Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, danielpoz napisał:

Od tego mam magazyn a nie garaż.

Rozładowanie?? Dźwigam koła od koparek i innych maszyn a Ty o jakiś mikro kółeczkach mówisz?

 

 

No nikt nie kupuje kompletu felg i opon za grube tysiące żeby zaoszczędzić 80-100zł  na wymianie u wulkanizatora?

Fajnie. Ja też daje radę z 20 tkami, do koparkowych im daleko. Tylko wolę jednak same opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maarec napisał:

Ja dalej zastanawiam się nad zaletą  2 kompletów kół. Cięższe w transporcie   przechowywanie, trzeba kupować zesraw czujników. Zmieniacie pod domem te koła? Coś z wyważeniem?

W Fordach zawsze miałem 2 komplety, które sam przekładam pod domem. Do Mitsu rozważam zakup, bądź przejdę na wielosezonowe. 

Kiedyś sprawdzałem co rok wyważenie. Poziom 5g, jeśli się pojawiał, to max. Więc praktycznie dojeżdżałem do końca opony lub oddawałem koła następnemu właścicielowi. Odpuściłem w ostatnich latach kontrolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem o czujnikach w kołach
U mnie też są czujniki w wentylach i też po zmianie kół /wyważeniu muszę reset w kompie robić.

Czy jesteś pewny, że Ci zamieniali czujniki miejscami? Bo u mnie gumiarze tego zawsze zwyczajnie pilnują i koło wraca na to samo miejsce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Analog82 napisał:

Przeciez jest wiele czynnikow , ktore moga wplynac na rozna predkosc obrotowa kol. 

No ja znam tylko trzy. Poślizg koła, blokowanie koła i różne średnice opon ( w tym spowodowane różnymi ciśnieniami ). Pierwsze dwa system pomija. To ta opisywana zwłoka w zadziałaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:



Czy jesteś pewny, że Ci zamieniali czujniki miejscami? Bo u mnie gumiarze tego zawsze zwyczajnie pilnują i koło wraca na to samo miejsce

Jestem pewny że nie zamienili bo ja sam zmieniając koła zamieniłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny że nie zamienili bo ja sam zmieniając koła zamieniłem

No po zmianie kół miejscami przecież czujnik automatycznie nie przestaje działać. Masz pewność że teraz pokazuje prawidłową kolejność, a nie np lewy tył masz teraz z prawej strony? Czy po prostu z poziomu kompa możesz zamieniać czujniki miejscami?

 

Tak się zastanawiam na jakiej zasadzie to działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał:
19 minut temu, danielpoz napisał:
Jestem pewny że nie zamienili bo ja sam zmieniając koła zamieniłememoji41.png

No po zmianie kół miejscami przecież czujnik automatycznie nie przestaje działać. Masz pewność że teraz pokazuje prawidłową kolejność, a nie np lewy tył masz teraz z prawej strony? Czy po prostu z poziomu kompa możesz zamieniać czujniki miejscami?

 Jak zamienię koła to wyskakuje "bląd". Resetuję i gra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, jacek00 napisał:

No po zmianie kół miejscami przecież czujnik automatycznie nie przestaje działać. Masz pewność że teraz pokazuje prawidłową kolejność, a nie np lewy tył masz teraz z prawej strony? Czy po prostu z poziomu kompa możesz zamieniać czujniki miejscami?

wg mnie zamiana kół miejscami nie ma znaczenia bo przecież komp zaczytuje sygnał nie tylko z czujników w kołach ale też z czujników os ABS, ESP itd.

więc po to się robi "reset" po zamianie kół żeby sobie połączył odczyty z różnych czujników i przypisał do odpowiednich kół.

przynajmniej ja nigdy nic nie robiłem w żadnym z posiadanych aut poza resetem, a za każdą wymianą rotuje koła.

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jacek00 napisał:

U mnie też są czujniki w wentylach i też po zmianie kół /wyważeniu muszę reset w kompie robić.

