Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Miodzio, masz 1000% racji , ale nie dajmy się zwariować. Jak ktoś przeładuje budkę o 100kg , do tego ma rzeczy luzem wrzucone do przyczepy i one po niej w czasie jazdy sobie wędrują to niech się zastanowi co robi. Ciekawe na filmie było to , że przyczepy doładowane a auta puste, no chyba nielogicznie. Ale nie wierzę, że nasze przyczepy są o wiele cięższe niż w dokumentacji mają napisane, a u Niemca się wszystko zgadza, albo jeżdżą z pustymi przyczepami. Rozsądek przede wszystkim i dbałość o bezpieczeństwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Krixos wydaje mi się, że sporo osób nie wie ile rzeczy wozi w swoich przyczepach.

Najłatwiej to ocenić próbując wyjąć raz do roku absolutnie wszystko. Dopiero wtedy zdziwienie nas dopada.

Gorzej jak ktoś o tym nie pomyśli i będzie za późno.

Wątek ten powstał właśnie w tym celu, abyśmy zastanowili się nad wagą naszych przyczep.

Wydaję mi się, że w większości przypadków wystarczy przemyślane pakowanie.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak!

Kto nie ważył, ten nie wie.

Ja mimo wzmocnionej osi też mocno się zdziwiłem.

Niby nic w środku nie było. Pościel, tv, naczynia, woda i ubrania,  aa i rowery.

Przyczepka przeładowana ponad 100kg.

Chciałoby się jeszcze panele, akumulator, mover jest fajny :D itd.

Jeśli macie możliwość zważenia to zróbcie to dla własnej wiedzy.

Może po prostu wystarczy wrzucić część rzeczy do samochodu i będzie ok.

zlp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy ma możliwość zważenia - wystarczy zrobić to na przeglądzie rejestracyjnym - (przy dmc pow 750kg) - u mnie każda stacja waży. Dajmy im 5% błędu to itak będzie pogląd na wagę. U mnie różnice pomiaru w 3 miejscach wyniosły poniżej 10KG !

 

odnośnie rzeczy niepotrzebnych w przyczepie - u mnie było ich do 50kg (takich nie użytych ani raz w sezonie), więc tragedii niby nie ma. Ale rzeczy używanych i potrzebnych był cały duży garaż :] i dobre ponad 300kg.

 

w tym roku rowery idą na dach auta, aku przyczepowy idzie do auta, to samo przenośny klimatyzator, koło zapasowe cepy, daszek + osprzęt a także najcięższe ciuchy - dobre 120-150kg w ten sposób zmieni swoje miejsce - i dociąży auto, w którym mam ładowności akurat ponad 300kg (jeździmy składem 2+1).

 

auto gotowe na wyjazd weekendowy ważyło ostatnio 1650kg z kierowcą i dzieckiem :)

 

Niestety będzie w tym roku nie wygodniej ale dużo bezpieczniej, liczę na wyrównanie MR z DMC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff przydałoby mi się dodatkowe 100 kg...

 

... i mnie też :slina:

 

Może potrzebujecie po prostu czegoś takiego:

post-10895-0-62540600-1386349315_thumb.jpg

 

Załatwienie zmiany z 1400 na 1500 polegało na jednym telefonie do producenta, jednym mail-u i 150 Euro. Oś standardowo była na 1600 kg. Ale producent nie zgodził się dać 1600 bo jak sami stwierdzili są świadomi, że wszyscy przesadzają z załadunkiem i dla bezpieczeństwa nie mogą.

Pozostaje jeszcze zabawa z WK. Już dzwoniłem tam ale telefonicznie to zrobili wielkie oczy, kazali przyjechać, pokazać ten dokument i wtedy podejmą decyzję co dalej - ale to na razie sobie zostawiłem - nie podjąłem jeszcze decyzji gdzie ją zarejestruje w przyszłym roku - na razie jest na polskich blachach.

Edytowane przez Heniekag (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szykują nam nowe kary za przeładunek , najlepszy jest akapit o konsultacjach społecznych ...

