Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przy kamperze to jeszcz większy problem - prawie niemożliwe jest by zmieścić się w DMC - to był jeden z powodów dla których sprzedałem swojego..

Czy w przypadku ważenia zestawu auto + przyczepa oba ważone są oddzielnie!?

Jeżeli przyczepa jest przeładowana o 100kg a w aucie mamy 200kg zapasu to w sumie zestaw ma 100kg do maxa - wydawało mi się że tak to wygląda - i przy ewentualnym ważeniu nie ma problemu. Czy nie? :0

 

Ciekawe mity opowiadacie o kamperach. Te legendy wynikają zapewne stąd, że większość używanych kamperów w komisach to nasiąknięte wodą zgniłki. Tam rzeczywiście jest problem. W normalnych kamperach ładowność przewiduje pomieszczenie ludzi i bagaży.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe mity opowiadacie o kamperach. Te legendy wynikają zapewne stąd, że większość używanych kamperów w komisach to nasiąknięte wodą zgniłki. Tam rzeczywiście jest problem. W normalnych kamperach ładowność przewiduje pomieszczenie ludzi i bagaży.

 

no no... powiedz to jeszcze wszystkim użytkownikom np Hymerów pełna integra takich 5-6 osobowych z masą do 3,5 t :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt kto umie liczyć nie kupuję 6 osobowej integry z aktualnej oferty licząc na zmieszczenie się w 3,5. Przecież wszyscy widzą że masa własna to min 3200 3300 i rejestrowanie ich jako 3,5 jest głupotą.

Edytowane przez Johny_Walker (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czolem forumowicze,

 

po wieczornym powrocie z wyjazdu, szybkim rozpakowaniu lodowki, zabraniu do domu poscieli tudziez czesci odzienia postanowilem kierowany ciekawoscia udac sie dzis na wage publiczna celem sprawdzenia ciezaru przyczepy.

Szeroko usmiechniety pan obslugujacy za jedyne 9 euro i 20 centow dokonal dwukrotnego pomiaru.

Raz zestawu a raz samej przyczepki.

Z nieustajacym usmiechem wreczyl mi wydruki obserwujac mnie bacznie.

Pierwszy pomiar skwitowalem wzruszeniem ramion: 3,12 tony. Spogladajac na wydruk drugiego moja mina zmieniala sie chyba odwrotnie proporcjonalnie do usmiechnietej miny pana wazacego: przy dopuszczalnych 1,3 tony przyczepa wazyla ton 1,32...

Wewnatrz przedsionek, stelaz, butla, kuchenka zewnetrzna, max 10 litrow wody w toalecie, na dyszlu bagaznik z rowerkiem mlodziezowym, resztki prowiantu i zestaw niezbednych do przezycia gratow.

 

Panie, powiedzial pan obslugujacy, tu  przed urlopem tacy przyjezdzaja i sobie waza.

Przewaznie maja taki wyraz twarzy jak pan... Nie pan jeden patrzy tak podejrzliwie na wydruk...

 

Zrozumialem teraz przyczyne jego usmiechu.

Byl to usmiech wspolczucia...

 

 

Z Essen pozdrawia

 

MaK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MaK, przede wszystkim przedsionek do holownika. Pewnie i kilka rzeczy też można do niego zmigrować..

W Twoim przypadku powinno się udać zmieścić w tych 1,3T z tego co piszesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Pierwszy pomiar skwitowalem wzruszeniem ramion: 3,12 tony. Spogladajac na wydruk drugiego moja mina zmieniala sie chyba odwrotnie proporcjonalnie do usmiechnietej miny pana wazacego: przy dopuszczalnych 1,3 tony przyczepa wazyla ton 1,32...

 

W zeszłym roku na wiosnę tez ważyłem swoją jak robiliśmy wypad na Ostfriesland. Miałem 170 kg za dużo. Drobiazgi nie pozornie potrafią znacznie zwiększyć wagę.

