze 185 R14C.

Pisałem o tym wcześniej. O mało nie skończyło się to tragicznie. Teraz mam 195 R14C z Baruma. (06.2016 - 950kg na koło).

Widzę ,że producent Adrii rusza głową lepiej niż Niemiaszki i nie założył opon "na styk".

Zapas nośności masz wystarczający.

Możesz być spokojny przy takim ogumieniu tym bardziej ,że twój "saluun" jest jednak sporo lżejszy.

Jeszcze raz gratki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam nową budkę, więc podobnie jak ze starą, pojechałem do kolegi na wagę. Przyczepa ma DMC 1500 kg. Była pusta bardziej niż fabryka ją wypuściła. Nie było butli z gazem, pusty zbiornik z wodą, bez zapasówki, bez kasety toaletowej, bez poduszek do siedzenia i oparć. Wszystkie szafki i szuflady puste. Był lekki bagażnik aluminiowy na rowery. Waga pokazała 1370 kg. Dodam, że jest to dokładna waga. Wynik koszmarny. Mój były Steckerman, który też miała DMC 1500, na pusto ważył 1230 kg. Co robić?

Tego Knaus nie ma z czego odchudzać, bo nie ma rzeczy ciężkich do zdemontowania, a wyjęcie półek z szafek, roletek, czy moskitier z okien, obniży wagę, ale o niewiele kilogramów. Praktycznie, jak do zbiornika wleję wodę (a podróżuję często poza kempingami, więc wodę mieć muszę), jak wstawię butlę z gazem, wstawię kasetę toaletową i jak wniosę poduszki na siedzenia z oparciami (bo na sklejkach siedział przecież nie będę) i zapnę 2 lekkie rowery na tył, to zbliżę się do granicy DMC, albo ją nawet osiągnę. A gdzie ubrania, żywność, spanie i cała reszta? Zastanawiam się, co z tym fantem zrobić? Czy przypadkiem oryginalnie DMC tej budki nie było większe, a podczas rejestracji w Polsce zostało zmniejszone. Mogłyby o tym świadczyć gabaryty przyczepy, gdyż ma ona +/- 570 - 590 cm wewnątrz i 250 cm szerokości. Podobne budki z takimi parametrami mają DMC na poziomie 1600 - 1700 kg.

Czy macie jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz masę własną w DR ? W moim przypadku zawsze ta masa zgadzała się na wadze z papierami. Nie masz tam markizy / klimy / akumulatora na pokładzie ? Może zmień wagę ? porównaj.

 

u mnie wynik był wręcz idealnie równy temu w DR, a do tego ważyłem w punkcie sprzedaży węgla, w którym mój samochód ważył dobre 200kg ponad normę a był pusty. Zakładam więc, że przyczepa waży jeszcze mniej niż wyszło na wadze - czym teoretycznie zbliżam się do 600kg ładowności. (teoria, bo od momentu zważenia zamontowałem na stałe ponad 100kg...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna w dowodzie 1275. Jak pytasz, to mam: solar (12 kg), akumulator (ze 20 kg), bagażnik rowerowy (8 kg), markiza (nie wiem, ale nie więcej pewnie niż 15 -20 kg). Daje to może nieco ponad 60 kg. Ale brakowało w niej spor rzeczy, które być powinny, a które wymieniłem. Waga jest dokładna, bo wżyłem na niej sporo pojazdów i zawsze wychodziło dokładnie (par kilo odstępstwa od papierów). Ze zmianą DMC w Strzelinie to może być różnie. Kiedyś powiedzieli mi tu, że tego nie mogą zmienić, gdyby im nawet pistolet do głowy przyłożyli. Ale to było 2 lata temu. Teraz może być inaczej. Trzeba skontaktować się z Knausem i tak jak radzicie uzyskać na podstawie VIN stosowne dokumenty.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1275+12+20+8+20=1335. Czyli +- się ta waga Ci zgadza.

