Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

45 minut temu, BUMERANG napisał:

Te potężne inwestycje w sieci już są robione. Tylko po cichu i za pieniądze prywatne. Czyli fotovoltaika w domu i zagrodzie. :) Zobaczcie ile przybyło domów z panelami w zeszłym roku, a ile w tym. To będzie ze 1000% przyrostu. Więc zapas mocy przerobowych szybko rośnie. Za chwile to problem może być co robić z energią, a nie czy wystarczy. Także myślę, że elektryki na akumulatorach jeszcze długo będą w sprzedaży ku utrapieniu użytkowników.

może nie tyle co zrobić z tą energią  a jak ją zmagazynować. Bo panele czy farmy wiatrowe mają to do siebie że dają prąd wtedy kiedy dają a nie kiedy potrzeba.

Co Ci z paneli jak będzie 100% zachmurzenie przez dwa tygodnie a auta codziennie ładować trzeba.

ale generalnie nie to miałem na myśli. 

Dam prosty przykład. w takim mieście gdzie jest dajmy na to kilkaset tysięcy mieszkańców , osiedla w wysokiej zabudowie, wielopoziomowe parkingi, już w chwili obecnej na wielu osiedlach brakuje mocy przyłączeniowej. Deweleperzy budując osiedla na setki miejsc postojowych nie przewidzieli że w przyszłości każde miejsce postojowe będzie chciało mieć zasilanie.

Stąd w przypadku jeśli doszło by do elektryfikacji samochodów na masową skalę a samochody te wymagały by ładowania jak obecne elektryki nasza infrastruktura tego nie udźwignie bo po prostu w wielu miejscach nie była projektowana pod takie obciążenia, wiązało by się to z koniecznością wymiany okablowania w wielu budynkach, budowy nowych trafostacji , lini przesyłowych itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

nasza infrastruktura tego nie udźwignie bo po prostu w wielu miejscach nie była projektowana pod takie obciążenia

Tu się zgadzam. Generalnie auto elektryczne nie jest dla mieszkańca dużego miasta tylko małego albo wioski. Hmmm. Jakąś sprzeczność tu widzę :palacz: Nie powinno być odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

może nie tyle co zrobić z tą energią  a jak ją zmagazynować

Może nie jak a kiedy 

Tutaj o skali makro

https://wysokienapiecie.pl/18396-magazyny-energii-w-polsce-akumulatory-elektryczne/

A tutaj o mikro

https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/103327/magazyny-energii-dla-prosumentow-czy-polski-rynek-jest-na-nie-gotowy

Ja przy 10kW na dachu, na "magazynie" w zakładzie energetycznym tracę około 1.000 zł rocznie. Ile więc muszę dostać dofinansowania aby opłacało się kupić magazyn za 25.000 zł... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, filipert napisał:

Ja przy 10kW na dachu, na "magazynie" w zakładzie energetycznym tracę około 1.000 zł rocznie. Ile więc muszę dostać dofinansowania aby opłacało się kupić magazyn za 25.000 zł... 

póki co nieopłacalne, ale jak stanieją o połowę to będzie można myśleć. to kwestia czasu

 

wracając do auta do holowania  to ktoś narzekał że hybrydy mają mało na haku.

wspomniany przezemnie wcześniej superb iV plug-in hybrid - 1600 kg 

a teraz wchodzi kolejna hybryda na polski rynek która będzie miała jeszcze więcej bo 2000kg na haku. no  i 4x4 , 7 miejsc i 246 ps 

TOYOTA HIGHLANDER

https://www.toyota.pl/world-of-toyota/highlander

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Suzu4x4 napisał:

2000kg na haku. no  i 4x4 , 7 miejsc i 246 ps 

I tylko 239 Nm ( 4300-4500 obr./min ) ? :hmm:  Nie podali łącznego momentu hybrydy :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, BUMERANG napisał:

I tylko 239 Nm ( 4300-4500 obr./min ) ? :hmm:  Nie podali łącznego momentu hybrydy :niewiem:

nie  doktoryzowałem się ale obstawiam że to moment samego silnika benzynowego  .

superb sumarycznie ma 218 ps i 400 nm.

