Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

całkowita prawda, terenówek już nie ma .

zastanawiam się czym za kilka/ kilkanaście lat będą ludzie jeździć szczególnie w górach , leśnicy , drwale itd.

A proszę bardzo. Tym

Chyba, że jeszcze Poloneza Analoga reaktywują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

auto z silnikiem elektrycznym jak najbardziej tak ale zamiast baterii jak obecnie  ,  ogniwa paliwowe np wodór

Od dłuższego czasu mam podobne zdanie. Generalnie silniki spalinowe do samochodów średnio się nadają w przeciwieństwie do elektrycznych. Kłopotem w silniku elektrycznym jest źródło energii. Baterie są na chwilę obecną bezsensu, że względu na czasy ładowania, dostępność infrastruktury a także (i to ew. mógłby być najwiekszy problem), dostępność przeogromnej energii w sieci, gdy elektryki stałyby się powszechne jak teraz spalinowe. Gdyby w samej PL było tyle aut elektrycznych ile teraz jest spalinowych i co 100 chcialby się podpiąć do szybkiej ładowarki np 350kW, to nam wszystkich elektrowni braknie ;)

 

Wg mnie przyszłość to elektryki, ale z małą baterią i ogniwem wodorowym.

 

Edytowane przez pjetko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, vrs napisał:

Zdziwiłbyś się.

Spotkałem ostatnio osobę bardzo głęboko siedząca w temacie „prawdziwych” terenówek.  

I taką teorię usłyszałem. Dla mnie to chyba nie ma znaczenia. 

Po prostu prawdziwych samochodów terenowych już nie robią.

Robią i to dobre.  Takie opinie wygłaszają ci którzy ujeżdżają stare Disko2 czy Patrole. Oczywiście od warsztatu do warsztatu. Jak się wybrałem z takimi  swoim Disco3 to twierdzili, że to auto nawali natychmiast. Niestety zawsze wracałem o własnych siłach :] lub holując te prawdziwe terenówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AdamH napisał:

Robią i to dobre.  Takie opinie wygłaszają ci którzy ujeżdżają stare Disko2 czy Patrole. Oczywiście od warsztatu do warsztatu. Jak się wybrałem z takimi  swoim Disco3 to twierdzili, że to auto nawali natychmiast. Niestety zawsze wracałem o własnych siłach :] lub holując te prawdziwe terenówki.

Adam ale dla mnie D3/D4 są w grupie tych ostatnich prawdziwych terenówek. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

51 minut temu, peja76 napisał:

Sprintera jak nie wyposażysz w hak przy konfiguracji, to potem o haku możesz pomarzyć:jump:

Przepraszam a Navara ???

a poprawili w obecnym modelu papierową ramą która rdzewiała już jak stała w salonie, czy dalej pękają wpół ??  :-]

1535462749_Screenshot_2020-11-04navara.png.fcacf4120ae6a74d8c08a6c6445ace27.png

Screenshot_2020-11-04.png.25386803fb808790d0c5c46fe0c2b727.png

50 minut temu, BUMERANG napisał:

Coś w tym jest. Ja ponawiam pytanie. Dlaczego elektryki nie są wyposażone w panele fotovoltaiczne :niewiem:

problem jest z wydajnością ogniw  myślę żeby naładować akumulator trakcyjny  przy pomocy paneli nawet na całym dachu to ładowanie trwało by kilkadziesiąt dni.

Zresztą w nowym Priusie są dostępne panele na dachu (nie zgłębiałem tematu jaką mają wydajność i czy doładowują czy tylko podtrzymują aku )

10 minut temu, BUMERANG napisał:

A proszę bardzo. Tym

Chyba, że jeszcze Poloneza Analoga reaktywują :)

egzotyki są dostępne nie cały świat zszedł na psy , mam na myśli naszą EU i normy euro niezbędne przy rejestracji nowego auta.

Taka np Toyota Land Cruiser VDJ z 4,5 V8 dieslem  jest dalej produkowana poza EU ale nowej legalnie w UE nie zarejestrujesz, trzeba kombinować :)

3 minuty temu, Commander napisał:

Jak to...a Wrangler?

Rubicon jest dostępny w PL jedynie z dwulitrową turbobenzyną fiata lub 2.2 (oba czterocylindrowe)

Dziękuję :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Suzu4x4 napisał:

  

a poprawili w obecnym modelu papierową ramą która rdzewiała już jak stała w salonie, czy dalej pękają wpół ??  :-]

1535462749_Screenshot_2020-11-04navara.png.fcacf4120ae6a74d8c08a6c6445ace27.png

Screenshot_2020-11-04.png.25386803fb808790d0c5c46fe0c2b727.png

problem jest z wydajnością ogniw  myślę żeby naładować akumulator trakcyjny  przy pomocy paneli nawet na całym dachu to ładowanie trwało by kilkadziesiąt dni.