 

Bierz pod uwagę, że MW to jest waga często bez dodatków typu rolety, stabilizator, moskitier, pojemników na wodę witp. Czyli podstawa wersja budy bez żadnych pakietów dodatkowych, które swoje ważą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek - nie opowiadaj takich rzeczy ,że producent nie uwzględnia np. masy stabilizatora jazdy.

To nieprawda.

A problem wagi wynika głównie u tzw "kolejnych" właścicieli ,którzy nie znają historii jaką to drogę przeszła buda w kolejnych rękach.

Na zachodzie buda wychodzi w zasadzie w wadze realnej zgodnej z papierami (przeważnie można zmienić DMC w zakresie o 100 mniej albo więcej czyli widełki 300kg.)

Przykładem "porządku"  jest kolega maarec - wyszło idealnie zgodnie z papierami.

U mnie też wszystko było zgodne  co do kilograma.

 Problemy zaczynają się jak buda wpadnie w łapy handlarza albo innego sprytnego inaczej ,którzy to manipulują DMC tak aby zbliżyło się w okolice max 1300 kg - powody są oczywiste.

Jedyna metoda to dotrzeć do wiedzy źródłowej - ile powinna ważyć zgodnie z homologacją na początku swojego życia.

Reszta to gra.

 

ps. gdybym miał czas opisałbym historię Tabberta 2-osiowego ,który miał DMC 1600 kg przy wadze własnej 1800 kg.

"Przyroda" bywa zaskakująca .... :miga:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek - nie opowiadaj takich rzeczy ,że producent nie uwzględnia np. masy stabilizatora jazdy.

To nieprawda.

 

 

niekoniecznie nieprawda, spotkałem już przyczepę która miała podane dokładne wagi - pusta z konkretnym (minimalnym) wyposażeniem i wagę poszczególnych dodatków które można było sobie zsumować i mieć realną MW przyczepy - co ciekawe można było sobie dowolnie manipulować DMC i dodatkami, nawet dochodząc do MW=DMC 

 

samochody praktycznie wszystkie mają podaną masę dla podstawowej wersji i adnotację ile waży każdy z dodatków (hak albo szyberdach, ASB czy poszczególne wersje silnikowe) i żeby pamiętać że o tyle zmniejszamy ładowność samochodu 

 

w ramach chwalenia się napiszę, że moja przyczepa gotowa do drogi (bez rzeczy osobistych i jedzenia, ale z całym ekwipunkiem kempingowym) waży 1020 kg , czyli mam w zapasie  280kg ładowności 

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jacek - nie opowiadaj takich rzeczy ,że producent nie uwzględnia np. masy stabilizatora jazdy.

To nieprawda.

:

Ależ oczywiście, że prawda. Jeśli przyczepa w wersji podstawowej tego nie ma, tylko kupujesz to np w pakiecie, to MW masz podane dla wersji gołej i do tego doliczasz potem wagę każdego dodatku.

 

Czyli jak ktoś kupi golca i sobie sam doposaży to już waga mu się zmienia.

 

Na stronie Cavalerair to dobrze widać. Masz przyczepę o określonej MW i sobie sam konfigurujesz o konkretne pakiety. No i oczach znika Ci ładowność niebezpiecznie zbliżając się do DMC możliwego.

 

Zobacz sobie

http://www.caravelair-caravanas.es/configurador/m/antares-426/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nową budkę, więc podobnie jak ze starą, pojechałem do kolegi na wagę. Przyczepa ma DMC 1500 kg. Była pusta bardziej niż fabryka ją wypuściła. Nie było butli z gazem, pusty zbiornik z wodą, bez zapasówki, bez kasety toaletowej, bez poduszek do siedzenia i oparć. Wszystkie szafki i szuflady puste. Był lekki bagażnik aluminiowy na rowery. Waga pokazała 1370 kg. Dodam, że jest to dokładna waga. Wynik koszmarny. Mój były Steckerman, który też miała DMC 1500, na pusto ważył 1230 kg. Co robić?  

 

Możesz napisać, jaki jest rok produkcji przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.