Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się z Tomem, dlatego człowiek tak kombinuje. Mój c-max 1,6   109 km pali z ogonkiem po autobanie przy prędkości 90-100 km w granicach 8,2-8,5 gdy niema zbyt dużych górek. Zużycie sprawdzałem na trasie do Paryża, cztery dorosłe osoby + rowery na ogonie. W Polsce na  S-7 z Gdańska do Warszawy przy spokojnej jeździe w dwie osoby ogon + rowery 7,2 L prędkość podróżna ok 80 km. Na tej samej trasie w pięć osób dorosłych bez ogona i spokojnej jeździe w granicach 100 km ok 5,0 L. Szukam auta ekonomicznego ale chyba  już go mam. Co o tym sadzicie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tomem, dlatego człowiek tak kombinuje. Mój c-max 1,6   109 km pali z ogonkiem po autobanie przy prędkości 90-100 km w granicach 8,2-8,5 gdy niema zbyt dużych górek. Zużycie sprawdzałem na trasie do Paryża, cztery dorosłe osoby + rowery na ogonie. W Polsce na  S-7 z Gdańska do Warszawy przy spokojnej jeździe w dwie osoby ogon + rowery 7,2 L prędkość podróżna ok 80 km. Na tej samej trasie w pięć osób dorosłych bez ogona i spokojnej jeździe w granicach 100 km ok 5,0 L. Szukam auta ekonomicznego ale chyba  już go mam. Co o tym sadzicie ? 

8.5 l/100km z przyczepką a 5l/100km bez przyczepki to jest bardzo dobry wynik, jeżeli szukasz innego auta a w szczególności mocniejszego

to możesz mieć problem aby miało ono takie spalanie jak masz obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wybór auta zależy od portfela, w moim przypadku postawiłem na moc z dużej pojemności to podobno jest najlepsze dla silnika

dlatego moje auto ma już swoje lata bo teraz tak już się nie robi, ale auta używam na co dzień regularnie i jazda po mieście to około 8l/100km.

Mogłem kupić zagazowane, ale miałem takie całkiem niedawno i jakoś to do mnie nie przemówiło, do holowania przyczepki to diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z holowaniem się zgadzam tylko disel, miałem eskorta 1,6 90 KM zagazowany. Palił ok 14 L gazu z ogonem, mam civica 1,4 w gazie ale nawet nie próbuję go sprawdzać. Wniosek - zostaje przy c-maxsie, a po zmianie budki i nowych doświadczeniach zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z holowaniem się zgadzam tylko disel, miałem eskorta 1,6 90 KM zagazowany. Palił ok 14 L gazu z ogonem, mam civica 1,4 w gazie ale nawet nie próbuję go sprawdzać. Wniosek - zostaje przy c-maxsie, a po zmianie budki i nowych doświadczeniach zobaczymy.

 

A miałeś okazję pojeździć z przyczepą autem z dużą benzyną?

U mnie Audi 4.2 litra pali około 16-18 litrów LPG z przyczepą (hobby 460). Koszty przejechania 100 km mieszczą się w przedziale od 40 do 50 zł. Tak więc przeliczając to na ON (40 / 5.6) daje ~7,2 do 8,9 litra/ 100 km.

Przyjemność z jazdy jest... bezpieczeństwo... fajnie autkiem (4x4) się na polach kempingowych manewruje (mokra trawa, czy piasek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A miałeś okazję pojeździć z przyczepą autem z dużą benzyną?

U mnie Audi 4.2 litra pali około 16-18 litrów LPG z przyczepą (hobby 460). Koszty przejechania 100 km mieszczą się w przedziale od 40 do 50 zł. Tak więc przeliczając to na ON (40 / 5.6) daje ~7,2 do 8,9 litra/ 100 km.

Przyjemność z jazdy jest... bezpieczeństwo... fajnie autkiem (4x4) się na polach kempingowych manewruje (mokra trawa, czy piasek).

Jakby benzyna była lepsza do holowania to wszystkie ciężarówki maiły by takie silniki i jeszcze na gaz :ee:

A tak na serio to nie porównuj swojego silnika 4 litry do zwykłej benzynki 2litry  bo to nie ta liga :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby benzyna była lepsza do holowania to wszystkie ciężarówki maiły by takie silniki i jeszcze na gaz :ee:

A tak na serio to nie porównuj swojego silnika 4 litry do zwykłej benzynki 2litry  bo to nie ta liga :look:

 

Ad1. Coraz więcej ciężarówek zaczyna latać na LPG (nawet do 40-60% LPG i reszta ON), taniej, dużo taniej, oraz emisja szkodliwych substancji spada. Niedługo jak UE wyśrubuje normy czystości spalin to niewiele silników na ON je spełni. Już w tej chwili technologia diesla jest na styk z normami spalin.

 

Ad2. Nie porównuję. Wręcz zachęcam do większych pojemności ponieważ masa ludzi nie bierze tego pod uwagę. Fakt utrzymanie autka z większą liczbą cylindrów zawsze będzie droższe ale nie są to kosmiczne różnice.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ad1. Coraz więcej ciężarówek zaczyna latać na LPG (nawet do 40-60% LPG i reszta ON), taniej, dużo taniej, oraz emisja szkodliwych substancji spada. Niedługo jak UE wyśrubuje normy czystości spalin to niewiele silników na ON je spełni. Już w tej chwili technologia diesla jest na styk z normami spalin.

 

Ad2. Nie porównuję. Wręcz zachęcam do większych pojemności ponieważ masa ludzi nie bierze tego pod uwagę. Fakt utrzymanie autka z większą liczbą cylindrów zawsze będzie droższe ale nie są to kosmiczne różnice.

 

 

Ad1. Ale to dalej jest silnik diesla :]

Ad2. W 100% racja dlatego też zrezygnowałem z mniejszego silnika, ale też nie wybrałem takiego strasznie dużego.

 

No ale starczy tego OT bo temat się rozjeżdża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A miałeś okazję pojeździć z przyczepą autem z dużą benzyną?

U mnie Audi 4.2 litra pali około 16-18 litrów LPG z przyczepą (hobby 460). Koszty przejechania 100 km mieszczą się w przedziale od 40 do 50 zł. Tak więc przeliczając to na ON (40 / 5.6) daje ~7,2 do 8,9 litra/ 100 km.

Przyjemność z jazdy jest... bezpieczeństwo... fajnie autkiem (4x4) się na polach kempingowych manewruje (mokra trawa, czy piasek).

Nie i nie biorę tego pod uwagę. Poza tym dużo jeżdżę po mieście więc ten układ odpada a kupno auta na dojazdy też się mija z celem. Na polach kempingowych przy odrobinie dobrej woli i pomyśle zaparkujesz tak jak chcesz. Pozdrawiam mbudzilek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję w pracy diesla, w tej chwili również małą benzynę i w domu 2,5 litrową benzynę z gazem (v6).

Bezkonkurencyjnie wygrywa duża benzyna z gazem :winner:

Ale od jakiej pojemności zaczyna się ta duża benzyna, dla jednych 1.6 to już potwór :]  a drugiemu i 4 litry będzie mało :hmm:

Każdy ma to co ma i jeżeli mu odpowiada to znaczy się że auto jest :ok: , bez znaczenia na pojemność i paliwo, taki moje zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.