Zresztą w nowym Priusie są dostępne panele na dachu (nie zgłębiałem tematu jaką mają wydajność i czy doładowują czy tylko podtrzymują aku )

egzotyki są dostępne nie cały świat zszedł na psy , mam na myśli naszą EU i normy euro niezbędne przy rejestracji nowego auta.

Taka np Toyota Land Cruiser VDJ z 4,5 V8 dieslem  jest dalej produkowana poza EU ale nowej legalnie w UE nie zarejestrujesz, trzeba kombinować :)

Rubicon jest dostępny w PL jedynie z dwulitrową turbobenzyną fiata lub 2.2 (oba czterocylindrowe)

Dziękuję :-]

Co Ty mówisz...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Commander napisał:

Jak to...a Wrangler?

Wrangler to prawdziwy samochód terenowy. W EU go wykastrowali i wstawili silnik 2.0 turbo ale baza jest cały czas ta sama: rama, 2 sztywne mosty, blokady dyfrów i odłączane stabilizatory ( Rubicon ). Jeździłem Gladiatorem - ciekawa baza do budowy wyprawówki. W USA niezawodny Pentastar 3,6 a od 2021 dostępne są silniki 3.0 EcoDiesel.

Genialne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Commander napisał:

Co Ty mówisz...???

prawdę jedynie.

jeżdiłem tym mocniejszym 270 km z dwulitrowej benzyny w aucie które ma założene 35" opony MT.

ogólnie dramat.

Ale ma dużą dotykową nawigację i zestaw głośnomówiący z BT :-] a i jeszcze ledy .

3 minuty temu, bw81 napisał:

Wrangler to prawdziwy samochód terenowy. W EU go wykastrowali i wstawili silnik 2.0 turbo ale baza jest cały czas ta sama: rama, 2 sztywne mosty, blokady dyfrów i odłączane stabilizatory ( Rubicon ). Jeździłem Gladiatorem - ciekawa baza do budowy wyprawówki. W USA niezawodny Pentastar 3,6 a od 2021 dostępne są silniki 3.0 EcoDiesel.

Genialne auto.

reduktor i napędy bajka. mam na myśli silnik ;)

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śpiesz się bo pewnie Jeepa pewnie niedługo UE zabroni. zderzak za kanciasty, pieszego nie ochroni  :-]

ale ja bym nie poszedł w tą dwulitrową benzynę, dźwięk i kultura pracy mnie przeraża.

tylko import spoza UE  z normalnym silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pjetko napisał:

Od dłuższego czasu mam podobne zdanie. Generalnie silniki spalinowe do samochodów średnio się nadają w przeciwieństwie do elektrycznych. Kłopotem w silniku elektrycznym jest źródło energii. Baterie są na chwilę obecną bezsensu, że względu na czasy ładowania, dostępność infrastruktury a także (i to ew. mógłby być najwiekszy problem), dostępność przeogromnej energii w sieci, gdy elektryki stałyby się powszechne jak teraz spalinowe. Gdyby w samej PL było tyle aut elektrycznych ile teraz jest spalinowych i co 100 chcialby się podpiąć do szybkiej ładowarki np 350kW, to nam wszystkich elektrowni braknie ;)

 

Wg mnie przyszłość to elektryki, ale z małą baterią i ogniwem wodorowym.

 

dokładnie, nikt mnie mówi o stanie i możliwościach przesyłowych naszych sieci energetycznych.

Nawet jakby weszła nowa generacja akumulatorów których pojemność i czas ładowania byłyby wystarczające do normalnej eksploatacji podobnej jak obecnie auta spalinowe to i tak sieci przesyłowe nie byłyby w stanie zapewnić odpowiednich mocy potrzebnych do zasilenia ładowarek .

Więc albo potężne inwestycje w sieci energetyczne  i zmiana całej infrastuktury albo ogniwa paliwowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to elektryki powinny być takimi trochę trolejbusami. Mały akumulator + trakcja we wszystkich głównych drogach. Akumulator na dojazdy po zjeździe z głównych dróg. Tylko koszt przebudowy dróg byłby astronomiczny, ale czy licząc te wszystkie ogromne baterie, nie wyszłoby ogólnie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

  

a poprawili w obecnym modelu papierową ramą która rdzewiała już jak stała w salonie, czy dalej pękają wpół ??  :-]

1535462749_Screenshot_2020-11-04navara.png.fcacf4120ae6a74d8c08a6c6445ace27.png

 

Przykro mi ale raczej nie, dwu letnia a już ruda jest na ramie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.