Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Jak na ten moment z czystym sumieniem odradzam Forda Kugę od 2020r. i Forda Focusa od 2019r. jako holownik, bo inżyniery wyłączyły w nich 9 pin w gnieździe przyczepy.

Mam tę nieszczęsną Kugę 190KM 4x4 i z cepką bez prądu na parkingach jest słabo. Mam nadzieję że pójdą po rozum do głowy i to poprawią.

Wstawiam ku przestrodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis nic nie jest w stanie poradzić na to? Pytam, bo na focusa i kugę "paczałem" z niejakim zainteresowaniem.

Np. głupia, ale podobna w sumie sprawa w VAG - po wyłączeniu stacyjki wyłączało się zasilanie w gnieździe zapalniczki (zero korzystania na postoju z wyłączonym silnikiem, chyba że wyłączenie silnika wynika z zadziałania układu start-stop). Akurat było dla mnie w tym roku b. wredną sprawą (1x w tygodniu po kilka godzin czekania w samochodzie na parkingu pod szpitalem, potrzebne gniazdo do ładowania fonów/kompa, owszem, można włączyć zapłon, ale z automatu włączają się wtedy np. światła do jazdy dziennej i cały infotainment chodzi w tle, załaczają sie zestaw głośnomówiący, pokładowy BT, Wifi, więc był zonk z akumulatorem i komunikatami o mocnym rozładowaniu, plus wariatkowo systemów i urządzeń przy każdym włączeniu stacyjki - wyjce, pikacze, przełaczania się fonów na BT). Okazało się że jest na to proste obejście poprzez przełączenie zasilania gniazda na sztywno, poza kontrolą kompa - rozwiązaniem tematu jest przełożenie bezpiecznika gniazda zapalniczki w inne pole w skrzynce bezpieczników, gniazdo działa "analogowo" czyli stale.

Podejrzewam, że może być podobnie - zasilanie stałego plusa wpięte w obwód zarządzany przez kompa i załączany przekaźnikiem sterowanym przez kompa (można przy odrobinie kombinacji sprawdzić czy jest zasilanie na pinie 9 przy załączonym start-stopie i wyłączeniu silnika przez st-st). Może jest szansa żeby się z tego "urwać" do trybu "analogowego"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Orzel napisał:

Jak na ten moment z czystym sumieniem odradzam Forda Kugę od 2020r. i Forda Focusa od 2019r. jako holownik, bo inżyniery wyłączyły w nich 9 pin w gnieździe przyczepy.

Mam tę nieszczęsną Kugę 190KM 4x4 i z cepką bez prądu na parkingach jest słabo. Mam nadzieję że pójdą po rozum do głowy i to poprawią.

A coś więcej o samym holowaniu najnowszą Kugą? Rozumiem że to diesel 190KM i 8 biegowy automat z 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Orzel napisał:

Jak na ten moment z czystym sumieniem odradzam Forda Kugę od 2020r. i Forda Focusa od 2019r. jako holownik, bo inżyniery wyłączyły w nich 9 pin w gnieździe przyczepy.

Jak inżyniery wyłączyły 9 pin w gnieździe przyczepy? A może zwyczajnie nikt nie zamontował Ci instalacji pod 9 pin? Przecież instalacja gniazda 13 pinowego może być zarówno bez zasilania stałego, o zasilaniu po zapłonie nie wspominając. 

Pamiętam, że u mnie w C4 Picasso były fabryczne różne moduły do przyczepy. Podstawowy, mimo 13 pin, nie miał zasilania na pinie 9. Z kolei ten co miał zasilanie na pinie 9 nie miał zasilania po zapłonie. Dopiero 3 moduł i to od innego modelu miał wszystko

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Serwis nic nie jest w stanie poradzić na to? Pytam, bo na focusa i kugę "paczałem" z niejakim zainteresowaniem.


Samochód poszedł na serwis i serwis o tyle pomógł że dał mi notatkę, patrz załącznik.

Cepkę 1300DMC ciągnie się bardziej niż spoko, ale jest to ale ... Najechałem na ten moment ponad 7kkm i naprawdę o jeździe złego słowa nie powiem.

Zgodnie z dowodem może holować 2100kg zgodnie z naszym prawem 1600kg.

