Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

A więc...

Moim skromnym zdaniem jeśli auto byłoby pewne i nie w wersji kombi to 1,8 wystarczy choć jak podsumowali to koledzy jest to konstrukcja taka sobie, mająca swoje wady, co nie znaczy, że jest jakaś dramatyczna. Ponoć dzięki mniejszemu temperamentowi pali średnio ok. 1 l mniej na 100.

Jeśli miałoby to być kombi to raczej obstawałbym przy 2,0. To dobra jednostka i do ok. 200 000 jeździ bezproblemowo. Potem to i owo trzeba niestety wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja osobiście uważam, że 1.8TDCI to bardzo dobra konstrukcja. Brak powtarzających się drogich usterek, prostsza konstrukcja, łatwiejsza w naprawach, tanie części, fabryczny brak PDFu, skrzynia 6 biegów - z pewnością nie przekreśliłbym tego silnika. A nawet, o dziwo, ma więcej Nm od 2,0 (340 do 320Nm). W praktyce jednak nie czuje się tego. Na plus niższe spalanie, szczególnie w mieście. 

Z minusów - wyczuwalna turbodziura, głośniesza praca silnika.

 

Jak więcej jeździsz w mieście - jestem za 1,8, trasa 2,0. Z taka przyczepą jak masz oba silniki nie przyprawią Cie o stres w jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że cały czas rozmawiamy o poprzedniej generacji Mondeo, czyli roczniki 2007-2014.

Z diesli mamy tam:

1.8 Duratorq TDCi (100 KM, 280Nm, 0-100 w 12,3 s) - tylko ze skrzynią manualną 5 biegową; niedostępny od września 2010 ze względu na niespełnianie normy emisji spalin EURO V
1.8 Duratorq TDCi (125 KM, 320Nm, 0-100 w 10,5 s) – dostępny zarówno z 5-stopniową jak i 6-stopniową manualną skrzynią biegów; niedostępny od września 2010, ze względu na niespełnianie normy emisji spalin EURO V.
2.0 Duratorq TDCi (140 KM, 320Nm, 0-100 w 9,5 s) – dostępny zarówno z automatyczną skrzynią biegów (Durashift EST) jak i z dwusprzęgłową automatyczną Powershift (od kwietnia 2010) oraz manualną.
2.0 Duratorq TDCi (163 KM, 340Nm, 0-100 w 8,9 s) – dostępny z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Powershift (od kwietnia 2010) oraz manualną.
2.2 Duratorq TDCi (175 KM, 400Nm) - do września 2010 dostępny z manualną 6-stopniową skrzynią biegów.
2.2 Duratorq TDCi (200 KM, 420Nm, 0-100 w 8,1 s) - od września 2010 , dostępny z manualną 6-stopniową skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią Durashift EST.
Podobno są też wersje silnika 2.0 TDCi słabsze niż 140 KM, ale ja w ofertach nie widziałem.

 

Z samego porównania suchych danych liczbowych wynika, że nie można powiedzieć, że 1.8 TDCi ma "o dziwo więcej Nm". Bo zasadniczo nie ma więcej. Najczęściej spotykanym silnikiem jest chyba jednak 2.0 TDCi o mocy 140 KM i żadna dostępna wersja 1.8 TDCi nie ma ani więcej mocy ani większego momentu. Za to ma mniej korzystny przebieg momentu obrotowego. Nie oznacza to wcale, że 1.8 nie jedzie.

Różnice widać również w czasie przyspieszania 0-100 km/h.

 

Co do DPF to również nie ma reguły. Z rynku niemieckiego auta od lat maja DPF, ale z polskiego dopiero od 2010 jest zawsze DPF. W salonie  do 2010 był wybór dla klienta, czy bierze wersję z DPF czy bez. Tak było również w C-maxie, S-maxie. Stąd sam rocznik np. 2008 albo 2009 nie świadczy jeszcze o obecności DPF.

 

Sądzę, że do przyczepy zarówno 1.8 o mocy 125 KM się nada jak i tym bardziej 2.0 o mocy 140 KM. Wersja 163 KM to już nowsze roczniki - nie pamiętam od kiedy, ale niedawno wprowadzone chyba w 2010. Ja jednak i tak uważam, że warto poszukać silnika 2.0 TDCi, bo jest po prostu dobry i stosowany w wielu pojazdach, również dużo cięższych niż Mondeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże akurat z tym silnikiem (143KM, manual 6biegów) i złego słowa nie dam o nim powiedzieć. Bardzo kulturalna praca i na prawdę niezłe osiągi. Mam porównanie z Fiatem Bravo (1,6 JTD, 120KM). Fiat mimo ,że lżejszy, nie ma podejścia w zużyciu paliwa i osiągach do S-maxa, który jest cięższy o jakieś 300kg(!!)

 

EDYTKA :]  : S-max jest cięższy o 430kg.

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze kojarze Motofakty.pl podawały dla 1.8 340Nm i stąd moje o dziwo. 100KM trafia się rzadko, szczególnie z polskiego salonu trudno o niego. .Jest w czym przebierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale wytrzymuje znczanie dłużej niz w 2,0.

Pomijam przy tym kwestie nieumiejętnej eksploatacji. Do miasta też bym to brał...

 Żartujesz chyba? Moja turbina przejechała 218000km i zabił ja dopiero uszkodzony DPF. Nowa oryginalna turbina do 2.0 TDCI (  z sieci Forda, ale po rabatach) -2999zł brutto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speedy nie rozumiem co źle napisałem...

 

Mbudzilek sam holownik jest duży i ciężki a to najwiekszy argument odnośnie zachowania się zestawu ze średnią budką jaką u Ciebie widzę.

Różnica w dynamice objawi się jak zwykle w górkach, ale czy my się gdzieś spieszymy.

Dla mnie koronnym argumentem za 1,8 jest brak filtra.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.