Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, lbuster napisał:

Bym nie czekał na termin w wulkanizacji tylko w każdym momencie podjeżdżam do Teścia i wymieniam sobie całe koła na letnie/zimowe.

A jak je wyważysz? Bo takie komplety też wypada przynajmniej raz do roku wyważać. Poza tym dochodzi kwestia zamiany opon miejscami, to też wypada raz na rok zrobić ;) 

Cytat

Nie niszczę felg przy przekładce, nie płacę przy wymianie jakiś 100PLN. Nie uszkodzą mi czujników ciśnienia, co się zdarza. Wada to inwestycja w drugi komplet kół i przechowywanie, jednak same opony tyle samo miejsca zajmują. A chyba nawet więcej, bo je należy przechowywać w pionie i obracać a całe koła w poziomie.

Wad masz więcej, patrz wyżej. Z drugim kompletem w zasadzie musisz robić dokładnie to samo. Z tą różnicą że z kompletem możesz sobie do gumiarza pojechać po sezonie, na spokojnie. 

Cytat

Opony gwarantujące poprawną pracę z xDrive. BMW nie zaleca używania innych opon. Np. pierwszy post

To jest jakiś absurd. Skrzynia padła od prawidłowych opon z różnego rocznika?  To auto jest do jeżdzenia czy do patrzenia?

Cytat

Czyli jak Ci walną napędy a będę niehomologowane opony to producent może się na Ciebie wypiąć. Dla mnie wniosek jest jeden, na pierwszy strzał trzeba raczej kupić z gwiazdką a potem to już tylko pilnować rozmiarów na obu osiach.

Ale co to są homologowane opony? Homologowany może być IMO tylko rozmiar, a nie konkretny producent. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jacek00 napisał:

No ok, ale jak założymy opony w homologowanym rozmiarze to w czym problem?

Ja nie wiem. Za to ASO może już mieć powód do odnowy naprawy gwarancyjnej?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, maarec napisał:

U mnie w S-maxie przez 7 lat i 120.000km ksenon się nie spalił, pewnie był za dobrej jakości :) Nawet świecił super.

U mnie w Madzi wymieniałem po kilkunastu latach a i tak przyczyną problemów nie był żarnik a odbłyśnik lampy. Jednak barwa już się zmieniała na bardziej żółtawy i dobrze, że je zmieniłem.

Podobno ksenony się nie przepalają a świecą coraz słabiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, danielpoz napisał:

Ja nie wiem. Za to ASO może już mieć powód do odnowy naprawy gwarancyjnej?

 

Czyli jak konkretny homologowany producent przestanie produkować dane opony, albo wypuści nowy model to auto już na szrot? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lbuster napisał:

 

Podobno ksenony się nie przepalają a świecą coraz słabiej.

Tak aż zgasną... Mi wytrzymały 150tys km. Zresztą już chyba nie ma nowych aut z xenonami więc po temacie ?

1 minutę temu, jacek00 napisał:

Czyli jak konkretny homologowany producent przestanie produkować dane opony, albo wypuści nowy model to auto już na szrot? :lol:

Nie. Powiedzmy że BMW dedykuję do swoich opony z normą xyz więc np taki Dunlop czy Dębica produkuje opony zgodne z normą xyz do tego BMW.

Zresztą jak nie wierzysz to popatrz na Oponeo jakie markowe opony  mają adnotacje. np do Mercedes Benz lub właśnie do BMW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, danielpoz napisał:

Nie. Powiedzmy że BMW dedykuję do swoich opony z normą xyz więc np taki Dunlop czy Dębica produkuje opony zgodne z normą xyz do tego BMW.

Zresztą jak nie wierzysz to popatrz na Oponeo jakie markowe opony  mają adnotacje. np do Mercedes Benz lub właśnie do BMW.

 

No czyli nie chodzi o producenta konkretnego, a o rozmiar zgodny z jakąś tam normą. To ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał:

Bo takie komplety też wypada przynajmniej raz do roku wyważać.

Dla mnie to bujda. Jeździłem sezonowo na każdych oponach po kilka lat i nic się nie "rozważyło" Jak zaczyna Ci drgać kierownica/samochód to wtedy udajesz się na wyważanie. I jestem tego pewny, bo rok temu wymieniłem letnie i od razu miałem drgania przy 110-120 km/h. Kilka razy jeździłem na poprawki i w końcu opony poszły na reklamacje i jedna opona została wymieniona.

Moim zdaniem, jak czujesz brak wyważenia, to dopiero wtedy jedziesz.

7 minut temu, jacek00 napisał:

Poza tym dochodzi kwestia zamiany opon miejscami, to też wypada raz na rok zrobić ;)

Przy FWD rzadko to robiłem, ale przecież nie ma problemu, by zamienić koła przód-tył. Ja masz odpowiednie opony to i możesz prawy-przód z lewy-tył itp.

9 minut temu, jacek00 napisał:

Wad masz więcej, patrz wyżej.