Czy jesteś pewny, że Ci zamieniali czujniki miejscami? Bo u mnie gumiarze tego zawsze zwyczajnie pilnują i koło wraca na to samo miejsce

Zamiana miejsc nie wpływa na nic. Tak samo trzeba zatwierdzić "nowe ciśnienie" (tak komp to opisuje), czyli czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jak zamienię koła to wyskakuje "bląd". Resetuję i gra

No u mnie błąd wywala po zamianie opon miejscami. Też muszę resetować
Gdyby koło było przypisane do miejsca to i 4szt zapasu mieć trzeba. Ja mam pełnowymiarowe i gdyby był kapeć to nie muszę koniecznie znowu zmienić koła po naprawie i dalej jeździć na zapasie. 

No ja akurat mam dojazdówkę bez czujnika. 

Ok przewertowałem instrukcję i wygląda że jest tak jak piszecie. Czyli auto samo wykrywa w którym kole jest jaki czujnik. W instrukcji mam jasno napisane, że reset należy wykonać między innymi po przełożeniu kół.

 

A skąd mi się wzięło, że kół nie można zamieniać miejscami? Jak odbierałem auto to osoba wydająca uczulała mnie na to i powiedziała, że jak będę zmieniał opony na zimowe to aby absolutnie nie zmieniać kół miejscami.5ae2e6ac4380c669394a53a3e72c3f96.jpg&key=0f723f83318ac141ec8ae9b16d9cf38a63dae66c6f2bedf617e88ee7446eee83

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, jacek00 napisał:

No u mnie błąd wywala po zamianie opon miejscami. Też muszę resetowaćNo ja akurat mam dojazdówkę bez czujnika. 

Ok przewertowałem instrukcję i wygląda że jest tak jak piszecie. Czyli auto samo wykrywa w którym kole jest jaki czujnik. W instrukcji mam jasno napisane, że reset należy wykonać między innymi po przełożeniu kół.

 

A skąd mi się wzięło, że kół nie można zamieniać miejscami? Jak odbierałem auto to osoba wydająca uczulała mnie na to i powiedziała, że jak będę zmieniał opony na zimowe to aby absolutnie nie zmieniać kół miejscami.5ae2e6ac4380c669394a53a3e72c3f96.jpg&key=0f723f83318ac141ec8ae9b16d9cf38a63dae66c6f2bedf617e88ee7446eee83

 

 

 

 

Ja zmienam miejsce. Felga zostaje na swoim miejscu a tylko opony podmieniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmienam miejsce. Felga zostaje na swoim miejscu a tylko opony podmieniam.
Ja nie wiem, bo jadę na przekładkę opon i nic mnie nie interesuje. Daje auto, zmieniają i auto odbieram.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem się wtrącać do dyskusji kilka dni temu, ale widzę że chyba już po, więc lekko zmienię temat, na bardziej okołowątkowy...;)

Na razie jeszcze nie planuję zmiany, ale sobie oglądam różne warianty. Po eliminacji wielu holowników zostały mi dwa:

  • Ford Mondeo MK4
  • VW Passat B6

Oba w rocznikach około 2010, w kombi, w dieslu. Więcej na razie nie ustalam, ze względu, że czas do zakupu może być jeszcze odległy, jednak chciałbym zasięgnąć opinii forum co będzie lepsze. Serce bardziej mi podpowiada Forda, ale rozum mówi VW. 

Proszę o opinię zarówno pod względem holowania przyczepy, jak i codziennego użytkowania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

Nie chciałem się wtrącać do dyskusji kilka dni temu, ale widzę że chyba już po, więc lekko zmienię temat, na bardziej okołowątkowy...;)

Na razie jeszcze nie planuję zmiany, ale sobie oglądam różne warianty. Po eliminacji wielu holowników zostały mi dwa:

  • Ford Mondeo MK4
  • VW Passat B6

Oba w rocznikach około 2010, w kombi, w dieslu. Więcej na razie nie ustalam, ze względu, że czas do zakupu może być jeszcze odległy, jednak chciałbym zasięgnąć opinii forum co będzie lepsze. Serce bardziej mi podpowiada Forda, ale rozum mówi VW. 

Proszę o opinię zarówno pod względem holowania przyczepy, jak i codziennego użytkowania. 

 

Odpowiednia sztuka, np od znajomego będzie najlepsza. Szukaj aut krajowych z pl salonu. 

Manualna skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.