Za to jestem zaskoczony stosunkowo niską ceną - 230 katalogowo za tańszą wersję . Myślę że będzie to dobra alternatywa do europejskich SUVów .

ciekawe jakie będą ceny transakcyjne, choć ponoć Toyota nie daje dużych rabatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

a teraz wchodzi kolejna hybryda na polski rynek która będzie miała jeszcze więcej bo 2000kg na haku. no  i 4x4 , 7 miejsc i 246 ps 

TOYOTA HIGHLANDER

https://www.toyota.pl/world-of-toyota/highlander

Wydaje się bardzo fajna, 495cm długości, więcej niż obecne X5, juz ta wersja Prestige za 230k ma wszystko co potrzeba (no jeszcze pakiet z hakiem za 4900zł), i do tego ma DMC ponad 2700kg, więc przyczepa 2000kg na legalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, golob napisał:

Wydaje się bardzo fajna, 495cm długości, więcej niż obecne X5, juz ta wersja Prestige za 230k ma wszystko co potrzeba (no jeszcze pakiet z hakiem za 4900zł), i do tego ma DMC ponad 2700kg, więc przyczepa 2000kg na legalu.

Wymiary są godziwe. Ale co do wyposażenia, że niby za 230 tys zł ma wszystko, to bym polemizował.

Dołożyć hak (w pakiecie z przęsełkami do mocowania bagażników rowerowych/boxa), kamery 360 stopni, wentylację foteli (bo nie wyobrażam sobie skórzanej tapicerki foteli bez wentylacji) i szybciutko wyjdzie prawie 250 tys zł.

Ponadto te 239 Nm osiąganych przy wysokich obrotach, a na dodatek w bardzo wąskim zakresie obrotów, bo 4300-4500, bardzo źle wróży, co do możliwości pociągowych. O ciągnięciu przyczepy 2000 kg można zapomnieć, a i z 1500 na ostrych podjazdach może być spory problem.

Trzeba poczekać na możliwość odbycia jazdy próbnej, zobaczyć, jak to działa, zwłaszcza skrzynia w dolnym zakresie obrotów, jak to przyspiesza. Podejrzewam, że cudów nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, powolniak napisał:

Ponadto te 239 Nm osiąganych przy wysokich obrotach, a na dodatek w bardzo wąskim zakresie obrotów, bo 4300-4500, bardzo źle wróży, co do możliwości pociągowych. O ciągnięciu przyczepy 2000 kg można zapomnieć, a i z 1500 na ostrych podjazdach może być spory problem.

Myślę, że przy "dopalaczu" elektrycznym nie da się tego przeliczyć jednostkami 1:1 z tradycyjnym napedem spalinowym.

Na forum mieliśmy relację z holowania RAV4 w hybrydzie przyczepy w terenie górzystym (chyba 1400kg) i radziła sobie bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, powolniak napisał:

Wymiary są godziwe. Ale co do wyposażenia, że niby za 230 tys zł ma wszystko, to bym polemizował.

Napisałem że ma wszystko co potrzeba :) a nie że wszystko. Wentylacje foteli masz w pakiecie Tech za 20k PLN albo wersja Executive za 260k.

Ale w tej cenie to już sporo aut jest, i chociażby nowe Sorento (lub za chwilę Santa Fe które jeszcze nie ma cennika ale pewnie nie wiele droższe od Sorento) za 220k jest praktycznie maksymalna wersja (wersja XL + pakiet prestige). Fakt że Highlander jest ciut większy.

2 godziny temu, powolniak napisał:

Ponadto te 239 Nm osiąganych przy wysokich obrotach, a na dodatek w bardzo wąskim zakresie obrotów, bo 4300-4500, bardzo źle wróży, co do możliwości pociągowych. O ciągnięciu przyczepy 2000 kg można zapomnieć, a i z 1500 na ostrych podjazdach może być spory problem.

To tylko dane silnika benzynowego (moment, bo moc, samej benzyny podaje 190KM, a moc układu 248KM). W sumie nie wiem dlaczego Toyota nie robi tak jak inne firmy i nie podaje w ogóle momentu maksymalnego dla układu, pewnie coś kolo 500Nm w praktyce tu będzie.

Nie wiem czy jeździłeś jakąś hybrydą, jeśli nie to polecam sprawdzić. Z przyczepą też były tutaj na forum recenzje że jest bardzo dobrze w przypadku RAV4 hybrid (tam tylko mniejsza przyczepa max 1650, ale były recenzje z przyczepą bodajże 1500kg i bez najmniejszych problemów).

2 godziny temu, powolniak napisał:

Trzeba poczekać na możliwość odbycia jazdy próbnej, zobaczyć, jak to działa, zwłaszcza skrzynia w dolnym zakresie obrotów, jak to przyspiesza. Podejrzewam, że cudów nie będzie.

Ale tutaj masz eCVT - nie interesuje Cie co sie dzieje w dolnym zakresie obrotów, bo jeśli tylko jest zapotrzebowanie na moc, przy eCVT silnik od razu pracuje w najbardziej optymalnym zakresie gdzie ma nawiekszy moment, + dodatkowo oczywiście silniki elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.