Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, peja76 napisał:

Od razu można podać homologacje na DMC przyczepy hamowanej Enyaqa:

Wersja 50 (napęd tylny, 220Nm, 150KM): 1000kg

Wersja 60 (naped tylny 310Nm, 180KM : 1000kg

Wersja 80 (napęd tylny, 310Nm, 204KM): 1000kg

Napędy 4x4 będą ale dopiero pozniej będą w sprzedaży.

1 godzinę temu, BUMERANG napisał:

Na co komu takie bydlę z zasięgiem 300 - 400 km ;(   Do miasta wystarczy City Go iV

To jest bliźniak/klon techniczny VW ID.4. Czyli taki elektryczny odpowiednik Tiguana/Kodiaqa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BUMERANG napisał:

Na co komu takie bydlę z zasięgiem 300 - 400 km ;(   Do miasta wystarczy City Go iV :niewiem:

Pewnie po to aby z jednym postojem lub wcale dojechać nad Bałtyk z pasażerami i bagażami. Pewnie dynamiczna jazda autostradowa zmusi do ładowania zdecydowanie szybciej. Zasięgi jednak rosną, za 10lat pewnie zapomnimy o sadzomiotach.

Budując teraz dom, kupując działkę szukałabym miejsca na solary, nie szukam już działki z gazem z sieci. Zastąpi go pompa ciepła i fotovoltaika również do garażu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś rozważa zakup nowego auta z grupy VAG to montaż haka tylko w autach do końca roku.

od RM 2021 montaż haka będzie możliwy tylko w autach wyposażonych fabrycznie w "przygotowanie do montażu haka"

jak nie zamówisz tej opcji przy konfiguracji auta (na dzień dzisiejszy np w Skodzie to koszt ok 800 zł) to późniejszy montaż haka nie będzie już możliwy.

Ani oryginalnego w ASO ani akcesoryjnego. Info z dziś bezpośrednio ASO ;)

ma to związek z nowymi homologacjami aut więc podejrzewam że auta grupy VAG po 2021 bez tej opcji będą miały w dowodzie "0" uciąg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2020 o 11:55, Suzu4x4 napisał:

jak ktoś rozważa zakup nowego auta z grupy VAG to montaż haka tylko w autach do końca roku.

od RM 2021 montaż haka będzie możliwy tylko w autach wyposażonych fabrycznie w "przygotowanie do montażu haka"

jak nie zamówisz tej opcji przy konfiguracji auta (na dzień dzisiejszy np w Skodzie to koszt ok 800 zł) to późniejszy montaż haka nie będzie już możliwy.

Ani oryginalnego w ASO ani akcesoryjnego. Info z dziś bezpośrednio ASO ;)

ma to związek z nowymi homologacjami aut więc podejrzewam że auta grupy VAG po 2021 bez tej opcji będą miały w dowodzie "0" uciąg.

Ciekawe, absolutnie nie mówię że to może nie być prawda, bo nie mam wiedzy, ale w ASO różne bzdury czasem gadają, i już słyszałem jak ASO Skody zainteresowanej osobie z Kodiaqiem bez haka już w tym roku mówiły właśnie że jak nie ma "przygotowania pod hak" wykupionego to "nie da się" założyć "bo nie ma homologacji", albo u innych wołali jakieś kwoty za montaż blisko 10k zł - ASO nie chce chyba w ogóle tych haków zakładać. Przy czym oczywiście się okazywało że można założyć, że jest homologacja i w DR normalnie pozycje O.1/O.2.

W dniu 2.11.2020 o 12:26, danielpoz napisał:

800zł nie majątek. Gorzej jak się o tym nie wie. 

Może to jakaś strategia aby brać to przygotowanie.

Ale WLTP i nowe homologacje też dużo mieszają i nic mnie nie zadziwi już chyba. Może być tez jakas sytuacja "przejściowa" bo juz były jakies cyrki że niektóre modele VAG z okreslonym silnikiem miały przez jakąś krótką chwilę rzeczywiście homologację z przyczepą 0kg (słownie ZERO).

Poza tym to straszne organicznie funkcjonalności auta by było, tak już ogólnie i wszystkie marki bez wyjątku musiałby by mieć taką samą historię. Bo dlaczego inne miałyby sobie porawdzić a VAG nie? (choć fakt kiedyś większość poradziła sobie bez oszukiwania a VAG nie :D )

Więc mam nadzieję że to nieprawda, lub chociaż jakiś okres przejściowy w VAG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

Ani oryginalnego w ASO ani akcesoryjnego. Info z dziś bezpośrednio ASO

W ASO to twierdzą, że nie da się oryginalnego elektrycznego założyć, po czym ludzie zakładają ten sam oryginalny hak sami. Sam to przechodziłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO to twierdzą, że nie da się oryginalnego elektrycznego założyć, po czym ludzie zakładają ten sam oryginalny hak sami. Sam to przechodziłem
Oczywiście że poza ASO wszystko się da ;)

Tylko co ci haka ja bedziesz miał w dowodzie " 0 "
W pozycjach o1/o2 ?

Czas pokaże czy tak będzie...



Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przyczepa będzie miała DMC 1500 kg, to aby zmieścić się w sumie DMC 3500, oraz spełnić współczynnik 1,33 to holownik powinien mieć DMC pomiędzy 1995 a 2000kg. Trochę mały zakres więc również małe prawdopodobieństwo znalezienia takiego. Oprócz tego że raczej SUVy, a tym bardziej 4x4 są raczej ciężkie i statystycznie wydaje się ze maja znacznie większe DMC.

Raczej trzeba chyba odchudzać wymagania do przyczepy. Bardziej prawdopodobne zestawić coś z przyczepą ok.1300 DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, do0h napisał:

Panowie, czy jest jakiś SUV 4x4 z DMC max 2000kg który by uciągnął przyczepę DMC 1500kg ? Chce sie zmiescic w 3.5T a większość przyczepek ma to DMC 1500KG szczególnie te 6 osobowe

Byle passat benzynowy w ośce ma 2090kg DMC, także będzie raczej ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

Jak ktoś rozważa zakup nowego auta z grupy VAG to montaż haka tylko w autach do końca roku.

Informacja prosto z ASO od zaufanego. Niestety jest to prawda i już od początku tego roku w niektórych modelach tak jest. Od przyszłego będzie prawdopodobnie we wszystkich pojazdach stajni VW. problem polega na tym, że to przygotowanie pod hak to nie tylko elektryka ale także inny układ chłodzący. Księgowi wymyślili oszczędności na samochodach, które nie będą ciągnąć przyczepy :puk: Dlatego ASO nie chce montować haków akcesoryjnych czy nawet fabrycznych, bo potem ewentualne reklamacje to do nich. A o koszcie prawidłowo wykonanej przeróbki to nie wspomnę. Tak, że wielka :pupa: Trzeba się zacząć pilnować szczególnie przy używkach. Nie wiem niestety co z dowodem. Lepiej już by było, żeby było wpisane 0. Przynajmniej od razu sprawa jasna. A tak trzeba będzie do ASO z VINem i rozkodowywać specyfikację. Jakaś paranoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, do0h napisał:

Panowie, czy jest jakiś SUV 4x4 z DMC max 2000kg który by uciągnął przyczepę DMC 1500kg ? Chce sie zmiescic w 3.5T a większość przyczepek ma to DMC 1500KG szczególnie te 6 osobowe

Pierwszy benzynowy X-trail 4x4 spełniał te warunki, a dziś z nowych aut to raczej nic tego nie spełni - albo będzie bez 4x4, albo będzie ponad 2000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.