Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Ważenie na naszych drogach trwa już od dawna.

 

http://www.tirstop.pl/mapa-wag/

 

Wjeżdżając na drogi objęte systemem Viatoll, nawet nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, że jest ważony.

 

post-8228-0-48768100-1448405177_thumb.jpg

 

Jeśli wystąpią jakieś wątpliwości, to system reaguje. Może być np. zawiadomiony najbliższy patrol ITD w celu dokładniejszego sprawdzenia.
ITD dysponuje już odpowiednim wyposażeniem do takich kontroli, a ich ilość i powszechność, to tylko kwestia czasu, chęci i ... potrzeb. ;)

 

post-8228-0-87896800-1448405243_thumb.jpg

 

http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/4712991,wazenie-pojazdow-w-wielkopolsce-amerykanskie-wagi-dla-itd,id,t.html

 

http://strona.gitd.gov.pl/content/tolerancja-wagi-w-krajach-ue

 

http://www.dzienniklodzki.pl/tag/itd-wazenie-busow.html

 

http://www.spft.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=105:gowny-urzd-miar-waenia-itd-wtpliwe&catid=40:aktualnosci&Itemid=96

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A jak pisałem gdzieś na forum o wagach wbudowanych w jezdnię, to mi ktoś mądry napisał abym ludziom głupot nie opowiadał. Czyli mamy, jak widać bramownice z wagami.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pisałem gdzieś na forum o wagach wbudowanych w jezdnię [...]

 

Dokładnie tak, czujniki zamontowane są pod nawierzchnią drogi.

Aby nie było wątpliwości ;) , bo spotkałem się już z opinią, że jakoby są w bramownicach :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodać należy jeszcze, że te czujniki nie będą wyłapywać naszych budek, no chyba że przekroczymy o dobre 500 kg i więcej. Wagi w asfalcie służą do preselekcji ciężarówek, przekraczających przeważnie wagę o kilka ton (tutaj mierzony jest nacisk osi a nie waga). Jeżeli taki przeładowany pojazd zostanie sfotografowany to wysyłana jest informacja do pobliskich patroli, aby delikwenta na dokładną wagę zabrać. U mnie w Częstochowie działają dwie takie wagi, jedna na DK1 na wjeździe od strony Katowic. Punkt gdzie ważą jest kilka km dalej na specjalnie przygotowanym stanowisku na wysokości Tesco.

 

Następne info jest takie, że wagi nawet te dokładne mają swoją tolerancję błędu i jest w przepisach wzór na wyliczenie czy mandat się należy i jaki. Wzoru nie pamiętam, liczyłem to dla swojej przyczepy z DMC 1500kg, i jak mnie tylko pamięć nie myli - to mandat należał mi się po przekroczeniu o ponad 200kg. Jak ktoś ma więcej czasu - może poda ten wzór. W Polsce nic więcej nam nie grozi, mandat też nie będzie w tysiącach PLN. Absolutnie nie namawiam do przekraczania DMC, nawet przeciwnie, zdrowiej będzie dla przyczepy i auta jak będzie lżej.

 

W Austrii dopuszczają podobno przekroczenie o 20kg, a później mandat i na miejscu przepakowywanie do samochodu. Ja przed jazdą na wczasy na południe Europy najpierw odwiedzam sprawdzoną wagę i dopiero ruszam, staram się trzymać DMC +/- 10kg.

 

Kolego, którego ważono na Węgrzech, możesz podać gdzie dokładnie była ta kontrola ? Pamiętam tam w południowo zachodniej części, blisko granicy z SLO /  CRO jest taki punkt, gdzie waga w asfalcie jest, a kawałek dalej tablica elektroniczna z numerami rej pojazdu, który ma zjechać na dokładne pomiary. Ciężarówki zawsze tam zwalniają i czekają aż uda się wagę ominąć lewym pasem, przeważnie unikają kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.gitd.pl/wagi-preselekcyjne-kontrola-masy-pojazdow-bez-kontroli

 

i tu można przeczytać:

 

Należy także podkreślić, że GITD stosuje ten system ważenia i sankcjonowania tylko do kierujących pojazdami o dmc do 3,5 t. Jest to oczywiście spowodowane faktem, że „kontrola ważenia” pojazdów o dmc powyżej 3,5 t zgodnie z ustawą o transporcie drogowym musi zakończyć się sporządzeniem protokołu z kontroli. W przypadku pojazdów o dmc do 3,5 t nie ma takiego obowiązku. Ta luka prawna jest skrzętnie wykorzystywana przez GITD w stosunku do popularnych „busów”.

