Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, czy jest jakiś SUV 4x4 z DMC max 2000kg który by uciągnął przyczepę DMC 1500kg ? Chce sie zmiescic w 3.5T a większość przyczepek ma to DMC 1500KG szczególnie te 6 osobowe
Dacia Duster?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, do0h napisał:

@jacek00 nie no, to co to nie :P nie wyobrażam sobie Dusterem ciagnac cepki 1500kg. 

Szczerze to chyba nie ma nic na rynku godnego w takich widelkach.

Rób B+E :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

Dacia Duster?

Bez współczynnika 1,33 to tak.

Acha, Łada Niva ma w papierach O2 1500kg.  Tylko nie znam innych mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, do0h napisał:

Panowie, czy jest jakiś SUV 4x4 z DMC max 2000kg który by uciągnął przyczepę DMC 1500kg ? Chce sie zmiescic w 3.5T a większość przyczepek ma to DMC 1500KG szczególnie te 6 osobowe ;)

Opel Grandland X SUV 1.5 Diesel 130KM 96kW  ,       Citroen C5 Aircross SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BUMERANG napisał:

Informacja prosto z ASO od zaufanego. Niestety jest to prawda i już od początku tego roku w niektórych modelach tak jest. Od przyszłego będzie prawdopodobnie we wszystkich pojazdach stajni VW. problem polega na tym, że to przygotowanie pod hak to nie tylko elektryka ale także inny układ chłodzący. Księgowi wymyślili oszczędności na samochodach, które nie będą ciągnąć przyczepy :puk: Dlatego ASO nie chce montować haków akcesoryjnych czy nawet fabrycznych, bo potem ewentualne reklamacje to do nich. A o koszcie prawidłowo wykonanej przeróbki to nie wspomnę. Tak, że wielka :pupa: Trzeba się zacząć pilnować szczególnie przy używkach. Nie wiem niestety co z dowodem. Lepiej już by było, żeby było wpisane 0. Przynajmniej od razu sprawa jasna. A tak trzeba będzie do ASO z VINem i rozkodowywać specyfikację. Jakaś paranoja.

dokładnie tak jest. trzeba sprawdzać po VINie . jestem świeżo po poszukiwaniach, na cztery takie same auta stojące na placach u dilerów tylko w jednym była możliwość montażu haka.

hak fabryczny koszt montażu 6000 zł brutto. innego (żadnego akcesoryjnego westfalia itd) ASO nie przewiduje. Koszt zamówienia takiego samego haka na etapie konfiguracji auta do produkcji to 3800 zł brutto.

5 godzin temu, mundek28 napisał:

No ale jak na rynku zapanują hybrydy to chyba będziemy mogli nimi ciągać taczki.

nie jest tak źle ;) taka skoda superb w hybrydzie 218 ps 400 nm ma w dowodzie O.1 - 1600kg O.2 - 750 kg

więc mniej niż diesel ale do przyjęcia. za to podejrzewam że holowanie takim autem budy 1500 kg to bajka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Czech napisał:

Opel Grandland X SUV 1.5 Diesel 130KM 96kW  ,       Citroen C5 Aircross SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW

Oba nie są 4x4 (w ogóle w nich 4x4 jest tylko w tych hybrydach mocno drogich, a nie ma w klasycznych napędach)

11 minut temu, Suzu4x4 napisał:
6 godzin temu, BUMERANG napisał:

Informacja prosto z ASO od zaufanego. Niestety jest to prawda i już od początku tego roku w niektórych modelach tak jest. Od przyszłego będzie prawdopodobnie we wszystkich pojazdach stajni VW. problem polega na tym, że to przygotowanie pod hak to nie tylko elektryka ale także inny układ chłodzący. Księgowi wymyślili oszczędności na samochodach, które nie będą ciągnąć przyczepy :puk: Dlatego ASO nie chce montować haków akcesoryjnych czy nawet fabrycznych, bo potem ewentualne reklamacje to do nich. A o koszcie prawidłowo wykonanej przeróbki to nie wspomnę. Tak, że wielka :pupa: Trzeba się zacząć pilnować szczególnie przy używkach. Nie wiem niestety co z dowodem. Lepiej już by było, żeby było wpisane 0. Przynajmniej od razu sprawa jasna. A tak trzeba będzie do ASO z VINem i rozkodowywać specyfikację. Jakaś paranoja.

dokładnie tak jest. trzeba sprawdzać po VINie . jestem świeżo po poszukiwaniach, na cztery takie same auta stojące na placach u dilerów tylko w jednym była możliwość montażu haka.

To nie fajnie że potwierdzają to różne źródła :( Będzie to problem przy zakupie auta używanego, ale nawet i przy zakupie auta nowego w salonie będzie problem jeśli np. auto jest z placu a nie z zamówienia do produkcji i nie ma haka lub tej opcji przygotowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, BUMERANG napisał:

Bez współczynnika 1,33 to tak.

Acha, Łada Niva ma w papierach O2 1500kg.  Tylko nie znam innych mas.

I jazda non stop na reduktorze i obrotach 4tys by jakąś 40km/h przelotową utrzymać i nie zwalniać pod wiatr ?

A poważniej utrzymanie po płaskim 70km/h i holowanie opływowego KIPa 1200DMC było trudne. Stabilność słaba. 

Ale walka w terenie, wyciąganie innych aut, czy ciąganie towarówki po lesie czy śniegu z 2tonami drzewa było spoko.

Masy auta są w zestawieniu (mojej) w kąciku motoryzacyjnym. Nie każda ma 1500DMC w papierach. Moja nie miała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacja z problemami z montażem haka w autach grupy VAG się potwierdza. Poniżej info z forum superba :

Cytat

Ja pisałem do 8 serwisów w różnych częściach naszego kraju i dostałem informacje ze 3 tyg temu centrala Skoda PL wydala rekomendacje i nie pozwala na montaż haka jakiegokolwiek w moim samochodzie (Skoda Superb 3 facelift 08.2019 2.0 TSI 190KM), centrala Skoda Polska potwierdziła te informacje również w komunikacji mailowej

Więc ważna informacja dla tych co chcą zakupić nowe auto od dilera z placu lub używkę na gwarancji

 

SPRAWDZAJCIE W ASO po VINie CZY W TYM KONKRETNYM EGZEMPLARZU MOŻNA ZAMONTOWAĆ HAK

oczywiście poza ASO można tylko w przypadku jak auto na gwarancji to mogą być potem przepychanki w przypadku jakiś napraw gwarancyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego niwie nikt.

 jeśli chodzi o teorie to część osób mówi że ma to związek z nowymi homologacjami, pisałem o tym kilka postów temu.

jedno jest pewne,  w części aut z grupy VAG montaż haka wiąże się z koniecznością wymiany obudowy i wentylatorów chłodnicy (dotyczyło na pewno kilku silników TSI) więc w przypadku montażu haka w takim aucie poza ASO bez wymiany wentylatorów w aucie na gwarancji jak wystąpi jakaś usterka silnika to będą mieli podstawę żeby odrzucić roszczenia gwarancyjne.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@Commander

Myślę że niedługo nasze samochody zaczną drożeć zamiast tanieć :]

Silniki 1.5, haka nie można zamontować... haha

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.