Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widać opinie są różne. Może to i dobrze, bo świat byłby nudny :-) Ja w każdym razie szukając auta dla siebie odrzuciłem tę skrzynię zautomatyzowaną po zapoznaniu się z opiniami bezpośrednich użytkowników. Nie upieram się jednak, że mam 100% racji. Niestety koło zamachowe u wielu było do wymiany dużo wcześniej niż po 220 tys. km. A szarpanie było dla nich subiektywnie uciążliwe.

 

Co do silnika to zdecydowanie z dwóch diesli 1.6 i 2.0 należy wybrać ten większy. Ale w podrzuconym wyżej linku do ogłoszenia był silnik benzynowy, a nie diesel.

Silnika 1.6 HDi nie chciałbym kupić. Ma co prawda bardzo rozsądną moc i super zużycie paliwa, ale bywa kłopotliwy. Widziałem na własne oczy Focusa z tym silnikiem, nie katowanego, jeżdżonego normalnie, w którym turbina była do wymiany po 73 tys. km. W silniku 2.0 HDi to się nie zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum http://www.klub.citroen.triger.com.pl/ jest temat o ciąganiu przyczepy kempingowej c4 picasso. Pisza ludzie, że ogólnie auto super się sprawdza jako holownik - stabilne i wygodne.

Jeden użytkownik tez pisze własnie że holuje 1000kg przyczepę kempingowa C4 2.0 z zautomatyzowana skrzynia i jedynie go denerwuje manewrowanie na kempingu - bo wtedy czuje się tę skrzynię, że pracuje jakoś inaczej.

a szarpania - tak jak pisałem - zależy od użytkownika i trzymania się instrukcji auta.

Ale ja jestem zdania, że i tak wszystko zależy od egzemplarza jaki nam się trafi. Znajomemu niedawno w RAV4 pękło koło zamachowe. A przyczep nie ciąga i jeździ tylko po asfalcie i czasami szutrach, a przecież każdy twierdzi że to się nie powinno popsuć. Wcześniej padł tylny most itd. itd... 

Co do benzyny w citroenach to polecam 2.0 16V. Naprawdę dobry motor. Ja mam 1.8 16V a znajomy w C5 2.0. O wiele lepiej się tym jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze informacja z serwisu citroena co do zautomatyzowanej skrzyni biegów i ciągania przyczep.

Otóż polecaja by elektryka do haka była podłanczana przez szynę CAN a nie przez zwykłe tanie przekźniki. A to dlatego, że po podłączeniu wtyczki od przyczepy, komputer dostaje informację o podłaczeniu przyczepy i skrzynia zmienia biegi przy innych momentach. W innym przypadku, normlaną rzecza jest, że po podłaczeniu przyczepy lub duzym obciążeniu auta, będzie wyczuwalne szarpanie dopóki skrzynia się sama nie przestawi na inny tryb pracy.

Tyle informacji z serwisu.

Przyznam, że ja osobiście jakos nie jestem zwollenikiem takich rozwiązań, ale tez nie neguję, bo wiem że to jeździ i też dużego problemu nie robi. Myslę, że większym problemem jest palenie oleju w Toyocie, lub awarie wtryskiwaczy w niektórych silnikach VW.

PS. Rok temu widziałem piekne dwa zestawy w \białymstoku, jadace na angielskich numerach. Dwie rodziny podróżowały C4 grand picasso z pięknymi nowymi biało czarnymi przyczepami. Akuraty pytali o droge na stacji paliw. Jechali z GB przez Niemcy, Swecję, Estonię itd. dalej Polska i do domu do GB. widac było trudy podróży na ich autach - mówe to o licznych zwierzakach rozbitych na szybach i światłach. I jako, że jestem zwollennikiem C4 spojrząlem - oba auta były z zautomatyzowaną skrzynia biegów. Tak więc chyba się da tym jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdym autem można holować przyczepy, skoro montują haki fabryczne lub jest możliwość zamontowania go później.

Druga sprawa jaką przyczepę będziemy holowali, oraz pewnie w dużej mierze zależy jak i gdzie  będziemy jechali takim zestawem.

We wszystkim trzeba zachować umiar i zdrowy rozsądek.

No ale pewnie Ameryki nie odkryłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zgodzić się z faktem że wszelkich ustaleń w tym temacie dokonał już sam producent homologując auto.

Czy Polak zawsze musi wszystko robić po swojemu... to się zrobi tak, to jest niepotrzebne, do się da obejsć, bez tego też się koła kręcą itd.

 

Rozszczenia typu: 200KM, niezniszczalny i najepiej bezobsługowy automat, prędkość z zestawem 140-150km/h, rowery na dachu, na dyszlu, na plecach, przeładowanie 100 %  - nie mają szans się przełożyć na niskie koszty eksploatacji ( 6,5 l. ropy, zero awarii) tab bardzo przez wszystkoch oczekiwane. :nono:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie  :ok:  jak jest wpisane że auto ma na haku 1000kg to producent przewidział że tyle można holować (bez kombinacji jakie opisałeś)

No ale wiadomo że czym auto mocniejsze tym lepiej się holuje, ale to temat rzeka. Ale chodzi mi też o to aby każdy kupił sobie auto

którym będzie jeździł z przyjemnością a nie za kare :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę niedługo prawdopodobnie holował swoją przyczepę naszym c4 gp 1.6 thp ze zautomatyzowaną skrzynią.

Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu zakładam hak, odbieram prawko, viatollek i pojadę sobie wieczorem sprawdzić jak ten zestaw się zachowuje.

 

Jak ktoś będzie ciekawy to dam jakiś opis na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1500 DMC ale już od 1300 potrzebny jest viatoll i B+E bo dmc samochodu > 2200 kg. Nie pamiętam dokładnie ile a nie mam przy sobie dowodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja z mojego jestem i nie jestem zadowolony :/

z jednej strony ciągnie jak koń pociągowy (masa wlasna niecałe 2tony, 235km i 400nM z v8 robią swoje)

z drugiej, jego dmc to 2495 kg wiec przez ponad roku szukałem przyczepki do 1000dmc , a uwierzcie duzo łatwiej znaleśc coś ok 1200dmc (szczególnie nowsze roczniki)

ps.

spalanie na razie na trasie ostrów wlkp - wrocław ciut ponad 16lpg (ale naprawdę powoli jechałem -70-80km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.