 

http://www.trans.inf...age/view/26513/

 

 

 

. Już widzę jak w sezonie zamykają autostradę i z takim spokojem dokładnie ważą każdą przyczepę. Korek do samego Wiednia murowany. 

 zamykają kilka razy w tygodniu ,przez cały rok i korków nie ma

Edytowane przez Spablo1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądze że u nas ze wzgl na Viatoll akcja społeczna poszłaby w drugą stronę :]

 

Ja z moim holownikiem i poprzednią przyczepką (DMC 1300 kg) przekraczałem magiczne 3,5 ton o 20 kg, więc łapałem się i tak na opłaty. Kupując następną przyczepkę miałem świadomość, że nie mam szans na uniknięcie ich więc wole spokojniej jeździć nie przekraczając DMC - choć do tej pory nikt nigdzie mi nie sprawdzał ani papierów ani wagi. Sam ważenia też nigdzie nie robiłem, więc nie mam zielonego pojęcia jak to teraz wygląda - szczególnie, że urlop jesienny we wrześniu poświęciłem na dociążanie przyczepki jakimś solarem, akumulatorem i takimi tam różnymi.

 

Kurcze to jest myśl, może przeszłaby u mnie zmiana o 100 kg w górę...

 

U mnie zaczęło się od sprawdzenia na jaką wagę mam oś - jest na niej naklejka 1600 kg. - zresztą powiedział mi o tym poprzedni właściciel. Później kontakt telefoniczny z producentem, który po nr VIN sprawdził wszystko i gdybym chciał tydzień czekać u germańców na list z nową naklejką, to już miałbym wszystko powbijane.

Edytowane przez Heniekag (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zwróciliście uwagę na jedną rzecz we filmie? Albo natychmiast zredukuje się wartość przeładowanej przyczepy/kampera bo inaczej nie ma dalszej jazdy.

Trochę tak łagodnie to przedstawiono bo w rzeczywistości nie są tacy tolerancyjni.  Brakuje jeszcze tego, żeby kulę z wagą podpinali do zaczepu kontrolowali nacisk bo tak robią. Ale ja wcześniej robiłem takie same błędy jak inni na filmie. Przyznaje się bez bicia. :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heniek daj znać zaraz co zalatwiłeś w WK z tą zmianą DMC :blagac:

 

Poblem w tym, że prawie się zdecydowałem na przerejesowanie jej za granice. Raczej odpuszczę sobie manewry z naszymi urzędami - choć złego słowa na WK Starostwa powiatowego w Gliwicach nie powiem - zawsze szybko i bez problemów mi wszystko załatwiali.

Z ciekawości mogę spróbować się z nimi skontaktować mail-em i zapytać co o zwiększeniu DMC na podstawie takiego dokumentu myślą. Widzę, że podają na swojej stronie adres e-mail wiec da się z nimi w ten sposób skontaktować - jutro napisze do nich i dam znać jak odpowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może potrzebujecie po prostu czegoś takiego:

attachicon.gifimage2013-12-06-173602-1.jpg

 

:skromny:  Dokładnie.

Myślałem o zwiększeniu DMC już wiosną tego roku, ale póki co, decyzja jest w zawieszeniu.

Głównym hamulcem jest fakt, że gdybym kiedyś przyczepę sprzedawał, to będzie miała np. DMC 1600 lub 1650 i nie wiem, czy chętnym będzie to pasować ? :hmm:

Z drugiej strony, wolałbym uniknąć demontażu wyposażenia i sprzedawać kompletną przyczepę, co dla szukających przyczepy "mającej wszystko", byłoby dużym plusem.

Przyczepkę oczywiście ważyłem, więc dokładnie wiem co i jak. Szału nie ma, ale na minusie nie jest ;)

 

post-8228-0-96712400-1386544757_thumb.jpg

Ważyłem na nowiutkiej wadze elektronicznej, świeżo po cechowaniu (błąd pomiaru +/- 5 kg). Wykonane trzy pomiary, za każdym razem waga resetowana, wynik pomiarów zawsze ten sam, przyczepa na wadze "w całości", czyli na dwóch kołach oraz podporowym.

Temat jest chwilowo w fazie przemyśleń. Do tego wszystkiego chciałbym jeszcze w jakiś sposób obniżyć nacisk netto na hak.

Mogę oczywiście załadować bardziej (ciężej) schowek za osią, ale bardziej pasowało by mi obciążać schowek przedni.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym hamulcem jest fakt, że gdybym kiedyś przyczepę sprzedawał, to będzie miała np. DMC 1600 lub 1650 i nie wiem, czy chętnym będzie to pasować ? :hmm:

 

Ja poszukiwałem przyczepy z zabudową między 5 a 6 m i DMC 1500 czy 1600 kg (i jak największą ładownością), ze względu na to, że planowałem zamontować w niej trochę ciężarów i nie chciałem się stresować przekroczeniem DMC - i tak, i tak przekraczałem 3,5 t DMC zespołu więc nie miało dla mnie znaczenia czy przekraczam je o 20 kg jak w poprzednim zestawie, czy 220 jak teraz. Tylko, że mój holownik może 1800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.