W związku z tym przewoźnicy wykonujący przewozy pojazdami o dmc powyżej 3,5 t na razie nie muszą obawiać się automatycznego „opomiarowania” wymiarów, masy całkowitej oraz nacisków osi ich pojazdów, ze względu na konieczność każdorazowego zatrzymania pojazdu przez kontrolujących, dokonania kontroli za pomocą zalegalizowanych wag i sporządzenia protokołu z kontroli.

 

to w zasadzie to droga do automatycznego koszenia wszystkich pojazdów do 3.5T

 

 

czy wiecie aby cos sie zmieniło w tym temacie (bo ta strona z kwietnia 2014)?

 

 

@maarec, z tego co czytalem to od wagi (z pomiaru) trzeba odjac 200kg a później od wyniku 2%

Edytowane przez mcmaly (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, jestem zdumiony wypowiedzią. :no::look::no:

Owszem nadmiar, nadgorliwość, głupoty kontrolowania nie popieram. Ale łapanie pijanych, jeżdżących pojazdami zagrażającymi bezpieczeństwu itp na to nie ma zgody. :nono:  Chcesz to jeździj ale na swoim podwórku i zabij swoją rodzinę ale nie mnie. :nono:

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego, którego ważono na Węgrzech, możesz podać gdzie dokładnie była ta kontrola ? Pamiętam tam w południowo zachodniej części, blisko granicy z SLO /  CRO jest taki punkt,

 

było oddzielne stanowisko podobnie jak nasze inspektroki mają rozłożone na MOPie na wysokości Balatonu w kierunki CRO

 

to o którym piszesz znam - ostatnio widziałem akcję kierownia wszystkich "dużych" na wagą i wybiórczo do kontroli - skończyło się uciekanie na lewy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W poscie #210, Kol. Speedy zamieścił link do świetnego filmu, który przestał działać.

Warto o nim pamiętać :hmm:

Oto nowy, działający, który w sieci odnalazł Kol. Wujek Michal:

Bardzo dobry film i wizulana wiedza a tym samym do mnie dociera dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na ten filmik to gdzie jest lepiej mieć bagażnik ?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Patrząc na ten filmik to gdzie jest lepiej mieć bagażnik rowerowy ?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie pokazał jak to wygląda kiedy z przodu jest większy nacisk + środek.

 

 

Natomiast dobrze widać, że jak ktoś ma łóżko piętrowe z tyłu, to że raczej nie należy pod tym łóżkiem wozić gratów :-)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie pokazał jak to wygląda kiedy z przodu jest większy nacisk + środek.Natomiast dobrze widać, że jak ktoś ma łóżko piętrowe z tyłu, to że raczej nie należy pod tym łóżkiem wozić gratów :-)

Oj warto warto... nie wszystkie graty są ciężkie. Kempingowe wręcz są specjalnie lekkie, a pod łóżka na końcu przyczepy można wpakować te lekkie a gabarytowo duże...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię o wpakowaniu leżaka, ale o załadowaniu tego bagażnika normalnymi bagażami. Sam widziałem jak ludzie tam wożą rowery, torby i mnóstwo innego szpeju. Dobre kilkadzieziąt kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w temacie, twoja budka waży więcej niż myślisz - uprzejmie donoszę, że moja budka waży dokładnie tyle na pusto ile napisał producent. Może to dziwnie brzmi, ale było już wiele podejrzeń, że MW jest różnie interpretowana. Byłem dzisiaj na wadze.

 

przyczepa ma MW 1160kg. Dodatkowo miałem koło zapasowe (30kg), butlę z gazem (11kg), pełną spłuczkę ( ok 15kg) - razem daje to 1216kg. Na wadze pojawił się wynik 1220kg.

 

Masa pojazdu gotowego do jazdy według producenta to 1293kg. W tej wadze uwzględnili pewnie 2 butle 11kg (czyli prawie 50kg) i z połowę zbiornika wody czystej - kolejne 30kg.

 

tyle gazu i wody nie wożę, lada dzień do przyczepy dołożę wyposażenia dodatkowego na stałe - ok 175kg :). i zostanie mi 305 kg ładowności na ubrania, garnki, leżaki itd :)

 

warto było szukać wersji z 200kg powiększonej ładowności. DMC 1700kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.