Nie zgadzam się ;) 

9 minut temu, jacek00 napisał:

To jest jakiś absurd. Skrzynia padła od prawidłowych opon z różnego rocznika?  To auto jest do jeżdzenia czy do patrzenia?

Uroki 4x4. Ale prawda jest taka, że przy załączonym napędzie na 4 koła powinny być takie same obwody kół, bo inaczej niszczysz napędy. 

Wiedz, że świadomie wybrałem xDrive ;) 

12 minut temu, jacek00 napisał:

Ale co to są homologowane opony?

Homologowane przez daną markę - to nie tylko BMW tak ma:

https://moto.pl/Porady/7,115892,7637818,opony-co-oznacza-gwiazdka.html

9 minut temu, danielpoz napisał:

Tak aż zgasną... Mi wytrzymały 150tys km.

Być może. Ale raczej nie będziesz przy policjancie musiał zmieniać żarówki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, lbuster napisał:

Dla mnie to bujda. Jeździłem sezonowo na każdych oponach po kilka lat i nic się nie "rozważyło" Jak zaczyna Ci drgać kierownica/samochód to wtedy udajesz się na wyważanie. I jestem tego pewny, bo rok temu wymieniłem letnie i od razu miałem drgania przy 110-120 km/h. Kilka razy jeździłem na poprawki i w końcu opony poszły na reklamacje i jedna opona została wymieniona.

Ale to nie kwestia tego że czujesz albo nie, bo auta są różne. W jednym będziesz czuł a w innym nie. Ale zwyczajnie zawieszenie czy łożyska dostają po tyłku. A opony od samego jeżdzenia po naszych drogach się też krzywią czy "rozważają". To mogą być minimalne różnice, ale wraz ze wzrostem prędkości te wartości rosną i oddziałowywują na elementy zawieszenia i całego napędu.

Cytat

Moim zdaniem, jak czujesz brak wyważenia, to dopiero wtedy jedziesz.

Jak już czujesz to mogą być już totalne rozjazdy, czy nawet krzywa felga :D

Cytat

Przy FWD rzadko to robiłem, ale przecież nie ma problemu, by zamienić koła przód-tył. Ja masz odpowiednie opony to i możesz prawy-przód z lewy-tył itp.

Niekoniecznie, bo czujniki mogą na to nie pozwalać, więc już felg miejscami nie zmienisz.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał:

No czyli nie chodzi o producenta konkretnego, a o rozmiar zgodny z jakąś tam normą. To ok. 

Tak jest. Z tym że może być tak że tylko jeden producent produkuje właśnie taką oponę. I to jest biznes?

 

BMW już miało podobny temat z oponami TRX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, jacek00 napisał:

Wad masz więcej, patrz wyżej. Z drugim kompletem w zasadzie musisz robić dokładnie to samo. Z tą różnicą że z kompletem możesz sobie do gumiarza pojechać po sezonie, na spokojnie. 

Ja w poprzednim aucie mialem 2 komplety kół i mimo wszystko podstawowym plusem bylo posiadanie 2 rozmiarow felg, czyli na lato niski profil, a na zime 2 cale mniejsza felga, dzieki czemu nawet jak sie w ziemie wladowalem w dziure , ktorej widac nie bylo (ciemno/woda/bloto posniegowe), to felga cala.

A co do tego corocznego wywazania to niejednokrotnie sobie sprawdzalem jak sie auto prowadzi po 2 latach od wywazenia i nic niepokojacego nie bylo. Wiadomo jakie sa zalecenia oponiarzy i dla nich to jest zamach na wlasne zycie, a i opone warto juz zmieniac jak jest 5-6mm bieznika (najlepiej zostawiajac u nich stare "zuzyte", bo oni moga zutylizowac)

Edytowane przez Analog82 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacek00 napisał:

Ale zwyczajnie zawieszenie czy łożyska dostają po tyłku.

U mnie nic takiego się nie wydarzyło. A mam przeleciane 200 tyś km (od 100 do 300) i chyba tylko raz jakiś drążek wymieniałem ;) 

8 minut temu, jacek00 napisał:

Niekoniecznie, bo czujniki mogą na to nie pozwalać, więc już felg miejscami nie zmienisz.

No tu masz rację, z czujnikami może być problem, ale chyba można je programować/kodować. Temat do analizy.

2 minuty temu, Analog82 napisał:

podstawowym plusem bylo posiadanie 2 rozmiarow felg, czyli na lato niski profil, a na zime 2 cale mniejsza felga

Dokładnie tak. Też tak mam w Maździe i chyba tak samo zrobię w BMW.

A dodać należy, że opona na mniejszą felgę może być zdecydowanie tańsza, czasem dwukrotnie ;) 

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lbuster napisał:

;) 

No tu masz rację, z czujnikami może być problem, ale chyba można je programować/kodować. Temat do analizy.

W Fordzie robisz reset w komputerku i wszystko gra.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, lbuster napisał:

Tak myślałem :ok:

U mnie nie ;) Żeby zmienić je miejscami to musze jechać do ASO i przeprogramować. Więc to kwestia czujników też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.