Po tym doświadczeniu chyba zawsze byłem przeładowany nie mając świadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

witam panowie zapytam trochę obok tematu mam problem z naciskiem dyszla na hak- trochę za duży. Na dyszlu mam bagażnik na dwa rowery ,bagażnik wraz z rowerami waży ok35-40 kg, mam możliwość przesunięcia go o jakieś 30-40 cm do tyłu w stronę przyczepki czy ma to sens i ile bym zyskał  w kilogramach nacisku na hak jeżeli ktoś może odpowiedzieć na to pytanie to bedę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nacisk zaczepu na kulę haka w odpowiednich granicach dla posiadanego sprzętu jest niezwykle istotny.

Musisz poszukać w wyszukiwarce, bo teraz nie pamiętam, ale było o tym dużo na forum napisane.

Przesunięcie bagażnika, w sposób, jaki opisujesz, nie wpłynie w zauważalny sposób na zmniejszenie nacisku.

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie wiele zyskam na nacisku na hak ale może trochę poprawię warunki manewrowania na kempingu, po przeczytaniu wpisów z tego tematu jestem trochę przerażony ,wychodzi na to że wiele rzeczy w przyczepie nie przewiozę z tych które wydawałoby się że tam powinny być wożone- przedsionek, butla gazowa, akumulator, a zważenie przyczepki na wadze jest konieczne, a do tej pory patrząc z boku na przyczepkowców człowiek zazdrościł- oni to mogą zabierać na wakacje co chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat, ale w kwestii dokładności i pewności pomiaru wagi.

W czerwcu zważyłem w jednej z lokalnych betoniarni swoją przyczepę. Wynik 1460 kg przy DMC 1500 wielce mnie satysfakcjonował. Szczęśliwy jak "mały Jasio" który dostał loda, pozostawiłem ją na parkingu do wyjazdu. Dzisiaj, ponieważ kończył mi się przegląd, udałem się do OSKP, gdzie również ją zważyli (miły diagnosta od razu krzyczał, że wynik jest orientacyjny, bo waga jest nie legalizowana). Wynik na wadze 1760 kg. 

Nie jest możliwe, żeby ważyła 300 kg. więcej, bo jest w niej dokładnie to samo, co przy pierwszym ważeniu. Różnica jest tylko w metodzie pomiaru. W betoniarni ważą na wadze platformowej, gdzie wjechałem na nią zestawem, odpiąłem samochód i ważyli samą przyczepę.

W OSKP ważyli budkę  na wadze najazdowej - nacisk poszczególnego koła - budka cały czas podpięta do samochodu, samochód lekko pod górę

 

Czy taka różnica w masach może być spowodowana różnicą w metodzie pomiaru? A może przez to, że waga w OSKP była nie legalizowana?

 

Na chwilę obecną nie wiem, ile tak na prawdę waży moja budka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wynik 1460 kg przy DMC 1500 wielce mnie satysfakcjonował.

 

Czy taka różnica w masach może być spowodowana różnicą w metodzie pomiaru? A może przez to, że waga w OSKP była nie legalizowana?

 

Na chwilę obecną nie wiem, ile tak na prawdę waży moja budka :(

 

ładowność 40 kg raduje cię - to wcale nie jest wynik godny uwagi - 200-300 kg to jest minimum

 

waga na SKP pokazuje nacisk na oś DaN - pokaż mi według czego pan diagnosta przeliczył ci to na wagę przyczepy 

 

pojedż jeszcze raz na wagę - sprawdź czy nie przekłamuje wyniku , bo w betoniarniach i weglozłomach często "nie jest najdokładniejsza" mimo legalizacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowność 40 kg raduje cię - to wcale nie jest wynik godny uwagi - 200-300 kg to jest minimum

Nie dodałem, że przyczepa była załadowana gdy ją ważyłem w betoniarni - przedsionek, drugi stelaż, krzesła + stół, solary itp. Generalnie ponad to wkładam do budki tylko ciuchy. 

 

waga na SKP pokazuje nacisk na oś DaN - pokaż mi według czego pan diagnosta przeliczył ci to na wagę przyczepy 

Wynik na monitorze był w "kg", chociaż ręki nie dam sobie uciąć.

 

pojedż jeszcze raz na wagę - sprawdź czy nie przekłamuje wyniku , bo w betoniarniach i weglozłomach często "nie jest najdokładniejsza" mimo legalizacji 

Na pewno pojadę jeszcze raz. Wydaje się mi jednak, że gdyby "była nie najdokładniejsza", to raczej w drugim kierunku, ale mogę się mylić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.