Samochód ma miesiąc i nie będę w nim kombinował. Od 16.01.2021r. czekam co na to centrala Forda, jak tego nie opanują to wozidło wraca do salonu.

Szkoda bo naprawdę długo szukałem auta które spełni moje wszystkie wymagania i klops.

Samochód ma oryginalny fabryczny hak który nadaje się na ten moment..., no właśnie, do czego? 20210203_091532.jpg

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Orzel napisał:


 

 


Samochód poszedł na serwis i serwis o tyle pomógł że dał mi notatkę, patrz załącznik.

Cepkę 1300DMC ciągnie się bardziej niż spoko, ale jest to ale ... Najechałem na ten moment ponad 7kkm i naprawdę o jeździe złego słowa nie powiem.

Zgodnie z dowodem może holować 2100kg zgodnie z naszym prawem 1600kg.

Samochód ma miesiąc i nie będę w nim kombinował. Od 16.01.2021r. czekam co na to centrala Forda, jak tego nie opanują to wozidło wraca do salonu.

Szkoda bo naprawdę długo szukałem auta które spełni moje wszystkie wymagania i klops.

Samochód ma oryginalny fabryczny hak który nadaje się na ten moment..., no właśnie, do czego? 20210203_091532.jpg

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
 

 

No faktycznie. Z tego co wkleiłeś wynika, że brak zasilania na pin 9. WIdać tak sobie wymyslili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie. Z tego co wkleiłeś wynika, że brak zasilania na pin 9. WIdać tak sobie wymyslili.
W ofercie i umowie mam hak ze złączem 13 pin i stałym zasilaniem, a notatka z Etis jest kierowana do serwisów i mechaników, zapomnieli o dziale sprzedaży.

Dlatego tu wrzuciłem tę minę. Bo samochody fajne do karawaningu, ale mają duży zonk.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, dudek_t napisał:

Ale co stoi na przeszkodzie żeby serwis dołożył to zasilanie na 9 pinie?

A jak dołoży zabezpieczenie które odetnie gdy napięcie spadnie poniżej krytycznego to nawet innowacja będzie w Fordzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dudek_t napisał:

Ale co stoi na przeszkodzie żeby serwis dołożył to zasilanie na 9 pinie?

ASO? Zapomnij ;) Trzeba byłoby zrobić to we własnym zakresie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak - pociągnąć bezpośrednio z plusa po bezpieczniku przewód aż do gniazda 13 pin i po sprawie. Choć dziwne, że serwis na żądanie czegoś takiego nie chce zrobić.

Standard 13 pin to standard i dziwne, że nie ma nawet takiej opcji. Rozumiem, że jak ktoś tego nie potrzebuje i o tym wyraźnie nie powie to mu tego domyślnie nie zakładają, ale na życzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację sprawa jest prosta ale każdego krew by zalała biorąc samochód który w końcu spełnia oczekiwania i biorąc go po kątem ciągnięcia przyczepy, kładąc nacisk na hak, ilość pinów i dostajesz 9 pinowy i naprawienie problemu przerasta ASO. Masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak - pociągnąć bezpośrednio z plusa po bezpieczniku przewód aż do gniazda 13 pin i po sprawie. Choć dziwne, że serwis na żądanie czegoś takiego nie chce zrobić.
Standard 13 pin to standard i dziwne, że nie ma nawet takiej opcji. Rozumiem, że jak ktoś tego nie potrzebuje i o tym wyraźnie nie powie to mu tego domyślnie nie zakładają, ale na życzenie?
Samochód jest w leasingu to raz, a dwa że nie po to kupuję nowe auto żeby na gwarancji w nim grzebać. Na marginesie, gniazdo ma 13 pin i o ile się orientuję jest w nim komplet przewodów, a całkiem serio nie mam zamiaru kombinować co wypiąć i przepiąć i jaki kabelek dołożyć bo dam sobie rękę uciąć że spowoduje to utratę gwarancji.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, jest jakiś standard, i masz zonk. Na zasadzie - oddalić od siebie potencjalne syfy w czasie gwary, i to jeszcze w trosce o klienta, żeby mu się akumulator nie rozładował.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.