Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Michoos napisał:

stołek czy stopnie do przyczepy to umknie wyposarzenie obowiązkowe przy 170 cm?

ja do któregoś auta dokupiłem taki "stopien 4x4" mocowany w zamku drzwi. U mnie się sprawdzał, może warto spróbować...

 

 

Edytowane przez Stu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2022 o 23:50, Stu napisał:

ja do któregoś auta dokupiłem taki "stopien 4x4" mocowany w zamku drzwi. U mnie się sprawdzał, może warto spróbować...

 

 

kojarzę takie rozwiązania, dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2022 o 11:06, Sebeb napisał:

Mam XC90 mild hibrid...waga auta to 2163 (G) max. masa auta to 2670kg(F1), na haku mogę mieć cepkę max.2700kg (O1), max. nacisk na hak to 140kg, max. masa zestawu 5370kg(F3)), więc jazda z przyczepką 1750kg to żaden trud dla samochodu. U mnie ten elektryczny silniczek 14KM służy jako start stop, który wyłącza się automatycznie po podpięciu przyczepy. Mocy nie brakuje, przyczepa nie rzuca autem po drodze, jak na razie jestem zadowolony.

Tak czytam o parametrach nowych silnikow i chyba jednak bedzie trzymac sie starszych modeli poki sie da heh 

Widzac XC90 na drodze robi wrazenie, kawal samochodu. Osobiscie mam A6 C6 z 3.0 i quattro. Parametry papierowe masa wlasna 1850kg, rzeczywista (bylem na wadze) nieco ponad 2T z malymi kilogramami, 1960kg na haku, 2400kg DMC. 240km i 470nm

Ciagnac lawete osobowa 1500kg calosc spalanie ok 11l. Za 2tyg odbieram cepe 1800dmc wiec pozniej pochwale sie wynikami z takiego holownia

Co do spalania. Takie 3.0 zawsze bedzie mniej wyzylowane od 2.0 Spalanie w miescie przy mojej jezdzie to nadal ok 9 czy ponad 9l ale mam ciezka noge. W nowych dieslach rozwala to adblue. Dzisiejsze ceny na stacjach sa juz konkretne wiec daje to dodatkowy koszt doliczony do "spalania". Nie wiem jak jest z olejem. Tez "normalnym" jest ze dolewa sie iles tam na iles przejechanych kilometrow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Skiperr napisał:

Nie wiem jak jest z olejem. Tez "normalnym" jest ze dolewa sie iles tam na iles przejechanych kilometrow?

Nie, nie jest to normalne. W żadnym moim dieslu nie musiałem niczego dolewać, ale ja zawsze miałem diesle francuskie. W VW ponoć regułą jest, że musisz robić dolewki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jacek00 napisał:

Nie, nie jest to normalne. W żadnym moim dieslu nie musiałem niczego dolewać, ale ja zawsze miałem diesle francuskie. W VW ponoć regułą jest, że musisz robić dolewki 

Po 20 tys musiałem dolać 0,5l i wg Skoda to norma. Interwały olejowe co 30 tys + debilny start stop ma na celu zajechać silnik po 150 tys km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj szykuje się dość dobry i porządny holownik. I kto wie, może po Skodzie wjedzie Mazda:

https://www.google.com/amp/s/spidersweb.pl/autoblog/mazda-cx-60-premiera/amp/

I można domówić hak chowany elektrycznie. Ciekawe jaki będzie uciąg przyczepy dla 2.5 PHEV i dla 3.0 benzyny, tyle że ta tylko napęd na tył ale ten diesel 3.3 tez może robić robotę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, borek6 napisał:

Tutaj szykuje się dość dobry i porządny holownik. I kto wie, może po Skodzie wjedzie Mazda:

https://www.google.com/amp/s/spidersweb.pl/autoblog/mazda-cx-60-premiera/amp/

I można domówić hak chowany elektrycznie. Ciekawe jaki będzie uciąg przyczepy dla 2.5 PHEV i dla 3.0 benzyny, tyle że ta tylko napęd na tył emoji19.png ale ten diesel 3.3 tez może robić robotę emoji106.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Rewelacyjne auto. Robiłem podejście pod Mazda lecz są 2 problemy. Realizacja ok 9 miesięcy i cena. Po kilku dodatkach zrobiło się 280 tys, dostępna tylko opcja 2,5 benz + elektrowni. Zamieniłem literki i tez jest git (xc60) 

Edytowane przez Michoos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam że Mazda nie daje rabatów, między innymi taką informacją i ogólnym podejdziem do klienta w salonie nie wzięliśmy Mazdy CX-5 2.5. Plus tam musieli sami w serwisie hak dokładać, chciałem fabryczny i stanęło na Skodzie.

 

Ale jako następny holownik czemu nie. Nie widziałem jeszcze na żywo ale wyglada na duże auto pokroju XC-90. No i Mazda dalej idzie swoją droga na przekór i nie brnie w downsizing

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dudek_t napisał:

Pomijając PHEV pozostałe wersja będą tańsze. Od około 200000zł Nic lepszego w tej cenie się nie dostanie (i pewnie szybko podrożeją).

Ciężko będzie znaleść lepsze lecz nie wieże, ze rozsądna moc tzn powyżej 170 km nawet z napędem na 1 oś będzie poniżej 200kpln. Po co maja konkurować ze Skoda? Celują w segment wyżej gdzie cenniki otwierają się z 2 z przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, borek6 napisał:

Pamietam że Mazda nie daje rabatów, między innymi taką informacją i ogólnym podejdziem do klienta w salonie nie wzięliśmy Mazdy CX-5 2.5. Plus tam musieli sami w serwisie hak dokładać, chciałem fabryczny i stanęło na Skodzie.

 

Ale jako następny holownik czemu nie. Nie widziałem jeszcze na żywo ale wyglada na duże auto pokroju XC-90. No i Mazda dalej idzie swoją droga na przekór i nie brnie w downsizing emoji106.png

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Niestety potwierdzam, rabaty w Mazda nie istnieją.  Na otarcie łez dostałem gwarancje ceny przy odbiorze jeśli zamówię w sierpniu. 

Teraz, Sebeb napisał:

tak duże auto i napęd na 1 oś ? 

Wg mnie sporo takich jeździ - CCC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.