Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Speedy dzięki za podpowiedź, niby to wiem ale tak jakoś samo mnie pociąga jak ćmę do lampy.

Właściwie jestem zadowolony z c-maxa, lecz myślę o zmianie cepki na trochę większe dmc w granicach 1200 kg. Mimo wszystko pewnie zostanę przy fordzie tylko to będzi 2.0 TDCi też w c-maxie, wybór taki bo głównie jeździmy we dwoje z żoną. Następny plus to znajomość mechaniki c-maxa, mam też skaner diagnostyczny z oprogramowaniem. 

 

pozdrawiam

Jeżdżę focusem z tym silnikiem + ogon 1200DMC. Silnikowo nie masz co się bać gór z podobną a nawet większą budą. Jeździ się bezproblemowo i dość ekonomicznie. Przy spokojnej jeździe zejście poniżej 7,5l nie stanowi problemu. Dodatkowo skrzynia 6b ułatwia przyśpieszanie. Jednak na 6 pociągniesz dopiero od ok. 90km/h. Poniżej słychać wyraźne przeciążenie silnika mimo, że nie traci prędkości i nawet przyśpiesza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę focusem z tym silnikiem + ogon 1200DMC. Silnikowo nie masz co się bać gór z podobną a nawet większą budą. Jeździ się bezproblemowo i dość ekonomicznie. Przy spokojnej jeździe zejście poniżej 7,5l nie stanowi problemu. Dodatkowo skrzynia 6b ułatwia przyśpieszanie. Jednak na 6 pociągniesz dopiero od ok. 90km/h. Poniżej słychać wyraźne przeciążenie silnika mimo, że nie traci prędkości i nawet przyśpiesza :)

 

ja też zdecydowałem się zakupić Cmaxa - klasycznie w 2.0 - ale benzyna i dać mu gazu - ale co się okazuje -w kraju takich cudów praktycznie nie ma - jedna, dwie sztuki. Ale, że mam fuxa ( co się jeszcze okaże) trafił mi się bardzo fajny Cmax 2.0 TDCI - i właśnie jutro po prawie 2 tygodniach prześwietlania  odbieram go.

 

i tu mam właśnie pytanie - czy spalanie 7,5 to liczysz przy spokojnej jeździe - ale z przyczepą?? :]  sztuka, którą biorę miała ze 20.000 nie kasowane średnie spalanie - i miała 6,2 l/100km - ale solo -  tez 6 biegów. Zakładam, że spalanie wyjdzie mi bliżej 10l/100km z ogonkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też zdecydowałem się zakupić Cmaxa - klasycznie w 2.0 - ale benzyna i dać mu gazu - ale co się okazuje -w kraju takich cudów praktycznie nie ma - jedna, dwie sztuki. Ale, że mam fuxa ( co się jeszcze okaże) trafił mi się bardzo fajny Cmax 2.0 TDCI - i właśnie jutro po prawie 2 tygodniach prześwietlania  odbieram go.

 

i tu mam właśnie pytanie - czy spalanie 7,5 to liczysz przy spokojnej jeździe - ale z przyczepą?? :]  sztuka, którą biorę miała ze 20.000 nie kasowane średnie spalanie - i miała 6,2 l/100km - ale solo -  tez 6 biegów. Zakładam, że spalanie wyjdzie mi bliżej 10l/100km z ogonkiem.

 

Poniżej 7,5 z budą. 2 krotnie taki wynik uzyskałem. Przy normalnej jeździe zazwyczaj spalam między 8 a 9l/100km. Żeby wypił 10 to trzeba już trochę go podusić.

Solo średnią z 30tys. km mam 7,1 ze znaczną przewagą jazdy miejskiej.

 

Ogólnie też szukałem przed nim benzyny 1.8 lub 2.0. Ale, tak jak piszesz, ilość ofert mała nie mówiąc o jakości. Swojego kupiłem po przeszło 3 miesiącach poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym mocniejszy silnik tym mniejsze spalanie, tak uważam :hmm:

no generalnie możesz mieć rację, myśle ze 140KM w dieslu mi starczy, szczególnie, że cały rok trzeba tym jeździć. Dużej benzyny z gazem bym się nie bał - ale już diesla 3.0 i więcej - do miasta bym nie kupił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem Wam pewna przygodę związaną ze zużyciem paliwa przez duży/mały silnik.
Rok ~1995, czyli kawałek czasu już minęło.

Auto: Opel Senator A MW autka w granicach 1,5t.
 

Auto wyszło z silnikiem 3.0 automat. Palił średnio 14-15 litrów benzyny.
Chciałem sprzedać i nie mogłem... wszyscy przyjeżdżali oglądali (autko pełne wyposażenie), pocmokali i stwierdzali, że 14-15 litrów to za dużo.
 

Po jakimś czasie w silniku pękła sprężyna zaworowa... na górze silnika zrobiło chrum... i silnik stoi.

Co cóż, trzeba wymienić silnik. Na 3.0 nie wymienię, bo nie mogłem sprzedać. Wpadłem na pomysł, by wstawić
silnik z opla rekorda 1,9S (czy coś koło tego), od razu manualna skrzynia biegów.

Pogrzebałem z tydzień i autko dostało inny silnik i skrzynię biegów. Wrażenia z jeżdżenia... kiepskie. Auto nie jedzie jak 3.0.
Cała przyjemność z jazdy prysnęła. Średnie zużycie paliwa wyszło koło 17 litrów (chcąc dynamicznie jeździć). Tak więc auto jechało 2xgorzej (przyspieszenia) niż na silniku 3.0 i zużywało więcej paliwa. Kiszka.

Wystawiłem auto na sprzedaż. Kupujących nie mogłem odpędzać od auta. Silnik 1.9... sprzedałem.

Czyli, za mały silnik lub za duże oczekiwania od auta powodują wzrost zużycia paliwa w porównaniu do mocniejszej wersji.

Radości z jazdy nie ma... jest mniej bezpiecznie (dłużej wyprzedzasz) itd.

W aucie nie chodzi o najniższe spalanie, chodzi o radość z jazdy.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.